הדורות הבאים
אלי הרשטיין

שתי סדרות המשך, שני עולמות תרבותיים, שתי אגדות בהתהוות, שתי גיבורות תרבות. ההשוואה בלתי נמנעת, התוצאה - אולי צפויה מראש.

קבוצת בני אנוש, שעטנז של אנשי צבא ואזרחים, נקלעת לגלקסיה רחוקה ונאלצת לעמוד מול מתקפות בלתי פוסקות של גזעי אותה גלקסיה. בני האנוש מצויים בעמדת נחיתות בכל הקשור לחימוש ולמאזן הכוחות, אך נהנים מיתרון טכנולוגי המציל אותם מעת לעת. הכל תוך כדי החיפוש המתמשך אחר הנתיב הקצר ביותר שיחזיר אותם בביטחון ובמהירות הביתה לאימא אדמה.
בראש הצוות ניצבת מנהיגה חזקה, המובילה אותו באופן מעורר הערצה, ומצליחה לשמור על אנושיות מסוימת בתוהו אליו נקלעו כולם. לצידה סגן מיליטריסטי שאינו בוחל באמצעים, ואשר מצליח להציל את קבוצת ההרפתקנים שלנו שוב ושוב כשהוא שובר את חוקי המוסר הבסיסיים ביותר, המוקרבים על מזבח העיקרון הנעלה של הישרדות - מבחינת המטרה המקדשת את האמצעים.
מולם, שזור במרקם העלילתי של הסדרה, ניצב כוח כביר, כוורת של יצורים תבוניים בעלי כוחות על אנושיים המאיימים להכחידם ולמצוא דרכם את המפתח להשמדת המין האנושי כולו.

נשמע מוכר?

חובבי "מסע בין כוכבים" שבניכם יזהו קרוב לודאי את עלילת הסדרה "מסע בין כוכבים - וויאג'ר" אשר שודרה בין השנים 1994-2000.

יזהו ויטעו.

המדובר דווקא בסדרת מדע בדיוני אחרת שעונתה הראשונה משודרת בימים אלו בערוץ המדע הבדיוני האמריקני. גם הפעם המדובר בסדרת בת למיתולוגיה בדיונית ארוכת שנים, גם הפעם ניצבים אנשי הצוות מול שאלות של מוסר אל מול שאלות של קיום. הסדרה היא "סטארגייט אטלנטיס" האמורה לעלות לשידור בחודשים הקרובים בערוץ הראשון (המועד הסופי עודנו לוטה באפילה).

אך הדמיון אינו מסתכם רק בכך. מחד אופי הפעולה של סדרות האב, היינו המעבר לכוכב חדש בכל פרק, כוכב בו נתקל הצוות בבעיה חדשה ולומד דברים חדשים בעיקר עלינו בני האדם, משותף הן למיתולוגיה של "מסע בין כוכבים" והן לזו של "סטארגייט". מאידך אופי סדרות ההמשך דומה גם הוא. "אטלנטיס" מצליחה לשלב את עלילות "חלל עמוק 9" ו"וויאג'ר" למקשה אחת כאשר היא מטילה את אנשי סטארגייט לגלקסיה רחוקה ומנתקת אותם מכדור הארץ (ובדרך גם מתירה את העבותות של חוקי סדרת האם) כפי שנעשה הדבר בוויאג'ר, אך מעבירה אותם לבסיס קבוע המצויד בספינות חלל ארוכות טווח כפי שהיה הדבר ב"חלל עמוק 9".

ההשוואה בין שני היקומים בלתי נמנעת, ולצורך העניין "וויאג'ר" מצד אחד ו"אטלנטיס" מן הצד השני.

