|
|
|
|
|
|
השתלטות המכונות
אברהם לוטם
|
|
לאחר היעדרות ממושכת, חוזר אברהם לוטם עם דיון לגבי עתיד סרטי המדע הבדיוני והאנושות בכלל. לצורך הדיון הוא סוקר שניים: 'כשהרוח נושבת', סרטו המצוייר של ג'ימי מוריקאמי ו'מטריקס 2' סרטם השנוי במחלוקת של האחים וואושובסקי.
|
_________________________________________________________ "כשהרוח נושבת", סרט אנימציה מבוסס על קומיקס מאת ריימונד בריגס. במאי: ג'ימי ט. מוראקאמי. קולותיהם של השחקנים: דיים פגי אשקרופט. ג'ון מיילס. בריטניה 1986, צבע 80ד'. _________________________________________________________ "מטריקס 2", 2003, במאים: האחים ואושובסקי. שחקנים: קיאנו ריבס, לורנס פישבורן, קרי אן מוס. ארה"ב 2003, צבע 138ד'. הם באים אחד אחרי השני, גדולים, נפוחים ומפלצתיים. גדולים בתקציב ובממון, גדולים בפרסום, גדולים באקשן וגדולים בפעלולי מחשב, שיאה של הטכנולוגיה החדישה ביותר. אבל, קטנים במהותם. קטנים באיכותם ומצומצמים מאוד באותה פינה רגשית ואינטלקטואלית שאנו מקציבים להם במוחנו. הם (כדוגמא) "מלחמת הכוכבים 3", "דו"ח מיוחד 1", "מטריקס 2", "שליחות קטלנית 3". מדוע כל אותם סרטי מדע בדיוני חדשים הנוחתים עלינו בשנתיים או בשלוש האחרונות של ראשית המאה ה-21, סרטים להם ציפינו בנכונות והתרגשות, הם אכזבה כה גדולה ? מדוע יש בהם הרבה רעש וצלצולים וכה מעט קולנוע טוב ואיכותי? לפני זמן מה בכתבתו במדור הטלוויזיה של ISF: "אמריקה לא מאמינה במדע בדיוני", מספר אלון רוזנבלום כי בעקבות אירועי ה-11 בספטמבר 2001 צללו כל סדרות המדע הבדיוני הטלוויזיוניות ברייטינג הצפייה בארה"ב וכי ז'אנר זה מצוי "על הקרשים". בתגובה למאמרו טוענת הקוראת יערה כי הסיבה לכך היא לא אירועי ה-11 בספטמבר דווקא, אלא סיבה הרבה יותר טריוויאלית: הסדרות הללו מיצו את עצמן או שפשוט הן סדרות מחורבנות ומקומן הנמוך ברייטינג מוצדק בהחלט. ואילו בקולנוע, נראה שהמצב שונה: ככל שסרטי המדע הבדיוני "מחורבנים" יותר, מספר הצופים בהם גדל והולך. כולם רצים לראות את "מטריקס 2 ", ובארה"ב הוא אחד הסרטים הרווחיים בתולדות הקולנוע, ועכשיו כולם מצפים בקוצר רוח ל"שליחות קטלנית 3". כולנו נרוץ לבית הקולנוע (גם אני, כמובן) לראות איך שוורצנגר מכסח לרעים את הצורה. אז מה קורה ? מה ההיגיון במשוואה הבלתי אפשרית הזו: סרט רע = הצלחה...? סוף שנות השבעים כמו גם שנות ה-80 וה-90 של המאה הקודמת היו שנות הפריחה של קולנוע המדע הבדיוני. שפע של רעיונות ונושאים, המלחמה הקרה ויום הדין, אפקט החממה וזיהום כדור הארץ, מסע בזמן, מסעות בחלל, חייזרים באים לביקור על פני כדור הארץ. הפריצה הטכנולוגית המדהימה בתחום העשייה הקולנועית באותה התקופה, אפשרה את יציקת הנושאים הללו לסרטים מרהיבים המושכים את העין והלב. ההתפתחות המטאורית של כל התחומים הקשורים לקולנוע: צילום, אלקטרוניקה ומחשבים הביאו להפקתם של הסרטים הנפלאים של אותה תקופה, סרטים המהווים את חוט השדרה של ז'אנר המדע הבדיוני כיום: "אי.