|
|
|
|
|
|
סיכום 2004 בקולנוע
אלון רוזנבלום
|
|
225 סרטים הוקרנו בבתי הקולנוע בארץ במהלך שנת 2004, כ- 40 מהם מתחום המדע בדיוני והפנטסיה. אלון רוזנבלום מסכם את השנה שהייתה ומכתיר את הסרטים הטובים, הרעים והמפוספסים.
|
קשה לומר ששנת 2004 הייתה שנה אידיאלית לאוהבי המדע הבדיוני והפנטסיה. כ- 40 סרטים הקשורים לז'אנר הזה הוקרנו בבתי הקולנוע, אולם אם ננסה להיזכר בטובים שבהם נגלה שההיצע קטן מאוד. אז כן, היה לנו את 'ספיידרמן 2' שמבחינת כותב שורות אלו הוא סרט השנה ולצידו עוד כמה סרטים לא רעים בכלל, כמו 'היום שאחרי המחר', 'אני, רובוט' ו'משפחת סופר-על'. אבל היו גם כמה כשלונות קולסלים וסרטים נוראיים שלא מתאימים לסטודנטים לקולנוע בשנה הראשונה ללימודיהם ('אישה-חתול' מישהו? או 'טיים-ליין' הנוראי).
הדירוג מחולק לשלושה חלקים, 10 הסרטים הטובים, לא על פי ציון, חמשת הסרטים הנוראים, וחמשת הסרטים המפוספסים של השנה, כאלו שיש בהם פוטנציאל ענקי אך התוצאה רחוקה מלהשביע רצון.
הטובים של 2004 :
1. ספיידרמן 2 – המלך של השנה, אקשן נפלא, תסריט מצוין, מותח ואפילו מרגש, הופעה נהדרת של אלפרד מולינה בתור דוקטור אוקטוביוס ובימוי וירטואוזי של סם ראימי, שאחרי הצלחת הראשון מחליט להתיר את הרסן ולהראות לכל אלו שחשבו שהוא קולנוען מסורתי ושמרני מאיפה משתין הדג. ללא ספק אחד מסרטי הקומיקס הטובים של כל הזמנים (הוא ו'אקס-מן 2') בתחרות מתמדת.
2. הלבוי – עוד עיבוד לחוברת קומיקס שלא ממש הייתה ידועה עד שהסרט יצא לאקרנים. חגיגה לעיניים, רון פרלמן מצוין תחת מעטה איפור כבד, אפקטים נהדרים, גיירמו דל טורו, במאי של סרטי אימה לא רעים, עושה את סרטו הטוב ביותר. מי שלא ראה שירוץ לספריות הוידאו. כותב שורות אלו מחכה בכיליון עיניים לחלק השני.
3. משפחת סופר-על – אם כבר עסקנו בגיבורי על, חברת פיקסאר מציעה לנו את הפרוש שלה לחיים ה'נורמלים' של הגיבורים שהעולם מפחד מהם ואף שונא אותם. אקשן ללא הפסקה (לטענת רבים קצת יותר מידי אקשן), הומור שעובד ברוב המקרים ואנימציה שלא נראתה קודם. למרות שאת כל הסרט עשו באולפנים ממוזגים, לא קשה לראות שהעוסקים במלאכה עבדו קשה מאוד כדי להגיע לתוצאה הסופית. בראד בירד, שביים את הסרט המוצלח 'ענק הברזל' ביים והעניק את קולו לאחד הדמויות האקצנטריות, מצחיקות ומקוריות שראינו בשנים האחרונות, מעצבת האופנה לגיבורי העל, עדנה.
4. ואן הלסינג – ואם דיברנו על אקשן, 'ואן הלסינג' הוא עלילה קלושה שמשמשת תירוץ לסצינות אקשן מרהיבות. הסרט הזה הוא כל כך רע, שהוא טוב. משפטים קלישאיים שבוודאי יהפכו לוואן ליינרים, משחק מוגזם ומוקצן של השחקנים (אוי המבטא הרומני של קייט באקינסייל) ועלילה מופרכת המצליחה לשלב את סיפור דרקולה עם פרנקנשטיין, אנשי הזאב ועוד אי אילו יצורים מיתולוגיים. ומובן לא לשכוח את יו ג'קמן, וולברין ב'אקס-מן', ההופך, תרתי משמע, לזאבון בסרט הזה שהוא רכבת הרים של אפקטים. הסרט הוא חסר בינה אך מהנה מאוד.
5. היום שאחרי מחר – עוד סרט שכל קשר בינו לבין תסריט מוצלח הוא מקרי לחלוטין. דניס קוויד ובנו, השחקן ג'ייק גילנהול, לא ממש מתקשרים והבמאי רולנד אמריך (היום השלישי) החליט שהדרך הטובה ביותר להפגיש ביניהם ולגרום להם לשבת ולדבר היא להרוס את כל העולם. לנוכח אסונות הטבע שפקדו את עולמנו בשבועות האחרונים הסרט הזה נראה יותר כמו סרט דוקומנטרי ולא סרט אפקטים הוליוודי. האפקטים נהדרים, אבל רק למסך הגדול.
