|
|
|
|
|
|
ענק
אלון רוזנבלום
|
|
אתם לא רוצים לעצבן את דוקטור ברוס באנר. בעוד אשר אנו, כשאנחנו עצבניים, צועקים קצת או אולי שוברים כוס, הרי שבאנר הופך לייצור ירוק בגובה של שבעה מטרים אשר הורס כל דבר שנקרה בדרכו. כל זאת לפחות על פי הסרט "הענק" של הבמאי אנג לי (נמר דרקון), שעולה בסוף השבוע הקרוב על מסכינו, והמהווה עוד נדבך בשרשרת הלהיטים שמביאה לנו מארוול בשנים האחרונות.
|
_________________________________________________________נראה כי יש איזשהו חוק מסתורי ביקום של מארוול. כל גיבור מרוול שמלאו לו 40 יוצא עם גרסה קולנועית. כך היה עם האקס-מן, ספיידרמן וכעת הענק שרשם פתיחה ענקית והכניס למעלה מ- 62 מיליון דולרים בשלושת הימים הראשונים להקרנתו. הסרט מתחיל כמו כל דרמה ממוצעת על מדען גאוני שחייב לפתור את בעיות האנושות. באנר, אותו מגלם השחקן האוסטרלי, האלמוני יחסית, אריק באנה, מקדיש את כל כולו למדע. אין לו זמן לזוטות כמו אהבה, מערכות יחסים או הקמת משפחה. בטי רוס, מדענית מצוינת בזכות עצמה שאותה מגלמת זוכת האוסקר ג'ניפר קונולי, ניסתה את מזלה עם באנר לתקופה מסוימת אבל כשגילתה שבעצם הוא נשוי למעבדה שלו, החליטה לעזוב אותו ולהישאר על תקן צופה מהצד. באחד הלילות, על פי מיטב מסורת גיבורי הקומיקס, עורך באנר ניסוי שאינו מתנהל על פי התכנון. פיצוץ גדול הורס את המעבדה אבל נראה כי דבר לא קרה לבאנר (חוץ מספיגת כמויות קרני גאמה קטלניות שיכולות להרוג צבא קטן). למחרת בבוקר מתעורר באנר עם הנגאובר רציני והוא מרגיש שהוא לא לבד. בתוכו התעוררה ישות חדשה, עצבנית, כועסת וחסרת פשרות. ישות שמאוחר יותר תזכה לשם: "הענק". התאונה במעבדה לא גרמה רק לשינויו הפיסי של באנר אלא פתחה גם כמה וכמה תיבות פנדורה, במיוחד בכל הקשור למערכת היחסים שלו עם אביו, אותו מגלם ניק נולטה. אבל, בואו נחזור למקור של הסרט: סידרת חוברות הקומיקס. "הענק" הופיע לראשונה בשנת 1962 והוא יציר דמיונם של סטן לי וג'ק קירבי, שניים מהאנשים החשובים בעולם הקומיקס כיום. סטן לי, עומד גם בין השאר מאחורי ספיידרמן, אקס-מן, דרדוויל ועוד דמויות קומיקס רבות שזכו למקום נכבד בתרבות האמריקאית. ב- 1968, לאחר שזכה לפופולאריות עצומה בתפקידי אורח בחוברות אחרות, זכה הענק לכותר עצמאי משל עצמו שיוצא בקביעות מידי חודש עד היום. אלו מאיתנו שנולדו קצת אחרי מלחמת ששת הימים זוכרים בוודאי את סדרת הטלוויזיה "הענק הירוק" שהוקרנה בארצות הברית בין השנים 1977 ל- 1982. בסדרה גילם את ברוס באנר השחקן ביל ביקסבי ואת הענק גילם השרירן לו פריגנו, שמופיע גם בסרט הקולנוע בתפקיד אורח. הסדרה הייתה מאוד פופולארית והקהל דרש עוד, הוא קיבל את הענק בעוד שלושה סרטי טלוויזיה שהוקרנו בסוף שנות השמונים וזכו לרייטינג גבוה. החברה הייתה מפיקה בוודאי עוד סרטי טלוויזיה לולא מותו הטראגי של ביקסבי ממחלת הסרטן בשנת 1993. סטן לי אומר כי קיבל את ההשראה לדמותו של הענק מסרטי האימה שראה כשהיה ילד קטן. "כשהייתי צעיר מאוד אהבתי סרטי אימה בייחוד את סרטי פרנקנשטיין ודוקטור ג'קיל ומיסטר הייד" אומר לי "יום אחד עלה לי רעיון לשלב את השניים, לגרום