2005 - השנה בה נפלה מרוול?! (לפחות בסרטי הקולנוע)       אלון רוזנבלום

האם שנת 2005 תהווה נקודת מפנה, לרעה, עבור חברת מרוול שבשנים האחרונות זוכה לעדנה בקולנוע, כאשר רוב הסרטים שהוציאה הפכו מייד ללהיטים גדולים או לפחות החזירו את ההשקעה?אחרי ש'אלקטרה' שיעלה על מסכי הקולנוע בארץ בסוף השבוע הבא נחל כישלון עצום בקופות הודיעה החברה לאחרונה כי הסרט Man-Thing לא ייצא להקנות מסחריות בבתי הקולנוע כפי שתוכנן בתחילה, אלא יוקרן בתחילה בערוץ המדע-בדיוני האמריקאי בחודש אפריל וייצא למכירה בוידיאו ודי.וי.די ב- 4 ביוני.הקלף החזק האחרון שיש לחברת מרוול השנה הוא הסרט 'ארבעת המופלאים' שהבקרוב שלו כבר זוכה לתגובות קרירות (בלשון המעטה) ברחבי הרשת.את הסרט Man-Thing ביים ברט לאונרד שביים שני סרטי מדע בדיוני לא ממש מוצלחים, "מכסח הדשא" על פי ספרו של סטיבן קינג ו"פקודת חיסול" עם דנזל וושינגטון וראסל קראו. צוות השחקנים מורכב כולו משחקנים לא ממש מוכרים.

אגב, הפרוייקט הבא של ליאונרד הוא סרט שישי בסדרת סרטי 'איש הנצח'




לידיעה זו התפרסמו  19  תגובות
תגובות
1   הלו אלון, אתה מספיד את מרוול טרם זמנה.
1:29:00  07/02/2005 ליאה  omtiso@zahav.net.il 
גם אם שנת 2005 לא תהיה מוצלחת במיוחד, לאחריה תגיע 2006 ואיתה המשכי שוברי-הקופות "אקס-מן" ו"ספיידרמן".

ומי מביע תגובות קרירות לגבי הטריילר של ארבעת המופלאים? לעניות דעתי מדובר בטריילר סביר בהחלט לסרט אקשן קייצי שאינו יותר מכך. יש אכן בעיה בקאסטינג, אך לא בכך שהשחקנים אינם מוכרים. אם אתה מגדיר את הצוות הזה כאנונימי, מה תגיד על קאסט "הטינה" שהצליח מאוד בארה"ב? שני השחקנים הראשיים, שרה מישל וג'ייסון בהר, גם הם כוכבי סדרות נישה מסדרות פנטסיה קטנות - אנונימיים גם הם לפי אותה הגדרה. הבעיה ב"ארבעת המופלאים" לדעתי היא דווקא בכך שהם מוכרים בקרב קהל היעד של הסרט - חובבי מד"ב/פנטסיה/קומיקס. רובם שחקני נישה שעברם בסדרות בתחום. איאן גראפלד הגיע מהסרט המזעזע "המלך ארתור". ג'סיקה אלבה, מקס מ"ממלאך אפל", לוהקה כסו ריצ'רדס, האישה הבלתי נראית, אדם שמזוהה עם ביתיות, חום ומתיקות, ללא ספק אחת הדמויות הנורמליות יותר בקומיקס של מרוול - טיפוס שמאוד לא מתלבש על פצצת המין אלבה, גם כששיערה צבוע בבלונד הלא-מחמיא. ג'וליאן מק'מהון שיחק את קול טרנר ב"מכושפות" - סדרת נישה בה הופעתו אמנם נחשבת מוערכת, אלא שחבל שרוב הסרט הנוכחי פניו יהיה מכוסים כדוקטור דום. כריס אוונס הוא אכן אנונימי למדי ובעברו רק כעשר הופעות בסרטים נשכחים. אך הוא היחיד מבין הקאסט שנמצא במצב כזה.

אבל אני סוטה מהנושא - כשלון או שניים לא הופכים את הקולנוע של מרוול לנפילה. ואני בעד לתת לארבעת המופלאים להינות מחמת הספק. כמובן שאני אהיה הראשונה לכתוב על הסרט ביקורת מרושעת במיוחד אם אכן יתברר כגרוע - סף הסבל שלי לסרטי ז'אנר גרועים הולך ויורד בשנים האחרונות. בינתיים נאחל לו בהצלחה.

2   וואלה יש הגזמה קטנה...
9:36:00  07/02/2005 אייל ר   
ומה אם מייקל ציקליס? האם לא מגיע לו לפחות הזכרה קטנה?! דבר אחרון שאפשר לומר עליו זה שהוא לא ידוע, הוא בהחלט ידוע ומוכר וגם בהחלט שחקן מוכשר, בסדרה "המגן" הוא מוכיח שהוא יודע לשחק, ואני בטוח שהוא יהיה נכס לסרט הזה, אולי הוא עשה בחירה מוזרה כאשר החליט להשתתף בסרט הזה אבל כנראה הוא הימר שהסרט יהיה הצלחה גדולה. די ברור שהוא כנראה מנסה לבצע מעבר מהמסך הקטן לקולנוע. וכמו שליאה אמרה אני גם מהחל לסרט הזה הצלחה גדולה...