ט.חבר מכוכב אחר" ו"מפגשים מהסוג השלישי" של סטיבן שפילברג, "מקס הזועם" של ג'ורג' מילר, "שליחות קטלנית" של ג'יימס קאמרון, "הטורף", "בחזרה לעתיד", "12 הקופים", ועוד. הסרטים הללו גרמו לנו להתרגש עד דמעות, הדהימו את חושינו וגרמו לנו לאהוב. ואילו היום יש "מטריקס"! הסרט "כשהרוח נושבת" המייצג בכתבה זו את סרטי המדע הבדיוני של פעם איננו הטוב שבהם אך הנו בעל ייחוד. הוא האנטיתזה המוחלטת ל"מטריקס 2". ראשית זהו סרט מצויר. בלי התחכום של היום ובלי החידושים של "מוצאים את נמו". סתם סרט מצויר המספר על זוג פנסיונרים קשישים שלעת זקנה עברו לגור בבית בכפר, מחוץ ללונדון. והנה עומדת לנחות עליהם מלחמת יום הדין עם טילים ופצצות גרעיניות. הם מתכוננים למלחמה בעזרתה של "חוברת הישרדות" שהופצה על ידי השלטונות ובה מוסבר כיצד להכין "מרחב מוגן" בפני הפצצה באמצעות ניירות ודלתות עץ. נשמע מוכר? בדיוק כמו החוברות שהופצו בישראל כהכנה לקראת מלחמות המפרץ באמצעות ניילונים וסרטי הדבקה. רק שהסרט הזה הוא משנת 1987 ובכלל, השליטים שלנו לא רואים סרטים שכאלה. והפצצה באה, כמובן, והסרט מתאר את הזקנים לפני הפצצה ולאחריה. 'כשהרוח נושבת הוא סרט קצר (80ד') נטול פעלולים או אקשן. רק זוג זקנים במלחמה העתידית ולא קורה שם כלום אך קורה המון. ואתה מרותק למסך, ולעתים מתרגש התרגשות של ממש. היום כבר לא עושים סרטים שכאלה. אין צ'אנס לכך. הקהל אוהב אקשן אז עושים את "מטריקס". הרבה מהומה על לא מאומה. הרבה פילוסופיה בגרוש ודיבורים של כלום המעניקים לסרט פסאודו מכובדות והרבה יותר אקשן. זה שם המשחק: פעלולים, אקשן, מחשב. וכל הסרט נראה כמו משחק מחשב על המסך הגדול, כך הדמויות וכך הפעלולים. זהו המדע הבדיוני של המחר: משחק מחשב גדול על מסך הקולנוע עם הרבה פעלולים וקומבינות של המחשב. זה מה יש. האסוציאציה המיידית שצצה תוך כדי צפייה בקטעי האקשן של "מטריקס 2" היא האקשן של המערבונים. לאורך כל הסרט קימת התמודדות בין גיבור הסרט "הטוב" לבין "הרע", ובסופו הם מתאמתים ביניהם והשולף המהיר מנצח. זה היה הקסם שבסרטים האלה: הטוב נגד הרע וההתמודדות האישית. וכמה היה קשה להביס את הרע, הרי גם הוא שולף מהיר מאין כמוהו. ומהו סרט מדע בדיוני אם לא מערבון בחלל? ב"שליחות קטלנית" הראשון כדוגמא, קייל הלוחם הטוב נאבק כל הסרט בשוורצנגר הרע ובסוף הסרט הם מתעמתים ביניהם לקרב המכריע ?