6. שרק 2 – שם המשחק בסרט הזה הוא FUN - צרור יריות של בדיחות מצחיקות שמכפות על תסריט קלוש. אדי מרפי, קמרון דיאז ומייק מאיירס עושים עבודת דיבוב מצויינת אבל גם שחקני המשנה. מצחיק עד דמעות למרות שדי בטוח שכמה דקות אחרי שתצאו מבית הקולנוע לא ממש תזכרו ממה צחקתם.
7. שלישיית בלוויל – פשוט יופי של סרט. פספוס ענקי של הקהל הישראלי, סרטו המרגש והקטן של סילביאן שומה היה מועמד לאוסקר והיה צריך לזכות בו (הוא הרבה יותר טוב מהסרט המעצבן על הדג הכתום שאיבד את אבא שלו). כמעט ללא מילים אבל עם המון אנושיות הסרט הזה מצליח להראות שיש אנימציה שלא מיועדת לילדים אלא למבוגרים ושז'אנר האנימציה יכול להיות אינטליגנטי, בוגר, מרגש ובמובנים מסוימים אפילו פילוסופי.
8. סיפורי דגים – טים ברטון הפך לאבא השנה ונראה כי את הסרט הזה הוא עשה לבנו, או שניסה לסגור חשבון עם אביו. זהו סרטו המרגש ביותר של היוצר שעשה סרטים כמו 'באטמן', 'כוכב הקופים', 'הפלישה ממאדים' ועוד. אב מנסה להשלים עם בנו על ערש דווי כשהבן מעולם לא ידע האם הסיפורים שסיפר לו אביו היו אמיתיים או שקריים. ערבוב מקסים ומרגש של מציאות עם חלום, והוכחה נוספת שאם נתאמץ מספיק, נוכל ליצור לנו עולמות מקבילים עם ענקים, בנות ים ולהטוטנים - חובה.
9. פיטר פן – הסרט שהוכיח שעם קצת דימיון ניתן להעניק לסיפור ששמענו מיליון פעם פרוש חדש, מקורי ונהדר. סרטו של פול הוגן עושה בדיוק את מה שהוא צריך ומעניק לסיפור את הממדים הנכונים כדי להפוך אותו לאגדה למבוגרים. הסיפור אומנם מוכר (הגרסה הזו אגב דומה מאוד, בסיפור לפחות, לגרסת דיסני), אבל הוגן מצליח להדריך את השחקנים שלו ואת אנשי הארט והאפקטים ולקחת את כולנו למסע קסום אל עבר ארץ לעולם לא - נפלא.
10. שמש נצחית בראש צלול – בלי הרבה אפקטים אבל עם המון פילוסופיה נכנס הסרט הקטן, הצנוע והגאוני הזה לרשימת סרטי המדע בדיוני של השנה. ג'ים קארי רוצה למחוק את זיכרונה של חברתו האחרונה והתהליך משתבש. הופעות נהדרות של קארי וקייט וינסלט ולצידם מארק רופאלו, אלייזה ווד וקירסטין דאנסט. מאת הצוות שהביא לנו את 'להיות ג'ון מלקוביץ'. פשוט סרט חובה.
נוגעים באושר:
שני סרטים שהם טובים אבל לא טובים מספיק ולכן הם ייחשבו במקומות 11 ו- 12.
אני, רובוט – סרט שלהוציא השם שלו (ושמות הגיבורים) אין לו כל קשר לסיפורים שכתב אייזק אסימוב. פרסומת בוטה לכמה מוצרים מובילים היום שכוללת בתוכה קטעי אקשן לא רעים בכלל. אבל מה לעשות שבשנתיים האחרונות, בעיקר תודות למטריקס, הבנו שהרובוטים לא ממש אוהבים בני אדם וכי בסופו של דבר הם ישתלטו עלינו. אז העלילה היא לא ממש מרתקת, אבל אלכס פרויאס, שביים את 'עיר אפילה' יודע מה שהוא עושה ולכן הסרט לא משעמם לשנייה ומרהיב מבחינה ויזואלית, בהחלט ראוי.
הארי פוטר והאסיר מאזקאבן – למרות שזהו הסרט הטוב בסדרה הוא עדיין לא סרט טוב. הסרטים הללו, שהן עיבוד מדוייק לספרים, פשוט לא מצליחים לרגש (לפחות את כותב שורות אלו) וקשה לומר שהם מותחים או שממש איכפת לנו אם המשקפופר המעצבן הזה ימות או יחיה (אבל הרמיוני לעומת זאת, זה כבר סיפור אחר, בייחוד עכשיו כשהיא גדלה ומתפתחת). בחלק השלישי היו כמה יציאות נהדרות של הבמאי אלפונסו קוארון כשהראשית היא ליהוקה של אמה תומספון האלילה. האפקטים בסרט מרשימים, במיוחד יצירתו של הייצור באביק, שנראה אמיתי לחלוטין. רק בשביל שני אלו שווה לראות את הסרט.
