|
|
|
|
|
|
פנטסיה כבירה - ביקורת ספר
אלי הרשטיין
|
|
בעת שהאלים ישנו, החלק הראשון בשלישית טימורה, מאת אלן קול, עברית: ירדנה גבתי, עם עובד 2000, 487ע'.
|
לכבוד צאתו לאור של החלק השלישי ב'שלישית טימורה', הרי לכם ביקורת על החלק הראשון בסדרה. אחטא לאמת באם לא אתחיל בכך שהוצאת עם עובד היא מחלוצות תחום הפנטסיה והמדע הבדיוני בארץ. באותה שנה (1978) בה ראה לראשונה בשפה העברית 'שר הטבעות' של ג' ר. ר. טולקין בהוצאת 'זמורה ביתן מודן' יצא בעם עובד ספר הפנטסיה הראשון בסדרה מפוארת של ספרי מדע בדיוני ופנטסיה שתכלול מאוחר יותר את 'תשעה נסיכים לאמבר' של זילאזני 'בעל החידות מהד' של פטרישיה מקיליפ ועוד. זו היתה תחילתה של סדרת המד'ב והפנטסיה היחידה בארץ, הרואה אור בעקביות מאז ועד עצם היום הזה. אותו הספר, 'חרב השאול' כמו גם המשכו שראה אור שנים מאוחר יותר 'אבי סער' של מייקל מורקוק היו שתיים מאבני היסוד ששאבו אותי לתחום המדע הבדיוני והפנטסיה. מורקוק כתב פנטסיה שחורה ואכזרית שתיארה את עלילותיהן של חרב השאול ואחותה האימתנית לא פחות אבי סער. חרבות אשר נוצקו בשאול תחתיות ושנשמתן המקוללת רוויה רוע עד אין סוף. שני ספרים אלו הם רק חלק מעלילותיו של אלריק ממלניבונה, אחד מהגיבורים האלמותיים של תרבות הפנטסיה לדורותיה. לאחר עת ארוכה בה ראו אור באופן עקבי ב'עם עובד' ספרי מדע בדיוני מצוינים לצד כל דבר (כמעט) עליו התנוסס שמו של רוג'ר זילאזני המנוח, חוזרת הוצאת עם עובד לתחום הפנטסיה ומביאה לעיונו של הקורא העברי כשרון חדש בשם אלן קול. 'בעת שהאלים ישנו' הוא הספר הראשון בטרילוגיה רוויית קסמים וכשף, כתובה היטב וסוחפת בסגנונה. סיפור אגדה סוער של חרבות וכשפים המתחיל ונגמר באותו כפר פסטורלי וקטן בינות להרים מושלגים בשם קיראניה, שם נולד ספאר טימורה, גיבור הספר. שם גם יפגוש ספאר את חברו איראג', יחד יכבשו עולם ומלואו ויביאו פחד מוות ותקווה לכל מקום בו יצעדו. גיבוריו של אלן קול הם דמויות ספרותיות הכתובות היטב ואינם נמנים על שלל הגיבורים החד ממדיים שמייצרת תרבות הפנטסיה באין מפריע בשנים האחרונות. עולמו של קול, היורד אל הפרטים הקטנים, מצליח ליצור תחושה של אדמה מוכרת וסלולה היטב. תיאור ההתרחשויות הקצבי והקולח לצד מראה מקום מדויק ופרטני, נותן את התחושה כאילו אותה ארץ קסומה מצויה במטווחי זרוע, מעבר לעיקול השביל ממש. זוהי פנטסיה כבירה, צבעונית ומרתקת השולחת את הקורא למסע קסמים מסחרר בארץ לא נודעת. למרות שהמדובר בחלקה הראשון של טרילוגיה הרי שהספר הראשון כתוב כסיפור העומד בפני עצמו, (תודה לאל על חסדים קטנים) נקרא בנשימה עצורה ומסתיים באופן שאינו משאיר את הקורא תלוי באוויר באמצעה של התרחשות עלילתית - כפי שנוהגות לעשות חלק מסדרות הפנטסיה הרואות אור במקומותינו. הוצאת עם עובד שהיא היחידה הנושאת את גחלת המדע הבדיוני והפנטסיה ברציפות, מאז שנות השבעים העליזות של המדע הבדיוני בארץ, מצליחה פעם נוספת לסמן את הדרך באמצעות ספר ראשון בטרילוגיית טימורה שהיא חומר קריאה מרתק ושעשוע מושלם בעת ובעונה אחת - קריאת חובה לכל חובבי הז'אנר. ביקורת זו התפרסמה לראשונה במוסף הספרים של העיתון מעריב.
