|
|
|
|
|
|
יונת שלום - סיפור מקורי חדש
שחף-פול נצר
|
|
לקראת צאתו לאור של הגליון העשירי של חלומות באספמיה, אנו מביאים לכם כהרגלינו סיפור לדוגמא מתוכו.
|
להוריד את הכנף במכה, לפתל, להרים, להביא למקום. להוריד את הכנף במכה, לפתל, להרים, להביא למקום. להוריד את הכנף...
ראבאק, הפצצה הזאת שוקלת טון לפחות. למה תמיד אני נדפק עם הפצצות הכי כבדות? מי שמשקיע שוקע, זה מה שאני תמיד אומר. למה הייתי צריך לעוף הכי מהר במבחנים, למה. עכשיו אני סוחב כפול מכולם.
מה זה מצד שמאל, על הדרך? משאית? אולי סופסוף אני אצליח להיפטר מהפצצה המחורבנת הזאת. לצלול, להינעל...
יובפויומט! טנק. ועוד שלנו. עכשיו אני צריך לעלות חזרה לאלף רגל ועוד עם שתי טון על הגב.
כבר שעות שאני מסתובב כאן. ועוד עם הפצצה הכי כבדה. לא מספיק שיש לי מוח בגודל (ומשקל!) כפול מיונה רגילה, עוד מעמיסים עלינו פצצות. ועלי? את הכי כבדה. שלוש טון של ט.נ.ט. מזוין ו"מערכת הנחיה מתוחכמת". איך מייג'ור סמית אמר? "רוג'ר, אנחנו מאד גאים בך. הצלחת לעוף שלוש קילומטר בפחות מעשר דקות. זה לא לעוף, זה לטוס! הא! הא! הא!"
מייג'ור סמית מאד מעריך את החוש הומור שלו. אני מניח שמישהו חייב לעשות את זה.
"אבל עכשיו ברצינות, רוג'ר. מכיוון שאתה עף הכי מהר, אתה תיקח את ה U.X.3-340 המתבייתת החדשה. תדע לך שזה כבוד גדול".
כבוד גדול, נכון. אבל למה גם משקל גדול?
אבל בכל זאת, ה-U.X החדשה זה באמת כבוד גדול. יופי של פצצה. ההבדל בינה לבין הקודמות זה כמו ההבדל בינינו ובין יוני שלום רגילות. אתם מבינים, במלחמת וייטנאם, מייג'ור סמית (שהיה עדיין ליוטננט) והחברים שלו אילפו יונים לשאת מטעני נפץ ולהתרסק על משאיות אויב. זה לא כל כך הצליח כי היונים ההן לא הצליחו להבדיל בין משאית אויב למשאית כוחותינו. אז פיתחו אותנו בהנדסה גנטית. יונים יותר חזקות, יותר מהירות, והעיקר יותר חכמות (אנחנו יודעים להבחין בין סוגי משאיות). ההבדל מבחינתי הוא מתחלק לשתים:
א. אנחנו לא מתאבדים. אנחנו יקרים מדי. אנחנו מטילים את הפצצה (ויש פה גם משחק מילים) וחוזרים לשובך, לקבל משימות חדשות וגרעינים.
ב. כמו שמייג'ור סמית אמר, אנחנו יוני שלום אמיתיות, כי אנחנו ממש עושים משהו למען השלום.
אבל כרגע, קיבינימט השלום וכל החברים שלו, אני רוצה הביתה.
אוי, מייג'ור סמית. תאמין לי שאם הייתי יודע שמי שעף הכי מהר מקבל את הפצצה הכי כבדה, לא הייתי יוצא מהשובך בכלל. ובטח ווילבור הבן זונה הזה יושב עכשיו בכיף בשובך ומחסל לי את כל הגרעינים. החרא הקטן. "חשבתי שזאת משאית זיל..." אלק. לפי הנתונים שלנו אנחנו אמורים להבדיל בין סוגי משאיות מגובה 750 רגל, והתחמן הקטן מפיל את הפצצה שלו מגובה 50 רגל על אוהל מזוין. אוהל! אבל כמו שאני מכיר את המזל של השרץ, בסוף יתברר שזה אוהל מפקדה והמזדיין יקבל עוד עיטור על הכנף.
או, הנה משאית. לצלול, לצלול... שיט, היא שלנו. עכשיו לעלות מהר לפני שהחיילים יבינו שכל מה שחסר להם בארוחת ערב זה יונה ממולאת. אותנו שיפרו גנטית, אבל החיילים הם מהדור הקודם ולא מבדילים בין יונת אויב ליונת כוחותינו.
להוריד כנף, לפתל, להרים. להוריד, לפתל, להרים. להוריד...