הסרטים הרעים של 2004 :
האמת היא שבקטגוריה הזו היו לא מעט בחירות, ובחירות שהיה כל כך קל לקטול,אז בואו נתחיל:
טיים-ליין – במילה אחת, ביזיון! אין בסרט הזה ולו דבר אחד שניתן לאמור לזכותו, החל מתסריט עלוב, למשחק מגוחך ואפקטים....בעצם אין אפקטים! סרט על פי מייקל קרייטון בלי אפקטים. רעיון מצוין, ספר שמצליח להשאיר אותך ער עד לשעות הקטנות של הלילה וסרט שמצליח לגרום לך לחתוך את הוורידים . הסרט הזה מתחרה על פרס 'כמות המבטאים המגוחכת בסרט אחד', יחד עם 'אלכסנדר'. פשוט לוותר! כותב שורות אלו חושב שצריך להוסיף באמנת ז'נבה סעיף בו אסור להקרין את הסרט לשבויי מלחמה בזמן חקירתם - זה פשוט לא אנושי.
חתול תעלול – אוי, מאיירס, מאיירס, מאיירס, נראה שהשתן ממש עלה לו לראש, ועוד שתן של חתול. הבחור לא יודע לדבר בסרט, הוא כל הזמן צועק, מעוות את הפרצוף ומקפץ ממקום למקום... וזה עוד אמור להיות סרט לילדים. עוד לא התחלנו לדבר על המסרים המאוד לא חינוכיים שיש בו... השקיעו בסרט עשרות מיליוני דולרים, בנו תפאורות ענק ועשו אפקטים מיוחדים, רק שמישהו שכח שיחד עם הדברים הללו כדאי שיבוא תסריט מעניין עם התחלה, אמצע וסוף, דמויות שניתן להזדהות איתן ואם אפשר איזה מסר, לא גדול, קטנטן. בזבוז זמן - גם ילדים לא יאהבו את הסרט.
מרד החיות – האמת היא שהסרט הוא לא גרוע, הוא סתם רע, אבל בתור שירת הברבור של האנימציה הקלאסית, זה פשוט חבל. בעוד שבסרטי האנימציה הממוחשבת שעושה חברת דיסני עם פיקסאר יש הקפדה מרבית על סיפור, כאן הסיפור הוא משני לחלוטין, דליל ולא מעניין וההומור לא מצחיק. נראה שקהל היעד של הסרט הזה היו בעלי חווה (בודדת) בטקסס שלא ראו מעולם סרט מצוייר. בזבוז של כשרונות משחק כמו ג'ודי דנץ'.
רידיק : המסע מתחיל – נראה שמתרגמי שם הסרט לעברית בארץ היו מאוד אופטימיים וחשבו שהמסע גם יימשך, אולם למזלנו הרב, הסרט, שהוא אחד הגרועים שנראו כאן בשנים האחרונות, לא הצליח בקופות ברחבי העולם ולכן לא נראה שמישהו ינסה להחיות את רידיק בפעם השלישית. וין דיזל, שרירן גבה קומה וגדול ממדים בעל אגו מתאים חושב שהוא השווארצנגר החדש, אבל, מה שהיה לשווארצנגר ואין לדיזל זה חוש לעסקים והידע מתי להפסיק. דיזל השקיע מכספו עשרות מיליוני דולרים כדי להפיק את ההמשכון לפי'ץ בלאק שהיה סרט מדע בדיוני/אימה סביר לחלוטין. ההבדל הגדול הוא, שבסרט ההוא דיזל שתק, כאן, הוא מתעקש לדבר, וזה לא עובד. תסריטו מגוחך (מילא אם היו כמה ליינים אותם היינו יכולים לשים באמרת היום היינו אומרים ניחא), משחק... בעצם אין כאן משחק או בימוי, וגם התפאורות נראות כמו שאריות מ 'חולית' שביים דיויד לינץ' לפני 20 שנה. קשה להבין מה ג'ודי דנץ, שמככבת בשניים מהסרטים הגרועים של השנה, עושה כאן. גברת דנץ', אולי פשוט תתרחקי ממדע בדיוני ותחזרי לדרמות בהן את כל כך מצטיינת.
אישה-חתול – באמת שזה לא יהיה הוגן לרדת על הסרט הזה... זה קל מידי, זה כמו הילד הקטן שעומד בפינת הרחוב אל מול חבורה של בריונים שרירניים שרוצים לקחת ממנו את דמי הכיס. אישה-חתול הוא פשוט סרט הקומיקס המגוחך ביותר שנראה כאן ואולי בכלל (וכאן אני כולל את סופרמן 4, קפטן אמריקה והגרסה של קורמן לארבעת המופלאים). האלי בארי בתפקיד הפתטי בחייה לוקחת את העניינים יותר מידי ברצינות, ללא כל חוש הומור עצמי היא מצליח להוציא מהפה משפטים קיטשיים ברצינות תהומית שגוררת אחריה גלי צחוק (וזו כמובן לא הייתה כוונת המשורר). כל קשר בין הסרט לחוברת הקומיקס הוא מקרי לחלוטין, כמו כן כל קשר בין האלי בארי ומישל פייפר (זאת אישה-חתול!) הוא מקרי לחלוטין. אפילו האנימציות והאפקטים נראים מיושנים כל כך שכל משחק מחשב שיוצא היום לא היה מעז להשתמש בהם. לו הייתי חלק מהמפיקים, לא הייתי מאשר את הפצת הסרט, אות קלון לחברת האחים וורנר.