|
|
|
לידיעה זו התפרסמו 12 תגובות
|
תגובות
|
1 הערה:
|
|
00:00:00 13/06/2002
|
אסף
|
|
סדרת המדע הבדיוני של עם-עובד היא כבר הרבה מאד זמן ביזיון אחד גדול.
פעם, בימי הסדרה הלבנה, היא באמת היתה סדרה מפוארת שהוציאה לאור את המיטב שבמיטב. קץ הילדות, אמבר, עריצה היא הלבנה, מבחר הסיפורת הבדיונית, חולית, ועוד. כבר הרבה מאד זמן וכמה שנים שזה ממש לא כך.
הסדרה אולי יוצאת ברציפות אבל ההתדרדרות ברמה מאד גדולה ומאד מורגשת. קיים זלזול עמוק מאד של העורכת, דורית לנדס, בקהל הקוראים שלה. את סדרת מאג'יפור היא החלה להוציא מהאמצע ומעולם לא סיימה. כמות הספרים היוצאת בשנה התדרדרה, וכיום לא יוצאים יותר מ 2-3 ספרים בשנה (אודיסיאה הקטנה יותר מוציאה 7-8 ספרים וגם אופוס כמות דומה), הספרים שהיא בוחרת רחוקים מלייצג את המיטב שיוצא בעולם (חולית וחולית ו...זהו? איפה בנקס, איפה מקלאוד, איפה סימונס, איפה צמרת הכותבים של היום? כלום. נאדה. לא אצלה). ומה שחמור יותר: רמת התרגומים אצלה גם כן התדרדרה. צריך הרבה מאד "כישרון" כדי לקחת את התרגום המופתי של עימנואל לוטם ל"חולית", תרגום שהניח ים של מושגים לעולם של חולית, ולשנות אותם בצורה כל כך רשלנית כפי שהיא עושה בתרגומים שהיא עצמה מבצעת.
צריך לזכור שעורכי סדרות מדע בדיוני (ובעצם, עורכי סדרות בכלל) אינם חיים בואקום: יש להם מחויבות לקהל הקוראים שלהם. דורית לנדס, וסדרת המדב של עם עובד בגדו באמון הזה באופן מחפיר.
סדרת המדב של עם-עובד הפכה להיות סדרת המד"ב הגרועה ביותר בארץ, מכל בחינה שהיא. זה מאד חבל שדווקא אחת ההוצאות המכובדות ביותר אחראית לפיאסקו הזה, אבל לפחות יש את אופוס, אודיסיאה מודן וכתר להתנחם עימן.
|
|
2 הרשה לי שלא להסכים איתך...
|
|
00:00:00 13/06/2002
|
קלומפטר
|
|
הנה מספר ספרים שראו אור בשנים האחרונות בהוצאת עם עובד: סדרת טימורה שבחלקה הראשון דן המאמר מעל. טבעת כארון והכדור שנופץ שהם שניים מספרי המדע הבדיוני הקשה הטובים ביותר שתורגמו לעברית. שלום לנצח של ג'ו הולדמן - אז נכון שיש גם נפילות אבל לדורית לנדס יש מעט יותר זכויות במדע הבדיוני מכל אדם אחר בארץ. קצת כבוד למי שבמו ידיו בנה את המדע הבדיוני בארץ.
|
|
3 יותר מכל אדם אחר בארץ? קצת הגזמת, לא?
|
|
00:00:00 13/06/2002
|
אסף
|
|
נכון, יש לה זכויות מרובות, והיא בהחלט היתה חלק מן הצוות שהוציא ספרי מד"ב משובחים כשבארץ עוד לא ידעו בכלל מה זה מד"ב.
