ענק
אלון רוזנבלום

אתם לא רוצים לעצבן את דוקטור ברוס באנר. בעוד אשר אנו, כשאנחנו עצבניים, צועקים קצת או אולי שוברים כוס, הרי שבאנר הופך לייצור ירוק בגובה של שבעה מטרים אשר הורס כל דבר שנקרה בדרכו. כל זאת לפחות על פי הסרט "הענק" של הבמאי אנג לי (נמר דרקון), שעולה בסוף השבוע הקרוב על מסכינו, והמהווה עוד נדבך בשרשרת הלהיטים שמביאה לנו מארוול בשנים האחרונות.

_________________________________________________________נראה כי יש איזשהו חוק מסתורי ביקום של מארוול. כל גיבור מרוול שמלאו לו 40 יוצא עם גרסה קולנועית. כך היה עם האקס-מן, ספיידרמן וכעת הענק שרשם פתיחה ענקית והכניס למעלה מ- 62 מיליון דולרים בשלושת הימים הראשונים להקרנתו.
הסרט מתחיל כמו כל דרמה ממוצעת על מדען גאוני שחייב לפתור את בעיות האנושות. באנר, אותו מגלם השחקן האוסטרלי, האלמוני יחסית, אריק באנה, מקדיש את כל כולו למדע. אין לו זמן לזוטות כמו אהבה, מערכות יחסים או הקמת משפחה. בטי רוס, מדענית מצוינת בזכות עצמה שאותה מגלמת זוכת האוסקר ג'ניפר קונולי, ניסתה את מזלה עם באנר לתקופה מסוימת אבל כשגילתה שבעצם הוא נשוי למעבדה שלו, החליטה לעזוב אותו ולהישאר על תקן צופה מהצד. באחד הלילות, על פי מיטב מסורת גיבורי הקומיקס, עורך באנר ניסוי שאינו מתנהל על פי התכנון. פיצוץ גדול הורס את המעבדה אבל נראה כי דבר לא קרה לבאנר (חוץ מספיגת כמויות קרני גאמה קטלניות שיכולות להרוג צבא קטן). למחרת בבוקר מתעורר באנר עם הנגאובר רציני והוא מרגיש שהוא לא לבד. בתוכו התעוררה ישות חדשה, עצבנית, כועסת וחסרת פשרות. ישות שמאוחר יותר תזכה לשם: "הענק". התאונה במעבדה לא גרמה רק לשינויו הפיסי של באנר אלא פתחה גם כמה וכמה תיבות פנדורה, במיוחד בכל הקשור למערכת היחסים שלו עם אביו, אותו מגלם ניק נולטה.
אבל, בואו נחזור למקור של הסרט: סידרת חוברות הקומיקס. "הענק" הופיע לראשונה בשנת 1962 והוא יציר דמיונם של סטן לי וג'ק קירבי, שניים מהאנשים החשובים בעולם הקומיקס כיום. סטן לי, עומד גם בין השאר מאחורי ספיידרמן, אקס-מן, דרדוויל ועוד דמויות קומיקס רבות שזכו למקום נכבד בתרבות האמריקאית. ב- 1968, לאחר שזכה לפופולאריות עצומה בתפקידי אורח בחוברות אחרות, זכה הענק לכותר עצמאי משל עצמו שיוצא בקביעות מידי חודש עד היום. אלו מאיתנו שנולדו קצת אחרי מלחמת ששת הימים זוכרים בוודאי את סדרת הטלוויזיה "הענק הירוק" שהוקרנה בארצות הברית בין השנים 1977 ל- 1982. בסדרה גילם את ברוס באנר השחקן ביל ביקסבי ואת הענק גילם השרירן לו פריגנו, שמופיע גם בסרט הקולנוע בתפקיד אורח. הסדרה הייתה מאוד פופולארית והקהל דרש עוד, הוא קיבל את הענק בעוד שלושה סרטי טלוויזיה שהוקרנו בסוף שנות השמונים וזכו לרייטינג גבוה. החברה הייתה מפיקה בוודאי עוד סרטי טלוויזיה לולא מותו הטראגי של ביקסבי ממחלת הסרטן בשנת 1993.