המפוספסים של 2004 :
כאן רשימת הסרטים שהיה להם פוטנציאל, רעיון טוב, אפקטים מרשימים או גישה חדשה לעשייה קולנועית, אבל משהו קרה בין שלב התכנון לשלב הקרנת התוצאה הסופית בבתי הקולנוע, משהו לא טוב:
הנשכחים – התגובה הראשונה שלכם בודאי תהיה, 'המה?', מישהו בכלל שמע על הסרט הזה שדווקא שמו מאוד מתאים לו. מותחן מדע בדיוני עם ג'וליאן מור וגארי סיניס, שחקנים מצוינים בדרך כלל, שמתחיל בצורה נהדרת מותחת ואינטליגנטית ומסתיים בתור אחד הפרקים היותר מגוחכים של 'תיקים באפילה'. ג'וליאן מור מגלמת אישה שאיבדה את בנה אולם בעלה טוען שמעולם לא היה להם ילד, האם האישה משוגעת, האם היא הוזה, או שהיא בסך הכל עכבר ניסיונות של חייזרים הרוצים להשתלט על כדור הארץ (תנחשו לבד). הרעיון הוא לא רע וכאמור, החצי הראשון של הסרט הוא פשוט נפלא... אבל ברגע שהאנשים מתחיל להישאב לאוויר (באפקט מרשים) הסרט מאבד את המיקוד שלו והופך למותחן אימה מדע בדיוני זול.
אפקט הפרפר – מסר לבמאי 'אפקט הפרפר' - אם במקרה לא ידעתם קודם, אשטון קוצ'ר הוא השחקן הנוראי הזה שמופיע בסיטקומים וקומדיות מגוחכות סטייל הבת של הבוס שלי... אין ללהק, אנחנו חוזרים, אין ללהק את קוצ'ר בתפקידים דרמטיים. אפקט הפרפר הוא סרט שהרעיון שלו מצוין אבל הביצוע הבוטה וחסר הפשרות שלו (כולל הליהוק המטומטם של קוצ'ר) הופכים אותו לסבל לכל מי שיש לו קצת לב. מדוע אנחנו צריכים לראות איך ילדים משפדים כלב, נופלים קורבן להתעללויות מיניות או מתכננים לפוצץ את ביתו של אחד החברים שלהם, ועוד לראות את זה שוב ושוב ושוב באותו סרט.
כנפי הרעם – סרט גדול, מותח, מדליק, מגניב, אחלה אפקטים... אלו דברים שייאמרו על סרטו של ג'ונתן פרייקס, רק נציין שהדובר הוא בן 8. פרייקס לקח את אחת הסדרות הקלאסיות שיש והעניק לה פרוש של ילדים קטנים. במקום להתמקד, כפי שהסדרה עשתה, בחמשת האחים ומבצע הצלה, הכניס פרייקס ילדים קטנים (לא היו בסדרה ילדים קטנים!) והפך את הסרט למעין חסמב"ה לעניים. הילדים בוודאי ייהנו, המבוגרים... עדיף שישמרו מרחק.
צ'ק פתוח – נתוני פתיחה מרשימים, סיפור מרתק של פיליפ ק. דיק, ג'ון וו, אחד מבמאי האקשן הטובים שיש ואפקטים מתקדמים של שנות האלפיים. התוצאה, עלובה בעיקר תודות לבן אפלק שהוא אחד השחקנים הגרועים שיש היום (אם לא הגרוע ביותר). למרות שהתסריט הוא לא רע בכלל, אפילו שיש חורים ענקיים בעלילה, הסרט לוקה באקשן סטנדרטי, מסר לא ממש מובן וניסיון להכניס מתח במקומות שאין. בסופו של דבר הסרט הוא די אנמי, משחק סתמי, אקשן ואפקטים שראינו מיליון פעם ותסריט שיכול היה להיות מותח ומרתק ונשאר ברמה של פרק לא מוצלח במיוחד של מקגייוור.
סקיי קפטן – חייבים להוריד את הכובע בפני היוצרים של הסרט שניסו לעשות משהו חדשני, לצלם סרט ללא תפאורות ולהשאיר את הכל בידיו האמונות של המחשב. התוצאה הייתה כנראה קרה מידי והקהל לא קנה את סרט האקשן שהוא מחווה אחת גדולה לבי מוביס של שנות השלושים והארבעים. פספוס השנה, לפחות מבחינה מסחרית, עדיין כדאי לראות ולו רק בשביל הניסיון הקולנועי המעניין.