נכון שהיא היתה חלק מן הצוות שהיה אחראי להוצאת סדרת המד"ב של עם-עובד בימי גדולתה (מה שקרוי כיום: הסדרה הלבנה), ועל כך אני מוריד בפניה את הכובע, ומעניק לה את כל הכבוד והיקר.
חבל רק, חבל מאד, שהיא לא השכילה להמשיך את הסדרה הזו, שאכן יוצאת ברצף מאז שנות השבעים, גם לימינו אלה.
חבל, מאד חבל, שסידרה פורצת דרך, כפי שהיתה הסדרה של עם-עובד בשנות השבעים והשמונים, היא הפכה לסדרה הפחות מוצלחת שבין בתי ההוצאה.
בשעה שב"אופוס" הוציאו את את סימונס, בנקס, קיי, מרטין וווארלי התמקדה עם-עובד בהוצאת ספרים אקראיים, גם אם פה ושם טובים.
חבל שבשעה שאודיסיאה מוציאה את ברדבורי, דיק, ופארמר, ובכתר מוציאים סופרת חדשה המייצגת מגמות חדשות בתחום, בשעה שמודן מפתחת סדרה משובחת במיוחד עם כמה מן השמות הלוהטים והמרגשים ביותר בתחום כיום, נשארת עם-עובד עם הפריקוולים של חולית- שהם מן הספרים היותר ממוסחרים והפחות משובחים (לשון המעטה) הקיימים כיום בעולם.
חבל מאד שהעורכת הנכבדה, עם כל השגי העבר המכובדים של הצוות בו היתה חברה בימי הזוהר של עם-עובד,לא משכילה לבחור את היצירות המוצלחות ביותר במד"ב העולמי.
בתחילת שנות התשעים עוד היו מספר ניצוצות: "זרע פרא" של אוקטביה באטלר, למשל. אלא שעם הסדרה שלה לא ראתה הגב' לנדס צורך להמשיך. למה? וגם "מצוקה" של איגן היה ספר יחיד. מדוע לא פרסמה ספרים נוספים של אחד הסופרים המרגשים ביותר במד"ב כיום? (עובדה שב"כתר" וב"אופוס" ידעו להרים את הכפפה, ובימים אלה שני ספרים שלו מצויים שם בתהליכי הפקה).
מדוע לפתוח סדרה בספר הרביעי דווקא, ואז להפסיק? לפחות ניתן היה לפתוח בהתחלה. וגם "נהר השמיים הגדול", של בנפורד (סופר לא חביב עלי בס"ה) הוא חלק מסיקוונס של ספרים (ולאו דווקא מההתחלה שלו) שמעולם לא טרחו לתרגם. ספר תלוש באמצע סדרה, ואפילו לא טרחו לציין זאת על גב הספר, לטובת אלו שרוצים אולי היו לקרוא את המקור ולהשלים.
ועוד לא הגענו למקרה האומלל של של "חולית". לאחר שהצהירה על עטיפת הספר כי המשכי הספר אינם טובים כמקור (ופה היא צדקה), החליטה בכל זאת לתרגם את ההמשכים, אבל...לא לפי הסדר. את "משיח חולית" אומנם תרגמה בזמנו הוצאת "מסדה", אבל מדוע לקפוץ ישר אל בית הלשכה של חולית וכופרי חולית, מבלי לתרגם את ההמשכים הכרונולוגיים? (הלא הם "ילדי חולית" ו"הקיסר האל של חולית").
האם זו הדרך בה עורך אחראי אמור להתנהג עם סדרה, ועוד אחת שמצליחה כלכלית? (אחרת לא היו ממהרים לפתע לתרגם את כל מה שנשאר, כולל הפריקוולים המשעממים ועבי הכרס). האם לא מגיעה לקוראים הוצאה מסודרת על פי סדר הקריאה אותו מצא לנכון הסופר לנפק אותם?