למדען פשוט להפוך למפלצת, כך נולד הענק. תמיד ראיתי במפלצת 'פרנקשנטיין' דמות טובה, לא אלימה אלא כזו שרוצה שיעזבו אותה במנוחה. הבעיה היא שתמיד היתה חבורה של כפריים בורים שרדפו אחריו עם לפידים". אם אתם חושבים שההחלטה לעשות את הענק באה אחרי הצלחתו העצומה של "ספיידרמן" אתם טועים, הפרוייקט נמצא בפיתוח כבר 12 שנים! "האמת שבסופו של דבר העובדה שלא הצלחנו להרים את הפרוייקט כל כך הרבה זמן פעלה לטובתנו" אומרת גייל אן הורד, המפיקה של הסרט, שמאחוריה סרטי אפקטים רבים כמו: 'ארמגדון', 'הנוסע השמיני 2', 'שליחות קטלנית 2', 'מצולות' ועוד. "למזלנו הטכנולוגיה התקדמה מאוד בשנים האחרונות ויכולנו ליצור את הענק תוך שימוש באנימצייה ממוחשבת. אם לא היינו מתעכבים, התוצאה הייתה שונה לחלוטין. יכול להיות שהיינו יכולים ליצור את הענק בדרכים שונות, וגם חשבנו על זה, אבל רק בעזרת המחשב יכולנו ליצור אותו בצורה שסטן לי וג'ק קירבי דמיינו אותו בחזונם לפני ארבעים שנה". הישראלי לשעבר, אבי ארד, מראשי מרוול, וגייל אן הורד, פנו לאנג לי, שזכה בפרס האוסקר על בימוי "נמר דרקון". "כשאנשים שומעים "סרט המבוסס על חוברת קומיקס", בדרך כלל מה שהם רואים זה אגרוף ואת המילים 'בום', 'טראח'" אומר ארד. "אבל אנחנו מתייחסים לגיבורים שלנו מאוד ברצינות, הם כמו הילדים שלנו ואנחנו רוצים לתת טיפול נאות לכל אחד מהם. אנחנו מקפידים לקחת בימאים ושחקנים מהשורה הראשונה כי אנחנו מחפשים את הערך המוסף של הסרט. אני לא מעוניין ליצור רק סרטי פעולה". גייל אן הורד אומרת כי אנג לי היה ברשימת הבימאים שלהם וכאשר חברת יוניברסל, שהפיקה את הסרט, הציעה את השם שלו, הם הלכו בשמחה לפגישה. "מי שמכיר את הסרטים של אנג לי רואה מייד את ההתעניינות שלו בנפשן של הדמויות שלו. יש לו חוש הומור בריא והוא עוסק הרבה בתחום המשפחתי. ב"נמר דרקון" הוא גם הוכיח שהוא יודע לעשות בצורה טובה סצנות אקשן. ב"הענק" יש לנו את הסיפור המושלם על פיצול אישיות, ובנים המכים אל חטאי אבות, ונראה לנו כי לי הוא הבמאי המושלם לכך". לאנג לי היו כמה השגות לגבי הסרט אבל הוא הסכים לביים אותו. על פי הנחיותיו, שונה התסריט והותאם לדרישות הדרמטיות, שבסופו של דבר עזרו לגייס לפרוייקט את זוכת האוסקר ג'ניפר קונולי והמועמד לאוסקר ניק נולטה כאביו של ברוס באנר. "בדיוק סיימתי את העבודה על נמר דרקון" מספר אנג לי "כשפנו אלי עם ההצעה לביים את "הענק". אחרי שקראתי כמה חוברות ואת התסריט, קיבלתי על עצמי את העבודה. הסרט הוא לא רק על אפקטים, הוא עוסק בפחדים הכי כמוסים שיש לכולנו. אני חושב שבכל אחד מאיתנו מסתתר ענק כזה, כי כולנו יכולים לאבד את עשתונותיהם ולעשות דברים שמעולם לא האמנו שאנו מסוגלים להם. הידיעה הזאת על ייצור כועס שמסתתר בנו היא גם מפחידה אבל גם מרגיעה במקום מסויים". ההפקה יצאה לדרך וכעת החל אנג לי במשימה הקשה של ליהוק הסרט. בראש ובראשונה היה צריך ללהק את תפקידו של ברוס באנר שהופך לענק (את הענק עצמו ייצרה מאוחר יותר חברת תעשיות אור וקסם, חברת האפקטים של ג'ורג' לוקאס, באנימציה ממוחשבת). ההחלטה ללהק את אריק באנה, שחקן אוסטרלי אנונימי יחסית, הגיעה