ובכן ראשית כל השחקנים המובילים.
את קפטן ג''ינווי "מוויאג'ר" (עם מקל המטאטא הנעוץ באחוריה) בגילומה של הגברת קייט (קולומבו) מולגרו, החליפה המדענית ד"ר אליזבט וויר. ההבדל בין שתי הדמויות הוא בערך כמו ההבדל בין קלינטון לבוש (הבן – ובעצם במחשבה שנייה גם האב). ד"ר וויר בגילומה הנפלא ממש של השחקנית טורי היגינסון, היא אנושית וכריזמטית, נבונה ומעניינת ובעיקר נטולת פוזה או "מטאטא". כשחושבים על זה הרי אין זה פלא. בהיסטוריה שלה ניתן למצוא אחד קפטן ג'ק אוניל (הידוע בכינויו מקגייוור – שלא שכח את חסד נעוריו), שלא ניצל שום הזדמנות לבעוט באחוריו של הממסד אשר מינה אותו לתפקידו. מהצד השני רצופה ההיסטוריה של ג'יינווי בדמויות כגון קפטן פיקארד וקפטן סיסקו – שתיהן דמויות מופלאות אך גם הן היו יכולות להסתדר מצויין ללא "המטאטא". ההבדל הזה מאפשר להתבונן ב"אטלנטיס" בלי תחושת הבטן המטרידה שליוותה את "וויאג'ר" מיומה הראשון, בכל רגע בו עלתה מולגרו על המסך בניסיון נואש לתת את החיקוי הטוב ביותר שלה לפיקארד.


גם ג'קוטה ה"פרוע שבחבורה", מנהיג המאקי המורדים, מתגלה במהלך "וויאג'ר" כפודל של ג'יינווי. במיטב המסורת של רייקר (הבעלים הגאה של החצי השני של ה"מטאטא" של פיקארד) לפניו, הוא אינו מצליח לשכוח את הרקע הקרימינלי שלו בצי הכוכבים והופך במחי יד אחת קבוצה של מאקי, שיכולה היתה להפוך את ספינת החלל וויאג'ר לגיהינום עלי אדמות עבור הקפטן שלה, ולמטעם תסריטאי משובח עבור צופי הסדרה, לקבוצה של שוחרי שלום פציפיסטים שכל מה שהם צריכים הוא פעילות "צופים" מוגברת כדי ליישר קו עם מוסכמות צי הכוכבים – מוסכמות אליהן עוד נחזור בהמשך.

במקומו הוצנח על ד"ר וויר (אגב, עקב מותו של המפקד הצבאי הקודם בפרק הראשון – בדיוק כמו ב"וויאג'ר" לפניה) רב סרן ג'ון שפרד, שהוא כל מה שג'קוטה יכול היה להיות אילולא...
מורד בנפשו ואיש עקרונות אמיתי בלבבו – מצליח שפרד לזגזג בין סירוב פקודה לבין עינויים קשים של אויביו המרושעים – הריית', כאשר הוא נותר בעיני הצופה כטפלון נטול רבב. המבנה הבסיסי של הדוב הטוב בעל מנהגי הג'ונגל של לוחם קומאנדו מיומן נלקח ללא ספק מדמותו של מקגייוור – סליחה ג'ק אוניל – אך אין ספק כי דמותו של שפרד מורכבת מזו של אוניל. למעשה שפרד הוא מהדמויות המורכבות שנוצרו ביקום של סטארגייט והוא עוד יגרום צרות רבות לתסריטאי הסדרה אם ירצו להמשיך לשמור על המתח הפנימי והקוהרנטיות של הדמות כאחד – כפי שעשו בהצלחה מרובה עד כה.

וכעת לספר ההנחיות של צי הכוכבים, ההופך לכל היותר לספר נחייה לעיוור עבור אנשי וויאג'ר. בעוד אנשי סטארגייט מנסים להישאר נאמנים לעצמם ולעקרונות האמריקניים הנעלים ללא הצלחה יתרה – אחרי הכל במלחמה כמו באהבה – הכל מותר, הרי שבוויאגר קשרו מפיקי הסדרה את ידיהם, רגליהם אונותיהם (ועוד כמה איברים חיוניים אחרים) של תסריטאי הסדרה בסט חוקים אותו כתב רודנברי (היוצר המיתולוגי של מסע בין כוכבים) לפני שלושים שנה. ואגב ניסיון לשבור את אותם חוקים באנטרפרייז הוכיח כנראה כי נכון עשו יוצרי "וויאג'ר" כאשר נצמדו לאותם חוקים – או אולי שכדאי היה אז, וכדאי גם כעת, למצוא עבור "מסע בין כוכבים" את שביל הזהב בין שתי הקיצוניויות הללו. בשורה התחתונה מצליח סט החוקים המורכב של צי הכוכבים לייצר כמה מהאפיזודות ההזויות יותר של "וויאג'ר" כאשר הוא מוביל את ג'יינווי, פעם אחרי פעם לסעיף החרקירי שלא כתוב בשום מקום אך משתמע מכל שורה.
ב"אטלנטיס" מגבילות את עצמן הדמויות לסט החוקים האנושי-מערבי-דמוקרטי (אחרי הכל צי הכוכבים טרם נוסד והפדרציה גם היא עודנה מדע בדיוני), כאשר הם מנסים ככל יכולתם להגיע להחלטות הטובות ביותר בתנאים בלתי אפשריים. למזלם הגדול, בעת זו, לא נוסף עדיין הסבטקסט של החרקירי לספר החוקים האנושי, כך שבעת שבעיראק מענים האמריקניים שבויי מלחמה בשם המלחמה בטרור והגנה על ערכים נעלים של כבוד האדם וחירותו, מרשה לעצמו קפטן שפרד לרצוח בדם קר אחד מהריית' שנפלו לידיו – מבלי למצמץ פעמיים.