ואם כבר בתרגומי "חולית" עסקינן: מדוע שלא לעקוב אחר המושגים אותם טבע עימנואל לוטם בתרגום המופת שלו ל"חולית" שיצא באותה ההוצאה, וממשיך להימכר גם היום לצד הספרים החדשים יותר? האם אין איזשהי אחריות עריכתית כלפי קוראי ההוצאה שלא לבלבל אותם עם מונחים סותרים (שבמקור, יש להזכיר, הם זהים). אפילו הרבה עבודה לא נדרשה פה: לא המצאת מושגים חדשים, לא מטבעות לשון מחודשות, פשוט לעקוב אחר מה שכבר הוטבע, ולהפוך את הסידרה כולה לעקבית). מקרה "חולית" מריח כולו מרשלנו מקצועית, וזה - עבר מפואר או לא- בלתי נסלח. ואם הרשלנות המקצועית הזו קיימת כאן, מי לידי יתקע שלא כך גם בספרים האחרים?
אז נכון שעם-עובד לא חייבת לי דבר, והיא רשאית ככל גוף מסחרי לעשות ככל העולה על רוחה. אבל לי נתונה הרשות להתריע על כך בכל מקום ולהביא לידיעת מי שאחפוץ בכך את העובדות הללו. ירצו יקנו, לא ירצו לא יקנו.
עניין פשוט של צרכנות נבונה: כאשר גוף מסחרי כלשהו מעניק לי שירות טוב, יקבל שבחים. כאשר אותו גוף יעניק שירות דוב, זכותי וחובתי לזעוק.
כאשר מסעדה משובחת מתדרדרת ברמה, אני אקפיד שלא לבקר בה יותר ואף להזהיר את חברי מפני ביקורים נוספים באותו המקום.
אותו הדבר כאן.
ואם כבר חייבים להוריד את הכובע בפני מישהו כאן בארץ, הנה כמה שמות: עמוס גפן ז"ל, שהיה הראשון להוציא ספרי מד"ב באופן מסודר ב"מסדה" (עוד לפני עם-עובד, מה לעשות תאריכי ההוצאה על הספרים מאששים את הטענה הזו), אהרון האופטמן וכל צוות "פנטסיה 2000" המיתולוגי, ששמותיהם זכורים לרבים מאד גם כיום. עימנואל לוטם שהשכיל לתרגם באופן מופתי ספרי מד"ב כמו "חולית" ו"מבחר הסיפורת הבדיונית", ותוך כדי הביא להעלאת מדדי התרגום בתחום המד"ב. כל אלה, ועןד כמה, באים קודם. הרבה קודם.
|
|
4 תצ'מע, עם הקטע שלך זה לרדת על דורית לנדס
|
|
00:00:00 14/06/2002
|
קלומפטר
|
|
WELL BE MY GUEST!!! צר לי - פלאש ניוז - סדרת המדע הבדיוני המפוארת של מסדה כבר לא מוציאה ספרים משהו כמו עשרים שנה. עמנואל לוטם עם כל הכבוד לו הוכנס לתחום על ידי - כן ניחשת - דורית לנדס, אז אם כל הכבוד, בתור היחידה שכנראה יודעת גם איך לעשות כסף ממדע בדיוני ולא רק להוציא ספרים שיפסידו - אז כן! יותר מכל אדם אחר - והלוואי וירבו כמוה.
|
|
5 אני הראשון שאשמח שסדרת מד"ב כלשהי
|
|
00:00:00 14/06/2002
|
אסף
|
|
תעשה כסף, והרבה. זה רק יועיל. זה עדיין לא אומר שניתן להוריד את הסטנדרטים.
ובכלל, מדוע שלא אבקר את הגב' לנדס, הוצאת עם-עובד, או כל גוף מסחרי אחר? ברגע שהם עוסקים בפרסום יצירות, הם מזמינים ביקורת-טובה או רעה. וכמבקר, או צרכן, המחויבות היחידה שלי היא כלפי עצמי ושאר הצרכנים. לא לבית ההוצאה.
ממש כשם שג'ורג' לוקאס זכה לשבחים על שלישית מלחמת הכוכבים הראשונה - המוצלחת, כך חשבתי ששני סרטיו האחרונים ביישו את הפירמה שהוא עצמו יצר, ולא הססתי לומר זאת בכל מקום אפשרי. זאת זכותי.
רוצה הגב' לנדס להוציא תרגומים רשלניים, שיבושם לה. תעשה מזה כסף? יופי. אבל אני לא מחויב להלל אותה אם אני מרגיש שהעשייה הזו נעשית באופן רשלני.