3   אני מצר על כמה דברים...
11:29:00  07/02/2005 אלון רוזנבלום   
חברת מרוול הקפידה בעבר, ברוב המקרים, ללהק לסרטים שלה שחקנים מוכשרים בעלי ניסיון קולנוע ובימאים מוערכים. המגמה הזו, מסיבה בלתי מובנת, השתנתה בשנה האחרונה. אם את סרטי ספיידרמן ביים סם ראימי המוכשר וליהק שחקנים כמו טובי מגוואיר, ויליאם דפו, ואלפרד מוליה, ובריאן סינגר ביים את שני סרטי אקס-מן עם שחקנים שייקספירים כמו איאן מקלין ופטריק סטיוארט והצליח לגלות שחקן חדש ומדהים (יו ג'קמן) מדוע הסרטים שנראה בקרוב נעשו על ידי בימאים שקשה מאוד לומר שהם מוכשרים. והניסיון שלהם הוא בעיקר בבימוי וידיאו קליפים. לדוגמא, הבמאי של ארבעת המופלאים, טים סטורי, ביים שני סרטים שהמפיצים בארץ אפילו לא טרחו להביא (אחד מהם, טקסי, היה אמור לצאת, אבל בגלל שהוא היה כישלון אטומי בארצות הברית החליטו לא להפיצו בארץ בבתי הקולנוע) ליאה, את בעצמך כתבת שהטריילר של ארבעת המופלאים נראה 'סביר' ואני בכלל לא מתחיל לדבר על הליהוק של הסרט שאת בעצמך טוענת שהוא לא ממש טוב. דווקא כריס אוונס, הוא כוכב עולה היום בארצות הברית בעיקר בגלל סלולר, ואכן הוא אולי נראה מדהים, אבל שחקן טוב הוא לא. גם את איאן גראפולד וג'סיקה אלבה קשה להאשים במשחק טוב. וצ'יקליס, אני חושב שהמגן היא סדרה מצויינת אבל מעטפת הגומי שהעניקו לו, לפחות על פי הטריילר, נראית מגוחכת, לטעמי ולהוציא את העובדה שהוא פשוט גוץ, ואחרי שאני קורא את החוברות ורגיל שהדבר הוא משהו שמתנשא לפחות לגובה של שני מטרים, קשה לי לדמיין אותו נמוך יותר מסו סטורם. ב- 2004 היו למרוול כמה להיטים מטורפים, ואף סרט של החברה הזו לא הפסיד כסף (אפילו לא המעניש) השנה 'אלקטרה' מתגלה כביזיון, ה- MAN THING כנראה כל כך רע שהחברה אפילו לא רוצה להוציאו לבתי הקולנוע ומה שנשאר לנו זה 'ארבעת המופלאים'. אני מאוד מקווה שהחברה תתעשת ותמצא את הבמאי הנכון לאקס-מן 3, ואני מקווה שספיידרמן 3 לא יאכזב (למרות שאני סומך על ראימי) לגבי שאר ההפקות העתידיות של מרוול, גוסט ריידר, לא יודע, לדמות הקומיקס מעולם לא התחברתי ואישית אני לא סובל את ניקולאס קייג'. אבל שוב, לא רוצה לשפוט לפני הזמן.

4   כנראה...
11:33:00  07/02/2005 The-Riddler   
כנראה שחברת מראוול כלכך בטוח שכל סרט קומיקס שתעשה יהיה להיט,
התוצאה היא שהתחילו לחפף הקאסט ולהשקיע באפקטים (שזה מצויין...)
מה שכנראה החברות שוכחות כל פעם כשזה נהפך להיות המרדף לכסף.
אגב, גם בלייד שלוש היה נפילה חזקה, וכאן אני מחזק את דברי.
ווסלי סנייפס עייף שם (יותר משווצרנגר בשליחות קטלנית שלוש)
והסרט משום מה לא מצליח להתרומם.
כל הסרט אתה מרגיש כאילו "ידענו שיש לנו להיט בכיס אז עשינו סרט נוסף..."
בכל מקרה כאשר הסרטים מאבדים את חזון הבמאי ונהפכים להיות "עוד סרט" בגלל גל ההצלחה של הקודמים לבסוף זה נופל - הסוס נגמר כמו שאומרים.

ראו לדוגמה מטריקסים (לא קשור למרוואל) האולפנים ידעו שכולם מחכים לזה ככה שהרבה קטעים מהעלילה הושמטו לטובת קרבות מלאי אפקטים, כך שבשלב מסויים אתה תבלבל והולך לאיבד כבר (אני מדבר על השלישי בעיקר...)

5   בלייד 3
11:58:00  07/02/2005 אלון רוזנבלום   
אני מסכים עם ההנחה שמרוול אולי הפכו קצת לשאננים וסומכים יותר מידי על אפקטים ועל היכולת של הגיבורים בקומיקס להביא קהל לבתי הקולנוע. בלייד 3 לעומת זאת, היה סרט רע, אבל לא כישלון, הוא הכניס למעלה מ- 100 מיליון דולרים ברחבי העולם (52 מיליון בארצות הברית בלבד) וזה עוד לפני הדי וי די, בסופו של דבר נראה שהסרט אפילו יצליח להיות ריווחי. אבל הוא בהחלט סרט מחורבן.