פעם היה הרבה יותר קל. פעם, כל מה שיוני שלום היו צריכות לסחוב זה עלי זית. ואני לא מבין למה עברו לפצצות. שאלתי את מייג'ור סמית, והוא נתן לי הסבר ארוך מאד עם מילים ארוכות ואני עדיין לא מבין. למה כל כך חשוב שדווקא הצד שלנו ישליט את השלום? שלום זה שלום, לא? ומ'זתומרת "אנחנו נלחמים למען שלום צודק"? ומה הצד השני, נלחם למען שלום מניאק? ואם אנחנו נלחמים למען השלום, והם נלחמים למען השלום, למה אני צריך להסתובב במעגלים עם שלוש טון על הגב?
להוריד כנף בכוח, לפתל, להרים. להוריד בכוח...
איזה שטח ריק. כלום אין פה. איפה, איפה הימים שהיינו ליד סרייבו. יוצא מהשובך בבוקר, חמש דקות (גג) מוצא משאית, מפיל את הפצצה, שלום שלום, תודה רבה. חוזר לשובך, מסתלבט כל היום. אבל פה... פאאאחס.
אני לא ביקשתי את העבודה הזאת. לי מתאים להיות יונת דואר. שעות יותר נוחות. אבל מייג'ור סמית אמר לנו שיוני שלום זה מקצוע מאד עתיק ומכובד ואנחנו צריכים להיות גאים בעצמנו. אז אני גאה.
להוריד, לפתל, להרים. להוריד, לפתל, להרים. כוס אמו.
|
|
|
לידיעה זו התפרסמו 1 תגובות
|
תגובות
|
1 סיפור אקטואלי וחמוד !!!
|
|
12:39:00 19/07/2004
|
יובל
|
|
|
|
|
|
|
קישורים
|
|
|
חדשות אחרונות
|
קולנוע
|
19/11/2010
|
זה שיר פרידה – ISF סוגר את שעריו
|
11/09/2010
|
עיבודים לרוב - והפעם המגדל האפל מאת סטפן קינג
|
14/08/2010
|
חרב אור הכחולה תגיע לקרן הכחולה
|
08/08/2010
|
הצצה בלעדית לטיזר של האוונג'רס
|
30/07/2010
|
הנוסע השמיני : ההתחלה
|
|
טלויזיה
|
17/10/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 76 והאחרון
|
30/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 75
|
27/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 74
|
20/09/2010
|
פרק השבוע של האקס-מן פרק 73
|
10/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן- פרק 72
|
|
ספרים
|
06/09/2010
|
הוצאה מחודשת לצלל-אלף
|
30/07/2010
|
אן רייס משתגעת סופית
|
25/07/2010
|
ספר הנופלים של מאלאזן נסגר.
|
14/07/2010
|
הכבוד המיצרי
|
27/06/2010
|
והמנצח במדלית זהב... ניל גיימן
|
|
סיפורים
|
04/06/2010
|
נפתחה תחרות הסיפורים הקצרים על שם עינת פלג ז"ל לשנת 2010
|
02/05/2008
|
סקופ בלעדי ! פנטסיה 2000 ב-2008
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
09/08/2007
|
פרס גפן 2007 – הצבעה לשלב א'
|
06/08/2007
|
תחרות סיפורים שנתית – פרס עינת
|
|
קומיקס
|
22/07/2010
|
האם היו ערפדים בתורה?
|
13/07/2010
|
הארווי פארקר נפטר בגיל 70
|
15/07/2009
|
קומיקס וירקות לפרס אייזנר
|
05/07/2009
|
מייקל ג'קסון הקומיקס
|
03/06/2009
|
אלכס רוס ומייק קארי חוברים למען ה-Human Torch
|
|
מקומי
|
02/09/2010
|
להפחיד בעברית
|
26/07/2010
|
פסטביל אייקון מחפש כריש מכירות
|
24/05/2010
|
קול קורא להגשת אירועים לפסטיבל אייקון
|
28/11/2009
|
כנס מאורות בנושא אסטרונומיה ומדע בדיוני יוצא לדרך!
|
15/08/2009
|
מכרז לפעילות דוכן יד-שנייה באייקון
|
|
מסע בין כוכבים
|
15/05/2009
|
Q כאן
|
12/05/2009
|
צוות שחקני פרייזר עושים כבוד לסדרת וויאג'
|
11/05/2009
|
קפטן גים טי קרי דור ההמשך
|
05/05/2009
|
אבודים במסע בין כוכבים
|
17/04/2009
|
וכך זה התחיל
|
|
אנימה
|
02/09/2008
|
Voltron בדרך למסך הגדול
|
17/04/2008
|
Ghost in the Shell -3D
|
20/03/2008
|
פוניו לא סתם על הצוק
|
19/03/2008
|
'ננה' בין המועמדים לפרס טזוקה
|
16/03/2008
|
קיטארו למבוגרים
|
|
אימה
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
13/11/2006
|
הצצה ראשונה ל- The Hills Have Eyes 2
|
06/11/2006
|
מסורת לא שוברים - בהאלווין הבא - מסור 4
|
25/10/2006
|
זומבים זומבים ועוד זומבים ב''יום המתים''
|
24/10/2006
|
פינהד כפי שמעולם לא ראינו אותו
|
|
משחקי תפקידים
|
05/02/2010
|
כנס מבוכים ודרקונים, 28 בפברואר 2010
|
27/09/2007
|
טקטיקה - חנות משחקים חדשה בדיזינגוף סנטר
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
24/07/2007
|
כנס "קרא-קון" לשיטות משחקי תפקידים
|
26/02/2007
|
כנס ביגור
|
|
עתידנות
|
11/12/2008
|
הלו, שומעים אותי?
