|
|
|
|
|
|
הוא יהודי, הוא גיי, הוא מוטאנט - ראיון מיוחד
אלון רוזנבלום
|
|
X2 החל את הקרנותיו בארץ הקודש בסוף השבוע. אבי ארד, ישראלי לשעבר ואחד מבעלי השליטה בחברת מארוול, נחשב לאחד מהאנשים החזקים בהוליווד, במיוחד לאחר ההצלחה האדירה של ספיידרמן בשנה שעברה. אלון רוזנבלום יצא במשימה מיוחדת מטעם ISF לראיין את האיש מאחורי ה-X. חלק ראשון מתוך 2.
|
_________________________________________________________ ההודעה הייתה קצרה מאוד: "מלון הילטון תל אביב, יום רביעי שעה 9.30 בבוקר, ארוחת בוקר עם אבי ארד". אחרי כמה שניות החלו הגלגלים במוח לפעול. אבי ארד?!! אותו ישראלי לשעבר שהיום הוא אחד מבעלי מארוול?! האיש שהפיק את "ספיידרמן", "דרדוויל", "אקס-מן" ו"הענק"?! כן, כן, הוא ולא אחר. אבי ארד הגיע לארץ לביקור משפחתי בדיוק בזמן בו נערכה הקרנת הבכורה של "X-מן 2" שעולה השבוע על מסכינו. משרד יחסי הציבור הצליח לארגן ארוחת בוקר קטנה לשישה עיתונאים שהגיעו בדיוק בזמן והיו מאוד נחמדים ואדיבים. עבדכם הנאמן היה שם. מאושר נכנסתי למונית שהביאה אותי לבית המלון היוקרתי, בו אמורה היתה להיערך הפגישה כעשר דקות לפני הזמן. אשת יחסי הציבור הובילה אותנו לאולם "הנגב", נכנסו, סעדנו ליבנו בקרואסונים, קפה ושאר חטיפי בקר, וחיכינו לאחד האנשים החזקים בהוליווד. ואז הוא הגיע, גבר נאה מראה, בן 55 שמתנהג ומתהלך כמו בן 30. למרות שעל ראשו אין הרבה שיער הוא מקפיד להאריך את מעט השיער שיש לו מאחור. מיד כשנכנס חייך. אם הייתם פוגשים בו ברחוב, לא הייתם מאמינים כי האדם הזה שולט בראש רשימת הסרטים הקופתיים של הוליווד בשנים האחרונות. לבוש במכנסי טרנינג צנועים ונועל סנדלים, הוא נכנס לאולם, מחייך. "חכו שנייה, תנו לי ללבוש את האוזניים" אמר בחיוך מתנצל ואז הוציא מתיקו מכשיר האזנה והכניסו לאוזנו השמאלית. "מצטער אני לא שומע טוב" אמר. ניגשתי אליו, לחצתי את ידו ונתקלתי בחיוך לבבי. הצגתי את עצמי: "מר ארד, נעים מאוד, אני מרגיש שאני מייצג כאן את כל קהילת הקומיקס בארץ ורציתי להגיד לכם שאתם עושים עבודה נהדרת". ארד הודה לי ואמר שמאוד מעניין אותו לשמוע על תרבות הקומיקס בארץ, הוא התעניין אילו מפיצים אחראים על הפצת החוברות במדינתנו הקטנטונת. "אין לנו פה מפיצים גדולים, בעצם כל תרבות הקומיקס נשענת על גבם של כמה משוגעים לדבר שטורחים, בעיקר בעזרת האינטרנט לשמור על הגחלת. אנחנו מצליחים להגדיל את כמות האנשים המתעניינים כל שנה, תודות גם לסרטים שמצליחים בקופות, אבל עדיין העניין לא ממוסדר בארץ". התחלנו לפתח שיחה על האנשים שקוראים את החוברות, ואיך אפשר להגדיל את חדירת תרבות הקומיקס לארץ אולם אז הפריעו לנו וביקשו להתחיל בפגישה. התיישבנו סביב השולחן, "איך אתה מסביר את הצלחתם של סרטי הקומיקס בשנים האחרונות?" הייתה השאלה הראשונה. אבי ארד: ההצלחה שלנו מורכבת משלושה אלמנטים, בראש וראשונה האנשים המוכשרים שלנו, אחר כך האחראים על ההפצה והבנקאים, וההתפתחות המדהימה שיש בשנים האחרונות בתחום האנימציה הממוחשבת. יש לנו סיפורים נהדרים וחלק גדול מהכשרונות הגדולים ביותר היום, גדלו על חוברות הקומיקס שלנו. כשסם ראימי בא לביים את 'ספיידרמן', מייד ידעתי שהוא הבמאי הנכון. הוא הכיר את החוברות, בחדר היו לו פוסטרים של 'ספיידרמן', הוא היה מאוהב בסיפור וידע לזהות את הנקודות החשובות. בן אפלק , ששיחק את 'דרדוויל', מאוד אהב את החוברות. הוא אפילו כתב חלק מהסיפורים כך שהבחירה בו הייתה כמעט טבעית. עם בריאן סינגר ('אקס-מן') הסיפור היה שונה לחלוטין, הוא אינו נמנה על חובבי הקומיקס. בריאן הוא יותר איש של מדע בדיוני, מטורף על 'מסע בין כוכבים', אבל הוא הצליח לקחת את הסיפור של ה-'אקס-מן' ולהצמיד לו מסר חברתי שבסופו של דבר עבד. האנימציה שהתפתחה בשנים האחרונות מאוד עוזרת לנו. את 'הענק' עשינו רק באנימציה ממוחשבת וזה נראה נהדר. בלי ההתפתחות הזו לא היינו יכולים ליצור את האמינות שראיתם ב'ספיידרמן' או את האפקטים הנהדרים של 'אקס-מן'. _________________________________________________________
שאלה: ואיך נכנסת מחלקת הפרסום לעניין? _________________________________________________________