6   אני שוב חולקת עליך, אלון.
14:20:00  07/02/2005 ליאה   
סברתי שצוות השחקנים של ספיידרמן היה בלתי נסבל. טובי מגווייר היה מסוגל לשלוש הבעות: חיוך מסופק (הבעה זו כוללת בתוכה את 'מרי ג'יין, קחי אותי!'), דיכאון (המצב בו נמצא רוב הסרט השני) וכעס (האלו, מיי ניים איז פיטר פארקר. יו קילד מיי אנקל. פריפר טו דיי וכו'). קירסטן דאנסט - אין מה להכביר מילים על שחקנית שהיחיד שאי פעם הצליח להוציא ממנה משחק ראוי הוא צ'רלי קאופמן. מולינה היה פשוט קאסטינג גרוע, ועם פניו המתוקות לחלוטין לא התלבש על תפקיד הנבל. וויליאם דפו - אוקי, הבסת אותי. שחקן מצויין. אבל לא על גבו עמד הסרט. ספיידרמן 1 ו-2 הצליחו כל כך, לדעתי, בגלל אקשן יוצא מן הכלל (בדיוק מה שאתה מצפה בסרטים מהסוג שלהם) מידה מדוייקת של הומור עצמי (רק אחד מהדברים שהיו חסרים כל כך למאטריקס שהזכרת או לאשה-חתול, למשל), ותסריט בינוני אך מהודק, פשוט וכתוב באופן שהצופים יוכלו לתקשר איתו. על סיבות ההצלחה אפשר כמובן להתווכח, אך מה שאני מנסה להגיד הוא שגם עם שחקנים ממוצעים שלא לדבר על גרועים, אפשר עדיין להציל כל סרט אם עונים על שאר הדרישות של הקהל ממנו.

בנוגע לאקס מן - היי, היי, תעשה את ההפרדה. אקס-מן (ואקס-מן 2 במיוחד) היו מדרגה אחת (אם לא שלוש מדרגות) מעל כל סרט קומיקס שנעשה אי פעם. הם היו בליגה של הכוכבים. הלוואי עלינו רק סרטים כאלו. מישהו בעין הדג אמר כש"ספיידרמן 2" יצא שספיידרמן 2 הוא סרט קומיקס טוב, ואקס מן 2 הוא סרט טוב. זה בדיוק ההבדל.

ובאשר לדוגמאות האחרות שנתת - על Man-thing אני לא יודעת כלום ולכן אקח את מילתך בנושא, אבל המפלה הגדולה של אלקטרה היתה צפויה לחלוטין מבחינתי. אחרי האכזבה הגדולה הקרויה Daredevil, בכלל לא ברור לי למה מישהו באולפנים טרח להשקיע באלקטרה, אך בהחלט ברור לי למה הקהל סירב להשקיע את מיטב זמנו וכספו בגברת - גם כשמדובר בגברת נאה כל כך (ובלבוש מינימלי כל כך). ;-)

ואני דורשת מערכת תגובות שלא תחבר את הפסקאות שלי, ויפה שעה אחת קודם! ארג'! עורכים! עורכים!

7   ליאה למה ללכלך?!
14:52:00  07/02/2005 אייל ר   
אני לא יודע מה יש לך נגד הסרטו דרדוויל, לפי דעתי הוא בהחלט עולה בהרבה על הסרט ספיידרמן הראשון, על אף הליהוק המתריד אך בכל מקרה הנסבל של בן אפלק הסרט הזה היה פשוט טוב.
ובאשר לגברת אלקטרה אני לא יודע אם ראית את הסרט הזה עדיין, אני ראיתי ולמרות שהוא לא יצירת מופת בכל מקרה הוא היה סרט כייפי ולא מזיק (בניגוד לבלייד 3 הבילתי נסבל) ג'ניפר גארנר (המדהימה) בהחלט הצליחה להחזיק את הסרט בעצמה למרות כל הבעיות שבו. אבל בכל מקרה, הסרט הזה היה טוב ואני מציע למי שרק רוצה ללכת לראות סרט בילתי מזיק וגם מוכן לשבת ולהקשיב לכמה בלבולי שכל פילוסופיים ולסצנות קרב והפקטים מדהימים בהחלט זה הסרט שיש לראות (ולא האויב שבפנים אפוקליפסה או בלייד 3).
אה כן ג'ניפר גארנר שולטת!!!

