|
|
|
|
|
|
סקס שקרים וסולאריס
אלון רוזנבלום
|
|
ביום שישי הקרוב בשעה 14:00 יוקרן בהקרנה מיוחדת הסרט 'סולאריס'. אלון רוזנבלום מביא לכם את מאחורי הקלעים של העשייה הקולנועית.
|
_________________________________________________________'אני לא משוגע על מדע בדיוני' אומר סטיבן סודרברג, הבמאי של 'סולאריס'. 'אני לא מסתדר עם כל הצד הטכני המסובך שכרוך בעשיית סרט כזה. לתכנן עשרות חלליות וכלי נשק, זה לא אני. לא מעניין אותי לנסות לנחש איזו טכנולוגיה תהיה בעוד כמה עשרות שנים'. את העמדה הזו הבהיר סודרברג גם למפיקי חברת פוקס שהציעו לו לביים את 'סולאריס'. באחת משיחות החולין עם אחד מראשי האולפן, נשאל סודרברג האם יהיה מעוניין לביים בשלב מסוים סרט מדע בדיוני. תשובתו של סודרברג הייתה שאם הוא יעשה סרט מדע בדיוני זה יהיה גרסה מחודשת ל'סולאריס'. רצה הגורל ובאותו הזמן, בצידו השני של האולפן ישב ג'יימס קמרון, אחד הבימאים הנחשבים בעולם הקולנוע ובתחום המדע בדיוני בפרט, וסגר את הפרטים האחרונים בחוזה זכויות ההסרטה של הספר. קמרון היה בקשר, במשך חמש שנים עם חברת מוספילם הרוסית, שמחזיקה את הזכויות לספר ולסרטו של אנדריי טארקובסקי שנעשה בשנת 1972. קמרון טוען כי הפקת גרסה מחודשת לספר היה אחד החלומות הגדולים שלו. 'אני מהמעריצים הגדולים של סרטו של טארקובסקי, הסרט הזה עובד בכל כך הרבה רבדים ויש בו רעיונות נפלאים. זהו סיפור מאוד אישי. חלק ממנו מתרחש בכלל במוח ובזיכרון ולכן אפשר לתת הרבה מאוד פרשנויות'. כאשר סודרברג אמר כי הוא היה מעונין לביים הסרט קמרון היה נרגש. 'הרגשתי ממש כאילו הוא נפל עלי מהשמיים. ידעתי שאם יש מישהו שיכול לקחת את הסיפור הזה ולהפוך אותו לסרט שאנשים ידברו עליו ימים אחרי שראו אותו זה סטיבן. הסרטים שלו הם כל כך שונים אחד מהשני ומאוד מקוריים, הוא כמו זיקית בסרטים ועל כן מאוד עניין אותי לראות איך הוא יתמודד עם העניין'. קמרון וסודרברג נפגשו לארוחת ערב וסודרברג פרש את כל הרעיונות שהיו לו לגרסה המחודשת. הוא הציע לשבת ולכתוב תסריט ראשוני ללא כל תשלום. 'לא רציתי להתחייב' הוא אומר 'רציתי לראות אם אני מתחבר לחומר. הסברתי לג'יימס את הגישה שלי ועל מה הייתי רוצה להתמקד ועל האופן שבו הסרט יהיה שונה מהספר ומהסרט של טארקובסקי'. קמרון וסודרברג לחצו ידיים והבמאי התיישב ליד המחשב והחל כותב. מייד לאחר הפקת 'טראפיק' הגיש סודרברג לקמרון את הדראפט הראשון של התסריט. שני הבמאים נפגשו לאורך תקופה לא קצרה וישבו ביחד על התסריט כשסטיבן כותב וג'יימס מעיר את הערותיו. אולם ההחלטה הסופית על אופי התסריט הייתה תמיד של סודרברג. התסריט הוא בעצם שילוב של הספר, הסרט ורעיונות מקוריים של סטיבן סודרברג. 'ההבדל העיקרי בגלגול הנוכחי של הסרט הוא שאנחנו מתמקדים ביחסים שהיו לדוקטור קלווין ואשתו, הדברים שקרו להם בכדור הרבה שנים לפני שהסרט מתחיל. זה בעצם הדבר שהכי עניין אותי בסיפור, ניסיתי לבדוק ולהשתעשע ברעיון שאנחנו נעשה את אותן הטעויות במערכות יחסים גם את תינתן לנו הזדמנות שנייה למערכת יחסים עם אותו אדם. הייתי חייב להראות מה קרה ביניהם בפעם הראשונה'. סודרברג אומר כי חשוב לציין שהסרט הוא לא סרט אפקטים עם חייזרים וחלליות וקטעי אקשן. 