מוסר מפוקפק? – ללא ספק! אך אנושי לאין ערוך מהחלטותיה (תלויות ספר החוקים של הצי) של ג'יינווי – גם כן ללא ספק.

ברמת הלוק והאפקטים המיוחדים – גם שם לוקחת "אטלנטיס" את "וויאג'ר" ואת "מסע בין כוכבים" כולה בכיס הקטן. הויזואלייה המוגבלת משהו של "סטארגייט", הוחלפה תרתי משמע בגלקסיה שלמה של דימויים ויזואליים מהיפים והמקוריים שנראו על מסך הטלוויזיה בשנים האחרונות. החל בעיר האבודה אטלנטיס עצמה, דרך קרבות חלל שעברו שדרוג רציני, וכלה בריית' ובארמאדה החללית שלהם שמוסיפים כולם לנפח הויזואלי המרשים של "אטלנטיס" אשר מצליח לראשונה בתולדות הסדרה להשתוות למתחרה הגדולה ואף להתעלות עליה.

מבחינה עלילתית מצליחים יוצרי "אטלנטיס" ליצור רצף עלילתי מותח שמחייב את הצופים לחזור כל שבוע מחדש. מבחינה זו דומה יותר "אטלנטיס" בקונספציה התסריטאית שלה ל"בבילון 5" או ל"חלל עמוק 9" בעונותיה המאוחרות, מאשר ל"וויאג'ר". הגזע החדש בו נתקלו אנשי צוות "אטלנטיס", הריית' הערפדיים, הוא מהמפחידים והמאיימים בהם נתקל צוות אנושי מעודו והוא שואב את כוחו מסדרות כבאפי ואיינג'ל דווקא. עם זאת. בנקודה זו זוכה "מסע בין כוכבים" לנקודת זכות אחת, הסטארגייטאים טרם מצאו את התשובה המנצחת לבורג האימתניים, אשר מדורגים עדיין אי שם בראש פירמידת הגזעים המפחידים של כל הזמנים.
הסיבה העיקרית לכך היא שבעוד שב"מסע בין כוכבים" דאגו התסריטאים להלביש את אויביהם הגדולים של צי הכוכבים בדמויות חזקות ואנושיות אשר נחרטו בזכרון הקולקטיבי של הצופים דוגמת גאל דוקאט ב"חלל עמוק 9" או קיו "בדור הבא", הרי שב"אטלנטיס" טרם מצאנו את הרשע האולטימטיבי אותו נאהב כולנו לשנוא.
אין ספק כי מלכת הבורג קנתה לה מעמד של כבוד לצד רשעים קולנועיים כדארת' וויידר (מלחמת הכוכבים), קאהן נוניאן סונג (מסע בין כוכבים) ואפילו חניבעל לקטר (שתיקת הכבשים). מבחינה זו טרם השכילו יוצרי אטלנטיס להגשים את האימה האולטימטיבית בדמות של נבל-על אמיתי, ולפיכך הריית' על כל אימתנותם טרם קיבלו פנים ייחודיות משל עצמם ונותרו מבחינת אימה חסרת פנים.