לאחר צפייה בסרט אחד בו השתתף, CHOPPER (מסיבות בלתי מובנות לא הוקרן הסרט בבתי הקולנוע בארץ). "בסרט מגלם אריק רוצח, אבל הוא מצליח לשלב אנושיות ואכזריות בדמות אחת, שהיא אחת הדמויות הטובות שראיתי בשנים האחרונות" אומר אנג לי. "מה שטוב אצל אריק זה שהוא מצליח להעביר הרבה במעט מאוד תנועות. מבט אחד שלו יכול להעביר כעס עצום". "היו שתי סיבות בגללן עשיתי את הסרט" אומר השחקן האוסטרלי שאת קולו נוכל לשמוע בסרט המקסים "מוצאים את נמו" של אולפני דיסני. "הסיבה הראשונה הייתה כמובן, אנג לי, במאי שמאוד רציתי לעבוד איתו. הסיבה השנייה הייתה הסיפור המצוין. הענק הוא בעצם גיבור בעל כורחו, הוא לא רוצה להפוך לייצור הענקי אך אין לו שליטה על כך, כשהוא כועס זה פשוט קורה". באנה אומר שמי שחושב שלשחק בסרט המבוסס על חוברת קומיקס זה דבר קל, טועה. "ידעתי שמה שאנג לי יבקש ממני יהיה בלתי צפוי. היה לי די קשה להתכונן לתפקיד כי ברוס באנר עושה בסרט חשבון נפש מאוד עמוק וצריך להגיע למקומות הכי חשוכים בנשמתו. לא ידעתי כיצד בדיוק להתכונן לתפקיד והייתי מאוד מבולבל, אבל בסופו של דבר זה עבד טוב כי גם ברוס באנר הוא אדם מבולבל שלא יודע כל כך מה לעשות עם החיים שלו". אריק באנה לא משחק את הענק אבל האנימטורים בחברת ILM, ישבו איתו שעות על גבי שעות ובחנו את פרצופו, תנועותיו, הליכתו עמידתו ועוד, כדי שיוכלו להעניק לדמותו האנימטיבית אמינות, כמו גם כדי ליצור את הקשר המאוד מיוחד של הדמות עם השחקן. "רצינו שהאנשים בקולנוע ירגישו בקשר שבין באנר המדען והענק, ולכן עבדו מאוד קשה כדי לשים לב לכל התנועות והמחוות הקטנות שבאנה עושה". ג'ניפר קונולי קיבלה את התפקיד של בטי רוס, שאוהבת את ברוס באנר אך יודעת כי לבו נתון למדע. למרות שקונולי זכתה בשנה שעברה בפרס האוסקר על משחקה בסרט "נפלאות התבונה" לצידו של ראסל קראו, היה זה סרט אחר לחלוטין שמשך את תשומת ליבו של אנג לי. "ראיתי את ג'ינפר בסרטים רבים במהלך השנים" אומר לי "אבל דווקא הופעתה בסרט רקוויאם לחלום הצליחה לרגש אותי מאוד. באותו רגע ידעתי שהיא הבחירה המושלמת לגילום דמותה של בטי". "ברגע שאמרו לי שאנג לי מביים, הסכמתי" אומרת קונולי "אני חושבת שזה עירוב מדהים של כשרונות וז'אנרים: אנג לי, סרט קומיקס ודרמה פסיכולוגית עמוקה. כשגדלתי בשנות השבעים, ראיתי את הסדרה על הענק הירוק כמה פעמים, אבל אז לא נתנו דגש על הצד הפסיכולוגי. אנג לי רצה לבדוק את מערכת היחסים בין ברוס באנר ואביו, בין בטי רוס ואבא שלה. השילוב הזה של דרמה משפחתית עם סרט קומיקס על ייצור ענקי וירוק, הוא מדהים בעיני". קונולי, שהתחברה מאוד לדמותה של בטי רוס, משמשת סניגור למדענית המתוסבכת. "היא מאוד עדינה ושברירית, משהו חסר בחיים שלה, משהו שביר אצלה. מערכת היחסים שלה ורגשותיה כלפי ברוס, הם מאוד מורכבים. הם היו מאוהבים אבל מערכת היחסים שלהם לא הצליחה. בכל זאת הם עובדים ביחד וכל אישה תגיד לכם שזה דבר מאוד לא בריא, לעבוד עם האקס המיתולוגי, זה ברור שהיא עדיין מאוהבת בו". הרגשות החזקים האלה אצל בטי גוברים כאשר ברוס נכנס לאתר הניסוי בלא הגנה והיא גם זו שמבינה בסופו של דבר כי