סרטים נוספים מז'אנר המדע בדיוני, אנימציה ואימה שהוקרנו במהלך השנה:
אחי הדב עלילות שלומאיל סקובי דו 2 חלון סודי המעניש פתאום 30 הקסם של אלה גארפילד אל סיד הכפר רציחות בארגז הכלים תפוס ת'כריש הנוסע השמיני נגד הטורף אוצר לאומי
|
|
|
לידיעה זו התפרסמו 9 תגובות
|
תגובות
|
1 Dreamcatcher
|
|
22:09:00 02/01/2005
|
לירן
|
|
אף מילה (טובה או רעה או אפילו ברשימה...) על העיבוד לספר ?
בעיניי זה מצא חן למרות שהספר טוב יותר. עדיין, עיבוד מוצלח, וסיפק את הסחורה בעיניי (:
|
|
2 סרט ששווה לציין, שיצא במהדורה נרחבת שראויה להיקרא "נרחבת"
|
|
22:26:00 02/01/2005
|
Johnny Mnemonick
|
|
הוא ללא ספק דרדויל, שאמנם לא יצא ב-2004, אך גרסת הבמאי כן. גרסה נאמנה למקור (הקומיקס, שנכתב בידי פרנק מילר). אמנם עדיין יש חיסרון גדול והוא בן אפלק, אבל כאן מסתכלים על הסיפור, והמוצר הסופי יצא טוב.
|
|
3 DREAMCATCHER
|
|
23:28:00 02/01/2005
|
אלון רוזנבלום
|
|
יצא בשנה שעברה וזו הסיבה שאין אף מילה (טובה או רעה או אפילו ברשימה) בסיכום שנת 2004, אותו הדבר לגבי דרדוויל.
|
|
4 מסכים איתך בגדול כמעט עם הכול
|
|
13:37:00 03/01/2005
|
דורון
|
dario_c@012.net.il
|
כמעט - כי לדעתי "סקיי קפטן" היה סרט משעשע ונפלא, והפספוס היה בעיקר של הקהל שלא הלך לראותו.לטעמי הוא היה נסיון אומנותי מהנה מאוד, מחווה נפלאה המודעת לעצמה. "הלבוי" לעומתו לא ענה על הציפיות הרבות שתליתי בו. הוא בהחלט מצויין בצד הויזואלי והליהוק של רון פרלמן מצויין, אבל הוא רחוק מלהיות באותה ליגה של "ספיידרמן 2" (לא מרגש כמוהו) או "אני רובוט" (לא "כיפי" כמוהו). האקשן שבו אפילו הצליח לשעמם אותי בשלב מסויים. הכל בעיני המתבונן, כמובן.
|
|
5 רשימה חלשה מאד
|
|
19:59:00 03/01/2005
|
טיילר
|
|
סיכום מעציב שמראה כמה עולם הפנטסיה והמדע בדיוני מתמוטת בלי שר הטבעות. נתחיל בטעות, זה לא שאשטון קוצ'ר לוהק, אשטון קוצ'ר הוא כוכב ענק(וחרא שחקן) וללכן הבמאים היו צריכים שחקן ברמת הכוכבות שלו כדי שהאולפנים יתנו להם כסף, אשטון אהב את התסריט ולכן הסרט נוצר לא להפך. ספיידרמן הוא סרט ממוצא וזה מה שחבל, כי באמת הוא לא כזה טוב. אני מבין שבחרתם את שמש נצחית במקום ה10 בגלל שזה לא ממש מדע בידיוני אבל שיהיה ברור שהוא מתעלה על כל סרט אחר ברשימה שלכם. למרות החזרה לילדות פתאום 30 הוא לא סרט מדע בדיוני. וגם ביג פיש יותר טוב מספיידרמן,או הלבוי(שהוא עצמו יותר טוב מספיידרמן.) ואן הלסינג? מה? ואן הלסינג הוא אחד מסרט השפל של השנה, ושלישיית בלוויל, סקרט נפלא ומבריק, אני רואה שהעורך מעדיף אקשן חסר ריסון או רעיון על עלילה ועומק. בשלישיית בלוויל בקושי יש מילים ויש יותר עלילה ועמוק מואן הלסינג, מאכזב, רשימה רעה מאד.
|
|
6 יש משהו ממה שהוא אמר..
|
|
20:19:00 11/01/2005
|
b-man
|
yoel_net3@hotmail.co.il
|
טיילר צודק בחלקו.