אבי ארד: היום הצלחתו של סרט נמדדת על פי הסכום שהוא מכניס בשבוע הראשון להקרנתו. כולם מכוונים לאותו שבוע וגם יחסי הציבור מכוונים להביא כמה שיותר אנשים לימים הראשונים, אחר כך זה כבר תלוי אם המוצר הוא טוב. אם עשינו סרט מוצלח אנשים יחזרו לראות את הסרט בפעם השנייה והשלישית. כמו כן, גורם חשוב מאוד להצלחתו של מוצר הוא ה- DVD, שקיים כיום כמעט בכל בית. אנחנו מאוד סומכים ושמחים על הקהילה של מארוול שהולכת וגדלה עם כל סרט חדש שאנחנו מוציאים. יש אנשים שלא קונים רק DVD אחד, אלא קונים כמה, משאירים אחד בבית ואת השאר מוכרים באי ביי או משהו כזה. גם אם אנחנו מוציאים גרסאות חדשות, נוספות וכו' אנשים יקנו אותם. _________________________________________________________
שאלה: לא דיברת על התוכן של הסרטים. _________________________________________________________
אבי ארד: תראה, היום בהוליווד אנשים שמבינים שהסיפורים של חוברות הקומיקס הם טובים באותה מידה כמו הספרים של טום קלנסי. זה לא רק על גיבורים שנלחמים ברעים, אקס-מן למשל מדבר על השוני בחברה, על קבלת האחר. כשניגשנו עם התסריט של אקס-מן הראשון לחברת פוקס הם היו בהלם. הם חשבו שאני מגיש להם באטמן ופתאום הם רואים שהסצנה הראשונה מתרחשת בתקופת השואה, הם קצת נרתעו אבל הבינו שיש לנו ביד סרט אחר, שהוא לא רק אקשן". _________________________________________________________
שאלה: והאנשים המוכשרים?
אבי ארד: מי היה חושב שאיאן מקלן, ניק נולטה, ועוד כוכבים גדולים ישחקו בסרט קומיקס? פעם אם הייתם מציעים לבמאי זוכה אוסקר לביים סרט קומיקס הוא היה צוחק עליכם, היום זה כמעט חלק מהשגרה. אנג לי, ביים את נמר דרקון, סרט חדשני שגרף הרבה מאוד פרסים, והוא זה שבחר לעשות את 'הענק'. _________________________________________________________
שאלה: בוא נדבר קצת על ה'אקס מן' _________________________________________________________
אבי ארד: יופי של הפקה אנחנו מאוד גאים בה. _________________________________________________________
שאלה: איך הגעתם לבריאן סינגר, אמרת שהוא לא ממש חובב קומיקס? _________________________________________________________
אבי ארד: בריאן לא חובב קומיקס ולא קרא את החוברות עד שהתחלנו את ההפקה. אך הסיפור עוסק בעצם בכולנו, הרי כולנו מוטאנטים. כולנו שונים באופן זה או אחר ולא תמיד מחוברים לחברה, ולפעמים מנדים אותנו בגלל השוני הזה. בריאן סינגר לדוגמא יכול היה להתחבר מאוד למוטאנטים. תראו, הוא יהודי, הוא גיי, הוא מוטאנט. _________________________________________________________
שאלה: הוא יהודי?! _________________________________________________________
אבי ארד: כן, יש לו אפילו משפחה כאן בישראל, ברחובות, מהצד של אבא שלו. _________________________________________________________
שאלה: אני יודע שהרבה מאוד מאוהדי האקס-מן מאוד התאכזבו לשמוע שלא הכנסתם את ביסט וגמביט לצוות השחקנים של שני הסרטים. איך בחרתם את הגיבורים? _________________________________________________________
