שליחות קטלנית - הסאגה
חיליק חימוביץ'

היום החל את הקרנתו החלק השלישי בסדרת סרטי שליחות קטלנית. חיליק חיימוביץ' מביא לכם סקירה של הטרילוגייה העתידנית של שוורצנגר הבלתי נלאה. (לכל מי שטרם ראה את הסרטים, הכתבה מכילה ספויילרים)

_________________________________________________________בשנת 1984 יצא לאקרנים ברחבי ארה"ב סרט מדע בדיוני חדש בשם 'שליחות קטלנית' שהופק בתקציב קטן יחסית, עם שחקנים אלמוניים ביותר ובימאי חדש בתחום. סיפור הסרט הביא רובוט מהעתיד של שנת 2029 - עתיד בו לאחר שואה גרעינית, המכונות מדכאות ושולטות בבני האדם - אל ההווה (שנת 84' במקרה זה) במרדף עד מוות אחר שרה קונור שתהפוך ברבות הימים לאימו של מנהיג בני האנוש החופשיים ג'ון קונור. הרובוט, מדגם 'המחסל' (Terminator), הוא בעצם ישות קיברנטית מושלמת בעלת ידע נרחב בכל הנוגע לפיזיולוגיה האנושית, תפעול כל כלי הנשק הקיימים ושימוש בכל כלי הרכב/טיס/שיט הקיימים. השלד המתכתי של המחסל עטוף ברקמה אנושית, דבר המאפשר לו להתהלך בין בני האדם בלי שיבחינו בזהותו האמיתית. היחיד שמגיע לעזרת שרה קונור הוא לוחם חופש נוסף מהעתיד, בן אנוש וחברו הטוב ביותר של ג'ון קונור, קייל ריס. תוך מרדפי מכוניות, פיצוצים כבדים וכמות בלתי הגיונית של תחמושת המתפזרת לכל עבר, מצליחה שרה קונור לשרוד לא לפני שהיא מצליחה לחסל את הרובוט שהגיע מהעתיד.
התסריט עצמו הציג סיפור מעניין וחדשני בו, בפעם הראשונה, מתקיים עתיד טכנולוגי אפוקליפטי בו המכונות מנצחות את האדם, וזאת הרבה שנים לפני בואו של 'המטריקס'. האפקטים בסרט היו מיוחדים מאוד והציגו את הסצנה שנחרטה לדורות מעל דפי ההיסטוריה של הקולנוע. השחקן ששיחק את הרובוט, עומד מול מראה, מוציא את עינו החיה, מקלף את עורו האנושי מעל פניו, ומציג חלק מפנים מתכתיות דמויות אדם, ועין אלקטרונית אדומה ומנצנצת.
במאי הסרט היה אדם צעיר, אמיץ ובלתי מתפשר, שבין היתר היה שותף לכתיבת התסריט, בשם ג'ייימס קמרון. ברבות הימים הפך צעיר זה להיות אומן בבימוי סרטי ענק (מישהו אמר 'טיטאניק'?) עתירי פעלולים ותקציב, וכיום הוא מהבמאים המפורסמים ביותר בהוליווד.
הסרט הציג לצופי הקולנוע שני שחקנים עלומי שם. הראשונה, לינדה המילטון, ששיחקה בסרט את שרה קונור באמינות וברגש בלתי מתפשר ועם זאת בקשיחות ובמנהיגות מופלאה. היא הצליחה לגרום לצופים רבים הזדהות עמוקה עם בת דמותה בסרט כאם המנסה לגונן על בנה שעדיין לא נולד. השני, שחקן אוסטרי בעל שם שובר שיניים, שלרבות השנים נודע כשחקן האקשן הטוב ביותר של שנות ה - 80 ותחילת שנות ה - 90 של המאה ה - 20, הלו הוא ארנולד שוורצנגר! שוורצנגר פלט בסרט אולי חמישה משפטים באנגלית רצוצה והולמת לבן דמותו הרובוט, אך עם זאת טבע את אחד ממטבעות הלשון של העשור : 'אני עוד אחזור!' (I'll Be Back!).
ב - 1991 קוימה הבטחתו של שוורצנגר והוא חזר. 'שליחות קטלנית 2 - יום הדין' יצא לאקרנים, עם צוות שחקנים משובח, תסריט מתוחכם, במאי שכבר מכיר את הסיפור, פעלולים חדישים ומרהיבים שמעולם לא נראו עד אז מעל מסך הקולנוע, וכמובן איך אפשר בלי, ארנולד שוורצנגר בתפקידו הבלתי נשכח כ'מחסל'!