'אנשים חייבים לזכור את זה כשהם באים לראות את הסרט'. לאחר שסודרברג וקמרון היו מרוצים מהתסריט הגיע שלב הליהוק ולמרות שסטיבן חשב מלכתחילה כי ג'ורג' קלוני צריך לשחק את כריס קלווין הבחירה בו לא הייתה ברורה לכולם, בייחוד לא לקלוני עצמו. דמותו של קלווין, פסיכולוג אשר נאלץ להתמודד עם חזרתה של אשתו שחשב כי מתה, היא דמות מאוד מורכבת. קלוני, שחשש מהתפקיד מצד אחד, גם מאוד רצה אותו מאידך. כאשר שמע על הפרוייקט הוא שלח לסטיבן פתק בזו הלשון: 'אני לא יודע אם אני יכול לעשות את זה, אבל הייתי רוצה לנסות'. סודרברג העניק לו את התפקיד הראשי. ליהוק שאר השחקנים לא היה קל. בסרט ישנן רק חמש דמויות וכל אחת חייבת ליטול על עצמה משקל לא קטן. סודרברג בחר לתת את תפקיד ריאה, אשתו של קלווין לשחקנית נטשה מקאלהון. 'ראיתי אותה בסרט SURVIVING PICASSO', אומר סודרברג. 'היא הזכירה לי את השחקניות האירופאיות הגדולות של שנות השישים והשבעים כמו זאן מורו או דומיניק סאנה. אלה לא היו נשים ילדותיות אלא חכמות, סקסיות, מורכבות. מקלהון קיבלה את התפקיד לאחר קריאת תסריט שעשתה עם קלוני ולאחר פגישת אימפרוביזציה עם סודרברג. שאר התפקידים נתנו לג'רמי דיויס (טוויסטר, להציל את טוראי ריאן, המזכירה), וויולה דיוויס אותה אנו יכולים לראות בימים אלו בסרט 'הרחק מגן עדן' והשחקן הגרמני אולריק טוקור. כשניגש סודרברג לאפיון הסרט מבחינה ויזואלית, החליט להשאיר אותו בעתיד הקרוב, כך שכל מה שנראה על המסך הוא משהו שאנחנו מכירים ויודעים את מטרתו. 'לא רצינו להגיד מתי מתרחש הסרט אבל גם לא רציתי להשקיע יותר מידי במראה שלו כדי שהוא לא ימשוך תשומת לב מהעלילה ומהשחקנים. המעצב האומנותי פיליפ מסינה, אשר עבד עם סודרברג בעבר על 'ארין ברוקוביץ', 'טראפיק' וה- 11 של דני אושן' אמר כי הסרט היווה אתגר גדול בשבילו. 'סרטיו של סטיבן הם מאוד ריאליסטים וגם כאן הוא מאוד רצה את התחושה הריאליסטית, האמיתית, לא משהו דמיוני. הסרט הוא סיפור אהבה שרק במקרה מתרחש בחלל החיצון'. ההשראה לעיצוב החללית פרומתאוס באה למסינה מתחנת החלל הבינלאומית הקיימת. מסינה אומר כי הוא צבע את המקום בצבעים מרגיעים אשר משרים אווירת חלום. השימוש העיקרי היה בטווח הצבעים הקיימים בין הכחול לירוק. רוב המקומות בתחנה הם מאוד צבעוניים ומרגיעים ורק חדר המחשב, שזכה לכינוי 'החדר הקר' נצבע כולו בכחול. האתגר הגדול של מסינה היה עצוב הכוכב של הסרט, תרתי משמע, הכוכב סולאריס. מסינה הביא שבע דוגמאות שונות של כוכבים כשלכל אחד מהם הוא מספק היסטוריה וסיפור רקע. הוא טוען כי הכוכב עובר תהליך במהלך הסרט וחשוב היה שהצופים ירגישו בתהליך ההתפתחות הזה. סטיבן סודרברג השתמש בעדשות מיוחדות לצורך צילומי קטעי העבר ותנועות מצלמה אחרות לקטעי הזיכרון, הוא רצה שהצופה יידע כל הזמן איפה הוא נמצא והצורה הסגנונית ספקה לו את היכולת הזו.הפקת הסרט שתקציבו עמד על 47 מיליון דולרים יצאה לדרך. סטיבן עמד בלוחות הזמנים שהציב לעצמו והסרט הושלם בזמן. הוא יצא לאקרנים בארצות הברית ב- דצמבר 2002. כעת יש לכם הזדמנות לראות את הסרט בהקרנה המיוחדת בחסות ISF ולהכריע בעצמכם.