זה נכון שספיידרמן 2 היה סרט מאוד קיטשי ועם חורים בעלילה אבל נסלח לסם ריימי. זה נכון שון הלסינג והיה סרט נוראי שמבזה את הקלאסיקות של בראם סטוקאר והשנייה (שחכתי את שמה. אני מתכוון לזאתי שכתבה את הספר המקורי של פרנקנשטיין) אבל זה גם באמת נכון ש''אשה-חתול'' היה ממש מזעזע והלבוי היה ממש טוב (אגב, ראיתי אותו ביחד עם אלון בהקרנה המיוחדת שISF ערך) אז מה? אלון רוזנבלום הביע את דעתו וניסח אותו בצורה טובה. זה שאנחנו לא מסכימים איתו, זה לא בעיה של אף אחד. פשוט צריך להגיד את זה בצורה נורמלית ולהסביר למה. למשל: זה באמת תמוה ששמש נצחית בראש צלול רק במקום ה10. הסרט כול כך גאוני אך ורק בגלל שני מילים: ספייק ג'ונס. כול דבר שג'ונס מוציא יוצא מעולה. משהו כאן ראה את אדפטיישן? סרט מדהים, עם קאסט טוב וההופעה הכי טובה אי פעם של ניקולס קייג'. אבל זה לא הנושא. יש לי בעיה למשל עם אפקט הפרפר. העובדה שקוצ'ר לוהק לתפקיד הראשי, מלכתחילה גרמה לנפילתו של הסרט. נכון, אז הוא כוכב והוא יביא קהל נכון? לא בהכרח. הקהל שלו זה בעיקר בנות 12 קופצניות שאוהבות קומדיות דביליות שהוא משחק בהן. למה שהן ילכו אחריו לסרט ''רציני'' שהוא בכלל לא הסגנון שלהם? אבל ניחא, לאחר שהתגברנו על העובדה שקוצ'ר משחק, מגיעה העלילה עצמה של עניינה משהו, למרות הקונספט הנחמד שלה והסוף המאוד מאוד דבילי והמרגיז (אני מדבר על הסוף של גרסת הבמאי).
חוץ מאלה הרשימה די בסדר. תמשיך כך גם בשנה הבאה!
הערה: לוכד החלומות פשוט מזעזע. גם הסרט וגם הספר. לסרט לקח 5 דקות להנפיש משהו שקרה בספר ב50 עמודים. מרוב שהספר כול כך רע, אפילו קובריק בכבודו ובעצמו לא יוכל להפוך את זה לתסריט ראוי. ומעל זה מרחף המשחק הגרוע של החבורה, והמשחק המאכזב והבינוני של מורגן פרימן שכבר הוכיח שכשהוא רוצה, הוא משחק מדהים
|
|
7 הייתי חייב להגיב....
|
|
8:27:00 12/01/2005
|
אלון רוזנבלום
|
|
כנראה שאני לא כתבתי ברור או האנשים שהשאירו כאן הודעות לא קראו מספיק טוב. ראשית אני ציינתי בברור כי רשימת עשרת הסרטים הטובים של השנה הם לא..אני חוזר, לא!!! על פי דירוג מספרי, זאת אומרת שפיטר פן הוא לא סרט טוב יותר משמש נצחית בראש צלול.
לדעתי, שמש נצחית, הוא הסרט הטוב ביותר שהוקרן בארץ ב- 2004 וגם הבעתי את הדיעה הזו במספר מקומות.
העניין הוא שלמרות שהנושא של הסרט הוא בדיוני, הטיפול שבו הוא יותר פילוסופי, ללא אפקטים ועם דרישה גדולה מהצופה. כל הסרטים שציינתי ברשימה, שמתשייכים לזאנר, הם בעלי תקציבי ענק, אפקטים מרשימים ועלילות אפיות, שמש נצחית שונה מהם לחלוטין באופי, בגישה, בכוונה ולכן הוא בסוף לא בגלל שהוא פחות טוב ההפך הוא הנכון.
ספיידרמן 2 הוא הסרט החביב עליי כי פשוט נהניתי לראות אותו מספר פעמים ונכון שהוא לא מושלם אבל עדיין עליי הוא עבד הכי הרבה (וזה אולי בגלל שאני ופיטר פארקר חברים כבר 30 שנה).
כמה הערות לטיילר -
מה לעשות שכאשר ילד בן 13 מתעורר והוא ן 30 זהו אכן נושא בדיוני (אלא אם כן זה קרה לך ואז אני מייד שולח אותך לבדיקות במכון וייצמן). ואן הלסינג הוא סרט מפגר....כן וגם כתבתי את זה - סרט חסר בינה - אבל אני מאוד נהניתי בעיקר בגלל שתפשתי אותו כקומדיה, פארודיה וכו', גם כתבתי, הסרט הזה הוא כל כך רע, שמבחינתי הוא טוב. ולגבי שלישיית בלוויל, אני רק יכול לחזור ולצטט את המשפט מהכתבה שאולי פספת 'פשוט יופי של סרט'.
חוץ מזה, זו באמת דעתי ואלו הסרטים שאני אהבתי. אבל אתם מוזמנים לכתוב פה את עשרת הסרטים שאתם הכי אהבתם ב- 2004, את הרשימה המלאה אתם יכולים להוציא מהכתבה....