רק שאז הגיעו לקולנוע המערבונים האיטלקיים, "מערבוני הספגטי". שם לא היו לבטים, הגיבור היה יורה ומחסל צ'יק צ'אק חמישה או שישה או כמה שרק צריך, וכל הרעים היו מושמדים בקלות רבה. וזה היה סופו של ז'אנר סרטי המערבונים. ב"מטריקס 2", כאשר ניו (הלא הוא קיאנו ריבס המקסים) נלחם בכל הסמית'יים, הסוכנים הרעים, ויכול להם, וככל שהם מתרבים כך הוא מתעצם, לא ניתן שלא להיזכר באותם מערבוני הספגטי. כי האקשן של "מטריקס 2" הוא יופי של אקשן. זהו אקשן במיטבו, כל כך טוב עד שהוא מעייף. האקשן בסרט הזה מגיע לרמה של תפסת מרובה-לא תפסת! כמה זמן אפשר לראות את ניו נלחם בכל כך הרבה סמית'יים ולא קורה כלום! וכשזה חוזר על עצמו שוב ושוב, הרי שהאקשן ממצה את עצמו מהר מאוד והופך ללא מעניין. הקסם של אקשן ייחודי ומרתק נעלם ובמקומו נותר רק אקשן סתמי וחלול ותו לאו. אך האם יהיה גורלו של ז'אנר סרטי המדע הבדיוני של היום כגורל ז'אנר המערבונים של פעם? מה פתאום ? לא ולא! האחים ואושובסקי חידשו את פני האקשן בקולנוע. הם המציאו את האקשן המהיר והמיוחד של "מטריקס" הראשון. קיאנו ריבס המתחמק מכדורי האקדח במהירות ובחלקלקות והכל בהילוך איטי מושלם, פשוט יופי. והחידוש נתפס. שני סרטי המטריקס בנויים על אקשן מטורף, מהיר וייחודי תוך הפסקות קצרות פסיאודו אווירה ייחודית ופילוסופיה בגרוש. הקהל אהב את זה. עוד מעט יקום מישהו וימציא חידוש נוסף בעולם המחשבים והאקשן, חידוש שיהיה מוטרף יותר ומהיר יותר והעולם כולו ירוץ אל בתי הקולנוע וחוזר חלילה. כי המיוחד בסרטי "מטריקס" הוא שהם סרטים המגשימים את עצמם, וזאת הבשורה האמיתית של "מטריקס"! ב"שליחות קטלנית 2" שרה קונור מנסה לחסל את המדען שהמציא את השבבים, אותם שבבים שלעתיד לבוא יגרמו להתפתחות המכונות והשתלטותן על העולם. בסיום הסרט קופץ שוורצנגר ברוב גדולתו ליורה הרותחת כדי להשמיד את השבב שלו עצמו ולמנוע את התפתחות המכונות. גם ב"מטריקס" 1 ו-2? האנשים החופשיים נלחמים במכונות שהשתלטו על העולם ומנסות להכחיד את הגזע האנושי. אז חבל על שוורצנגר, כמה שהוא היה תמים. כדאי שניו, טריניטי ומורפיאוס יפסיקו את מאבקם הבלתי נלאה. חבל על המאמץ, חבל על הזמן, האחים ואושובסקי פשוט "עובדים" עליהם בעיניים. הכל "כאילו" אצל צמד האחים. הם ממלאים את מוחנו בקשקושים פסאודו פילוסופיים ולכאורה שולחים את ניו, טריניטי ומורפיאוס להילחם במכונות, אך רק לכאורה. כיוון שבה בשעה הם אלה שיוצרים ומפתחים את המכונות שישתלטו עלינו. ב"מטריקס" המכונות הן הגיבורים האמיתיים והמחשב הוא ה"אורקל". חידושי המחשב הם האקשן והם השפה והסיפור האמיתיים.