שמת לב, אגב, שלא ענית לי באופן ענייני למקרה "חולית"?
|
|
6 ביקורת יכולה להיות בונה ויכולה להיות הרסנית.
|
|
00:00:00 14/06/2002
|
קלומפטר
|
|
ביקורת על ספר זה או אחר היא לגיטימית - העליהום של חובבי המדב ברשת על דורית לנדס היא לא רק מכוערת והרסנית אלא גם אינה מובילה לשום מקום מלבד התעלמות בוטה ומוצדקת מאוד של הגב' לנדס מקהל חובבי המד"ב בארץ. ובאשר לחולית, כן גם אני לא ממש מת על ההמשכים, אבל אם זה מה שמאפשר את המשך היצירה הגדולה ששמה סדרת המדע הבדיוני של עם עובד - כל שאומר הוא "הללויה".
|
|
7 לאחר קריאת הספר הראשון בסדרה,
|
|
00:00:00 14/06/2002
|
אסף אחר
|
|
איני יכול אלא לתמוה. "סיפור סוחף"? "דמויות כתובות היטב"? "חומר קריאה מרתק"? על מה בדיוק אתם מדברים?
הספר אינו שונה כלל מכל ספריהם של וויס והיקמן. פנטסיה נוסחתית מהמין הירוד ביותר. שוב ושוב מוכיחה הוצאת עם עובד שיקול דעת גרוע בבחירת ספרים לתרגום.
|
|
8 לקלומפטר: על מה, לכל הרוחות, אתה מדבר?
|
|
00:00:00 14/06/2002
|
אסף (לא האחר)
|
|
על איזה סדרת מד"ב גדולה ומהוללת אתה אומר "הללויה"?
כל מה שהסדרה של עם-עובד מוציאה, אבל כל מה שהיא מוציאה בשנים האחרונות אלה בדיוק שתי סדרות: הפריקוולים של "חולית" (ופה אפילו אתה קצת מסכים אתי) וסדרת האלים של אלן מור. אם היתה הוצאת "חולית" על פרקיה מאפשרת הוצאת ספרים נוספים, מרתקים יותר, הייתי אומר ניחא. גם "אופוס" מוציאה את "רומח הדרקון" ו"כישור הזמן", אבל לצידם מוציאה הרבה ספרים משובחים אחרים. זה *לא* המקרה של עם-עובד. ממש לא. עם-עובד מוציאה אך ורק את הזיבורית, מבלי להוציא ספר איכותי כלשהו, כבר כמה שנים. (על האלים מתעוררים, שלא קראתי, הדעות די חלוקות, והיא לא ממש נחשבת ליהלום באיזשהו כתר, אבל זה כבר ענין סובייקטיווי).
אז על מה בדיוק אני צריך לשיר הללויה?
תואיל הוצאת עם-עובד לכבד את קוראיה מחדש, והיחס ישתנה. כל עוד היא לא עושה זאת, אין שום סיבה שיחס הקוראים להוצאה ישתנה.
|
|
9 לאסף האחר וגם ללא האחר
|
|
00:00:00 15/06/2002
|
קלומפטר
|
|
אסף א. צר לי אבל לפני שאתה מעביר ביקורת על ספרים - תקרא אותם. אל תקשקש שעם עובד לא מוציאה ספרים איכותיים ואז תשלוף את הקלף הנועז שבעצם לא קראת אותם - אוליי עוד מעט תגלה לנו שגם את ההמשכים של חולית לא קראת ואתה קורע להם את הצורה סתם כך - כי מתחשק. מלבד זאת מדוע אתה מתעלם משלום לנצח ומצוקה - שניהם מדע בדיוני קשה ומשובח? - אה סתם כי נוח לך. לאסף ב. היקמן ווייס היו מתים לכתוב ככה. יצירת המופת הגדולה שלהם (או ככה חושבים כמה אנשים)- מחזור שער המוות, היא צל חיוור של סיפור פנטסיה. בעת שהאלים ישנו הוא אולי לא יצירת מופת אבל בלי ספק פנטסיה טובה.
|
|
10 לקלומפטר:
|
|
00:00:00 15/06/2002
|
אסף (לא האחר)
|
|
"מצוקה" ספר משובח לכל הדעות. רק מה? יצא ב 1998. לפני ארבע שנים.