כתבה זו נכתבת בשלהי העונה הראשונה של סטארגייט אטלנטיס, בטרם אנו יודעים לאן מנווטים קברניטי הספינה את דרכה. אין ספק כי הרייטינג המתדרדר של "אנטרפרייז", אשר כלל לא הוזכרה כאן, יחייב את יוצרי "מסע בין כוכבים" לעשות שינוי כיוון דרמטי. אין גם ספק כי בעת זו, מצליחה "אטלנטיס" לספק את הסחורה ומנחיתה נוק-אאוט טלוויזיוני לאחותה הגדולה והמדושנת.
בעת זו דורך כוכבה של "סטארגייט" עם שתי סדרות העוברות לעונה הבאה עם עונה שנייה ל"אטלנטיס" ועונה תשיעית ל"סטארגייט". מולן מדשדשת "מסע בין כוכבים" עם "אנטרפרייז" הכושלת אשר דומה כי היא מצויה באחרית ימיה, והס מלהזכיר את הפיאסקו הכלכלי של סרט הקולנוע האחרון בסדרה.
עם זאת יש לזכור כי סטארגייט משודרת ומופקת בימים אלו עבור ערוצי הכבלים בארה"ב, ספציפית עבור ערוץ המדע הבדיוני – ערוצים בהם דרישות הרייטינג אינן כה חמורות כמו ברשתות הארציות באמריקה. "מסע בין כוכבים" על כל דורותיה שודרה מאז ומעולם ברשתות הארציות ומבחינה זו, תהיו אתם השופטים האם טוב להיות ראש לשועלים או זנב לאריות.

לסיכום לא נותר אלא לתהות על שאלה שאולי נשמעת תלושה, אך בעידן של מחזור טלוויזיוני גובר וסדרות הנותרות על המסך שנות דור, בעת זו של "הטורף נגד הנוסע השמיני" ו"ג'ייסון נגד פרדי", מתי יעלו המפיקים על הרעיון ה"מדהים" של הבורג נגד הריית', או אולי מלחמת משני הצורה בגוואולד?.
במצב הנוכחי של הטלוויזיה האמריקנית, לא יפתיע אם תסריט כזה נמצא כבר בשלבי פיתוח מתקדמים.




לידיעה זו התפרסמו  8  תגובות
תגובות
1   היה טוב עד לשורה האחרונה...
10:18:00  31/01/2005 powell   
לסיכום לא נותר אלא לתהות על שאלה שאולי נשמעת תלושה, אך בעידן של מחזור טלוויזיוני גובר וסדרות הנותרות על המסך שנות דור, בעת זו של "הטורף נגד הנוסע השמיני" ו"ג'ייסון נגד פרדי", מתי יעלו המפיקים על הרעיון ה"מדהים" של הבורג נגד הריית', או אולי מלחמת משני הצורה בגוואולד?.
במצב הנוכחי של הטלוויזיה האמריקנית, לא יפתיע אם תסריט כזה נמצא כבר בשלבי פיתוח מתקדמים.

ס"נוסע השמיני נגד הטורף" היה היגיון כרונולוגי מסוים (למרות שהסרט עצמו לא היה חף מבעיות אנאכרוניסטיות)
ב"ג'ייסון נגד פרדי" אכן לא היה היגיון כרונולוגי אבל אני מניח שאיך שהוא לקהל הצופים של הסרט הזה לא הייתה בעיה עם הנושא.

לא ניתן לערבב את יקום מסע בין כוכבים עם יקום סטארגייט או כל יקום אחר עקב בעיה אחת פשוטה
קו הזמן של מסע בין כוכבים...

ניתן לתאר ארוע שגורם לשתי קבוצות שונות לסטות מהיקום שלהם ולהיפגש ביקום מקביל שלישי אבל אז למה ששתי הקבוצות הנ"ל יילחמו אחת עם השנייה?
כרגע צריך לקוות שהסרט ה 11 בסדרת מסע בין כוכבים יופק ושהוא יהיה כלכלי בקולנוע כדי שבערך ב 2008 לא יוכרז סופית על מותו של המסע בין כוכבים...

2   למה לא בעצם?
12:43:00  31/01/2005 ANAKIN  anakin@isf.co.il 
אם במאה ה-22 טבחו הזינדי במיליוני בני אנוש חפים מפשע, יצאו למלחמה שכמעט החריבה את המין האנושי, ולכל זה אין אפילו רמז או חלקיק של רמז בסדרות המאוחרות יותר, למה לא ייתכן שבשנת 2024 הושמדה רשת השערים על ידי כוח של ישויות על שנעלמו לאחר מכן והותירו את כדור הארץ לפתח את מנוע העל החלל, המשגר, הפדרציה ומה לא?
אם כך הוא הדבר, מה מונע מהגוואולד לשוב ולהופיע בזמן כדי להיכנס לאיזה קרב קטן עם ספינת בורג או עם איזה קלינגוני מתורבת?
כמובן שיש בעייתיות בהיגיון הזה אבל אם אתה מקבל את העובדה הראשונה, השנייה כבר לא נשמעת מופרחת כל כך.