יום טוב
|
|
8 טעות בידייך.
|
|
11:26:00 14/01/2005
|
טיילר
|
|
b-man כן ראיתי את אדפטיישן המבריק והגאוני, אבל ספייק ג'ונס לא בייים את שמש נצחית.
|
|
9 לא איכפת לי עם זה לפני 3 שנים
|
|
14:58:00 22/06/2008
|
פקהפקה
|
|
על כל הכבוד לכם מי אתם בכלל שתעבירו ביקורת על אשטון קוצ'ר ?! אשטון הוא שחקן מעולה !!! זה שהסרטים העיקריים שהוא משחק בהם זה קומדיות לא אומר שהוא לא יכול לשחק בסרטים רציינים !! עובדה הוא שיחק באפקט הפרפר ושיחק ענק !! ואומנם לא ראיתי תסרט אבל קראיתי ביקורות על אשטון שהוא שיחק ממש טוב , ואני בטוחה שהוא שיחק טוב ..
ועלק חרא שחקן הצחקתם אותי עם הוא היה חרא שחקן הוא לא היה משתתף בכ"כ הרבה סרטים ... זה שהוא כוכב ענק זה יודוע וזה שהוא שחקן מעולה זה גם ידוע !
הוא גם שיחק במגן שזה סרט רציני מה אתם מזבלים תשכל שהוא משחק רק בקומדיות !?!? ועם כן מה רע ?! שחקן מוכשר !!!
ואני רוצה לראות חצי מכם עושים רבע ממה שהוא עושה !@!!!!! נראה אתכם משחקים יותר טוב ממנו !!!
פשוט חסרי טעם , וחסרי הערכה כלפי שקחנים , פשוט דעות קדומות
" עם הוא משחק בקומדיות הוא לא יכול לשחק בסרט רציני " בולשיט אחד גדול !!!! התפקיד של השחקן זה להתמודד עם כל התפקדיים נותנים לו גם עם הם קומיים או דרמטים וכו ' . ויש 10000 שחקנים שמחשקים כל מיני סוגים שונים של תפקידים
אז די עם הדעות הקדומות האיודטיות האלו !!!!!!!! .
ועם הוא היה חרא שחקן ( והוא שחקן אחד הטובים שראיתי בחייםן שלי ) אז עם הוא היה חרא שחקן (למרות שהוא לא !!!!! ) איך אתם בידיוק מסבירים את ההצלחה הענקית שלו ?
אשטון שחקן ענק - מושלם הוא פשוט הכל
יאללה סלאמת
|
|
|
|
|
קישורים
|
|
|
חדשות אחרונות
|
קולנוע
|
19/11/2010
|
זה שיר פרידה – ISF סוגר את שעריו
|
11/09/2010
|
עיבודים לרוב - והפעם המגדל האפל מאת סטפן קינג
|
14/08/2010
|
חרב אור הכחולה תגיע לקרן הכחולה
|
08/08/2010
|
הצצה בלעדית לטיזר של האוונג'רס
|
30/07/2010
|
הנוסע השמיני : ההתחלה
|
|
טלויזיה
|
17/10/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 76 והאחרון
|
30/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 75
|
27/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 74
|
20/09/2010
|
פרק השבוע של האקס-מן פרק 73
|
10/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן- פרק 72
|
|
ספרים
|
06/09/2010
|
הוצאה מחודשת לצלל-אלף
|
30/07/2010
|
אן רייס משתגעת סופית
|
25/07/2010
|
ספר הנופלים של מאלאזן נסגר.
|
14/07/2010
|
הכבוד המיצרי
|
27/06/2010
|
והמנצח במדלית זהב... ניל גיימן
|
|
סיפורים
|
04/06/2010
|
נפתחה תחרות הסיפורים הקצרים על שם עינת פלג ז"ל לשנת 2010
|
02/05/2008
|
סקופ בלעדי ! פנטסיה 2000 ב-2008
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
09/08/2007
|
פרס גפן 2007 – הצבעה לשלב א'
|
06/08/2007
|
תחרות סיפורים שנתית – פרס עינת
|
|
קומיקס
|
22/07/2010
|
האם היו ערפדים בתורה?
|
13/07/2010
|
הארווי פארקר נפטר בגיל 70
|
15/07/2009
|
קומיקס וירקות לפרס אייזנר
|
05/07/2009
|
מייקל ג'קסון הקומיקס
|
03/06/2009
|
אלכס רוס ומייק קארי חוברים למען ה-Human Torch
|
|
מקומי
|
02/09/2010
|
להפחיד בעברית
|
26/07/2010
|
פסטביל אייקון מחפש כריש מכירות
|
24/05/2010
|
קול קורא להגשת אירועים לפסטיבל אייקון
|
28/11/2009
|
כנס מאורות בנושא אסטרונומיה ומדע בדיוני יוצא לדרך!