סטן לי אומר כי קיבל את ההשראה לדמותו של הענק מסרטי האימה שראה כשהיה ילד קטן. "כשהייתי צעיר מאוד אהבתי סרטי אימה בייחוד את סרטי פרנקנשטיין ודוקטור ג'קיל ומיסטר הייד" אומר לי "יום אחד עלה לי רעיון לשלב את השניים, לגרום למדען פשוט להפוך למפלצת, כך נולד הענק. תמיד ראיתי במפלצת 'פרנקשנטיין' דמות טובה, לא אלימה אלא כזו שרוצה שיעזבו אותה במנוחה. הבעיה היא שתמיד היתה חבורה של כפריים בורים שרדפו אחריו עם לפידים".
אם אתם חושבים שההחלטה לעשות את הענק באה אחרי הצלחתו העצומה של "ספיידרמן" אתם טועים, הפרוייקט נמצא בפיתוח כבר 12 שנים! "האמת שבסופו של דבר העובדה שלא הצלחנו להרים את הפרוייקט כל כך הרבה זמן פעלה לטובתנו" אומרת גייל אן הורד, המפיקה של הסרט, שמאחוריה סרטי אפקטים רבים כמו: 'ארמגדון', 'הנוסע השמיני 2', 'שליחות קטלנית 2', 'מצולות' ועוד. "למזלנו הטכנולוגיה התקדמה מאוד בשנים האחרונות ויכולנו ליצור את הענק תוך שימוש באנימצייה ממוחשבת. אם לא היינו מתעכבים, התוצאה הייתה שונה לחלוטין. יכול להיות שהיינו יכולים ליצור את הענק בדרכים שונות, וגם חשבנו על זה, אבל רק בעזרת המחשב יכולנו ליצור אותו בצורה שסטן לי וג'ק קירבי דמיינו אותו בחזונם לפני ארבעים שנה".
הישראלי לשעבר, אבי ארד, מראשי מרוול, וגייל אן הורד, פנו לאנג לי, שזכה בפרס האוסקר על בימוי "נמר דרקון". "כשאנשים שומעים "סרט המבוסס על חוברת קומיקס", בדרך כלל מה שהם רואים זה אגרוף ואת המילים 'בום', 'טראח'" אומר ארד. "אבל אנחנו מתייחסים לגיבורים שלנו מאוד ברצינות, הם כמו הילדים שלנו ואנחנו רוצים לתת טיפול נאות לכל אחד מהם. אנחנו מקפידים לקחת בימאים ושחקנים מהשורה הראשונה כי אנחנו מחפשים את הערך המוסף של הסרט. אני לא מעוניין ליצור רק סרטי פעולה". גייל אן הורד אומרת כי אנג לי היה ברשימת הבימאים שלהם וכאשר חברת יוניברסל, שהפיקה את הסרט, הציעה את השם שלו, הם הלכו בשמחה לפגישה. "מי שמכיר את הסרטים של אנג לי רואה מייד את ההתעניינות שלו בנפשן של הדמויות שלו. יש לו חוש הומור בריא והוא עוסק הרבה בתחום המשפחתי. ב"נמר דרקון" הוא גם הוכיח שהוא יודע לעשות בצורה טובה סצנות אקשן. ב"הענק" יש לנו את הסיפור המושלם על פיצול אישיות, ובנים המכים אל חטאי אבות, ונראה לנו כי לי הוא הבמאי המושלם לכך".
לאנג לי היו כמה השגות לגבי הסרט אבל הוא הסכים לביים אותו. על פי הנחיותיו, שונה התסריט והותאם לדרישות הדרמטיות, שבסופו של דבר עזרו לגייס לפרוייקט את זוכת האוסקר ג'ניפר קונולי והמועמד לאוסקר ניק נולטה כאביו של ברוס באנר. "בדיוק סיימתי את העבודה על נמר דרקון" מספר אנג לי "כשפנו אלי עם ההצעה לביים את "הענק". אחרי שקראתי כמה חוברות ואת התסריט, קיבלתי על עצמי את העבודה. הסרט הוא לא רק על אפקטים, הוא עוסק בפחדים הכי כמוסים שיש לכולנו. אני חושב שבכל אחד מאיתנו מסתתר ענק כזה, כי כולנו יכולים לאבד את עשתונותיהם ולעשות דברים שמעולם לא האמנו שאנו מסוגלים להם. הידיעה הזאת על ייצור כועס שמסתתר בנו היא גם מפחידה אבל גם מרגיעה במקום מסויים".