3   קו הזמן של מסע בין כוכבים...
17:08:00  31/01/2005 powell   
"אם במאה ה-22 טבחו הזינדי במיליוני בני אנוש חפים מפשע, יצאו למלחמה שכמעט החריבה את המין האנושי, ולכל זה אין אפילו רמז או חלקיק של רמז בסדרות המאוחרות יותר,"
ואכן מלחמת הזמן הקרה הייתה "גליץ'" שתוקן ע"י ארצ'ר ודניאלס ולכן לא אוזכרה יותר ביקום מסע בין כוכבים.
אני אישית הייתי מקשר את מלחמת הזמן הקרה לוורגונים(?) (שכחתי איך קראו ליצורים האלה שהוא פגש בחפירות הארכיאולוגיות שלו בחופשה) שפיקארד פגש אבל זה כבר יותר מידי מסובך...
והאם אותן יישויות שדיברת עליהן
השמידו את שערי הסטארגייט בכל היקום הידוע?
ואיך זה שהוולקאנים לא ידעו על שערי הסטארגייט?
והכי חשוב בקו הזמן של מסע בין כוכבים:
מלחמות האאוג'ינים...
אני חושש שפרוייקט הסטארגייט לא שרד אותן...

4   שמע, אפשר לפתח את זה
19:12:00  31/01/2005 anakin  anakin@isf.co.il 
אולי מלחמות היוג'נים הן פשוט הסוואה מתוחכמת של הפעולה להשמדת הסטארגייט. לדעתי אם תחקור עמוק מאוד תגלה שקאהן נוניאן סונג ובני שבטו היו אחרוני הג'אפא שננטשו על כדור הארץ בידי אדוני המערכת שברחו לקצוות הגלקסייה (שם נפלו בזרועות הבורג). והוולקאנים, מה זאת אומרת הם לא ידעו? בודאי שהם ידעו, כל היקום של מסע בין כוכבים ובעיקר "אנטרפרייז" מרמזים שהוולקאנים בעצם מעורבים במזימה גדולה הרבה יותר מכפי שהיה ידוע לנו עד כה - קרי השמדת השערים והכחדת הכוכבים עליהם נמצאו.
לדעתי זאפרם קוקרן רק חשב שבגללו הגיעו הוולקאנים לכדור הארץ. המטרה האמיתית שלהם היתה להשמיד את בסיס הר שאיין ובמידה ולא ניתן להסתיר את העובדות המצויות בו ולהבטיח שאיש לא יגלה לעולם על פרוייקט השערים, להשמיד את כדור הארץ כולו - מזל של כולנו שהם הצליחו במשימה הראשונה :-)

5   תגידו.. אתם רציניים?
2:43:00  01/02/2005 שחף   
מצד אחד מתלוננים ש-"אנטרפרייז" וחברותיה זה כבר לא מה שג'ין רודנברי חלם עליו... מצד שני שאתם מתארים תסריטים שרודנברי היה חוטף שבץ מהם אם היו מציעים לו אותם...
אין מה לנסות ולחבר בין שני היקומים. נקודה.

6   בוודאי "רציניים"
11:30:00  01/02/2005 anakin   
לדעתי בכלל שומר הנצח המופיע בפרק הנפלא "העיר על שפת הנצח" בסדרה המקורית הוא אחד מאותו גזע עתיק שבנה את רשת השערים בסטארגייט. ברור לחלוטין שהפורטל עליו הוא שומר הוא למעשה סטארגייט עתידני שיכול להניע אנשים לא רק בחלל אלא גם בזמן. אגב הדומיניון כבר ניסו להשתלט על הפורטל באחד הפרקים של חלל עמוק תשע שברח לי שמו.