ככל שיהיו יותר אחים ואושובסקי, יהיו יותר חידושי מחשב ויותר אקשן ממוחשב, והמכונות והמחשב ישתלטו עלינו מהר מתמיד. לכן המטריקס הוא סרט המגשים את עצמו, כיוון שהוא יוצר למעשה את המכונות המשתלטות על חיינו ועל המין האנושי כולו. אחר כך נאלץ אנחנו לצאת למלחמה במכונות, באמצעים פשוטים, ובטכנולוגיה נחותה ביותר, כי הידע יהיה בידי המכונות. אז חבל על הזמן, סרטים כמו "כשהרוח נושבת" לא ייוצרו יותר. נא לשמור את הקלטת בכספת. מעתה ואילך רק "מטריקס" ודומיו ובעקבותיהם תבואנה המכונות שישלטו בעולם.
|
|
|
לידיעה זו התפרסמו 11 תגובות
|
תגובות
|
1 הדבר הזה קורה לסרטים בגלל
|
|
00:00:00 05/08/2003
|
The Big Bad Wolf
|
|
שגו' הממוצע לא אוהב סרטים 'חכמים' או סרטים שגורמים לקהל לחשוב. הוא אוהב סרטי אקשן סתמיים מלאים באפקטים ופיצוצים וחסרי עלילה... כמו מטריקס 2 או T3 המטריקס 2 תירץ עלילה בשביל לעשות סרט של אפקטיים סתמיים, והוא תירץ פילוסופיה ב'מילים גדולות' כביכול, רק בשביל להראות חכם ומתפלסף, האחים וואשבסקי סתם מחפשים דרך להרוויח עוד כסף מהאנשים שפשוט לא שמים לב לעלילה מגוכחת מפני שהיא מוסווה על ידי אפקטים.
אותו דבר בקשר ל T3
|
|
2 בעצם כתבתי בדיוק מה שכתוב בכתבה
|
|
00:00:00 05/08/2003
|
The Big Bad Wolf
|
|
סתם רציתי לתמוך באברהם לוטם
|
|
3 הלאה המכונות, קדימה הפועל
|
|
00:00:00 05/08/2003
|
איציק
|
|
|
|
4 אתה מניח הנחות שגויות בכתבה:
|
|
00:00:00 06/08/2003
|
נירית
|
|
אתה מניח שאין סרטים טובים יותר ומציין את "דוח מיוחד" שהיה סרט מעולה.
אתה אומר שהיום לא עושים סרטים סרטי מד"ב או פנטסיה כמו פעם, אבל מתעלם מ"המסע המופלא" שמוצג עכשיו וגם זוכה להצלחה עצומה.
סגנון הכתיבה שלך הוא מאד ידעני, מלא בביטחון עצמי. זה לגטימי - אבל כשאתה לא מדייק בעובדות זה קצת מגוחך.
היה רצוי גם שיד עורך תעבור על הטקסט לפני שהוא מתפרסם, אבל בזה לא אתה אשם.
|
|
5 תשובה ל-WOLF , איציק ונירית
|
|
00:00:00 06/08/2003
|
אברהם לוטם
|
|
1. תודה לBAD WOLF שתומך בי, אבל העניין הוא לא רק כסף. 2. איציק, מה רצית לומר בעצם? 3. נירית, טעות בידך, כי א)לדעתי סרטי מדע בדיוני נכנסו עכשיו למסלול כפי שתארתי בכתבה.לדעתי "דו"ח מיוחד" לא היה סרט מעולה ואת יכולה לקרוא על כך בכתבה קודמת שלי. ב) לא כתבתי על סרטי "פנטסיה", בכל אופן זה ז'אנר שונה במקצת.כיום,מדע בדיוני עושים רק בארה"ב וזו התוצאה."פנטסיה" יוצרים גם בתרבויות אחרות, למשל "גיבור" והתוצאות שונות. ג) העורך דווקא כן ערך,ואם לא היה עורך היית כנראה אוהבת יותר את הכתוב, אולי.