|
23/11/2008
|
פריצת דרך בהשתלות
|
05/11/2008
|
אנרגיה סולארית
|
31/10/2008
|
מטוסים גרעיניים?
|
24/10/2008
|
שמש נצחית בראש צלול
|
|
משחקי מחשב
|
25/07/2010
|
הטריילר החדש של DC universe
|
26/06/2009
|
מלחמת הכוכבים לגו
|
19/02/2009
|
Counter-Strike המשחק האהוב ביותר בישראל של 2008
|
18/07/2008
|
DC משיקה את DC Universe Online, משחק רשת מרובה משתתפים
|
14/06/2008
|
Old Republic 3?
|
כתבות אחרונות
|
קולנוע
|
איך למדתי להפסיק לדאוג ולאהוב את אבודים זהו.
חגי אלקיים
27/06/2010
שש שנים עברו-חלפו להן. שש שנים של שאלות, של תיאוריות, ובעיקר – של דמויות.
|
|
טלויזיה
|
פרק ראשון מ''בן אלמוות מאת רוג'ר זילאזני''
רוג'ר זילאזני (1937-1995)
25/12/2008
במהלך "שלושת הימים" נחרב כדור הארץ. בני האדם עזבו כבר מזמן את הערבות הרדיואקטיביות השוממות והפכו לנוודים, בני בלי בית, המתגוררים ביקום לא להם. רק מתי מעט, אידיאליסטים, מוזחים, שארית הפליטה, עושים את דרכם בין הצללים בחיפוש אחר אתמול שלעולם לא יחזור.
|
|
ספרים
|
ג'ובניק: סיפור אישי -רקע לאומי
עופר ברנשטיין
06/10/2008
כתבה חדשה ומעניינת של לא אחר מעופר ברנשטיין.
|
|
סיפורים
|
פנטזי.קון 2009
יוליה שנרר
11/08/2009
מציאות או פנטזיה?
|
|
קומיקס
|
צריך סוף לסיפור אהבה? ביקורת סרט
רז גרינברג
18/04/2008
מאז יצירת המופת הראשונה שלו, "Voices of Distant Star", נשמע קולה של חבורה צעקנית ונרגשת שהכתירה את הבמאי מקוטו שינקאי בתואר "מיאזאקי הבא". אם לשפוט על פי סרטו האחרון, "5 סנטימטרים בשניה", בקרוב מאוד נצטרך להודות שהם צדקו.
|
|
מקומי
|
אז למה להם פוליטיקה עכשיו? ז'אנר האימה כמבטא הלך רוח פוליטי
איתן גפני
16/05/2007
מאמרו החדש של איתן גפני על הזוועתונים החדשים של הקולנוע
|
טינה לאמריקנים: ביקורת על הטינה 2
איתן גפני
16/05/2007
איתן גפני חוזר עם ביקורת על הטינה 2 וסרטי אימה המבוססים על סרטי אימה יפנים
|
|
מסע בין כוכבים
|
Fuzion- the generic rules
אבי סבג
01/12/2006
חברת hero games יחד עם R. Talsorian איחדו כוחות כדי ליצור שיטת משחק אוניברסלית שתנצל את היסודות העקרונות שבשיטות הגיבור וב- Interlock (שיטת המשחק של R. Talsorian) ותתיך אותם לכדי שיטה פשוטה, גמישה, פתוחה אוניברסלית וחופשית, כלומר שתופץ חינם ברשת. התוצאה, כפי שנראה, היתה טובה משקיוו.
|
|
אנימה
|
כוח המחץ- התמונות
עומרי בר-לב
30/01/2009
|
|
אימה
|
מטאל גיר סוליד 4
עומרי בר-לב
20/07/2010
מטאל גיר סוליד, היא אחת מסדרות המשחקים הנחשבות ביותר שיש היום. הסדרה התחילה לפני יותר מעשרים שנה ועדיין רצה בהצלחה גדולה.
|
|
משחקי תפקידים
|
|
עתידנות
|
|
משחקי מחשב
|
|
|