ההפקה יצאה לדרך וכעת החל אנג לי במשימה הקשה של ליהוק הסרט. בראש ובראשונה היה צריך ללהק את תפקידו של ברוס באנר שהופך לענק (את הענק עצמו ייצרה מאוחר יותר חברת תעשיות אור וקסם, חברת האפקטים של ג'ורג' לוקאס, באנימציה ממוחשבת). ההחלטה ללהק את אריק באנה, שחקן אוסטרלי אנונימי יחסית, הגיעה לאחר צפייה בסרט אחד בו השתתף, CHOPPER (מסיבות בלתי מובנות לא הוקרן הסרט בבתי הקולנוע בארץ). "בסרט מגלם אריק רוצח, אבל הוא מצליח לשלב אנושיות ואכזריות בדמות אחת, שהיא אחת הדמויות הטובות שראיתי בשנים האחרונות" אומר אנג לי. "מה שטוב אצל אריק זה שהוא מצליח להעביר הרבה במעט מאוד תנועות. מבט אחד שלו יכול להעביר כעס עצום".
"היו שתי סיבות בגללן עשיתי את הסרט" אומר השחקן האוסטרלי שאת קולו נוכל לשמוע בסרט המקסים "מוצאים את נמו" של אולפני דיסני. "הסיבה הראשונה הייתה כמובן, אנג לי, במאי שמאוד רציתי לעבוד איתו. הסיבה השנייה הייתה הסיפור המצוין. הענק הוא בעצם גיבור בעל כורחו, הוא לא רוצה להפוך לייצור הענקי אך אין לו שליטה על כך, כשהוא כועס זה פשוט קורה". באנה אומר שמי שחושב שלשחק בסרט המבוסס על חוברת קומיקס זה דבר קל, טועה. "ידעתי שמה שאנג לי יבקש ממני יהיה בלתי צפוי. היה לי די קשה להתכונן לתפקיד כי ברוס באנר עושה בסרט חשבון נפש מאוד עמוק וצריך להגיע למקומות הכי חשוכים בנשמתו. לא ידעתי כיצד בדיוק להתכונן לתפקיד והייתי מאוד מבולבל, אבל בסופו של דבר זה עבד טוב כי גם ברוס באנר הוא אדם מבולבל שלא יודע כל כך מה לעשות עם החיים שלו".
אריק באנה לא משחק את הענק אבל האנימטורים בחברת ILM, ישבו איתו שעות על גבי שעות ובחנו את פרצופו, תנועותיו, הליכתו עמידתו ועוד, כדי שיוכלו להעניק לדמותו האנימטיבית אמינות, כמו גם כדי ליצור את הקשר המאוד מיוחד של הדמות עם השחקן. "רצינו שהאנשים בקולנוע ירגישו בקשר שבין באנר המדען והענק, ולכן עבדו מאוד קשה כדי לשים לב לכל התנועות והמחוות הקטנות שבאנה עושה".
ג'ניפר קונולי קיבלה את התפקיד של בטי רוס, שאוהבת את ברוס באנר אך יודעת כי לבו נתון למדע. למרות שקונולי זכתה בשנה שעברה בפרס האוסקר על משחקה בסרט "נפלאות התבונה" לצידו של ראסל קראו, היה זה סרט אחר לחלוטין שמשך את תשומת ליבו של אנג לי. "ראיתי את ג'ינפר בסרטים רבים במהלך השנים" אומר לי "אבל דווקא הופעתה בסרט רקוויאם לחלום הצליחה לרגש אותי מאוד. באותו רגע ידעתי שהיא הבחירה המושלמת לגילום דמותה של בטי".
"ברגע שאמרו לי שאנג לי מביים, הסכמתי" אומרת קונולי "אני חושבת שזה עירוב מדהים של כשרונות וז'אנרים: אנג לי, סרט קומיקס ודרמה פסיכולוגית עמוקה. כשגדלתי בשנות השבעים, ראיתי את הסדרה על הענק הירוק כמה פעמים, אבל אז לא נתנו דגש על הצד הפסיכולוגי. אנג לי רצה לבדוק את מערכת היחסים בין ברוס באנר ואביו, בין בטי רוס ואבא שלה. השילוב הזה של דרמה משפחתית עם סרט קומיקס על ייצור ענקי וירוק, הוא מדהים בעיני".