את הפריקוולים של "חולית" דווקא קראתי. משמימים כמו המוות, כתיבה רעה ועל כך נוסף גם תרגום רשלני. ממש לא הסיבה לשיר הללויה.
אז עם מה נותרנו? סדרת טימורה. אמרתי כבר שלא קראתי, אבל בלי שום קשר לאיכותה של הסדרה (שהוציאה בעברית 3 ספרים ב 3 שנים, לא ממש קצב להתפאר בו) האם אתה לא חושב שהוצאה מכובדת כעם-עובד, זו שיסדה את ספריה לעם המרשימה (עדיין מרשימה) זו שהוציאה בזמנו את הסדרה הלבנה הכל כך כל כך משובחת, יכולה להוציא עוד משהו פרט לשתי סדרות? שתי סדרות שאחת מהן מסחרית הפליא (וכבר אמרתי שאין לי דבר נגד זה, כל עוד יוצאים גם ספרים נוספים) ועוד אחת שיוצאת בקצב של צב? (בלי קשר לאיכות שלה).
הנה, ב"אופוס", למשל, מוציאים את כישור ורומח המסחריות, וגם את סדרת הפריון המשובחת מאד, וגם עוד ועוד ספרים. ו"אופוס" היא בעלת משאבים מוגבלים בהרבה מעם-עובד.
הנה, באודיסיאה הקטנה מוציאים פעם בחודש ספר מד"ב, וגם אם לא כולם יצירות מופת הרי שלפחות ניכר שם קו מחשבה עקבי מאחורי בחירת הספרים.
ועם-עובד הגדולה והמבוססת לא יכולה? עם-עובד שכבר הוכיחה בעבר שהיא יודעת לעשות את זה, ובגדול, לא מסוגלת?
האם עלי לשבח את הגב' לנדס רק משום שבעבר ידעה לבחור ספרים (בהנחה שזו היתה אכן היא)?
ממש לא. הגב' לנדס מספקת שירות לקוראים. כשסיפקה שירות טוב, שירות מעולה, מגיעות היו לה כל המחמאות. משהפסיקה לעשות זאת (וסיבותיה, מן הסתם, עמה) אין שום סיבנ שנמשיך לכבד אותה רק על סמך עברה, מפואר ככל שיהיה.
כיום, קלומפטרון קטן שלי, הסדרה של עם-עובד היא בזיון. לכשתשתנה (אם תשתנה) גם היחס שלי (ושל האחרים) ישתנה. כל עוד הסדרה נראית כפי שהיא נראית, יראה היחס שלי (ושל האחרים) כפי שהוא.
מי יודע? אולי הגיע הזמן להזרים דם חדש בעורקי ההוצאה והסדרה?
|
|
11 קשקוש גמור
|
|
00:00:00 16/06/2002
|
קלומפטר
|
|
שוב אתה מתעלם באלגנטיות משלום לנצח. מלבד זאת סדרת טימורה יצאה במשך שנה וחצי - אני לא שומע ממך תלונות על אופוס שמפסיקה גם היא סדרות באמצע - אולי לא סדרות שמעניינות אותך במיוחד אבל מפסיקה. אני גם לא שומע תלונות על שסדרת הרימום התחילה בספר השני. אבל חזרה לעם עובד, עם כל הכבוד ראיתי כבר הרבה הוצאות שהתפרעו, הוציאו ספרים רבים ונסגרו כלאחר כבוד. עם עובד בהיותה הוצאה גדולה ומכובדת נוהגת בשיקול דעת על פני שנים רבות ומביאה לקהל הקוראים את הסדרה העקבית ביותר בז'אנר. מזל גדול שלא אתה מנהל את הסדרה - או אז היתה עם עובד כולה פושטת רגל ואם לא אז ודאי שהיתה מפסיקה את הסדרה המאוד איכותית שלך אבל בלתי נמכרת בעליל. אני מצידי מצביע בעד המשך כהונתה של לנדס והמשך הסדרה עוד שנים רבות ונגד כמות גדולה ואיכות גדולה שתסיים את הסדרה מהר מאוד
|
|
12 היא באמת נאד נפוח
|
|
9:26:00 06/10/2008
|
גיטה
|
|
דורית לנדס היא פלצנית שאין כמוה. היא חושבת שהיא אורקל הוא משהו. היא בטוה שהשמש זורחת לה מהת__. היא לא יותר מפלצנית!
