|
|
|
|
|
|
הזמנה ללוויה - ביקורת סרט
דוד אבן
|
|
אנדרואיד מפורק לגורמים, הדומה שתי טיפות בדיל לדאטה ואשר סובל מסקלרוזה מתקדמת, נמצא בכוכב מדברי. זהו הטריגר בסיפור עלילה המתחיל בחתונה ומסתיים בלוויה. החתונה היא חתונתם של וויל רייקר ודיאנה טרוי. הלוויה היא קבורתו של הז'אנר המדעי בדיוני ששמו 'מסע בין כוכבים'.
|
_________________________________________________________יחי האינטרנט המהיר, לא עבר שבוע מאז הקרנתו של 'נמסיס' בארה'ב וכבר ניתן להורידו מרשת האינטרנט באיכויות שלא היו מביישות את דור מכשירי הוידאו הביתי, ההולך ונעלם לטובת הדי וי די. אז נכון שאין המדובר במסך קולנוע בפורמט רחב, אך עדיין ניתן ליהנות מהסרט שחובבי 'מסע בין כוכבים' ממתינים לו כבר זמן רב. מתחיל בחטף כסרט אימה סוג ג', 'נמסיס' הנדבך האחרון בסדרת 'מסע בין כוכבים' המיתולוגית אינו מבטיח רבות והוא גם מקיים. לאחר סצנת אימה, בה מושמד הפיקוד העליון הרומולאני, סצנה שכאילו נלקחה מ'ליל המסכות 12', עובר הסרט לחתונה בסגנון בית האבות של 'בברלי הילס 90210' ומשם בחטף לסצנת מרדף שתחילתה ב'מקס הלוחם בדרכים 8' וסופה במילוט האופייני לסצנות הפתיחה של 'ג'יימס בונד' מספר 42. ואז, אם כל זה אינו מספיק, מופיעה לה קפטן ג'יינווי הנוראית, מהסדרה 'וויאג'ר', שעשתה קפיצה נחשונית מעל קפטן פיקארד ודילגה מעל ראשו לתפקיד אדמירל בצי הכוכבים. אם לא מכל סיבה אחרת - הרי שזו סיבה מצוינת להחרים את הסרט הזה - יקודם קפטן פיקארד ויפה שעה אחת קודם. כבר בשלב הזה מבינים שמשהו רקוב בממלכת רומולוס. אך כאן לא נגמר מצעד הציטוטים המד'ביים. שינזאן (השחקן תום הארדי מבלאק הוק דאון), הרשע התורן, מופיע בפעם הראשונה כשהוא מזכיר באופן מדהים את הרובוטית בסרטו של פריץ לאנג משנת 1931 'מטרופוליס'. אך לצערינו בעוד הפרסומות הבטיחו רשע במימדיו של קאהן המיתולוגי, בגילומו של ריקארדו מונטאליבן האגדי, הרי שקיבלנו את ג'ודי גארלנד חנוטה בחליפת עור גסה. גם שיבוטים הפכו לפופולאריים לאחר 'מתקפת המשובטים' וגם מהם תוכלו למצוא בסרט הזה, כמו גם כמה זומבים שנראה כאילו ברחו מאתר הצילומים של 'ליל המתים החיים', ונשק יום הדין שלאיש לא ברור מהיכן בא ומדוע, חוץ מהעובדה שרעיון דומה עבד מצויין בסרט השני בסדרת 'מסע בין כוכבים', 'זעמו של קאהן'. בסיום הסרט אגב תוכלו לראות דבר נוסף שעבד מצויין בסרט 'זעמו של קאהן' ומלבד זאת, האם אני היחיד שקיבל את התחושה בסוף הסרט שכל צוות האנטרפרייז מורכב משבעה אנשים בלבד? כולם יושבים על גשר הפיקוד וכולם עייפים לשובעה מתפקידם המתמשך כבר 15 שנים תמימות.