|
15/08/2009
|
מכרז לפעילות דוכן יד-שנייה באייקון
|
|
מסע בין כוכבים
|
15/05/2009
|
Q כאן
|
12/05/2009
|
צוות שחקני פרייזר עושים כבוד לסדרת וויאג'
|
11/05/2009
|
קפטן גים טי קרי דור ההמשך
|
05/05/2009
|
אבודים במסע בין כוכבים
|
17/04/2009
|
וכך זה התחיל
|
|
אנימה
|
02/09/2008
|
Voltron בדרך למסך הגדול
|
17/04/2008
|
Ghost in the Shell -3D
|
20/03/2008
|
פוניו לא סתם על הצוק
|
19/03/2008
|
'ננה' בין המועמדים לפרס טזוקה
|
16/03/2008
|
קיטארו למבוגרים
|
|
אימה
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
13/11/2006
|
הצצה ראשונה ל- The Hills Have Eyes 2
|
06/11/2006
|
מסורת לא שוברים - בהאלווין הבא - מסור 4
|
25/10/2006
|
זומבים זומבים ועוד זומבים ב''יום המתים''
|
24/10/2006
|
פינהד כפי שמעולם לא ראינו אותו
|
|
משחקי תפקידים
|
05/02/2010
|
כנס מבוכים ודרקונים, 28 בפברואר 2010
|
27/09/2007
|
טקטיקה - חנות משחקים חדשה בדיזינגוף סנטר
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
24/07/2007
|
כנס "קרא-קון" לשיטות משחקי תפקידים
|
26/02/2007
|
כנס ביגור
|
|
עתידנות
|
11/12/2008
|
הלו, שומעים אותי?
|
23/11/2008
|
פריצת דרך בהשתלות
|
05/11/2008
|
אנרגיה סולארית
|
31/10/2008
|
מטוסים גרעיניים?
|
24/10/2008
|
שמש נצחית בראש צלול
|
|
משחקי מחשב
|
25/07/2010
|
הטריילר החדש של DC universe
|
26/06/2009
|
מלחמת הכוכבים לגו
|
19/02/2009
|
Counter-Strike המשחק האהוב ביותר בישראל של 2008
|
18/07/2008
|
DC משיקה את DC Universe Online, משחק רשת מרובה משתתפים
|
14/06/2008
|
Old Republic 3?
|
כתבות אחרונות
|
קולנוע
|
איך למדתי להפסיק לדאוג ולאהוב את אבודים זהו.
חגי אלקיים
27/06/2010
שש שנים עברו-חלפו להן. שש שנים של שאלות, של תיאוריות, ובעיקר – של דמויות.
|
|
טלויזיה
|
פרק ראשון מ''בן אלמוות מאת רוג'ר זילאזני''
רוג'ר זילאזני (1937-1995)
25/12/2008
במהלך "שלושת הימים" נחרב כדור הארץ. בני האדם עזבו כבר מזמן את הערבות הרדיואקטיביות השוממות והפכו לנוודים, בני בלי בית, המתגוררים ביקום לא להם. רק מתי מעט, אידיאליסטים, מוזחים, שארית הפליטה, עושים את דרכם בין הצללים בחיפוש אחר אתמול שלעולם לא יחזור.
|
|
ספרים
|
ג'ובניק: סיפור אישי -רקע לאומי
עופר ברנשטיין
06/10/2008
כתבה חדשה ומעניינת של לא אחר מעופר ברנשטיין.
|
|
סיפורים
|
פנטזי.קון 2009
יוליה שנרר
11/08/2009
מציאות או פנטזיה?
|
|
קומיקס
|
צריך סוף לסיפור אהבה? ביקורת סרט
רז גרינברג
18/04/2008
מאז יצירת המופת הראשונה שלו, "Voices of Distant Star", נשמע קולה של חבורה צעקנית ונרגשת שהכתירה את הבמאי מקוטו שינקאי בתואר "מיאזאקי הבא". אם לשפוט על פי סרטו האחרון, "5 סנטימטרים בשניה", בקרוב מאוד נצטרך להודות שהם צדקו.
|
|
מקומי
|
אז למה להם פוליטיקה עכשיו? ז'אנר האימה כמבטא הלך רוח פוליטי
איתן גפני
16/05/2007
מאמרו החדש של איתן גפני על הזוועתונים החדשים של הקולנוע
|
טינה לאמריקנים: ביקורת על הטינה 2
איתן גפני
16/05/2007
איתן גפני חוזר עם ביקורת על הטינה 2 וסרטי אימה המבוססים על סרטי אימה יפנים
|
|
מסע בין כוכבים
|
Fuzion- the generic rules
אבי סבג
01/12/2006
חברת hero games יחד עם R. Talsorian איחדו כוחות כדי ליצור שיטת משחק אוניברסלית שתנצל את היסודות העקרונות שבשיטות הגיבור וב- Interlock (שיטת המשחק של R. Talsorian) ותתיך אותם לכדי שיטה פשוטה, גמישה, פתוחה אוניברסלית וחופשית, כלומר שתופץ חינם ברשת. התוצאה, כפי שנראה, היתה טובה משקיוו.
|
|
אנימה
|
כוח המחץ- התמונות
עומרי בר-לב
30/01/2009
|
|
אימה
|
מטאל גיר סוליד 4
עומרי בר-לב
20/07/2010
מטאל גיר סוליד, היא אחת מסדרות המשחקים הנחשבות ביותר שיש היום. הסדרה התחילה לפני יותר מעשרים שנה ועדיין רצה בהצלחה גדולה.
|
|
משחקי תפקידים
|
|
עתידנות
|
|
משחקי מחשב
|
|
|