8   ראשית ליאה, זכותך לדעתך
14:58:00  07/02/2005 אלון רוזנבלום   
ולמרות שירדת על ספיידרמן, שאני אישית חושב שהוא סרט טוב, (ולכן אם תראי רוצחי נינגה מתחת לבית תדעי מי שלח אותם :-) אני לא אכנס לויכוח אם הוא טוב או לא, וגם אם לא אהבת את הקאסט, עדיין את לא יכולה להתכחש לעובדה שמדובר בשחקנים טובים, שחלקם היו מועמדים לאוסקרים, גלובוס הזהב ועוד עשרות פרסים ברחבי העולם. 'דרדוויל' לא היה כישלון, 100 מיליון דולר בקופות בארצות הברית בלבד זה לא ממש כישלון. אלקטרה שפוט זכתה לתגובות נהדרות ותודות לסדרה שלה שזוכה לפופולאריות ניסו לתרגם את ההצלחה. אבל כאן בדיוק הבעיה, שהם ביו בטוחים שכולם ירוצו לראות את ג'ניפר גארנר בלבוש מינימלי, בדיוק כמו שהיו בטוחיפ שכולם ירוצו לראות את האלי בארי בבגדי עור, וזו הטוענה העיקרית שלי כלפי מרוול, שלא משקיעים בסיפור, בשחקנים, בבמאי, אלא במראה חיצוני (כן, צוות השחקנים של ארבעת המופלאים יכול לככב בכל קטלוג אופנה) אפקטים ועריכה מהירה עם מוסיקת ראפ, היפ הופ והאוס (ומי שראה את אלקטרה ובלייד 3 יודע על מה אני מדבר).

9   היו כאן כמה אי הבנות
15:57:00  07/02/2005 ליאה   
לא טענתי שספיידרמן הוא סרט רע - להיפך, אני מחבבת אותו מאוד ואת המשכו באותה מידה. טענתי שהשחקנים אינם טובים ואני עדיין טוענת זאת - אז כן, אני בהחלט מתכחשת ל"עובדה" הזאת ;-) אני טוענת שספיידרמן 1 וגם 2 הצליחו בזכות סיפור (עלילה), אקשן מצויין ואפקטים נהדרים, ולא בזכות השחקנים.
דרדוויל - אתה מחדש לי, אני מודה, היה לי הרושם שהסרט היה כשלון קופתי. טעות שלי אם כך. עם זאת, אני לא חוזרת בי מכך שהסרט היה גרוע ביותר, צד בצד עם "הענק" שיצא בסמוך אליו.
אין לי שום מחלוקת איתך בנוגע למסקנה - סרט שלא ישקיעו בתסריט או בבימוי שלו, בודאי שלא מהשחקנים שלו תבוא הישועה, בין אם הם נראים טוב, לבושים בבגדים מינימליים או לא לבושים כלל. דווקא באקס-מן רוב הגיבורות היו לבושות בעודף בגדים על פי הסטנדרטים של עולם הקומיקס, לא? ;-)

10   ובכן, ליאה, לגבי "הענק"...
0:08:00  08/02/2005 דורון   
מן הסתם גם אני איני רואה איתך את הדברים עין בעין וזה ממש בסדר. רק ראיתי צורך לציין, היות והזכרת את "הענק", שלדעתי מדובר בסרט טוב (שזה יותר מ"סרט קומיקס טוב"). הסרט הזה הוא מעולה לדעתי, ומצטיין בכל קטיגוריה שתבחרי: בימוי, משחק ואפקטים. הטעות הייתה של המפיצים, ששיווקו אותו כסרט קומיקס קייצי לכל המשפחה, בשעה שלמעשה מדובר באחד המוצרים המתוחכמים יותר שיצאו מבית "מארוול". ה"ענק" הוא סרט מזן אחר, ויותר מדי אנשים ניסו להכניס אותו לאותה נישה של "ספיידרמן" או "דרדוויל". זהו "סרט קומיקס למבוגרים" אם תרצי, משהו בדומה לסרטי האקס-מן. אני יודע שלא תסכימי אתי, כי כמו כל סרט "אחר" (גאוני?) שלא ממש משתייך לשום נישה מוגדרת, הקהל שלו מתחלק לשניים: אלו ששונאים אותו, ואלו ש"מתים" עליו (כמו הסרטים של קרוננברג). אין באמצע, ואני משתייך לקבוצה השנייה.

11   אני מסכים איתך דורון
7:40:00  08/02/2005 chogall   
כמו שאמרת לא כל הסרטים של מארוול נועדו לאותו קהל היעד ובהחלט כשמדובר על סרטים כמו דארדוויל והענק - בסרטים אלו יש ערך מוסף , רובד פנימי, אם תרצה שפשוט מפוספס ע"י כל קהל האנשים שרצו לבוא ולראות אקשן מתפרץ ואפקים בליווי ראפ והאוס כמו שנכתב כבר..
לדעתי להעביר למסך רגשות ועומק פנימי של דמות לא הולך ביחד כל כך עם דמויות גיבורים כמו בעולם הקומיקס ופה נופלים הסרטים שמנסים ...
וכשיצא הענק הרבה טענו שהדמות ממוחשבת מידי ולא נראית אמיתית כל כך למרות שאישית לא הייתי מסכים שאיזה ביריון גדול-מימדים ככל שיהיה ישחק את הדמות החזקה ביותר בעולם הקומיקס (ע"פ הקומיקס ישנו מפגש בין הענק העכשיוי לבין דמותו מהעתיד ששם הוא נקרא מאסטרו ועל החגורה שלו תלויים כל המסכות של הגיבורים של מארוול הרשעים והחזקים ביותר כביכול כמו מאגנטו וג'אגרנוט מאקס מן למי שיודע)
ולדעתי בסרט ארבעת המופלאים פשוט רצו ללכת עם דעת הקהל ועשו תחפושת ל"דבר" במקום ליצור דמות ממוחשבת.
אני בהחלט הייתי רוצה שהסרטים יצליחו ויהיו רווחיים כי בכל מקרה שתיהיה החלטה להפסיק ליצור סרטים כאלו מסיבות רווח רק אנחנו נפסיד..
כמו בסדרות המד"ב אנטפרייז וכו'..
love 'n peace