קונולי, שהתחברה מאוד לדמותה של בטי רוס, משמשת סניגור למדענית המתוסבכת. "היא מאוד עדינה ושברירית, משהו חסר בחיים שלה, משהו שביר אצלה. מערכת היחסים שלה ורגשותיה כלפי ברוס, הם מאוד מורכבים. הם היו מאוהבים אבל מערכת היחסים שלהם לא הצליחה. בכל זאת הם עובדים ביחד וכל אישה תגיד לכם שזה דבר מאוד לא בריא, לעבוד עם האקס המיתולוגי, זה ברור שהיא עדיין מאוהבת בו". הרגשות החזקים האלה אצל בטי גוברים כאשר ברוס נכנס לאתר הניסוי בלא הגנה והיא גם זו שמבינה בסופו של דבר כי ברוס והענק הם אחד.
תפקיד דיוויד באנר, אביו של ברוס, האיש שמהווה לו השראה בתחילת דרכו ומאוחר יותר הופך לאחד היריבים הגדולים שלו, הוצע לשחקן ניק נולטה שקיבל על עצמו את התפקיד, כמו שאר השחקנים, לאחר שגילה כי אנג לי יביים את הסרט. "ראיתי את 'נמר דרקון', 'סופת קרח' ו'אוכל שתייה גבר אישה', ואנג לי הוא בהחלט במאי שהיה לי מעניין לעבוד איתו. נכון שהבסיס לסרט הוא חוברת קומיקס, אבל הפוטנציאל הגלום בו הוא ענקי. בסיפור מעורבים חזיונות פסיכולוגים, רגשות בסיסים של בני אדם, התייחסות למדע שמשתלט על חיינו: הרבה מאוד אפיקים שאפשר לחקור אותם. אנג לי, שהוא השילוב המושלם בין אומנות המזרח והמערב, יכול לתת לעניין גוון נוסף, חדשני ומקורי.
אבל הגיבור הגדול של הסרט הוא ללא ספק הענק הירוק, שמתנשא לגובה של שבעה מטרים. אותו גיבור נוצר במחשב כשהוא בנוי על פי מידותיו של השחקן הראשי ו...הבמאי אנג לי עצמו. לי הגיע לאולפן האנימציה, לבש על עצמו חליפה מיוחדת שמשדרת את תנועותיו אל תוך המחשב והחל להשתולל כשהוא שובר שולחנות, מעיף כסאות וצועק בזעם.
אחרי שעות של בניית המודל של הענק במחשב, החלו לכסות אותו בשכבות של טקסטורה. בחלק מהסצנות מוכסה המודל ב 100 שכבות הכוללות צבע עור, לכלוך, פצעים, זיעה ועוד, ועוד, במטרה ליצור אמינות. האנימטורים יצרו 1165 סוגים שונים של שרירים כדי להעניק לדמות תנועה אמינה. 2.5 מיליון שעות עבודה על מחשב, 69 אנשי אפליקציה, 41 אנימטורים, מומחים לתנועות ותזוזות השרירים, תשעה בוני מודלים ושנה וחצי של עבודה רציפה, הפיחה רוח חיים בענק הירוק.המשימה הגדולה ביותר הייתה לגרום לקהל להאמין כי הענק אכן מסתובב ברחובות ונמצא במגע עם השחקנים. ג'וש לוקאס (אין כמו אלבמה), המגלם את דמותו של גלן טאלבוט, יריבו של ברוס באנר, נאלץ לבלות שבוע כשהוא קשור לחוטים מיוחדים, בעת שצילם סצנת קרב מול אוויר ריק. בסרט, הסצנה בה נלחם לוקאס בענק תימשך דקות מעטות בלבד.
המאמצים הרבים שהשקיעו המפיקים, הבמאי והשחקנים הוכיחו את עצמם, הסרט פתח בגדול את הקרנותיו בארצות הברית וברחבי העולם, ובימים אלו שוקדים על סרט המשך כמו גם על סדרת אנימציה חדשה המבוססת על הגיבור הירוק שהכניס לא מעט ירוקים לכיסי המפיקים.