לינדה המילטון חזרה לתפקידה כשרה קונור אך הפעם במעין גרסה נשית של רמבו. שרירית, מומחית לכלי נשק וללוחמה, היא מנסה בכל דרך אפשרית להגן על בנה ג'ון קונור ביודעה את העתיד האיום הממשמש ובא. שרה קונור כלואה בבית משוגעים וכל זאת בגלל נבואות החורבן שהיא מפזרת לכל עבר, בעוד בנה, המנהיג לעתיד, חי בבית דודו ודודתו. אדוארד פורלונג, שחקן צעיר ועדיין לא מוכר, שיחק את הנער ג'ון קונור שתמיד מסתבך בצרה, תמיד על גבול העבריינות והפזיזות ותמיד מודאג מסיפוריה של אימו 'המשוגעת'. כאן נכנסים לתמונה שני 'מחסלים' מהעתיד. שוורצנגר חוזר לגלם את 'המחסל' דגם 800 המיושן, שהפעם מגיע כדי להגן על ג'ון קונור ולא לחסלו, כאשר כל האמצעים כשרים. קונור הבוגר מהעתיד הוא זה שתכנת אותו מחדש ושלח אותו כדי להגן על קונור הצעיר, ולכן על 'המחסל' לציית לכל הוראותיו של קונור הנער. 'המחסל' דגם 1000T, המגולם על ידי השחקן רוברט פטריק, נשלח מהעתיד כדי לחסל את קונור אחת ולתמיד, ולאפשר למכונות לשלוט ללא כל התנגדות בעולם שלאחר החורבן. דגם 'המחסל' 1000T הינו דגם מתקדם העשוי ממתכת נוזלית והמסוגל לקבל את צורתו החיה או הדוממת של כל דבר בו הוא נוגע. מעבר לכך הוא יכול להפוך את גופו לכלי נשק קרים כאוות נפשו כדוגמת סכינים, חרבות וכדומה.
דמותו של המחסל החדש, העתיד הרווי ברובוטים, מכונות ו'שאריות' המין האנושי, כמו גם סצנות הפלשבק פרי דמיונה הקודח של שרה קונור, דרשו ליצור סדרה של אפקטים שעדיין לא נראו על מסכי הקולנוע. תוכנות חדשות נכתבו, מערכות מחשוב ניבנו מהיסוד, צוותי אפקטים עבדו יום ולילה כדי ליצור את הקסם הקולנועי המדהים שבסרט. ואכן, בזמנו, סרט זה נחשב לאחד מהמורכבים והמרהיבים ביותר מבחינה ויזואלית. צילומים בזויות שנחשבו עד אז לבלתי אפשריות, מרדפי אופנועים, מכוניות ומשאיות על פני קילומטרים רבים, שימוש בכל כלי נשק שרק ניתן לחשוב עליו (החל מאקדח 9 מ"מ וכלה בתותח וולקן חשמלי), פיצוץ מבנים גדולים (בניין משרדים, מפעל מתכת ומשאיות חנקן נוזלי) וכמובן קרב פנים מול פנים לאורך ולרוחב שטחים גדולים בין שני הרובוטים מהעתיד.
ג'יימס קמרון שחזר לביים ולכתוב, הצליח ליצור סרט המשלב בתוכו רבדים פילוסופיים, פסיכולוגים ואפוקליפטיים עם המון אקשן טוב, אפקטים גדולים מהחיים ושחקנים שנתנו את המקסימום, הן בגוף (מסופר שהמילטון נפצעה לא פעם ולא פעמיים בסרט) והן בנפש. יחד יצר הצוות של קמרון סרט שעד היום נחשב לאחד מסרטי האקשן הטובים ביותר.
בסרט זה 'נידב' שוורצנגר קצת יותר משתי שורות, אך עדיין לא יותר מידי, וטוב שכך. עם זאת הצליח לטבוע עוד מטבע לשון שנכנס היישר לפנתיאון הקולנועי והמילולי של הקולנוע האמריקאי - 'אסטא-לה-ויסטה, בייבי! (Astalavista Baby!).
השנה היא 2003, ושוורצנגר חוזר בפעם השלישית עם 'שליחות קטלנית 3 - עלייתן של המכונות'! הפעם על מלאכת הבימוי אמון ג'ונתן מוסטאו, שביים גם את U-571, כאשר ג'יימס קמרון אחראי הפעם רק על תהליך כתיבת התסריט. ביחד הם יוצרים את הסרט השלישי בעלילות משפחת קונור לדורותיה. עשר שנים עברו מאז המפגש הקודם של ג'ון קונור, אותו מגלם השחקן ניק סטאהל, עם מחסלים מהעתיד. עשר שנים בהן הוא נע ונד ממקום למקום, לא משתמש בשום אמצעי זיהוי אלקטרוני כדי שלא יוכלו לאתר אותו, חי כנווד בדרכים, חסר כל.
לילה אחד, לאחר תאונה בה היה מעורב, הוא פורץ לבית חולים לחיות, גונב משככי כאבים, אך נתפס ונכלא בכלוב של כלבים על ידי רופאת החיות של המרפאה, קייט ברוסטר, אותה מגלמת השחקנית קלייר דיינס. באותו הלילה נוחתים מהעתיד שני 'מחסלים'. האחד דגם 800 הוותיק והמוכר, אך לא זה שהופיע בסרט הקודם אלא אחד אחר לחלוטין, עדיין בגילומו של שוורצנגר, והשני, דגם 'אקס' והפעם הפתעה, זוהי 'מחסלת'! נשית ואכזרית, סקסית ואלימה בגילומה של השחקנית הצעירה כריסטינה לוקן. האחד הגיע כדי להגן על קונור ועל ברוסטר (כן, גם היא משתלבת בסיפור - גורל, מזל, קרמה - מה שתרצו& ), והשנייה הגיעה, כמובן, כדי לחסל את שניהם וכל מי שעומד בדרכה. כמובן שהדרך מלאת החתחתים עוברת דרך מכוניות, מטוסים, מסוקים בניינים וכל דבר שניתן להתנגש בו, עד הסוף הידוע מראש (נו, טוב, לא נגלה& ).