ברוס והענק הם אחד. תפקיד דיוויד באנר, אביו של ברוס, האיש שמהווה לו השראה בתחילת דרכו ומאוחר יותר הופך לאחד היריבים הגדולים שלו, הוצע לשחקן ניק נולטה שקיבל על עצמו את התפקיד, כמו שאר השחקנים, לאחר שגילה כי אנג לי יביים את הסרט. "ראיתי את 'נמר דרקון', 'סופת קרח' ו'אוכל שתייה גבר אישה', ואנג לי הוא בהחלט במאי שהיה לי מעניין לעבוד איתו. נכון שהבסיס לסרט הוא חוברת קומיקס, אבל הפוטנציאל הגלום בו הוא ענקי. בסיפור מעורבים חזיונות פסיכולוגים, רגשות בסיסים של בני אדם, התייחסות למדע שמשתלט על חיינו: הרבה מאוד אפיקים שאפשר לחקור אותם. אנג לי, שהוא השילוב המושלם בין אומנות המזרח והמערב, יכול לתת לעניין גוון נוסף, חדשני ומקורי. אבל הגיבור הגדול של הסרט הוא ללא ספק הענק הירוק, שמתנשא לגובה של שבעה מטרים. אותו גיבור נוצר במחשב כשהוא בנוי על פי מידותיו של השחקן הראשי ו...הבמאי אנג לי עצמו. לי הגיע לאולפן האנימציה, לבש על עצמו חליפה מיוחדת שמשדרת את תנועותיו אל תוך המחשב והחל להשתולל כשהוא שובר שולחנות, מעיף כסאות וצועק בזעם. אחרי שעות של בניית המודל של הענק במחשב, החלו לכסות אותו בשכבות של טקסטורה. בחלק מהסצנות מוכסה המודל ב 100 שכבות הכוללות צבע עור, לכלוך, פצעים, זיעה ועוד, ועוד, במטרה ליצור אמינות. האנימטורים יצרו 1165 סוגים שונים של שרירים כדי להעניק לדמות תנועה אמינה. 2.5 מיליון שעות עבודה על מחשב, 69 אנשי אפליקציה, 41 אנימטורים, מומחים לתנועות ותזוזות השרירים, תשעה בוני מודלים ושנה וחצי של עבודה רציפה, הפיחה רוח חיים בענק הירוק.המשימה הגדולה ביותר הייתה לגרום לקהל להאמין כי הענק אכן מסתובב ברחובות ונמצא במגע עם השחקנים. ג'וש לוקאס (אין כמו אלבמה), המגלם את דמותו של גלן טאלבוט, יריבו של ברוס באנר, נאלץ לבלות שבוע כשהוא קשור לחוטים מיוחדים, בעת שצילם סצנת קרב מול אוויר ריק. בסרט, הסצנה בה נלחם לוקאס בענק תימשך דקות מעטות בלבד. המאמצים הרבים שהשקיעו המפיקים, הבמאי והשחקנים הוכיחו את עצמם, הסרט פתח בגדול את הקרנותיו בארצות הברית וברחבי העולם, ובימים אלו שוקדים על סרט המשך כמו גם על סדרת אנימציה חדשה המבוססת על הגיבור הירוק שהכניס לא מעט ירוקים לכיסי המפיקים.
|
|
|
לידיעה זו התפרסמו 4 תגובות
|
תגובות
|
1 הסיבה לניסויים של ברוס
|
|
00:00:00 16/07/2003
|
רונפו
|
|
על פי הסדרה (אני חושב שגם הקומיקס) החל ברוס את הניסויים בקרני גמא, לאחר חויה לא נעימה בה נהרגו אשתו וילדו בתאונה דרכים. ברוס ניסה לחלצם ולא הצליח, אך נזכר במאמר בו דובר על כך כי בשעת מצוקה אדם מפתח כוחות על. הוא התבאס" כי במקרה דנן לא הופיעו בו כוחות אלה.
|
|
2 אחד הסרטים המאכזבים שראיתי
|
|
00:00:00 16/07/2003
|
אזרח
|
|
בתור חובב קומיקס ושל אנג לי, ציפיתי לחוויה, אבל הסרט שנמשך מעל שעתיים ניראה לי כאילו ערך שנתיים. כישלון.
|
|
3 סרט משעמם ומאכזב. ראיתי בהקרנה המוקדמת ומאד שמחתי
|
|
00:00:00 17/07/2003
|
רון
|
|
כשהסתיים. זה היה עונש לראות את הסרט הזה. חבל על הזמן של כוכלכם. לא קורה שם כלום עד השעה השנייה של הסרט, וגם אז לא קורה הרבה. ביזבוז של זמן וכסף.