|
|
6 כתבה מעניינת ואני גם נוטה להסכים
|
|
00:00:00 07/08/2003
|
דורון
|
|
עמה באופן כללי. אך חייבים בהקשר זה לציין יוצאי דופן כ "עיר אפילה" או "גאטקה", שניהם סרטי מד"ב מעולים ואינטליגנטים.כך גם "סולאריס" המחודש, שאני ממליץ עליו בכל פה וכל מה שנטען בכתבה מסביר בדיוק את כשלונו בקופות.
|
|
7 לדורון
|
|
00:00:00 08/08/2003
|
The Big Bad Wolf
|
|
נכון, 'עיר אפלה', 'מה קרה בגאטאקה' ו'סולאריס' הם סרטי מד"ב אכותיים, אבל חוץ מסולאריס הם די ישנים... וגם ההצלחה הקופתית שלהם לא מגיעה להצלחה של סרטי 'מד"ב כביכול' ובגלל הכישלון הכמעט תמידי של סרטי מד"ב כאלה, ממש קשה להשיג מימון לאחד כזה בהולייווד, או בכלל אנשים לא רוצים להתחיל לכתוב אחד כזה כי הם מפחדים שאף אחד לא יראה אותו...
נ.ב.
דוני דארקו, סרט מעולה, הוא סבל מחוסר פירסום, לא היה לו בכלל, ובגלל זה הוא שודר בקולנוע במשך איזה שבועיים וזהו, ואף אחד לא ידע שהוא משודר...
למרות חוסר המזל הסרט הצליח לאסוף לעצמו כמות לא מבישה של מעריצים, אם תראו את הסרט תבינו למה...
אחד מסרטי המד"ב הכי טובים שנוצרו בינתיים...
|
|
8 לדורון, בהמשך ל-BAD WOLF
|
|
00:00:00 08/08/2003
|
אברהם לוטם
|
|
תמיד יש יוצאים מן הכלל. אבל, נדמה לי שבז'אנר סרטי המדע הבדיוני היוצא מן הכלל כמעט ונעלם לחלוטין. כי המדע הבדיוני כיום מזוהה רק עם אקשן והרבה אקשן, וזה עולה הרבה כסף וכסף רב יש רק בהוליווד והוליווד לא מאמינה ביוצאים מן הכלל. סוף!! בתחומים אחרים של הקולנוע תמיד יקום איזה יוצר עצמאי ובמעט כסף יצליח להפיק פנינה קולנועית, למשל, "סיפור פשוט" של דיויד לינץ'.אפילו אינני יודע אם דיויד לינץ' פועל בהוליווד או לא, אבל "סיפור פשוט" הוא סרט קטן ונפלא והופק בכסף קטן. בתחום המדע הבדיוני כיום? איפה!! דבר כזה לא יכול להתרחש, וחבל.
|
|
9 לא יכול להתרחש? אבל כבר התרחש.
|
|
00:00:00 09/08/2003
|
רני
|
|
רק השנה יצאו סרטים כ"אקווליבריום" ו"28 ימים אחרי" שמוכיחים שמה שאתה טוען שלא יכול להתרחש בכלל, דווקא מתרחש ועוד איך. רוצה עוד כמה כאלה שלא יכולים להתרחש? הנה עוד כמה: כוכב המטמון סימון באטל רויאל פאי Masked and Anonymous ענק הברזל מתחזה
ובמהלך 2004 נראה גם גרסה קולנועית ל"בשורות טובות" בבימויו של טרי גיליאם עפ"י הספר בעל אותו השם מאת ניל גיימן וטרי פראצ'ט.
נראה שדווקא מתרחשים הרבה סרטים שלא יכולים להתרחש.