אבי ארד: שאלה מצויינת. ראשית אני חייב להודות שאני מאוד אוהב את ביסט כדמות, ובגרסה הראשונה של התסריט הוא היה. הייתה לנו סצנה שלמה שמעלים את המוטאנטים לרכבת (כן אני יודע יש לי איזה קטע עם השואה) דוחסים אותם לתוך קרון ואז במהלך הנסיעה, כשכולם אומרים לו שהם מובלים כצאן לטבח, ביסט הוא זה שאומר שהוא לא מסוגל להבין איך מוח אנושי יכול להתאכזר ככה לבני אדם. בשלב מסוים במהלך הנסיעה הוא הופך לייצור הכחול, פורץ את הרכבת ועוזר לשאר הנערים לברוח. העניין הוא שלהכניס גם אותו וגם את נייטקרולר באותו סרט היה מיותר, ובסופו של דבר החלטנו לוותר על ביסט בגלל שהאפקט של נייטקרולר הוא הרבה יותר מרשים, גם הסיפור שלו מאוד נוגע ללב. _________________________________________________________
שאלה: איך פיתחתם את הסרט השני בסדרה? _________________________________________________________
אבי ארד: אני מאמין שסרטי המשך צריכים להיות בעלי אישיות נפרדת. אני לא חושב ש'אקס-מן 2' הוא רק לאלו שראו את הראשון. הסרט עומד בפני עצמו אך נותן ערך מוסף לאלו שמכירים את העולם של ה'אקס-מן'. כשהתחלנו לעבוד על הסרט השני חשבתי לעצמי מה באמת מעניין אותי להראות ואני חושב שהסיפור של וולברין הוא הסיפור המעניין ביותר. רציתי גם להראות את הילדים הצעירים ולהתחיל לבנות את האחווה של המוטאנטים הרעים, בגלל זה צירפנו את פיירו לסרט. _________________________________________________________
שאלה: כמה אתה מעורב בעשיית הסרטים? _________________________________________________________
אבי ארד: אני מאוד מעורב בשלב התסריט. אני לא לוקח לעצמי קרדיט על הכתיבה כי אני רוצה שהתסריטאים יקבלו את הכסף אבל אני נמצא שם בכל הישיבות ומחליט החלטות מאוד חשובות, כמו למשל אילו גיבורים להכניס לסרט ואילו לא. לאחר מכן, כשהסרט נכנס להליכי הפקה אני לוקח צעד אחד אחורנית כי אני מאמין שבזמן ההפקה, הסרט שייך לבמאי, זו ההצגה שלו, האחריות היא שלו.
השבוע עולה על מסכינו "X- מן 2" והוא מומלץ בחום (ביקורת נרחבת בקרוב). בשבוע הבא חלק שני של המפגש המעניין עם אבי ארד בו הוא מספר על הדרך בה התחיל את הקריירה שלו במארוול, עוד פרטים על ה'אקס-מן' והכי חשוב, מה מחכה לנו בעתיד.
|
|
|
לידיעה זו התפרסמו 16 תגובות
|
תגובות
|
1 זו הכותרת הכי מטעה שראיתי באתר
|
|
00:00:00 22/06/2003
|
ניר
|
|
בכתבה שמדברת על אבי ארד, אתם נותנים כותרת שמתיחסת לבריאן סינגר. יופי.
|
|
2 לניר
|
|
00:00:00 22/06/2003
|
המערכת
|
|
כותרת הכתבה היא ציטטה מדוייקת הלקוחה מתוך דבריו של אבי ארד - המרואיין. לכן, קשה לנו במערכת להבין על מה התרעומת?
|
|
3 כותרת מטעה
|
|
00:00:00 22/06/2003
|
אלי בן דוד
|
ebdavid@bezeqint.net
|
אל : המערכת. הכותרת מטעה מפני שהיא נותנת לחשוב שה"יהודי, גיי, איש חזק" הוא לא אחר מהמרואיין עצמו ולכן הכותרת לגמרי מחמיצה את המטרה. כמובן שתמיד אפשר לטעון שקטע של הבנת הנקרא הוא עניינו הפרטי של הקורא ולא הכותב, אבל אין מה לאמר הצלחתם למשוך את כל מי שהיה מעוניין בכך. בשורה התחתונה הכותרת מטעה לחלוטין מפני שהציטוט הקלוש של אבי ארד בעניין הגאווה של בריאן סינגר היא מן פסקונת שעליה בניתם כותרת ענקית. מה שמושך בכותרת הוא לא עניין יהדותו של סינגר מפני שאפשר לנחש מהשם (זמר, חזן-המקור המרכז אירופאי) שהוא כזה, אלא ההומוסקסואליות שלו שהיא קטע של "סקופ" ורכילות שאמורה למשוך את סקרונותו של הקורא - ולזאת כיוונתם או כך כיוון הכותב - וזה לא יפה לנצל כך את תמימותם של הקוראים. מה גם שאילו הייתי אבי ארד בעצמי והייתי יודע שמנצלים את הראיון אתי כדי לכתוב כותרת כזאת גדולה המכוונת אולי לכך שאבי הוא הומוסקסואל, מי יודע, אולי הייתי מתרגז מאד ותובע את המערכת לדין על כותרת מטעה.