'המחסלת' מהעתיד הינה רובוט נוזלי, שמעבר ליכולתה לקבל צורה של כל דבר חי בו היא נוגעת והיכולת ליצור כלי נשק קרים מכל חלק בגופה, היא גם הופכת את ידיה לכלי נשק אימתניים הנשלפים בכל עת שתחפוץ, ומסוגלת לשלוט בכל חפץ אלקטרוני שתוכל לחדור אליו (ממערכת הצתה והיגוי של רכב ועד למחשב העל הממוצע).
שוב, עקב הדרישות הויזואליות של הסרט, השימוש באפקטים, בפעלולים ובזוויות צילום חדשניות הוא נרחב ביותר. אך הסרט אינו מציב רף חדש בתחום האפקטים המיוחדים כפי שעשה קודמו וזאת בשל ריבוי סרטי האפקטים המציפים בימים אלו את המסכים. כמובן שהמרדפים הם ארוכים יותר תוך שימוש בכלי רכב גדולים יותר (מנוף מתנייע, כבאיות, מכוניות משטרה ועוד ועוד. סצנות הקרב פנים מול פנים הן ארוכות יותר ועברו דרך הרבה יותר בנינים וקירות. כלי הנשק הם מרובים ומגוונים בדומה לסרט הקודם - בקיצור - אקשן, אקשן ועוד אקשן!
לאחר הסרט השני בסדרה, שהיה מרהיב הן ויזואלית והן עלילתית, לוותה ההמתנה לחלק השלישי בחששות מסוימים, חלקם הוכחו כנכונים. הסרט הזה לא מבריק, הרעיון העלילתי ממשיך את הסרט הקודם בקו דומה החוזר על עצמו, המשחק הוא על סף המגוחך עם דיאלוגים סתמיים, וכמה סצנות זהות לסרט הקודם. אפילו שוורצנגר לא לוקח את עצמו יותר מידי ברצינות ומתלוצץ על חשבון 'המחסל' בסרט, אבל הכל מתגמד אל מול האקשן& אח& האקשן! סוף סוף חוזר ארנולד שוורצנגר לעצמו ובגדול! לאחר עשור של סרטים רעים עד רעים מאוד, בגיל 56, עם גוף שרירי ומוצק שלא היה מבייש צעירים ממנו, הוא חוזר לעשות את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב בעולם - לשתוק ולכסח את הרעים!
חכו חכו& עוד עשרים שנה מהיום (לאחר כמובן שחלק מספר 7 בסדרה יצא) הסרט הזה יהיה אחד מסרטי הקאלט הטובים של כל הזמנים& רק חכו. אל תגידו שלא אמרנו לכם, רוצו לראות שיהיה על מה לספר לנכדים& 'הוא עוד יחזור'.