גם בקופות בארה"ב הסרט כשל והכניס הרבה פחות ממה שציפו ממנו.
אכזבה מתמשכת מכל הבחינות.
|
|
4 הענק
|
|
00:00:00 25/07/2003
|
אלה רמברנד
|
|
רצתי לראות את אחד מסרתי הקומקס הגדולים (כמו ספדרמן) וכבלתי סתם סרת קץ בסדר
|
|
|
|
|
קישורים
|
|
|
חדשות אחרונות
|
קולנוע
|
19/11/2010
|
זה שיר פרידה – ISF סוגר את שעריו
|
11/09/2010
|
עיבודים לרוב - והפעם המגדל האפל מאת סטפן קינג
|
14/08/2010
|
חרב אור הכחולה תגיע לקרן הכחולה
|
08/08/2010
|
הצצה בלעדית לטיזר של האוונג'רס
|
30/07/2010
|
הנוסע השמיני : ההתחלה
|
|
טלויזיה
|
17/10/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 76 והאחרון
|
30/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 75
|
27/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 74
|
20/09/2010
|
פרק השבוע של האקס-מן פרק 73
|
10/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן- פרק 72
|
|
ספרים
|
06/09/2010
|
הוצאה מחודשת לצלל-אלף
|
30/07/2010
|
אן רייס משתגעת סופית
|
25/07/2010
|
ספר הנופלים של מאלאזן נסגר.
|
14/07/2010
|
הכבוד המיצרי
|
27/06/2010
|
והמנצח במדלית זהב... ניל גיימן
|
|
סיפורים
|
04/06/2010
|
נפתחה תחרות הסיפורים הקצרים על שם עינת פלג ז"ל לשנת 2010
|
02/05/2008
|
סקופ בלעדי ! פנטסיה 2000 ב-2008
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
09/08/2007
|
פרס גפן 2007 – הצבעה לשלב א'
|
06/08/2007
|
תחרות סיפורים שנתית – פרס עינת
|
|
קומיקס
|
22/07/2010
|
האם היו ערפדים בתורה?
|
13/07/2010
|
הארווי פארקר נפטר בגיל 70
|
15/07/2009
|
קומיקס וירקות לפרס אייזנר
|
05/07/2009
|
מייקל ג'קסון הקומיקס
|
03/06/2009
|
אלכס רוס ומייק קארי חוברים למען ה-Human Torch
|
|
מקומי
|
02/09/2010
|
להפחיד בעברית
|
26/07/2010
|
פסטביל אייקון מחפש כריש מכירות
|
24/05/2010
|
קול קורא להגשת אירועים לפסטיבל אייקון
|
28/11/2009
|
כנס מאורות בנושא אסטרונומיה ומדע בדיוני יוצא לדרך!
|
15/08/2009
|
מכרז לפעילות דוכן יד-שנייה באייקון
|
|
מסע בין כוכבים
|
15/05/2009
|
Q כאן
|
12/05/2009
|
צוות שחקני פרייזר עושים כבוד לסדרת וויאג'
|
11/05/2009
|
קפטן גים טי קרי דור ההמשך
|
05/05/2009
|
אבודים במסע בין כוכבים
|
17/04/2009
|
וכך זה התחיל
|
|
אנימה
|
02/09/2008
|
Voltron בדרך למסך הגדול
|
17/04/2008
|
Ghost in the Shell -3D
|
20/03/2008
|
פוניו לא סתם על הצוק
|
19/03/2008
|
'ננה' בין המועמדים לפרס טזוקה
|
16/03/2008
|
קיטארו למבוגרים
|
|
אימה
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
13/11/2006
|
הצצה ראשונה ל- The Hills Have Eyes 2
|
06/11/2006
|
מסורת לא שוברים - בהאלווין הבא - מסור 4
|
25/10/2006
|
זומבים זומבים ועוד זומבים ב''יום המתים''
|
24/10/2006
|
פינהד כפי שמעולם לא ראינו אותו
|
|
משחקי תפקידים
|
05/02/2010
|
כנס מבוכים ודרקונים, 28 בפברואר 2010
|
27/09/2007
|
טקטיקה - חנות משחקים חדשה בדיזינגוף סנטר
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
24/07/2007
|
כנס "קרא-קון" לשיטות משחקי תפקידים
|
26/02/2007
|
כנס ביגור
|
|
עתידנות
|
11/12/2008
|
הלו, שומעים אותי?