|
|
4 כן, אפשר גם להסתכל על זה ככה.
|
|
00:00:00 22/06/2003
|
דוד אבן
|
|
עם זאת אפשר גם קצת אחרת, אפשר לראות גם שבכותרת הזו, מתמצת אבי ארד את הרעיון הבסיסי הטמון בסדרות האקס-מן הקולנועית והקומיקסאית. כלומר - כולנו מוטאנטים, לכל אחד המוזרות שלו וחוסר ההתאמה שלו, ועל כן על כולנו לאמץ אל ליבנו את השונה, את האחר. הוא יהודי, הוא גיי משמע גם הוא מוטאנט. זה לא סקופ מכיוון שזינגר אינו מתחבא בארון, זהו פשוט ציטוט המסכם את נושא הכתבה. כך התכוון לזה אבי ארד וכך התכוונה לכך כותרת הכתבה.
|
|
5 ומה רע בלמשוך את תשומת ליבם של קוראים
|
|
00:00:00 22/06/2003
|
איציק
|
|
מה, שם של כתבה צריך להיות אינפורמטיבי ויבש אחרת הוא לא טוב? חוץ מזה הראיון ממש מעניין ואני מחכה כבר לקרוא את החלק השני שעל פי מה שנראה יהיה אפילו יותר מעניין.
|
|
6 כותרת מטעה?
|
|
00:00:00 22/06/2003
|
המערכת
|
|
ראשית, ראה את תגובתו של דוד אבן לתלונתך. שנית, שם הכתבה הוא "הוא יהודי, הוא גיי, הוא מוטאנט - ראיון מיוחד' ולא כפי שציטטת בתגובתך. אם היינו כותבים הוא איש חזק, ייתכן שאתה צודק - מכיוון שהעילה לראיון הוא הסרט החדש בסדרת האקס מן - סרט שעניינו מוטאנטים - הרי ששם הכתבה מתייחס בדיוק לכך.
|
|
7 וואלה אתם מעצבנים לאללה
|
|
00:00:00 23/06/2003
|
רות בר שרף
|
|
רק טענות יש לכם ועל מה עוד? על הכותרת?! אולי תגידו משהו על הכתבה, סוף סוף נציג שלנו פוגש את אחד האנשים החזקים בעולם שיש לו הכי הרבה השפעה על מה שאנחנו רואים וקוראים (אם אתם חובבי קומיקס) אז אתם נתפסים לכותרת?! אני חושבת שאחלה שאלון פגש אותו ומחכה כבר לחלק השני של הכתבה :-)
|
|
8 לדוד אבן - נכון אבל לא לזה הוא כיוון
|
|
00:00:00 24/06/2003
|
אלי בן דוד
|
ebdavid@bezeqint.net
|
סינגר הוא לא מוטנט מהבחינה שהוא שונה בעצם נטיותיו המיניות - אין בזאת מוטציה אלא אם אתה מתכוון שעם שלם של הומוסקסואלים (מאות מליונים על פי ההערכה) הם מוטנטים וכבר נאמר שזאת לא מחלה ולא מוטציה. לכן אם הוא לא בארון והוא לא מתבייש ביהדותו אז אין להשוואה הזאת ולא כלום. הכתבה החמיצה את המטרה שלה בכך שכותב הכתבה לא ידע איזה כותרת לשים ולכן כתב את מה שכתב כדי למשוך קוראים שאחרת לא היו קוראים אותה כלל וכלל. אבל אולי אתה צודק גם זאת (דרכך) היא דרך לראות את המצב.