|
|
|
|
|
|
חדשות אחרונות
|
קולנוע
|
19/11/2010
|
זה שיר פרידה – ISF סוגר את שעריו
|
11/09/2010
|
עיבודים לרוב - והפעם המגדל האפל מאת סטפן קינג
|
14/08/2010
|
חרב אור הכחולה תגיע לקרן הכחולה
|
08/08/2010
|
הצצה בלעדית לטיזר של האוונג'רס
|
30/07/2010
|
הנוסע השמיני : ההתחלה
|
|
טלויזיה
|
17/10/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 76 והאחרון
|
30/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 75
|
27/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 74
|
20/09/2010
|
פרק השבוע של האקס-מן פרק 73
|
10/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן- פרק 72
|
|
ספרים
|
06/09/2010
|
הוצאה מחודשת לצלל-אלף
|
30/07/2010
|
אן רייס משתגעת סופית
|
25/07/2010
|
ספר הנופלים של מאלאזן נסגר.
|
14/07/2010
|
הכבוד המיצרי
|
27/06/2010
|
והמנצח במדלית זהב... ניל גיימן
|
|
סיפורים
|
04/06/2010
|
נפתחה תחרות הסיפורים הקצרים על שם עינת פלג ז"ל לשנת 2010
|
02/05/2008
|
סקופ בלעדי ! פנטסיה 2000 ב-2008
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
09/08/2007
|
פרס גפן 2007 – הצבעה לשלב א'
|
06/08/2007
|
תחרות סיפורים שנתית – פרס עינת
|
|
קומיקס
|
22/07/2010
|
האם היו ערפדים בתורה?
|
13/07/2010
|
הארווי פארקר נפטר בגיל 70
|
15/07/2009
|
קומיקס וירקות לפרס אייזנר
|
05/07/2009
|
מייקל ג'קסון הקומיקס
|
03/06/2009
|
אלכס רוס ומייק קארי חוברים למען ה-Human Torch
|
|
מקומי
|
02/09/2010
|
להפחיד בעברית
|
26/07/2010
|
פסטביל אייקון מחפש כריש מכירות
|
24/05/2010
|
קול קורא להגשת אירועים לפסטיבל אייקון
|
28/11/2009
|
כנס מאורות בנושא אסטרונומיה ומדע בדיוני יוצא לדרך!
|
15/08/2009
|
מכרז לפעילות דוכן יד-שנייה באייקון
|
|
מסע בין כוכבים
|
15/05/2009
|
Q כאן
|
12/05/2009
|
צוות שחקני פרייזר עושים כבוד לסדרת וויאג'
|
11/05/2009
|
קפטן גים טי קרי דור ההמשך
|
05/05/2009
|
אבודים במסע בין כוכבים
|
17/04/2009
|
וכך זה התחיל
|
|
אנימה
|
02/09/2008
|
Voltron בדרך למסך הגדול
|
17/04/2008
|
Ghost in the Shell -3D
|
20/03/2008
|
פוניו לא סתם על הצוק
|
19/03/2008
|
'ננה' בין המועמדים לפרס טזוקה
|
16/03/2008
|
קיטארו למבוגרים
|
|
אימה
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
13/11/2006
|
הצצה ראשונה ל- The Hills Have Eyes 2
|
06/11/2006
|
מסורת לא שוברים - בהאלווין הבא - מסור 4
|
25/10/2006
|
זומבים זומבים ועוד זומבים ב''יום המתים''
|
24/10/2006
|
פינהד כפי שמעולם לא ראינו אותו
|
|
משחקי תפקידים
|
05/02/2010
|
כנס מבוכים ודרקונים, 28 בפברואר 2010
|
27/09/2007
|
טקטיקה - חנות משחקים חדשה בדיזינגוף סנטר
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
24/07/2007
|
כנס "קרא-קון" לשיטות משחקי תפקידים
|
26/02/2007
|
כנס ביגור
|
|
עתידנות
|
11/12/2008
|
הלו, שומעים אותי?