לידיעה זו התפרסמו  4  תגובות
תגובות
1   הסיבה לניסויים של ברוס
00:00:00  16/07/2003 רונפו   
על פי הסדרה (אני חושב שגם הקומיקס) החל ברוס את הניסויים בקרני גמא, לאחר חויה לא נעימה בה נהרגו אשתו וילדו בתאונה דרכים. ברוס ניסה לחלצם ולא הצליח, אך נזכר במאמר בו דובר על כך כי בשעת מצוקה אדם מפתח כוחות על. הוא התבאס" כי במקרה דנן לא הופיעו בו כוחות אלה.

2   אחד הסרטים המאכזבים שראיתי
00:00:00  16/07/2003 אזרח   
בתור חובב קומיקס ושל אנג לי, ציפיתי לחוויה, אבל הסרט שנמשך מעל שעתיים ניראה לי כאילו ערך שנתיים.
כישלון.

3   סרט משעמם ומאכזב. ראיתי בהקרנה המוקדמת ומאד שמחתי
00:00:00  17/07/2003 רון   
כשהסתיים. זה היה עונש לראות את הסרט הזה. חבל על הזמן של כוכלכם. לא קורה שם כלום עד השעה השנייה של הסרט, וגם אז לא קורה הרבה. ביזבוז של זמן וכסף.

גם בקופות בארה"ב הסרט כשל והכניס הרבה פחות ממה שציפו ממנו.

אכזבה מתמשכת מכל הבחינות.

4   הענק
00:00:00  25/07/2003 אלה רמברנד   
רצתי לראות את אחד מסרתי הקומקס הגדולים (כמו ספדרמן) וכבלתי סתם סרת קץ בסדר


לתחילת הכתבה
 
קישורים
ראיון עם אבי ארד - המפיק של הענק

עוד פרטים על הענק ב-IMDB

האתר הרשמי של הסרט הענק


חדשות אחרונות
קולנוע
19/11/2010 זה שיר פרידה – ISF סוגר את שעריו
11/09/2010 עיבודים לרוב - והפעם המגדל האפל מאת סטפן קינג
14/08/2010 חרב אור הכחולה תגיע לקרן הכחולה
08/08/2010 הצצה בלעדית לטיזר של האוונג'רס
30/07/2010 הנוסע השמיני : ההתחלה

טלויזיה
17/10/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 76 והאחרון
30/09/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 75
27/09/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 74
20/09/2010 פרק השבוע של האקס-מן פרק 73
10/09/2010 פרק השבוע של האקס מן- פרק 72

ספרים
06/09/2010 הוצאה מחודשת לצלל-אלף
30/07/2010 אן רייס משתגעת סופית
25/07/2010 ספר הנופלים של מאלאזן נסגר.
14/07/2010 הכבוד המיצרי
27/06/2010 והמנצח במדלית זהב... ניל גיימן

סיפורים
04/06/2010 נפתחה תחרות הסיפורים הקצרים על שם עינת פלג ז"ל לשנת 2010
02/05/2008 סקופ בלעדי ! פנטסיה 2000 ב-2008
12/09/2007 שנה טובה
09/08/2007 פרס גפן 2007 – הצבעה לשלב א'
06/08/2007 תחרות סיפורים שנתית – פרס עינת

קומיקס
22/07/2010 האם היו ערפדים בתורה?
13/07/2010 הארווי פארקר נפטר בגיל 70
15/07/2009 קומיקס וירקות לפרס אייזנר
05/07/2009 מייקל ג'קסון הקומיקס
03/06/2009 אלכס רוס ומייק קארי חוברים למען ה-Human Torch

מקומי
02/09/2010 להפחיד בעברית
26/07/2010 פסטביל אייקון מחפש כריש מכירות
24/05/2010 קול קורא להגשת אירועים לפסטיבל אייקון
28/11/2009 כנס מאורות בנושא אסטרונומיה ומדע בדיוני יוצא לדרך!
15/08/2009 מכרז לפעילות דוכן יד-שנייה באייקון

מסע בין כוכבים
15/05/2009 Q כאן
12/05/2009 צוות שחקני פרייזר עושים כבוד לסדרת וויאג'
11/05/2009 קפטן גים טי קרי דור ההמשך
05/05/2009 אבודים במסע בין כוכבים
17/04/2009 וכך זה התחיל

אנימה
02/09/2008   Voltron בדרך למסך הגדול
17/04/2008   Ghost in the Shell -3D
20/03/2008   פוניו לא סתם על הצוק
19/03/2008   'ננה' בין המועמדים לפרס טזוקה
16/03/2008   קיטארו למבוגרים