לידיעה זו התפרסמו  9  תגובות
תגובות
1   האם אני היחיד ששם לב לעבודה ש
00:00:00  01/08/2003 The Big Bad Wolf   
בסוף הסרט השני כל השבבים מושמדים' כולל Sky.net ולכן כך גם כל המכונות לא נוצרו מעולם...
אז איך פתאום הם כן קיימות??? זה כזה ממוסחר...

ועוד דבר, אף אחד לא שם לב לפארודוקס הענק שיש בכל הסדרה??? אם היו הורגים את שרה קונור אז הבן שלה לא היה נולד, אבל אז בגלל שהוא לא נולד לא שולחים מישהו חזרה בזמן להרוג אותו...
זה יוצר פארודוקס לא נורמאלי ומה שקורה הוא פשוט סוף הקיום...שני הניגודים מתנגשים והכל מפסיק להתקיים...

גם בסרט השני, השמידו את כל השבבים ואת סקיי נט אז המכונות לא יוצרו מעולם...אז בעצם לא שלחו אף אחד אחורה בזמן ואז כל זה לא קרה...
ושוב פארודוקס ענק וכל היקום (וכל הקיום...הכל) מושמד...

ממוסחר לגמרי הסרט הזה...

מה גם, תראו את T2 עוד פעם... זה בכלל לא תסריט מחוכם ולא כלום, כשראיתי אותו השנה זה פשוט היה מגוכך, תסריט עלוב וגם הסרט עלוב...
כשהייתי קטן זה נראה הרבה יותר עשוי טוב, וכל הזמן חשבתי ככה עד שראיתי את זה עוד פעם כשאני בעל חשיבה יותר טובה ולא ילד קטן ונאיבי...

2   הנקודה הישראלית
00:00:00  01/08/2003 חובב קולנוע   
ראשית יופי של כתבה חיליק.

שנית, חבל ששכחת את הנקודה הישראלית שתרמה לא מעט להצלחת הסרטים הללו. המדבור כמובן בצלם אדם גרינברג. שנולד בפולין ועלה לארץ. הוא עבד כאן בשנות השישים והשבעים וצילם כמה קלאסיקות ישראלית כמו 'חסמבה' (כן כן הגרסה האלמותית עם שלמה ארצי), 'מציצים', 'אבו אל בנת', מבצע יונתן', אסקימו לימון', ועוד. הוא עבר עם מנחם גולן לארצות הברית בתחילת שנות השמונים. הוא צילם כל מיני מותחנים לא חשובים (10 אחרי חצות עם צ'ארלס ברונסון) ואז פגש את קמרון וצילם את 'שליחות קטלנית'. הסרט פתח לו את הדלת לקריירה ארוכה וחשובה. בסרטים שצילם, להוציא שני סרטי 'שליחות קטלנית' - טרנר והוץ' (עם טום הנקס), ALIEN NATION, ששכחתי כרגע איך תרגמו את זה לעברית. הכוונה היא לסרט הקולנוע שקדם לסדרה. 'רוח רפאים' עם דמי מור, פטריק סוויזי וופי גולדברג, 'שלושה גברים וילד', 'צעצועים' עם רובין ויליאמס, 'ארייזר', ספרה, המפקח גאדג'ט ועוד. אגב, על צילום 'שליחות קטלנית 2' הוא היה מועמד לפרס האוסקר.

3   פשש ואני חשבתי שרק אני מאמין
00:00:00  01/08/2003 darthziv   
בפרדוקס מחסל היקום
הפתעת אותי ממש

4   תודה "חובב קולנוע"
00:00:00  01/08/2003 חיליק  hilik@walla.co.il 
תודה על המחמאות ועל המידע בנוגע לאדם גרינברג - וואלה לא ידעתי, ואחרי שבדקתי ראיתי עד כמה הוא שיחק תפקיד בתעשיית הסרטים ההוליוודית.
אז... כל הכבוד לאדם גרינברג!

5   תשובה ל-1
00:00:00  06/08/2003    
חשבת על האפשרות הדמיונית שאולי ההנחה שהשבב הזה הוא שהביא להשתלטות המכונות, היתה פשוט לא נכונה. כלומר - כנראה היו סיבות אחרות - אתה יודע...