|
23/11/2008
|
פריצת דרך בהשתלות
|
05/11/2008
|
אנרגיה סולארית
|
31/10/2008
|
מטוסים גרעיניים?
|
24/10/2008
|
שמש נצחית בראש צלול
|
|
משחקי מחשב
|
25/07/2010
|
הטריילר החדש של DC universe
|
26/06/2009
|
מלחמת הכוכבים לגו
|
19/02/2009
|
Counter-Strike המשחק האהוב ביותר בישראל של 2008
|
18/07/2008
|
DC משיקה את DC Universe Online, משחק רשת מרובה משתתפים
|
14/06/2008
|
Old Republic 3?
|
כתבות אחרונות
|
קולנוע
|
איך למדתי להפסיק לדאוג ולאהוב את אבודים זהו.
חגי אלקיים
27/06/2010
שש שנים עברו-חלפו להן. שש שנים של שאלות, של תיאוריות, ובעיקר – של דמויות.
|
|
טלויזיה
|
פרק ראשון מ''בן אלמוות מאת רוג'ר זילאזני''
רוג'ר זילאזני (1937-1995)
25/12/2008
במהלך "שלושת הימים" נחרב כדור הארץ. בני האדם עזבו כבר מזמן את הערבות הרדיואקטיביות השוממות והפכו לנוודים, בני בלי בית, המתגוררים ביקום לא להם. רק מתי מעט, אידיאליסטים, מוזחים, שארית הפליטה, עושים את דרכם בין הצללים בחיפוש אחר אתמול שלעולם לא יחזור.
|
|
ספרים
|
ג'ובניק: סיפור אישי -רקע לאומי
עופר ברנשטיין
06/10/2008
כתבה חדשה ומעניינת של לא אחר מעופר ברנשטיין.
|
|
סיפורים
|
פנטזי.קון 2009
יוליה שנרר
11/08/2009
מציאות או פנטזיה?
|
|
קומיקס
|
צריך סוף לסיפור אהבה? ביקורת סרט
רז גרינברג
18/04/2008
מאז יצירת המופת הראשונה שלו, "Voices of Distant Star", נשמע קולה של חבורה צעקנית ונרגשת שהכתירה את הבמאי מקוטו שינקאי בתואר "מיאזאקי הבא". אם לשפוט על פי סרטו האחרון, "5 סנטימטרים בשניה", בקרוב מאוד נצטרך להודות שהם צדקו.
|
|
מקומי
|
אז למה להם פוליטיקה עכשיו? ז'אנר האימה כמבטא הלך רוח פוליטי
איתן גפני
16/05/2007
מאמרו החדש של איתן גפני על הזוועתונים החדשים של הקולנוע
|
טינה לאמריקנים: ביקורת על הטינה 2
איתן גפני
16/05/2007
איתן גפני חוזר עם ביקורת על הטינה 2 וסרטי אימה המבוססים על סרטי אימה יפנים
|
|
מסע בין כוכבים
|
Fuzion- the generic rules
אבי סבג
01/12/2006
חברת hero games יחד עם R. Talsorian איחדו כוחות כדי ליצור שיטת משחק אוניברסלית שתנצל את היסודות העקרונות שבשיטות הגיבור וב- Interlock (שיטת המשחק של R. Talsorian) ותתיך אותם לכדי שיטה פשוטה, גמישה, פתוחה אוניברסלית וחופשית, כלומר שתופץ חינם ברשת. התוצאה, כפי שנראה, היתה טובה משקיוו.
|
|
אנימה
|
כוח המחץ- התמונות
עומרי בר-לב
30/01/2009
|
|
אימה
|
מטאל גיר סוליד 4
עומרי בר-לב
20/07/2010
מטאל גיר סוליד, היא אחת מסדרות המשחקים הנחשבות ביותר שיש היום. הסדרה התחילה לפני יותר מעשרים שנה ועדיין רצה בהצלחה גדולה.
|
|
משחקי תפקידים
|
|
עתידנות
|
|
משחקי מחשב
|
|
|