12   הענק ודרדוויל
9:45:00  08/02/2005 אלון רוזנבלום   
טוב, אני לא ממש מסכים עם דורון ועם chogal, ובוודאי שאישית, לא הייתי מכניס את דרדוויל והענק לאותו משפט שבו כלולים המילים 'איכותי' ו'רבדים נוספים'. אבל נעבור סרט סרט. אני חושב שדרדוויל הוא סרט טראשי שנראה מצויין אבל חלול מתוכן, ואכן, הלוק שלו, העיצוב הצילומים וכו' עבדו עלי וקשה לי לומר שסבלתי בסרט הזה, לומר שהוא עמוק?! ממש לא. לגבי 'הענק' אני חושב שזה הכישלון הכי מפואר של חברת מרוול, ואני חושב שהוא פשוט הרבה יותר מידי, הוא מנופח מחשיבות עצמית ולמרות שבגדול הכוונות שלו טובות (ואנג לי הוא במאי מצויין) התוצאה יוצאת דביקה ולא ממש ברור במה הסרט עוסק, מה שמתחיל כדרמה משפחתית, טרגדיה יוונית או מה שלא תרצו (ואם זה היה נשאר ברמה הזו הייתי שמח) והופך בסופו של דבר למעין סרט קומיקס על יצור ירוק שנלחם באבנים ומים (לדעתי קטע מגוחך) תוסיפו לכך את האורך של הסרט ואת האקספוזיציה הבלתי נדלית שנמשכת כשעה, ויש לכם סרט שעם כל הכוונות הטובות שלו, הופך למשמים ובסופו של דבר מתחנף לקהל בסצינות אקשן עם אפקטים...

13   אלון-נדמה לי שזו הפעם הראשונה בה אנו חלוקים כל כך
11:23:00  08/02/2005 דורון   
על איזשהו סרט...
לא אני הכנסתי את "דרדוויל" ו"הענק" לאותה ליגה (חס ושלום).
וכמו שאמרת - יש בסרט מאפיינים בולטים של טרגדיה יוונית, שעובדים היטב לדעתי. האפקטים - מדרגה ראשונה, כנ"ל גם התסריט - חשוב לזכור שמלחמה בכלבים מוטנטיים או באבא שהפך למפלצת - דברים מסוג זה הינם מאפיינים טיפוסיים בקומיקס של "הענק", כמו גם העימות במדבר מול הצבא. שוב, אחד מסרטי הקומיקס (למרות שהוא לא כזה) הטובים ביותר שנעשו עד היום.

14   דורון, סקרנת אותי - התואיל לפרט?
0:02:00  09/02/2005 ליאה   
אני מודה שאני ואלון מסכימים בפעם הראשונה בשרשור הזה לחלוטין - דעתו על הענק ועל דרדוויל יכולה היתה להיות כתובה באותם מילים ממש עם השם "ליאה" בראשם במקום "אלון". מעניין אותי לשמוע התייחסות ל"הענק" שלא כסרט קומיקס ואף כסרט אינטליגנטי (ואני אומרת זאת ללא ציניות, פשוט כיוון שסברתי שרוב העולם מסכים איתי שמדובר באחד מסרטי הקומיקס הגרועים ביותר שנעשו אי פעם). אם אתה חושב שהסרט לא היה אמור להיתפס כסרט קומיקס (ולאחר מחשבה אני נוטה להסכים איתך - הסרט הוא באמת לא מצבור האפקטים-מכות הרגיל שהתרגלנו אליו בסרטי קומיקס קיציים, אם כי כפי שאלון אמר, אני לא באמת יודעת להגדיר מה הוא ניסה להיות), איך תסביר את כל הגרפיקה הממוחשבת שיוחדה לענק ולכלבים המפלצתיים שנלחם בהם? ככל שאני חושבת על כך יותר אני מגיעה למסקנה שאולי הסרט אכן ניסה לפסוח על שני (או שלושת, או עשרת) הסעיפים ונכשל בשניהם. בכל מקרה, אשמח לשמוע את דעתך.

15   ראשית דורון...
22:30:00  09/02/2005 אלון רוזנבלום   
אני לא חושב שזו הפעם הראשונה שאנחנו חולקים על איכותו של הסרט. האמת היא שאת הדברים שציינת גם אני ראיתי בסרט, אבל אני לא חושב שהוא הצליח להעביר אותם ודברים אחרים בצורה טובה, מעניינת או אינטיליגנטית. הבעיה של "הענק" (בניגוד לדרדוויל למשל) זה שהוא לוקח את עצמו יותר מידי ברצינות, וכאשר סרט שהוא כל כך רציני מציג סצינה של יצור ירוק נלחם בייצור שעשוי מים ואבנים זה לא ממש מיישב. לאנג לי היו המון כוונות טובות ואני לא מזלזל בהן בכלל, אבל לדעתי "הענק" הוא הכשלון הכי מפואר של מרוול. דרדוויל בניגוד להענק פשוט השתעשע באפקטים, שוטים מגניבים ועיצוב מדליק של הסביבה. קולין פארל מצויין, ג'ניפר גארנר היא...ג'ניפר גארנר והרבה מאוד בדיחות פנימיות (קצת יותר מידי לטעמי) שכל חובב קומיקס יעלה חיוך.