6   עוד תגובה ל-1 וגם ל-5
00:00:00  06/08/2003 The visualist   
אם זכרוני אינו מטעני, בסרט השני נתפסה זרועו של שוורצנגר, תוך כדי הקרב האחרון במפעל, באיזו מכונה ולכן ניתקה ממנו הזרוע. תמיד הייתי בדיעה שהזרוע המנותקת הזו, שלא מושמדת, היא הבסיס לסרטי ההמשך שיבואו, כלומר לעתיד האפוקליפטי שמתקיים בסופו של דבר. פרט לכך, פרדוקס קיים בבסיסו של כל סיפור על מסע בזמן...

7   תגובה ל-1
00:00:00  24/10/2003 בדוי   
בסרט השני המחסל זורק את השבבים ומשמיד את עצמו אבל בםרט השלישי הוא אומר שפעולה זאת רק עיקבה את תהליך המצעת הצ'יפ.

8   תגובה לVISUALIST
00:00:00  07/12/2003 פשוט   
לא נכון שכל סרט על מסע בזמן הוא פרדוקס, תראה את 12 הקופים, עם כל המוזרות של הסרט אין בו טעות פרדוקסלית אחת

9   טעות בכתבה
17:17:00  27/08/2004 מישהו   
קמרון לא כתב את התסריט
(לסרט השלישי)


לתחילת הכתבה
 
קישורים
האתר הרשמי של ארנולד שוורצנגר

האתר הרשמי של הסרט השלישי בסדרה

ביקורת על הסרט השלישי באתר האגודה


חדשות אחרונות
קולנוע
19/11/2010 זה שיר פרידה – ISF סוגר את שעריו
11/09/2010 עיבודים לרוב - והפעם המגדל האפל מאת סטפן קינג
14/08/2010 חרב אור הכחולה תגיע לקרן הכחולה
08/08/2010 הצצה בלעדית לטיזר של האוונג'רס
30/07/2010 הנוסע השמיני : ההתחלה

טלויזיה
17/10/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 76 והאחרון
30/09/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 75
27/09/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 74
20/09/2010 פרק השבוע של האקס-מן פרק 73
10/09/2010 פרק השבוע של האקס מן- פרק 72

ספרים
06/09/2010 הוצאה מחודשת לצלל-אלף
30/07/2010 אן רייס משתגעת סופית
25/07/2010 ספר הנופלים של מאלאזן נסגר.
14/07/2010 הכבוד המיצרי
27/06/2010 והמנצח במדלית זהב... ניל גיימן

סיפורים
04/06/2010 נפתחה תחרות הסיפורים הקצרים על שם עינת פלג ז"ל לשנת 2010
02/05/2008 סקופ בלעדי ! פנטסיה 2000 ב-2008
12/09/2007 שנה טובה
09/08/2007 פרס גפן 2007 – הצבעה לשלב א'
06/08/2007 תחרות סיפורים שנתית – פרס עינת

קומיקס
22/07/2010 האם היו ערפדים בתורה?
13/07/2010 הארווי פארקר נפטר בגיל 70
15/07/2009 קומיקס וירקות לפרס אייזנר
05/07/2009 מייקל ג'קסון הקומיקס
03/06/2009 אלכס רוס ומייק קארי חוברים למען ה-Human Torch

מקומי
02/09/2010 להפחיד בעברית
26/07/2010 פסטביל אייקון מחפש כריש מכירות
24/05/2010 קול קורא להגשת אירועים לפסטיבל אייקון
28/11/2009 כנס מאורות בנושא אסטרונומיה ומדע בדיוני יוצא לדרך!
15/08/2009 מכרז לפעילות דוכן יד-שנייה באייקון

מסע בין כוכבים
15/05/2009 Q כאן
12/05/2009 צוות שחקני פרייזר עושים כבוד לסדרת וויאג'
11/05/2009 קפטן גים טי קרי דור ההמשך
05/05/2009 אבודים במסע בין כוכבים
17/04/2009 וכך זה התחיל

אנימה
02/09/2008   Voltron בדרך למסך הגדול
17/04/2008   Ghost in the Shell -3D
20/03/2008   פוניו לא סתם על הצוק
19/03/2008   'ננה' בין המועמדים לפרס טזוקה
16/03/2008   קיטארו למבוגרים