|
|
9 כותרת מטעה - 3 למערכת ולדוד אבן ולגברת רות בר שרף ולאיציק
|
|
00:00:00 24/06/2003
|
אלי בן דוד
|
ebdavid@bezeqint.net
|
אינני טוען לתוכן הכתבה, חלילה. הכתבה ענקית. הטעות שלי שלא ציינתי את זה מלכתחילה. מצטער. אבל אין זאת כי אם הכותרת היא זו שמשכה את כל אלה שטענו נגד הטענות שלי ולא מי יודע מה אבי ארד אחד שעד לכתיבת כתבה זו, איש לא, חוזר איש לא ידע (גם לא אני) שהוא האיש הכי חזק בשטח. ואני חשבתי שהכתבה היא על בריאן סינגר וההשוואה המוטנטית. האיזכור על סינגר הוא שולי הוא פסקונת הוא לא השוואה הוא כלום ואם הוא וההשוואה היו העיקר של הכתבה אז תסלחו לי שהכתבה לא רק שהחמיצה את יעודה אלא שהכותרת ההיא, האומללה, ממש ממש אימללה את הכתבה ובשורה התחתונה - אם לא הייתה הכותרת הזאת לא, אני מדגיש לא הייתי טורח אפילו לגשת ולפתוח אותה כדי לקרוא אותה. ואם דוד אבן כתב לי זה לא אומר שלא צדקתי בהנחה שלי שהכותרת מטעה ואם הכתבה הייתה אמורה להיות על האיש החזק של הוליווד אז היא הייתה צריכה להיות על האיש הכי חזק בהוליווד ולא על (פיסקונת) איזה השוואה קלושה ועלובה של איזה מוטאנט-מוצלב-הומוסקסואל - עוד דבר תסבירו לי - מה כל כך גיי בלהיות הומוסקסואל. אני יודע שבישראל, למשל, כל ההומוסקסואלים ממש ממש מסכנים לא מקובלים דחויים ומוקצים מחמת מאוס, עד כי הכינוי האידיוטי הזה "גיי" ממש ממש לא מתאים. הומוסקסואל הוא הביטוי הנכון וחבל שכותב הכתבה עשה השוואה כל כך דבילית
|
|
10 למיסטר בן דוד
|
|
00:00:00 24/06/2003
|
דוד אבן
|
|
בוא נסכים ששוררת בנינו אי הסכמה. אני לתומי חשבתי שהכתבה היא ראיון עם מפיק האקס-מן על הסרט החדש - כנראה עם זאת - שלא כך הוא הדבר. אני סברתי שהרעיון של הסרט אקס-מן 2 היה להציג את המוטאנטים כסמל לזר ולאחר ולצורך שלנו כחברה לשלב את האחר בתוכנו ולאמץ את השונה- אבל אולי באמת המדובר בכלל בסמנטיקה של גיי או הומוסקסואל - אולי - אולי בכלל לזה התכוון אבי ארד - אני לא חושב כך אבל לנוכח הרעיונות המבריקים שלך - אולי אתה צודק. כאמור - הבה נסכים שאיננו מסכימים.
|
|
11 לדוד אבן
|
|
00:00:00 26/06/2003
|
אלי בן דוד
|
ebdavid@bezeqint.net
|
אנחנו בהחלט מסכימים שאין הסכמה בינינו על תוכן הכתבה. זה לא מפחית מערכה ואני מעריך את מר אלון רוזנבלום על פועלו ולא רק בכתבה זו, גם אני מבקר קבוע באתר זה. אתה רואה בה דברים אחרים ממה שאני רואה. אני מבין למה אתה חושב שאני לא מבין הרבה (אגב, לא צריך להוסיף "מיסטר" ליד בן-דוד - אם אתה מתעקש תכתוב את שמי המלא: אלי בן דוד - אני נותן לך את אותה הקורטזיה) אני לא הבנתי מתוכן הכתבה את הצגת המוטנט כסמל לזר מפני ש: גיי, הומוסקסואל, יהדות הם לא סמל לזר. כמה עוד צריך לכתוב ולהוסיף שיהדות באמריקה היא, נאמר, "מרכז המפה" ושום דבר שם (בעיקר בהוליווד) לא מתנהל בלעדיה, לכן מיותר להזכיר שסינגר יהודי (אבל אם זה נותן לזיקפה הלאומית משהו אז שיהיה) - אם אתה מתעקש ש"גיי" זה זר או סמל שמתקשר להשוואה למוטנט אז אתה צריך אולי לבדוק יותר כי אם "יפתחו הסכרים" ויפרסמו (אחד לאחד) מי גיי בהוליווד - תהיה הצפה כזאת עד שאי אפשר יהיה לעמוד מול השטף, כך שלא מדובר כאן בשונה או זר וההשוואה/סמליות עם המוטנט/זר פשוט לא לעניין כך שגם "גיי" מיותר לחלוטין גם כרעיון. אם היית למשל רוצה לעשות השוואה כזאת היית צריך לעשות זאת בסרטים כמו "קדמת עדן" ובעוד כמה סרטים קלאסיים שבהם הופיע ג'יימס דין, הומוסקסואל מדוכא שנאלץ לקחת על עצמו תפקידים גבריים הטרוסקסואלים בעליל ושיחק אותם "גבר" יותר מסינגר שגדל לתוך אוירה יותר סובלנית, רוק הדסון שכל חייו הפילמאים היו "הטרוסקסואליה" משתוללת שבסופה הוא מת באופן עלוב. אוקיי אני מקווה שאתה מבין עכשיו שכל מה שרציתי לאמר הוא שאם מישהו מתעקש להציג "גיי" ו"יהודי" כסמל לזרות שלא יעשה את זה בהוליווד כי שני הדברים האלה הם הדברים היחידים שהם לא. בהוליווד הם מייצגים את "מרכז המפה" ואת הכח. יחד עם זאת ולמרות שאינך מסכים עמי, דוד, אני מאחל לך כל טוב ואשמח לראות את תגובותיך במקומות שונים באתר רק אל תקרא לי "מיסטר" כי יש בזאת קונוטציה מזלזלת. אנא.