אימה
12/09/2007   שנה טובה
13/11/2006   הצצה ראשונה ל- The Hills Have Eyes 2
06/11/2006   מסורת לא שוברים - בהאלווין הבא - מסור 4
25/10/2006   זומבים זומבים ועוד זומבים ב''יום המתים''
24/10/2006   פינהד כפי שמעולם לא ראינו אותו

משחקי תפקידים
05/02/2010   כנס מבוכים ודרקונים, 28 בפברואר 2010
27/09/2007   טקטיקה - חנות משחקים חדשה בדיזינגוף סנטר
12/09/2007   שנה טובה
24/07/2007   כנס "קרא-קון" לשיטות משחקי תפקידים
26/02/2007   כנס ביגור

עתידנות
11/12/2008   הלו, שומעים אותי?
23/11/2008   פריצת דרך בהשתלות
05/11/2008   אנרגיה סולארית
31/10/2008   מטוסים גרעיניים?
24/10/2008   שמש נצחית בראש צלול

משחקי מחשב
25/07/2010   הטריילר החדש של DC universe
26/06/2009   מלחמת הכוכבים לגו
19/02/2009   Counter-Strike המשחק האהוב ביותר בישראל של 2008
18/07/2008   DC משיקה את DC Universe Online, משחק רשת מרובה משתתפים
14/06/2008   Old Republic 3?
כתבות אחרונות
קולנוע
איך למדתי להפסיק לדאוג ולאהוב את אבודים זהו.
חגי אלקיים
27/06/2010
שש שנים עברו-חלפו להן. שש שנים של שאלות, של תיאוריות, ובעיקר – של דמויות.

טלויזיה
פרק ראשון מ''בן אלמוות מאת רוג'ר זילאזני''
רוג'ר זילאזני (1937-1995)
25/12/2008
במהלך "שלושת הימים" נחרב כדור הארץ. בני האדם עזבו כבר מזמן את הערבות הרדיואקטיביות השוממות והפכו לנוודים, בני בלי בית, המתגוררים ביקום לא להם. רק מתי מעט, אידיאליסטים, מוזחים, שארית הפליטה, עושים את דרכם בין הצללים בחיפוש אחר אתמול שלעולם לא יחזור.

ספרים
ג'ובניק: סיפור אישי -רקע לאומי
עופר ברנשטיין
06/10/2008
כתבה חדשה ומעניינת של לא אחר מעופר ברנשטיין.

סיפורים
פנטזי.קון 2009
יוליה שנרר
11/08/2009
מציאות או פנטזיה?

קומיקס
צריך סוף לסיפור אהבה? ביקורת סרט
רז גרינברג
18/04/2008
מאז יצירת המופת הראשונה שלו, "Voices of Distant Star", נשמע קולה של חבורה צעקנית ונרגשת שהכתירה את הבמאי מקוטו שינקאי בתואר "מיאזאקי הבא". אם לשפוט על פי סרטו האחרון, "5 סנטימטרים בשניה", בקרוב מאוד נצטרך להודות שהם צדקו.

מקומי
אז למה להם פוליטיקה עכשיו? ז'אנר האימה כמבטא הלך רוח פוליטי
איתן גפני
16/05/2007
מאמרו החדש של איתן גפני על הזוועתונים החדשים של הקולנוע
טינה לאמריקנים: ביקורת על הטינה 2
איתן גפני
16/05/2007
איתן גפני חוזר עם ביקורת על הטינה 2 וסרטי אימה המבוססים על סרטי אימה יפנים

מסע בין כוכבים
Fuzion- the generic rules
אבי סבג
01/12/2006
חברת hero games יחד עם R. Talsorian איחדו כוחות כדי ליצור שיטת משחק אוניברסלית שתנצל את היסודות העקרונות שבשיטות הגיבור וב- Interlock (שיטת המשחק של R. Talsorian) ותתיך אותם לכדי שיטה פשוטה, גמישה, פתוחה אוניברסלית וחופשית, כלומר שתופץ חינם ברשת. התוצאה, כפי שנראה, היתה טובה משקיוו.

אנימה
כוח המחץ- התמונות
עומרי בר-לב
30/01/2009

אימה
מטאל גיר סוליד 4
עומרי בר-לב
20/07/2010
מטאל גיר סוליד, היא אחת מסדרות המשחקים הנחשבות ביותר שיש היום. הסדרה התחילה לפני יותר מעשרים שנה ועדיין רצה בהצלחה גדולה.

משחקי תפקידים

עתידנות

משחקי מחשב