|
|
|
לידיעה זו התפרסמו 1 תגובות
|
תגובות
|
1
|
|
00:00:00 29/04/2003
|
|
|
stg
|
|
|
|
|
קישורים
|
|
|
חדשות אחרונות
|
קולנוע
|
19/11/2010
|
זה שיר פרידה – ISF סוגר את שעריו
|
11/09/2010
|
עיבודים לרוב - והפעם המגדל האפל מאת סטפן קינג
|
14/08/2010
|
חרב אור הכחולה תגיע לקרן הכחולה
|
08/08/2010
|
הצצה בלעדית לטיזר של האוונג'רס
|
30/07/2010
|
הנוסע השמיני : ההתחלה
|
|
טלויזיה
|
17/10/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 76 והאחרון
|
30/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 75
|
27/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 74
|
20/09/2010
|
פרק השבוע של האקס-מן פרק 73
|
10/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן- פרק 72
|
|
ספרים
|
06/09/2010
|
הוצאה מחודשת לצלל-אלף
|
30/07/2010
|
אן רייס משתגעת סופית
|
25/07/2010
|
ספר הנופלים של מאלאזן נסגר.
|
14/07/2010
|
הכבוד המיצרי
|
27/06/2010
|
והמנצח במדלית זהב... ניל גיימן
|
|
סיפורים
|
04/06/2010
|
נפתחה תחרות הסיפורים הקצרים על שם עינת פלג ז"ל לשנת 2010
|
02/05/2008
|
סקופ בלעדי ! פנטסיה 2000 ב-2008
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
09/08/2007
|
פרס גפן 2007 – הצבעה לשלב א'
|
06/08/2007
|
תחרות סיפורים שנתית – פרס עינת
|
|
קומיקס
|
22/07/2010
|
האם היו ערפדים בתורה?
|
13/07/2010
|
הארווי פארקר נפטר בגיל 70
|
15/07/2009
|
קומיקס וירקות לפרס אייזנר
|
05/07/2009
|
מייקל ג'קסון הקומיקס
|
03/06/2009
|
אלכס רוס ומייק קארי חוברים למען ה-Human Torch
|
|
מקומי
|
02/09/2010
|
להפחיד בעברית
|
26/07/2010
|
פסטביל אייקון מחפש כריש מכירות
|
24/05/2010
|
קול קורא להגשת אירועים לפסטיבל אייקון
|
28/11/2009
|
כנס מאורות בנושא אסטרונומיה ומדע בדיוני יוצא לדרך!
|
15/08/2009
|
מכרז לפעילות דוכן יד-שנייה באייקון
|
|
מסע בין כוכבים
|
15/05/2009
|
Q כאן
|
12/05/2009
|
צוות שחקני פרייזר עושים כבוד לסדרת וויאג'
|
11/05/2009
|
קפטן גים טי קרי דור ההמשך
|
05/05/2009
|
אבודים במסע בין כוכבים
|
17/04/2009
|
וכך זה התחיל
|
|
אנימה
|
02/09/2008
|
Voltron בדרך למסך הגדול
|
17/04/2008
|
Ghost in the Shell -3D
|
20/03/2008
|
פוניו לא סתם על הצוק
|
19/03/2008
|
'ננה' בין המועמדים לפרס טזוקה
|
16/03/2008
|
קיטארו למבוגרים
|
|
אימה
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
13/11/2006
|
הצצה ראשונה ל- The Hills Have Eyes 2
|
06/11/2006
|
מסורת לא שוברים - בהאלווין הבא - מסור 4
|
25/10/2006
|
זומבים זומבים ועוד זומבים ב''יום המתים''
|
24/10/2006
|
פינהד כפי שמעולם לא ראינו אותו
|
|
משחקי תפקידים
|
05/02/2010
|
כנס מבוכים ודרקונים, 28 בפברואר 2010
|
27/09/2007
|
טקטיקה - חנות משחקים חדשה בדיזינגוף סנטר
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
24/07/2007
|
כנס "קרא-קון" לשיטות משחקי תפקידים
|
26/02/2007
|
כנס ביגור
|
|
עתידנות
|
11/12/2008
|
הלו, שומעים אותי?