|
23/11/2008
|
פריצת דרך בהשתלות
|
05/11/2008
|
אנרגיה סולארית
|
31/10/2008
|
מטוסים גרעיניים?
|
24/10/2008
|
שמש נצחית בראש צלול
|
|
משחקי מחשב
|
25/07/2010
|
הטריילר החדש של DC universe
|
26/06/2009
|
מלחמת הכוכבים לגו
|
19/02/2009
|
Counter-Strike המשחק האהוב ביותר בישראל של 2008
|
18/07/2008
|
DC משיקה את DC Universe Online, משחק רשת מרובה משתתפים
|
14/06/2008
|
Old Republic 3?
|
כתבות אחרונות
|
קולנוע
|
איך למדתי להפסיק לדאוג ולאהוב את אבודים זהו.
חגי אלקיים
27/06/2010
שש שנים עברו-חלפו להן. שש שנים של שאלות, של תיאוריות, ובעיקר – של דמויות.
|
|
טלויזיה
|
פרק ראשון מ''בן אלמוות מאת רוג'ר זילאזני''
רוג'ר זילאזני (1937-1995)
25/12/2008
במהלך "שלושת הימים" נחרב כדור הארץ. בני האדם עזבו כבר מזמן את הערבות הרדיואקטיביות השוממות והפכו לנוודים, בני בלי בית, המתגוררים ביקום לא להם. רק מתי מעט, אידיאליסטים, מוזחים, שארית הפליטה, עושים את דרכם בין הצללים בחיפוש אחר אתמול שלעולם לא יחזור.
|
|
ספרים
|
ג'ובניק: סיפור אישי -רקע לאומי
עופר ברנשטיין
06/10/2008
כתבה חדשה ומעניינת של לא אחר מעופר ברנשטיין.
|
|
סיפורים
|
פנטזי.קון 2009
יוליה שנרר
11/08/2009
מציאות או פנטזיה?
|
|
קומיקס
|
צריך סוף לסיפור אהבה? ביקורת סרט
רז גרינברג
18/04/2008
מאז יצירת המופת הראשונה שלו, "Voices of Distant Star", נשמע קולה של חבורה צעקנית ונרגשת שהכתירה את הבמאי מקוטו שינקאי בתואר "מיאזאקי הבא". אם לשפוט על פי סרטו האחרון, "5 סנטימטרים בשניה", בקרוב מאוד נצטרך להודות שהם צדקו.
|
|
מקומי
|
אז למה להם פוליטיקה עכשיו? ז'אנר האימה כמבטא הלך רוח פוליטי
איתן גפני
16/05/2007
מאמרו החדש של איתן גפני על הזוועתונים החדשים של הקולנוע
|
טינה לאמריקנים: ביקורת על הטינה 2
איתן גפני
16/05/2007
איתן גפני חוזר עם ביקורת על הטינה 2 וסרטי אימה המבוססים על סרטי אימה יפנים
|
|
מסע בין כוכבים
|
Fuzion- the generic rules
אבי סבג
01/12/2006
חברת hero games יחד עם R. Talsorian איחדו כוחות כדי ליצור שיטת משחק אוניברסלית שתנצל את היסודות העקרונות שבשיטות הגיבור וב- Interlock (שיטת המשחק של R. Talsorian) ותתיך אותם לכדי שיטה פשוטה, גמישה, פתוחה אוניברסלית וחופשית, כלומר שתופץ חינם ברשת. התוצאה, כפי שנראה, היתה טובה משקיוו.
|
|
אנימה
|
כוח המחץ- התמונות
עומרי בר-לב
30/01/2009
|
|
אימה
|
מטאל גיר סוליד 4
עומרי בר-לב
20/07/2010
מטאל גיר סוליד, היא אחת מסדרות המשחקים הנחשבות ביותר שיש היום. הסדרה התחילה לפני יותר מעשרים שנה ועדיין רצה בהצלחה גדולה.
|
|
משחקי תפקידים
|
|
עתידנות
|
|
משחקי מחשב
|
|
|