|
|
12 בתור חובב קולנוע אחד לשני
|
|
00:00:00 26/06/2003
|
לאלי בן דוד
|
|
אלי היקר, דווקא תגובתך האחרונה הפתיעה אותי. נכון שהיהודים הם הרוב השולט בהוליווד, אבל נכון גם כי במהלך ההיסטוריה נעשו הרבה מאוד סרטים על כך שהיהודים הם שונים משאר החברה. נעשו הרבה מאוד סרטים על כך שהומוסקסואלים לא מתקבלים על שאר החברה. לא זכור לי שנעשה סרט על נוצרי אמריקאי שמנודה. אתן רק שתי דוגמאות שקופוצות לראשי ברגעים אלו, לגבי הזהות היהודית. גרגורי פק שהלך לא מזמן לעולמו ב"הסכם ג'נטלמני" שאלץ להתחזות ליהודי ולגלות שהחיים לא כל כך קלים. וברנדן פרייזר ב- SCHOOL TIES לצד בן אפלק, מאט דיימון, כריס אודונל ועוד, שבו הוא מגלם בחור יהודי שלומד בקולג' בו הרוב הוא נוצרי ונאלץ לשמור על "זהותו" בסודיות כדי לא להיות מנודה. ואני אפילו לא אתחיל עם רשימת הסרטים על דמויות מנודות מהחברה בגלל שהן הומוסקסואליות. מה לעשות שעדיין המוצא והמשיכה המינית הן חלק מתפישת החברה את האינדיבידואל.
|
|
13 לאלי בן דוד 2
|
|
00:00:00 26/06/2003
|
אלון רוזנבלום
|
|
אבי ארד דיבר על מוטאנטים כמשהו שהוא שונה מהמוסכמות החברתית. מה שמייחד את בריאן סינגר זו העובדה שהוא יהודי והומוסקסואל. הוא לא יכול היה להגיד "הוא משחק פוטבול, אוכל מקדונאלדס ושומע פיל קולינס, הוא מוטאנט" נכון? יש אצלנו מוסכמות שכאשר מישהו יוצא נגדם עם זה בכוונה תחילה או לא, הוא מייד נתפס כשונה. אל תשכח שעד לפני כמה שנים אנשים שלא התגייסו לצבא בארץ נחשבו מוקצים, שונים וכאלו שיוצאים נגד החברה הישראלית, היום השוני הפך לנורמה. וה בדיוק מה שאקס-מן מנסה לעשות. להפוך את השוני לנורמה. כשנחיה בעולם בו באמת לא יהיה לאף אחד משנה עם אתה יהודי, ישראלי, גיי או מוטאנט, כנראה שלא יהיה מקום לאקס-מן. (אלא אם כן כמובן, תתקוף אותנו ממלכת השיהאר :)
רציתי להודות לך על התגובות ולהביע את הערכתי הרבה אליך. באמת.
|
|
14 למר בן דוד
|
|
00:00:00 26/06/2003
|
דוד אבן
|
|
יכולתי להמשיך את הדיון המעניין שהתחיל פה אבל העובדה נשארת שכותרת הכתבה היא ציטוט מדבריו של אבי ארד שכנראה איתו אתה צריך לנהל את הויכוח שלך, לא המערכת לא אלון רוזנבלום ולא אני אמרנו את הדברים ולכן העובדה נשארת שהדברים נלקחו מתוך דבריו של המרואין וזו ולכן הם נמצאים בכותרת הכתבה.