אני אולי לא מסכים עם הדעה שלך (אני למשל חושב ש"דו"ח מיוחד" הוא יצירת מופת) אבל את העובדות שווה לבדוק. כי כל הסרטים שהזכרתי למעלה הם פרוייקטים אישיים בתחום המד"ב בדיוק מהסוג שקבעת נחרצות שלא יכולים להתרחש.
אני נוהג לבדוק עובדות לפני שאני מסיק מסקנות. אני מציע לכולם לעשות אותו דבר.
|
|
10 אני לא יכול אלא להסכים עם רני
|
|
00:00:00 09/08/2003
|
איציק
|
|
לכתוב הצהרות זה קל, לבסס אותן על עובדות זה כבר יותר קשה וכדאי אולי שהכותב יבדוק קצת לפני שהוא מצהיר הצהרות כוללניות. אז נכון שהסרטים המוזכרים בכתבה כגון מטריקס 2 ושליחות קטלנית שלוש כדוגמאות הן עטיפות ריקות מתוכן, ונכון שיש הרבה סרטים כאלו אבל ההכללה שנוקט בה הכותב היא פשוט מסוכנת ויהירה כאחד. אולי הכותב סבור שבכך הוא מעורר פרובוקציה כלשהי אך הדבר היחיד שהוא מעורר זה חוסר רצון לקרוא את הכתבות הבאות. דיעות מהסוג המנומק הן דיעות מאתגרות ומעניינות. דיעות מסוגן של אלו המופיעות בכתבה הן סתמיות, ומעוגנות אך ורק בדמיונו הפורה של הכותב, ולכן גם חסרות משמעות. אם הכותב אינו יכול להתמקד ולהתמודד עם המציאות יתכן ואינו צריך לכתוב מאמרים שיסודם ביקורת, אל א לכתוב סיפורים, למרות שגם כאן, סגנון הכתיבה דורש שיפוץ.
|
|
11 תשובה לרני ואיציק.
|
|
00:00:00 09/08/2003
|
אברהם לוטם
|
|
1) רני, אני מודה לך שהגבת לכתבתי והסבת את תשומת ליבי לדברים שהגבתי לעיל, ואני לא אומר זאת בציניות, אני מתכוון לכך. אבל יש להפריד בין הכתבה ובין דברי שכתבתי בתגובה מספר 8. אני עומד מאחורי מה שכתבתי בכתבה כי מה ששולט בז'אנר המדע הבדיוני הם הסרטים שדברתי עליהם, ומה שכתבתי תקף גם עתה.לעומת זאת דברי בתגובה שהגבתי הם מסקנה אישית שלי לאור מה שקורה בתחום. אמת, אינני מכיר את הסרטים שציינת וכלל לא ידעתי שהם קיימים, ואשמח לראותם בעתיד ולהבין אם טעיתי או לאו, ואינני חושב שזה צריך לשנות את ההתיחסות למה שנכתב בכתבה. בקשר ל"דו"ח מיוחד", מה לעשות שאינני חושב כמוך, לדעתי זו לא יצירת מופת ואפילו לא סרט טוב, אתה יכול לקרוא בארכיון האתר את כתבתי על הסרט הזה שהגדרתיו כ"הסרט המעייף של השנה". 2) איציק, באמת, אתה לא חייב לקרוא את הכתבות שלי, מה עוד שעושה רושם שאתה לא כל כך מבין את הכתוב. ראשית אתה עדיין חייב הסבר לתגובה הראשונה שלך, תגובה מספר 3 כי מה אתה רוצה לומר בה? ובאשר לתגובתך השניה נא לקרוא את תשובתי לרני. כי לפי דבריך כלל לא הבנת על מה כתבתי בכתבה ונאחזת בדבריו הנבונים של רני ושרבטת מין קשקוש תוקפני וטפשי.