7   מחאה ותקווה
13:53:00  04/02/2005 מבכ   
סדרה חדשה המשלבת רעיונות המזכירים את וואיג'ר, סטרגייט ובבילון בנשימה אחת? נשמע טוב מידי אבל נעים לפנטז. מאידך, בשם כל חובבי וואיג'ר אני חייב לציין, שכל הביקורת על ג'יינווי ושו'ת לא במקומה - משחק הדמויות תאם את מה שקברניטי הסדרה רצו להעביר - המוסר מעל לכל חרף הקשיים, ואת זה העבירו השחקנים מצוין. מי שאהב - אהב ומי שלא - חבל, אבל זה כבר עניין של טעם. מה שבטוח, לא הייתה שום בעייה במשחק עצמו, שתאם בדיוק את מה שניסו להעביר. אני אהבתי מאוד ואם יש בסדרה החדשה אפילו שמץ מוויאג'ר הגדולה - אשרינו.

8   אהבתי
17:14:00  11/03/2005 איתן גולדנשטיין  eithang@hotmail.com 
שזרת היטב את עלילת אטלנטיס לעלילת מב"כ דבר שחשבתי כבר זמן מה להעלותו אך ניקח את הרעיון ונפתח אותו...

הדמות של ג'ון שפרד מתאימה יותר לזו של טום פאריס ואילו מלכת הבורג הייתי מתאים יותר למשכפלים של העונה 8.

ובקשר למה שאמר מבכ. אטלנטיס משודרת במקביל לסטארגייט ככה שהיא משתלבת בתוך העלילה לחלוטין מכיוון שהיא מתרחשת בו זמנית כששתי העלילות קשורות פחות או יותר זו בזו.


לתחילת הכתבה
 
קישורים
האתר הישראלי של סטארגייט

האתר הרשמי של מסע בין כוכבים


חדשות אחרונות
קולנוע
19/11/2010 זה שיר פרידה – ISF סוגר את שעריו
11/09/2010 עיבודים לרוב - והפעם המגדל האפל מאת סטפן קינג
14/08/2010 חרב אור הכחולה תגיע לקרן הכחולה
08/08/2010 הצצה בלעדית לטיזר של האוונג'רס
30/07/2010 הנוסע השמיני : ההתחלה

טלויזיה
17/10/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 76 והאחרון
30/09/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 75
27/09/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 74
20/09/2010 פרק השבוע של האקס-מן פרק 73
10/09/2010 פרק השבוע של האקס מן- פרק 72

ספרים
06/09/2010 הוצאה מחודשת לצלל-אלף
30/07/2010 אן רייס משתגעת סופית
25/07/2010 ספר הנופלים של מאלאזן נסגר.
14/07/2010 הכבוד המיצרי
27/06/2010 והמנצח במדלית זהב... ניל גיימן

סיפורים
04/06/2010 נפתחה תחרות הסיפורים הקצרים על שם עינת פלג ז"ל לשנת 2010
02/05/2008 סקופ בלעדי ! פנטסיה 2000 ב-2008
12/09/2007 שנה טובה
09/08/2007 פרס גפן 2007 – הצבעה לשלב א'
06/08/2007 תחרות סיפורים שנתית – פרס עינת

קומיקס
22/07/2010 האם היו ערפדים בתורה?
13/07/2010 הארווי פארקר נפטר בגיל 70
15/07/2009 קומיקס וירקות לפרס אייזנר
05/07/2009 מייקל ג'קסון הקומיקס
03/06/2009 אלכס רוס ומייק קארי חוברים למען ה-Human Torch

מקומי
02/09/2010 להפחיד בעברית
26/07/2010 פסטביל אייקון מחפש כריש מכירות
24/05/2010 קול קורא להגשת אירועים לפסטיבל אייקון
28/11/2009 כנס מאורות בנושא אסטרונומיה ומדע בדיוני יוצא לדרך!
15/08/2009 מכרז לפעילות דוכן יד-שנייה באייקון

מסע בין כוכבים
15/05/2009 Q כאן
12/05/2009 צוות שחקני פרייזר עושים כבוד לסדרת וויאג'
11/05/2009 קפטן גים טי קרי דור ההמשך
05/05/2009 אבודים במסע בין כוכבים
17/04/2009 וכך זה התחיל

אנימה
02/09/2008   Voltron בדרך למסך הגדול
17/04/2008   Ghost in the Shell -3D
20/03/2008   פוניו לא סתם על הצוק
19/03/2008   'ננה' בין המועמדים לפרס טזוקה
16/03/2008   קיטארו למבוגרים