|
|
15 למס' 12 שלא הזדהה
|
|
00:00:00 26/06/2003
|
אלי בן דוד
|
ebdavid@bezeqint.net
|
אני מעריך מאד את דבריך. גם המורמונים השחורים והקווייקרים (ויש על זה המון סרטים ר' לדוגמא פיט סיגר באחד מסרטי המלחמה שאינני זוכר את שמם) באופן פרדוקסאלי גם הקתולים בארה"ב מהווים זרם שקל לגנות למרות שהוציאו מתוכם נשיא שנוי במחלוקת (קנדי).. וכו' אפשר למנות עם כל אלה המון חריגים ויוצאים מן הכלל והמון סרטים מתארים את כל סבלות שוחרי השלום ושונאי המלחמות והאמת היא שאני לא יודע על מה יצא קצפי. אם מחפשים את השונה אפשר למצוא אותו כמעט בכל דבר, גם בין אוהבי הכדורגל... על כן אני מסיים כאן את הויכוח שהתחלתי שלא בטובתי (כנראה) בכך שאנחנו כולנו מסכימים שלכל אחד יש דעה אחרת בעניין השונות והמוטנטיות... חברים יקרים אני אמשיך לבקר באתר ולהביע את דעתי ואשמח לקרוא כל בר-פלוגתא.
|
|
16 למר אלי בן דוד - הבהרה והתנצלות
|
|
00:00:00 28/06/2003
|
דוד אבן
|
|
מר בן דוד היקר, בעוד שאיננו מסכימים על עניינים שבם ברומו של עולם, הרי שמתגובתך עולה כאילו חשת זלזול או חוסר כבוד מצידי. אם כך הוא הדבר, קבל את התנצלותי הכנה. העובדה כי איננו מסכימים אינו אומר בשום דרך כי אינני מעריך את עמדתך - גם אם אני חולק עליה. אני מקווה להמשיך ולקרוא את תגובותיך באתר.
|
|
|
|
|
קישורים
|
|
|
חדשות אחרונות
|
קולנוע
|
19/11/2010
|
זה שיר פרידה – ISF סוגר את שעריו
|
11/09/2010
|
עיבודים לרוב - והפעם המגדל האפל מאת סטפן קינג
|
14/08/2010
|
חרב אור הכחולה תגיע לקרן הכחולה
|
08/08/2010
|
הצצה בלעדית לטיזר של האוונג'רס
|
30/07/2010
|
הנוסע השמיני : ההתחלה
|
|
טלויזיה
|
17/10/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 76 והאחרון
|
30/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 75
|
27/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 74
|
20/09/2010
|
פרק השבוע של האקס-מן פרק 73
|
10/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן- פרק 72
|
|
ספרים
|
06/09/2010
|
הוצאה מחודשת לצלל-אלף
|
30/07/2010
|
אן רייס משתגעת סופית
|
25/07/2010
|
ספר הנופלים של מאלאזן נסגר.
|
14/07/2010
|
הכבוד המיצרי
|
27/06/2010
|
והמנצח במדלית זהב... ניל גיימן
|
|
סיפורים
|
04/06/2010
|
נפתחה תחרות הסיפורים הקצרים על שם עינת פלג ז"ל לשנת 2010
|
02/05/2008
|
סקופ בלעדי ! פנטסיה 2000 ב-2008
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
09/08/2007
|
פרס גפן 2007 – הצבעה לשלב א'
|
06/08/2007
|
תחרות סיפורים שנתית – פרס עינת
|
|
קומיקס
|
22/07/2010
|
האם היו ערפדים בתורה?
|
13/07/2010
|
הארווי פארקר נפטר בגיל 70
|
15/07/2009
|
קומיקס וירקות לפרס אייזנר
|
05/07/2009
|
מייקל ג'קסון הקומיקס
|
03/06/2009
|
אלכס רוס ומייק קארי חוברים למען ה-Human Torch
|
|
מקומי
|
02/09/2010
|
להפחיד בעברית
|
26/07/2010
|
פסטביל אייקון מחפש כריש מכירות
|
24/05/2010
|
קול קורא להגשת אירועים לפסטיבל אייקון
|
28/11/2009
|
כנס מאורות בנושא אסטרונומיה ומדע בדיוני יוצא לדרך!
|
15/08/2009
|
מכרז לפעילות דוכן יד-שנייה באייקון
|
|
מסע בין כוכבים
|
15/05/2009
|
Q כאן
|
12/05/2009
|
צוות שחקני פרייזר עושים כבוד לסדרת וויאג'
|
11/05/2009
|
קפטן גים טי קרי דור ההמשך
|
05/05/2009
|
אבודים במסע בין כוכבים
|
17/04/2009
|
וכך זה התחיל
|
|
אנימה
|
02/09/2008
|
Voltron בדרך למסך הגדול
|
17/04/2008
|
Ghost in the Shell -3D
|
20/03/2008
|
פוניו לא סתם על הצוק
|
19/03/2008
|
'ננה' בין המועמדים לפרס טזוקה
|
16/03/2008
|
קיטארו למבוגרים
|
|
אימה
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
13/11/2006
|
הצצה ראשונה ל- The Hills Have Eyes 2
|
06/11/2006
|
מסורת לא שוברים - בהאלווין הבא - מסור 4
|
25/10/2006
|
זומבים זומבים ועוד זומבים ב''יום המתים''
|
24/10/2006
|
פינהד כפי שמעולם לא ראינו אותו
|
|
משחקי תפקידים
|
05/02/2010
|
כנס מבוכים ודרקונים, 28 בפברואר 2010
|
27/09/2007
|
טקטיקה - חנות משחקים חדשה בדיזינגוף סנטר
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
24/07/2007
|
כנס "קרא-קון" לשיטות משחקי תפקידים
|
26/02/2007
|
כנס ביגור
|
|
עתידנות
|
11/12/2008
|
הלו, שומעים אותי?