16   וואלה אלון אני מסכים איתך...
18:13:00  10/02/2005 The-Riddler   
ה"ענק" באמת ניסה לתפוס מעצמו יותר מדי במהלך כל הצפייה בסרט הוא משדר לך "אני לא סתם סרט קומיקס - אני סרט קומיקס אינטלגנטי...."
וזה הייתה הבעיה, מריחת הסצנות לשעה כל קטע, הדיאלוגים המשעממים והריקניים - קיצר נפילה.
וגבי דרדוויל אני חושב שגם בגלל הליהוק (בן אלפלק) וגם בגלל התסריט כמו שנאמר, הסרט פשוט קליל יותר ולא כבד (כמו ה"ענק")

הספיידרמנים לדעתי היו יפים מאוד
והאקסמנים היו מדהימים!
כאן באמת הבמאי (בריאן סינגר הגאון!) הביא סרט קומיקס שהרעיון בו היה עמוק הרבה יותר ולא סתם סרט טראשי של אקשן, אפקטים ויריות.

17   הכל טוב ויפה, ובכל זאת...
22:57:00  10/02/2005 דורון   
לליאה, אלון, הרידלר, וכל שאר המקטרגים:
כמו שאמרתי, "הענק" הוא מסוג הסרטים שאתה מעריץ או לא מסוגל לסבול. כפי שציינתי, נעשה עוול לא קטן לסרט הזה ע"י המפיצים: החל בתזמון ההפצה (הקיץ - עונת סרטי הקומיקס וכו')וכלה בכרזת הסרט - הכול הכין את הקהל לעוד סרט אפקטים מגניב שיעביר לך את הפופקורן בסבבה. ומה קרה? אתה מגיע לקולנוע ומעביר את חצי השעה הראשונה (אם לא יותר) ללא שמץ שמצו של אפקט או רמז לאקשן: רק דיאלוגים ודרמה לבני 18 ומעלה. ובהמשך התחושה אצל הרבה מהצופים הייתה שזה משהו קשה לעיכול...
אבל אלון, לבוא ולומר ש"כאשר סרט שהוא כל כך רציני מציג סצינה של יצור ירוק נלחם בייצור שעשוי מים ואבנים" זה בעצם לומר שאי אפשר לעשות סרט "רציני" על הענק, או כמעט על 90% מגיבורי העל שכולם באופן זה או אחר מוטנטים, נלחמים במפלצות או מתלבשים באופן מגוחך.(ואת המשפט שאמרת אתה יכול להלביש כמעט על כל סרט קומיקס שמנסה לקחת את עצמו ברצינות. אגב,אחת הסיבות ש"אקס מן" נראה בוגר כל כך, היא העובדה שהגיבורים נפטרו מהתחפושות הנוצצות שלהן והלכו על "תלבושת אחידה" סולידית יותר).
"הענק" כל כך טוב בעיניי משום שהוא משלב בין הדרמה האנושית קורעת הלב של הדמויות (ההדגשה על הפן האנושי היא היא שהביאה להצלחה הפנומינלית של סדרת הטלויזיה משנות ה-70) לקרבות האימתניים של "הענק" עם הצבא ושאר מפלצות, שהן אולי הדבר המוכר ביותר מסדרת הקומיקס. הקונפליקטים בין אב לבנו ואב אחר לבתו מהווים את השלד עליו בנוי כל השאר. מה שווה לספר את "ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד" ללא הפן האנושי?
"מנופח"? אתה מתאר לעצמך סרט על הענק שהוא לא גדול מהחיים? הרי זה כל העניין!
ליאה:את מתארת לעצמך סרט כזה עם שרירן במקום הדמות הדיגיטלית המדהימה שעשו לבסוף?מילא בשנות ה-70 אבל היום? הטכנולוגיה קיימת ואין סרט יותר טוב מזה בשביל להשתמש בה! תסכימו איתי שההוא שלבוש בחליפת גומי ב"ארבעת המופלאים" החדש הוא שיא הפטתיות. הנה עוד דמות שחייבת להיות דיגיטלית!