אימה
12/09/2007   שנה טובה
13/11/2006   הצצה ראשונה ל- The Hills Have Eyes 2
06/11/2006   מסורת לא שוברים - בהאלווין הבא - מסור 4
25/10/2006   זומבים זומבים ועוד זומבים ב''יום המתים''
24/10/2006   פינהד כפי שמעולם לא ראינו אותו

משחקי תפקידים
05/02/2010   כנס מבוכים ודרקונים, 28 בפברואר 2010
27/09/2007   טקטיקה - חנות משחקים חדשה בדיזינגוף סנטר
12/09/2007   שנה טובה
24/07/2007   כנס "קרא-קון" לשיטות משחקי תפקידים
26/02/2007   כנס ביגור

עתידנות
11/12/2008   הלו, שומעים אותי?
23/11/2008   פריצת דרך בהשתלות
05/11/2008   אנרגיה סולארית
31/10/2008   מטוסים גרעיניים?
24/10/2008   שמש נצחית בראש צלול

משחקי מחשב
25/07/2010   הטריילר החדש של DC universe
26/06/2009   מלחמת הכוכבים לגו
19/02/2009   Counter-Strike המשחק האהוב ביותר בישראל של 2008
18/07/2008   DC משיקה את DC Universe Online, משחק רשת מרובה משתתפים
14/06/2008   Old Republic 3?
כתבות אחרונות
קולנוע
איך למדתי להפסיק לדאוג ולאהוב את אבודים זהו.
חגי אלקיים
27/06/2010
שש שנים עברו-חלפו להן. שש שנים של שאלות, של תיאוריות, ובעיקר – של דמויות.

טלויזיה
פרק ראשון מ''בן אלמוות מאת רוג'ר זילאזני''
רוג'ר זילאזני (1937-1995)
25/12/2008
במהלך "שלושת הימים" נחרב כדור הארץ. בני האדם עזבו כבר מזמן את הערבות הרדיואקטיביות השוממות והפכו לנוודים, בני בלי בית, המתגוררים ביקום לא להם. רק מתי מעט, אידיאליסטים, מוזחים, שארית הפליטה, עושים את דרכם בין הצללים בחיפוש אחר אתמול שלעולם לא יחזור.

ספרים
ג'ובניק: סיפור אישי -רקע לאומי
עופר ברנשטיין
06/10/2008
כתבה חדשה ומעניינת של לא אחר מעופר ברנשטיין.

סיפורים
פנטזי.קון 2009
יוליה שנרר
11/08/2009
מציאות או פנטזיה?

קומיקס
צריך סוף לסיפור אהבה? ביקורת סרט
רז גרינברג
18/04/2008
מאז יצירת המופת הראשונה שלו, "Voices of Distant Star", נשמע קולה של חבורה צעקנית ונרגשת שהכתירה את הבמאי מקוטו שינקאי בתואר "מיאזאקי הבא". אם לשפוט על פי סרטו האחרון, "5 סנטימטרים בשניה", בקרוב מאוד נצטרך להודות שהם צדקו.

מקומי
אז למה להם פוליטיקה עכשיו? ז'אנר האימה כמבטא הלך רוח פוליטי
איתן גפני
16/05/2007
מאמרו החדש של איתן גפני על הזוועתונים החדשים של הקולנוע
טינה לאמריקנים: ביקורת על הטינה 2
איתן גפני
16/05/2007
איתן גפני חוזר עם ביקורת על הטינה 2 וסרטי אימה המבוססים על סרטי אימה יפנים

מסע בין כוכבים
Fuzion- the generic rules
אבי סבג
01/12/2006
חברת hero games יחד עם R. Talsorian איחדו כוחות כדי ליצור שיטת משחק אוניברסלית שתנצל את היסודות העקרונות שבשיטות הגיבור וב- Interlock (שיטת המשחק של R. Talsorian) ותתיך אותם לכדי שיטה פשוטה, גמישה, פתוחה אוניברסלית וחופשית, כלומר שתופץ חינם ברשת. התוצאה, כפי שנראה, היתה טובה משקיוו.

אנימה
כוח המחץ- התמונות
עומרי בר-לב
30/01/2009

אימה
מטאל גיר סוליד 4
עומרי בר-לב
20/07/2010
מטאל גיר סוליד, היא אחת מסדרות המשחקים הנחשבות ביותר שיש היום. הסדרה התחילה לפני יותר מעשרים שנה ועדיין רצה בהצלחה גדולה.

משחקי תפקידים

עתידנות

משחקי מחשב