|
23/11/2008
|
פריצת דרך בהשתלות
|
05/11/2008
|
אנרגיה סולארית
|
31/10/2008
|
מטוסים גרעיניים?
|
24/10/2008
|
שמש נצחית בראש צלול
|
|
משחקי מחשב
|
25/07/2010
|
הטריילר החדש של DC universe
|
26/06/2009
|
מלחמת הכוכבים לגו
|
19/02/2009
|
Counter-Strike המשחק האהוב ביותר בישראל של 2008
|
18/07/2008
|
DC משיקה את DC Universe Online, משחק רשת מרובה משתתפים
|
14/06/2008
|
Old Republic 3?
|
כתבות אחרונות
|
קולנוע
|
איך למדתי להפסיק לדאוג ולאהוב את אבודים זהו.
חגי אלקיים
27/06/2010
שש שנים עברו-חלפו להן. שש שנים של שאלות, של תיאוריות, ובעיקר – של דמויות.
|
|
טלויזיה
|
פרק ראשון מ''בן אלמוות מאת רוג'ר זילאזני''
רוג'ר זילאזני (1937-1995)
25/12/2008
במהלך "שלושת הימים" נחרב כדור הארץ. בני האדם עזבו כבר מזמן את הערבות הרדיואקטיביות השוממות והפכו לנוודים, בני בלי בית, המתגוררים ביקום לא להם. רק מתי מעט, אידיאליסטים, מוזחים, שארית הפליטה, עושים את דרכם בין הצללים בחיפוש אחר אתמול שלעולם לא יחזור.
|
|
ספרים
|
ג'ובניק: סיפור אישי -רקע לאומי
עופר ברנשטיין
06/10/2008
כתבה חדשה ומעניינת של לא אחר מעופר ברנשטיין.
|
|
סיפורים
|
פנטזי.קון 2009
יוליה שנרר
11/08/2009
מציאות או פנטזיה?
|
|
קומיקס
|
צריך סוף לסיפור אהבה? ביקורת סרט
רז גרינברג
18/04/2008
מאז יצירת המופת הראשונה שלו, "Voices of Distant Star", נשמע קולה של חבורה צעקנית ונרגשת שהכתירה את הבמאי מקוטו שינקאי בתואר "מיאזאקי הבא". אם לשפוט על פי סרטו האחרון, "5 סנטימטרים בשניה", בקרוב מאוד נצטרך להודות שהם צדקו.
|
|
מקומי
|
אז למה להם פוליטיקה עכשיו? ז'אנר האימה כמבטא הלך רוח פוליטי
איתן גפני
16/05/2007
מאמרו החדש של איתן גפני על הזוועתונים החדשים של הקולנוע
|
טינה לאמריקנים: ביקורת על הטינה 2
איתן גפני
16/05/2007
איתן גפני חוזר עם ביקורת על הטינה 2 וסרטי אימה המבוססים על סרטי אימה יפנים
|
|
מסע בין כוכבים
|
Fuzion- the generic rules
אבי סבג
01/12/2006
חברת hero games יחד עם R. Talsorian איחדו כוחות כדי ליצור שיטת משחק אוניברסלית שתנצל את היסודות העקרונות שבשיטות הגיבור וב- Interlock (שיטת המשחק של R. Talsorian) ותתיך אותם לכדי שיטה פשוטה, גמישה, פתוחה אוניברסלית וחופשית, כלומר שתופץ חינם ברשת. התוצאה, כפי שנראה, היתה טובה משקיוו.
|
|
אנימה
|
כוח המחץ- התמונות
עומרי בר-לב
30/01/2009
|
|
אימה
|
מטאל גיר סוליד 4
עומרי בר-לב
20/07/2010
מטאל גיר סוליד, היא אחת מסדרות המשחקים הנחשבות ביותר שיש היום. הסדרה התחילה לפני יותר מעשרים שנה ועדיין רצה בהצלחה גדולה.
|
|
משחקי תפקידים
|
|
עתידנות
|
|
משחקי מחשב
|
|
|