לסיכום: אני מבין שבעבור רבים מדובר כאן ב"עוף מוזר" במקרה הטוב, ובקטסטרופה במקרה הפחות טוב. התאמינו? אני מכיר לפחות ארבעה שחושבים בדיוק כמוני על הסרט ;-)

18   טוב, נראה שאנו פותחים דיון על 'הענק'
23:59:00  10/02/2005 אלון רוזנבלום   
אז ככה, אני חושב שבריאן סינגר הבין שכדי לעשות סרט קומיקס טוב אסור לערבב יותר מידי זאנרים...סליחה, כדי לעשות סרט טוב אסור, לדעתי, לערבב יותר מידי זאנרים. אני חושב שזו אחת הסיבות שבסרטי אקס-מן לא הכניסו אלמנטים חוצניים כמו אימפריית השיאר או אפילו את ביסט שנראה כמו מפלצת. ואיך נפתח הסרט הראשון של אקס-מן? בסצינה במחנה ריכוז!!! מייד סינגר ממקם אותנו ומספק לנו מספיק נתונים על מהות הסרט ועל המסר שלו (שניהם נמצאים בסצינה הראשונה ומוסברים, באופן אינטילגנטי במהלך כל הסרט). אני קצת נעלב שאתה מאשים את חוסר הנאתי מ'הענק' בעוול שעשו יחסי הציבור. אני משתדל להיכנס לסרט ולשפוט אותו לא על פי טריילר או פוסטר אלא על פי מה שאני רואה ומקבל ממנו. אין לי בעיה בכלל לשבת ולראות את ברוס באנר מדבר עם אביו במשך שעה אם היה מדובר בדיבורים מעניינים. הבעיה הגדולה היא שהדיבורים והעומק של הדמויות באמת נראו כלקוחים מאיזו חוברת קומיקס לא מאוד מוצלחת ונמשכו הרבה מעבר למה שהיו צריכים. עוד בעיה הייתה לי שאנג לי התחיל את הסרט באמת כדרמה וכמאבק בין אב ובנו, מדע טכנולוגיה ומוסר ועוד כל מיני רבדים שניתן היה למצוא בסרט, אבל ככל שהסרט נמשך הוא החל להיות מופרך יותר ויותר והסצינה האחרונה, לדידי, הייתה פשוט מגוחכת. אני בעד דיבורים, אם הם גם אומרים משהו. זה לא נכון שאי אפשר, הרי אני ממעריצי סרטי אקס-מן וספיידרמן, ולמרות שלגרין גובלין הייתה מסיכה מגוחכת שנראה כמו שאריות של הפאואר ריינג'רס עדיין חשבתי וחושב שמדובר בסרט מצויין, על אחת כמה וכמה בסרט השני שבו איזה פרופסור מסתובב עם זורועת מכניות דבוקות לו לגוף (בכוונה אני משתמש בשפה הזו). אפשר היום לעשות הכל, השאלה היא איך. אני חושב שאנג לי לקח את כל העניין הזה יותר מידי ברצינות וניסה להעביר יותר מידי מסרים. לו היה מתמקד רק בדרמה שבין אב ובנו, לא הייתי פוצה את הפה. ונכון, הסדרה משנות השבעים הייתה מצוינת, אבל היא הייתה מצויינת בגלל פשטותה. אבל אסיים בנימה חיובית, אני ממש מסכים איתך שאת 'הדבר' בארבעת המופלאים היו צריכים לעשות באנימציה.

19   וואו! לפחות סיימת בנימה חיובית :)
0:15:00  11/02/2005 דורון   
וכנראה שעל "הענק" - בניגוד להרבה דברים אחרים - לא נסכים בגילגול הזה...


קישורים
בדף של הסרט ב- IMDB


חדשות אחרונות
קולנוע
19/11/2010 זה שיר פרידה – ISF סוגר את שעריו
11/09/2010 עיבודים לרוב - והפעם המגדל האפל מאת סטפן קינג
14/08/2010 חרב אור הכחולה תגיע לקרן הכחולה
08/08/2010 הצצה בלעדית לטיזר של האוונג'רס
30/07/2010 הנוסע השמיני : ההתחלה

טלויזיה
17/10/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 76 והאחרון
30/09/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 75
27/09/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 74
20/09/2010 פרק השבוע של האקס-מן פרק 73
10/09/2010 פרק השבוע של האקס מן- פרק 72

ספרים
06/09/2010 הוצאה מחודשת לצלל-אלף
30/07/2010 אן רייס משתגעת סופית
25/07/2010 ספר הנופלים של מאלאזן נסגר.
14/07/2010 הכבוד המיצרי
27/06/2010 והמנצח במדלית זהב... ניל גיימן

סיפורים
04/06/2010 נפתחה תחרות הסיפורים הקצרים על שם עינת פלג ז"ל לשנת 2010
02/05/2008 סקופ בלעדי ! פנטסיה 2000 ב-2008
12/09/2007 שנה טובה
09/08/2007 פרס גפן 2007 – הצבעה לשלב א'
06/08/2007 תחרות סיפורים שנתית – פרס עינת

קומיקס
22/07/2010 האם היו ערפדים בתורה?
13/07/2010 הארווי פארקר נפטר בגיל 70
15/07/2009 קומיקס וירקות לפרס אייזנר
05/07/2009 מייקל ג'קסון הקומיקס
03/06/2009 אלכס רוס ומייק קארי חוברים למען ה-Human Torch

מקומי
02/09/2010 להפחיד בעברית
26/07/2010 פסטביל אייקון מחפש כריש מכירות
24/05/2010 קול קורא להגשת אירועים לפסטיבל אייקון
28/11/2009 כנס מאורות בנושא אסטרונומיה ומדע בדיוני יוצא לדרך!
15/08/2009 מכרז לפעילות דוכן יד-שנייה באייקון