|
23/11/2008
|
פריצת דרך בהשתלות
|
05/11/2008
|
אנרגיה סולארית
|
31/10/2008
|
מטוסים גרעיניים?
|
24/10/2008
|
שמש נצחית בראש צלול
|
|
משחקי מחשב
|
25/07/2010
|
הטריילר החדש של DC universe
|
26/06/2009
|
מלחמת הכוכבים לגו
|
19/02/2009
|
Counter-Strike המשחק האהוב ביותר בישראל של 2008
|
18/07/2008
|
DC משיקה את DC Universe Online, משחק רשת מרובה משתתפים
|
14/06/2008
|
Old Republic 3?
|
כתבות אחרונות
|
קולנוע
|
איך למדתי להפסיק לדאוג ולאהוב את אבודים זהו.
חגי אלקיים
27/06/2010
שש שנים עברו-חלפו להן. שש שנים של שאלות, של תיאוריות, ובעיקר – של דמויות.
|
|
טלויזיה
|
פרק ראשון מ''בן אלמוות מאת רוג'ר זילאזני''
רוג'ר זילאזני (1937-1995)
25/12/2008
במהלך "שלושת הימים" נחרב כדור הארץ. בני האדם עזבו כבר מזמן את הערבות הרדיואקטיביות השוממות והפכו לנוודים, בני בלי בית, המתגוררים ביקום לא להם. רק מתי מעט, אידיאליסטים, מוזחים, שארית הפליטה, עושים את דרכם בין הצללים בחיפוש אחר אתמול שלעולם לא יחזור.
|
|
ספרים
|
ג'ובניק: סיפור אישי -רקע לאומי
עופר ברנשטיין
06/10/2008
כתבה חדשה ומעניינת של לא אחר מעופר ברנשטיין.
|
|
סיפורים
|
פנטזי.קון 2009
יוליה שנרר
11/08/2009
מציאות או פנטזיה?
|
|
קומיקס
|
צריך סוף לסיפור אהבה? ביקורת סרט
רז גרינברג
18/04/2008
מאז יצירת המופת הראשונה שלו, "Voices of Distant Star", נשמע קולה של חבורה צעקנית ונרגשת שהכתירה את הבמאי מקוטו שינקאי בתואר "מיאזאקי הבא". אם לשפוט על פי סרטו האחרון, "5 סנטימטרים בשניה", בקרוב מאוד נצטרך להודות שהם צדקו.
|
|
מקומי
|
אז למה להם פוליטיקה עכשיו? ז'אנר האימה כמבטא הלך רוח פוליטי
איתן גפני
16/05/2007
מאמרו החדש של איתן גפני על הזוועתונים החדשים של הקולנוע
|
טינה לאמריקנים: ביקורת על הטינה 2
איתן גפני
16/05/2007
איתן גפני חוזר עם ביקורת על הטינה 2 וסרטי אימה המבוססים על סרטי אימה יפנים
|
|
מסע בין כוכבים
|
Fuzion- the generic rules
אבי סבג
01/12/2006
חברת hero games יחד עם R. Talsorian איחדו כוחות כדי ליצור שיטת משחק אוניברסלית שתנצל את היסודות העקרונות שבשיטות הגיבור וב- Interlock (שיטת המשחק של R. Talsorian) ותתיך אותם לכדי שיטה פשוטה, גמישה, פתוחה אוניברסלית וחופשית, כלומר שתופץ חינם ברשת. התוצאה, כפי שנראה, היתה טובה משקיוו.
|
|
אנימה
|
כוח המחץ- התמונות
עומרי בר-לב
30/01/2009
|
|
אימה
|
מטאל גיר סוליד 4
עומרי בר-לב
20/07/2010
מטאל גיר סוליד, היא אחת מסדרות המשחקים הנחשבות ביותר שיש היום. הסדרה התחילה לפני יותר מעשרים שנה ועדיין רצה בהצלחה גדולה.
|
|
משחקי תפקידים
|
|
עתידנות
|
|
משחקי מחשב
|
|
|