אימה
12/09/2007   שנה טובה
13/11/2006   הצצה ראשונה ל- The Hills Have Eyes 2
06/11/2006   מסורת לא שוברים - בהאלווין הבא - מסור 4
25/10/2006   זומבים זומבים ועוד זומבים ב''יום המתים''
24/10/2006   פינהד כפי שמעולם לא ראינו אותו

משחקי תפקידים
05/02/2010   כנס מבוכים ודרקונים, 28 בפברואר 2010
27/09/2007   טקטיקה - חנות משחקים חדשה בדיזינגוף סנטר
12/09/2007   שנה טובה
24/07/2007   כנס "קרא-קון" לשיטות משחקי תפקידים
26/02/2007   כנס ביגור

עתידנות
11/12/2008   הלו, שומעים אותי?
23/11/2008   פריצת דרך בהשתלות
05/11/2008   אנרגיה סולארית
31/10/2008   מטוסים גרעיניים?
24/10/2008   שמש נצחית בראש צלול

משחקי מחשב
25/07/2010   הטריילר החדש של DC universe
26/06/2009   מלחמת הכוכבים לגו
19/02/2009   Counter-Strike המשחק האהוב ביותר בישראל של 2008
18/07/2008   DC משיקה את DC Universe Online, משחק רשת מרובה משתתפים
14/06/2008   Old Republic 3?
כתבות אחרונות
קולנוע
איך למדתי להפסיק לדאוג ולאהוב את אבודים זהו.
חגי אלקיים
27/06/2010
שש שנים עברו-חלפו להן. שש שנים של שאלות, של תיאוריות, ובעיקר – של דמויות.

טלויזיה
פרק ראשון מ''בן אלמוות מאת רוג'ר זילאזני''
רוג'ר זילאזני (1937-1995)
25/12/2008
במהלך "שלושת הימים" נחרב כדור הארץ. בני האדם עזבו כבר מזמן את הערבות הרדיואקטיביות השוממות והפכו לנוודים, בני בלי בית, המתגוררים ביקום לא להם. רק מתי מעט, אידיאליסטים, מוזחים, שארית הפליטה, עושים את דרכם בין הצללים בחיפוש אחר אתמול שלעולם לא יחזור.

ספרים
ג'ובניק: סיפור אישי -רקע לאומי
עופר ברנשטיין
06/10/2008
כתבה חדשה ומעניינת של לא אחר מעופר ברנשטיין.

סיפורים
פנטזי.קון 2009
יוליה שנרר
11/08/2009
מציאות או פנטזיה?

קומיקס
צריך סוף לסיפור אהבה? ביקורת סרט
רז גרינברג
18/04/2008
מאז יצירת המופת הראשונה שלו, "Voices of Distant Star", נשמע קולה של חבורה צעקנית ונרגשת שהכתירה את הבמאי מקוטו שינקאי בתואר "מיאזאקי הבא". אם לשפוט על פי סרטו האחרון, "5 סנטימטרים בשניה", בקרוב מאוד נצטרך להודות שהם צדקו.

מקומי
אז למה להם פוליטיקה עכשיו? ז'אנר האימה כמבטא הלך רוח פוליטי
איתן גפני
16/05/2007
מאמרו החדש של איתן גפני על הזוועתונים החדשים של הקולנוע
טינה לאמריקנים: ביקורת על הטינה 2
איתן גפני
16/05/2007
איתן גפני חוזר עם ביקורת על הטינה 2 וסרטי אימה המבוססים על סרטי אימה יפנים

מסע בין כוכבים
Fuzion- the generic rules
אבי סבג
01/12/2006
חברת hero games יחד עם R. Talsorian איחדו כוחות כדי ליצור שיטת משחק אוניברסלית שתנצל את היסודות העקרונות שבשיטות הגיבור וב- Interlock (שיטת המשחק של R. Talsorian) ותתיך אותם לכדי שיטה פשוטה, גמישה, פתוחה אוניברסלית וחופשית, כלומר שתופץ חינם ברשת. התוצאה, כפי שנראה, היתה טובה משקיוו.

אנימה
כוח המחץ- התמונות
עומרי בר-לב
30/01/2009

אימה
מטאל גיר סוליד 4
עומרי בר-לב
20/07/2010
מטאל גיר סוליד, היא אחת מסדרות המשחקים הנחשבות ביותר שיש היום. הסדרה התחילה לפני יותר מעשרים שנה ועדיין רצה בהצלחה גדולה.

משחקי תפקידים

עתידנות

משחקי מחשב