מסע בין כוכבים
15/05/2009 Q כאן
12/05/2009 צוות שחקני פרייזר עושים כבוד לסדרת וויאג'
11/05/2009 קפטן גים טי קרי דור ההמשך
05/05/2009 אבודים במסע בין כוכבים
17/04/2009 וכך זה התחיל

אנימה
02/09/2008   Voltron בדרך למסך הגדול
17/04/2008   Ghost in the Shell -3D
20/03/2008   פוניו לא סתם על הצוק
19/03/2008   'ננה' בין המועמדים לפרס טזוקה
16/03/2008   קיטארו למבוגרים

אימה
12/09/2007   שנה טובה
13/11/2006   הצצה ראשונה ל- The Hills Have Eyes 2
06/11/2006   מסורת לא שוברים - בהאלווין הבא - מסור 4
25/10/2006   זומבים זומבים ועוד זומבים ב''יום המתים''
24/10/2006   פינהד כפי שמעולם לא ראינו אותו

משחקי תפקידים
05/02/2010   כנס מבוכים ודרקונים, 28 בפברואר 2010
27/09/2007   טקטיקה - חנות משחקים חדשה בדיזינגוף סנטר
12/09/2007   שנה טובה
24/07/2007   כנס "קרא-קון" לשיטות משחקי תפקידים
26/02/2007   כנס ביגור

עתידנות
11/12/2008   הלו, שומעים אותי?
23/11/2008   פריצת דרך בהשתלות
05/11/2008   אנרגיה סולארית
31/10/2008   מטוסים גרעיניים?
24/10/2008   שמש נצחית בראש צלול

משחקי מחשב
25/07/2010   הטריילר החדש של DC universe
26/06/2009   מלחמת הכוכבים לגו
19/02/2009   Counter-Strike המשחק האהוב ביותר בישראל של 2008
18/07/2008   DC משיקה את DC Universe Online, משחק רשת מרובה משתתפים
14/06/2008   Old Republic 3?
כתבות אחרונות
קולנוע
איך למדתי להפסיק לדאוג ולאהוב את אבודים זהו.
חגי אלקיים
27/06/2010
שש שנים עברו-חלפו להן. שש שנים של שאלות, של תיאוריות, ובעיקר – של דמויות.

טלויזיה
פרק ראשון מ''בן אלמוות מאת רוג'ר זילאזני''
רוג'ר זילאזני (1937-1995)
25/12/2008
במהלך "שלושת הימים" נחרב כדור הארץ. בני האדם עזבו כבר מזמן את הערבות הרדיואקטיביות השוממות והפכו לנוודים, בני בלי בית, המתגוררים ביקום לא להם. רק מתי מעט, אידיאליסטים, מוזחים, שארית הפליטה, עושים את דרכם בין הצללים בחיפוש אחר אתמול שלעולם לא יחזור.

ספרים
ג'ובניק: סיפור אישי -רקע לאומי
עופר ברנשטיין
06/10/2008
כתבה חדשה ומעניינת של לא אחר מעופר ברנשטיין.

סיפורים
פנטזי.קון 2009
יוליה שנרר
11/08/2009
מציאות או פנטזיה?

קומיקס
צריך סוף לסיפור אהבה? ביקורת סרט
רז גרינברג
18/04/2008
מאז יצירת המופת הראשונה שלו, "Voices of Distant Star", נשמע קולה של חבורה צעקנית ונרגשת שהכתירה את הבמאי מקוטו שינקאי בתואר "מיאזאקי הבא". אם לשפוט על פי סרטו האחרון, "5 סנטימטרים בשניה", בקרוב מאוד נצטרך להודות שהם צדקו.

מקומי
אז למה להם פוליטיקה עכשיו? ז'אנר האימה כמבטא הלך רוח פוליטי
איתן גפני
16/05/2007
מאמרו החדש של איתן גפני על הזוועתונים החדשים של הקולנוע
טינה לאמריקנים: ביקורת על הטינה 2
איתן גפני
16/05/2007
איתן גפני חוזר עם ביקורת על הטינה 2 וסרטי אימה המבוססים על סרטי אימה יפנים

מסע בין כוכבים
Fuzion- the generic rules
אבי סבג
01/12/2006
חברת hero games יחד עם R. Talsorian איחדו כוחות כדי ליצור שיטת משחק אוניברסלית שתנצל את היסודות העקרונות שבשיטות הגיבור וב- Interlock (שיטת המשחק של R. Talsorian) ותתיך אותם לכדי שיטה פשוטה, גמישה, פתוחה אוניברסלית וחופשית, כלומר שתופץ חינם ברשת. התוצאה, כפי שנראה, היתה טובה משקיוו.

אנימה
כוח המחץ- התמונות
עומרי בר-לב
30/01/2009

אימה
מטאל גיר סוליד 4
עומרי בר-לב
20/07/2010
מטאל גיר סוליד, היא אחת מסדרות המשחקים הנחשבות ביותר שיש היום. הסדרה התחילה לפני יותר מעשרים שנה ועדיין רצה בהצלחה גדולה.

משחקי תפקידים

עתידנות

משחקי מחשב