|
|
|
|
|
קישורים
|
|
|
חדשות אחרונות
|
קולנוע
|
19/11/2010
|
זה שיר פרידה – ISF סוגר את שעריו
|
11/09/2010
|
עיבודים לרוב - והפעם המגדל האפל מאת סטפן קינג
|
14/08/2010
|
חרב אור הכחולה תגיע לקרן הכחולה
|
08/08/2010
|
הצצה בלעדית לטיזר של האוונג'רס
|
30/07/2010
|
הנוסע השמיני : ההתחלה
|
|
טלויזיה
|
17/10/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 76 והאחרון
|
30/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 75
|
27/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 74
|
20/09/2010
|
פרק השבוע של האקס-מן פרק 73
|
10/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן- פרק 72
|
|
ספרים
|
06/09/2010
|
הוצאה מחודשת לצלל-אלף
|
30/07/2010
|
אן רייס משתגעת סופית
|
25/07/2010
|
ספר הנופלים של מאלאזן נסגר.
|
14/07/2010
|
הכבוד המיצרי
|
27/06/2010
|
והמנצח במדלית זהב... ניל גיימן
|
|
סיפורים
|
04/06/2010
|
נפתחה תחרות הסיפורים הקצרים על שם עינת פלג ז"ל לשנת 2010
|
02/05/2008
|
סקופ בלעדי ! פנטסיה 2000 ב-2008
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
09/08/2007
|
פרס גפן 2007 – הצבעה לשלב א'
|
06/08/2007
|
תחרות סיפורים שנתית – פרס עינת
|
|
קומיקס
|
22/07/2010
|
האם היו ערפדים בתורה?
|
13/07/2010
|
הארווי פארקר נפטר בגיל 70
|
15/07/2009
|
קומיקס וירקות לפרס אייזנר
|
05/07/2009
|
מייקל ג'קסון הקומיקס
|
03/06/2009
|
אלכס רוס ומייק קארי חוברים למען ה-Human Torch
|
|
מקומי
|
02/09/2010
|
להפחיד בעברית
|
26/07/2010
|
פסטביל אייקון מחפש כריש מכירות
|
24/05/2010
|
קול קורא להגשת אירועים לפסטיבל אייקון
|
28/11/2009
|
כנס מאורות בנושא אסטרונומיה ומדע בדיוני יוצא לדרך!
|
15/08/2009
|
מכרז לפעילות דוכן יד-שנייה באייקון
|
|
מסע בין כוכבים
|
15/05/2009
|
Q כאן
|
12/05/2009
|
צוות שחקני פרייזר עושים כבוד לסדרת וויאג'
|
11/05/2009
|
קפטן גים טי קרי דור ההמשך
|
05/05/2009
|
אבודים במסע בין כוכבים
|
17/04/2009
|
וכך זה התחיל
|
|
אנימה
|
02/09/2008
|
Voltron בדרך למסך הגדול
|
17/04/2008
|
Ghost in the Shell -3D
|
20/03/2008
|
פוניו לא סתם על הצוק
|
19/03/2008
|
'ננה' בין המועמדים לפרס טזוקה
|
16/03/2008
|
קיטארו למבוגרים
|
|
אימה
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
13/11/2006
|
הצצה ראשונה ל- The Hills Have Eyes 2
|
06/11/2006
|
מסורת לא שוברים - בהאלווין הבא - מסור 4
|
25/10/2006
|
זומבים זומבים ועוד זומבים ב''יום המתים''
|
24/10/2006
|
פינהד כפי שמעולם לא ראינו אותו
|
|
משחקי תפקידים
|
05/02/2010
|
כנס מבוכים ודרקונים, 28 בפברואר 2010
|
27/09/2007
|
טקטיקה - חנות משחקים חדשה בדיזינגוף סנטר
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
24/07/2007
|
כנס "קרא-קון" לשיטות משחקי תפקידים
|
26/02/2007
|
כנס ביגור
|
|
עתידנות
|
11/12/2008
|
הלו, שומעים אותי?
|
23/11/2008
|
פריצת דרך בהשתלות
|
05/11/2008
|
אנרגיה סולארית
|
31/10/2008
|
מטוסים גרעיניים?
|
24/10/2008
|
שמש נצחית בראש צלול
|
|
משחקי מחשב
|
25/07/2010
|
הטריילר החדש של DC universe
|
26/06/2009
|
מלחמת הכוכבים לגו
|
19/02/2009
|
Counter-Strike המשחק האהוב ביותר בישראל של 2008
|
18/07/2008
|
DC משיקה את DC Universe Online, משחק רשת מרובה משתתפים
|
14/06/2008
|
Old Republic 3?
|
כתבות אחרונות
|
קולנוע
|
איך למדתי להפסיק לדאוג ולאהוב את אבודים זהו.
חגי אלקיים
27/06/2010
שש שנים עברו-חלפו להן. שש שנים של שאלות, של תיאוריות, ובעיקר – של דמויות.
|
|
טלויזיה
|
פרק ראשון מ''בן אלמוות מאת רוג'ר זילאזני''
רוג'ר זילאזני (1937-1995)
25/12/2008
במהלך "שלושת הימים" נחרב כדור הארץ. בני האדם עזבו כבר מזמן את הערבות הרדיואקטיביות השוממות והפכו לנוודים, בני בלי בית, המתגוררים ביקום לא להם. רק מתי מעט, אידיאליסטים, מוזחים, שארית הפליטה, עושים את דרכם בין הצללים בחיפוש אחר אתמול שלעולם לא יחזור.
|
|
ספרים
|
ג'ובניק: סיפור אישי -רקע לאומי
עופר ברנשטיין
06/10/2008
כתבה חדשה ומעניינת של לא אחר מעופר ברנשטיין.
|
|
סיפורים
|
פנטזי.קון 2009
יוליה שנרר
11/08/2009
מציאות או פנטזיה?
|
|
קומיקס
|
צריך סוף לסיפור אהבה? ביקורת סרט
רז גרינברג
18/04/2008
מאז יצירת המופת הראשונה שלו, "Voices of Distant Star", נשמע קולה של חבורה צעקנית ונרגשת שהכתירה את הבמאי מקוטו שינקאי בתואר "מיאזאקי הבא". אם לשפוט על פי סרטו האחרון, "5 סנטימטרים בשניה", בקרוב מאוד נצטרך להודות שהם צדקו.
|
|
מקומי
|
אז למה להם פוליטיקה עכשיו? ז'אנר האימה כמבטא הלך רוח פוליטי
איתן גפני
16/05/2007
מאמרו החדש של איתן גפני על הזוועתונים החדשים של הקולנוע
|
טינה לאמריקנים: ביקורת על הטינה 2
איתן גפני
16/05/2007
איתן גפני חוזר עם ביקורת על הטינה 2 וסרטי אימה המבוססים על סרטי אימה יפנים
|
|
מסע בין כוכבים
|
Fuzion- the generic rules
אבי סבג
01/12/2006
חברת hero games יחד עם R. Talsorian איחדו כוחות כדי ליצור שיטת משחק אוניברסלית שתנצל את היסודות העקרונות שבשיטות הגיבור וב- Interlock (שיטת המשחק של R. Talsorian) ותתיך אותם לכדי שיטה פשוטה, גמישה, פתוחה אוניברסלית וחופשית, כלומר שתופץ חינם ברשת. התוצאה, כפי שנראה, היתה טובה משקיוו.
|
|
אנימה
|
כוח המחץ- התמונות
עומרי בר-לב
30/01/2009
|
|
אימה
|
מטאל גיר סוליד 4
עומרי בר-לב
20/07/2010
מטאל גיר סוליד, היא אחת מסדרות המשחקים הנחשבות ביותר שיש היום. הסדרה התחילה לפני יותר מעשרים שנה ועדיין רצה בהצלחה גדולה.
|
|
משחקי תפקידים
|
|
עתידנות
|
|
משחקי מחשב
|
|
|