יסלחו לי כל הטרקרים שביניכם. זה לא שהסרט אינו נראה טוב, הוא נראה מצויין, זה לא שהאפקטים רעים, הם טובים מאוד, למרות שהלוק שלהם מזכיר יותר את 'בטמן חוזר' מאשר כל דבר הקשור ל'מסע בין כוכבים'. אבל השילוב הבלתי אפשרי בין אקשן חסר כיוון, לתסריט חסר כל היגיון וציטוטים קולנועיים רבים מספור - זה פשוט לא מה שמצפים כשהולכים לצפות בסרט העשירי בסדרת 'מסע בין כוכבים'. חוסר ההגיון התסריטאי הוא החוקיות היחידה שניתן למצוא ב'נמסיס'. למשל אם כל כך קל לכבוש את רומולוס ולהפיל שם את השלטון, כיצד הפכה רומולוס לאימת הפדרציה ואימת הקלינגונים במהלך 300 השנים האחרונות? אבל את זה עוד ניתן אולי להסביר עם הרבה חירויות יצירתיות, אבל רומולנים המגלים מצפון בכל הנוגע להשמדת הפדרציה???!!! או למה, בפעם האלף, צריך דאטה להתחבר למחשב באמצעות אצבעותיו ולא באמצעות חיבור ישיר? הקרב בסיום הסרט מרהיב ביופיו אבל הוא נותר כסיבה עיקרית ויחידה לצפות בסרט הזה כולו. פעלולים הם גורם חשוב בכל סרט מדע בדיוני לא כל שכן סרט שהוא במהותו אופרת חלל. אך הפעלולים בסרט הזה נותרו לבדם, כסות עלובה ועילגת לערוותו התסריטאית של 'נמסיס'.ולבסוף, אם לא בגלל שום דבר אחר, המחשבה על הצורך לחזות שוב בדמותה המצובעת של דיאנה טרוי במשך סרט שלם, עוררה צמרמורת של חרדה בגופי ואני סבור שאם הייתי יודע מראש כי אאלץ לחזות בה בכותונת לילה סקסית, הייתי חושב פעמיים ואולי אף מדיר את רגלי מהסרט הזה - ראו הוזהרתם. 'נמסיס' כושל בקופות בארה"ב. הכנסותיו בסוף השבוע הראשון להקרנתו עמדו על 18 מליוני דולרים ובסוף השבוע השני הכניס מעט יותר מארבעה מליוני דולרים, צניחה נחשונית המבשרת רעות לכל סרט באשר הוא. בעבר כבר למדנו כי לאיכות הסרט אין בהכרח קשר רב להצלחתו בקופות (וראו כדוגמא את 'אימת הפנטום' הנורא). סביר מאוד להניח שקרבתו של 'נמסיס' לדינוזאור הקולנועי 'שני הצריחים', תרמה יותר לכישלונו מאשר איכותו הקלוקלת של התסריט. מה שמוכיח אולי כי חוסר הכישרון והיוהרה המאפיינים את יוצרי 'נמסיס' אינם מוגבלים לתחום היצירתי דווקא. כלומר, למה לכל הרוחות לא ניתן היה להוציא את נמסיס בתאריך קצת פחות בעייתי? לחברת פאראמונט פתרונים. הכישלון הקולנועי הזה מבטיח, שההערכות המוקדמות באשר לסיומה של הסדרה הקולנועית לא היו מופרחות מן היסוד. ואם זה מה שמסוגלים קברניטי הסדרה להציע בימים אלו, אני לא אזיל דמעה. 'נמסיס' מצליח להפוך לסרט הרע ביותר בתולדות סרטי הדור הבא ואולי אף בכל הסדרה הקולנועית כולה. (למרות שהפרק החמישי - הגבול האחרון' - עדיין זכור לטובה כשפל שאין שני לו) זהו לכל היותר פרק נוסף וארוך במיוחד, בסדרת הטלוויזיה הקלאסית, פרק לא מוצלח במיוחד וסרט שיירשם לדיראון עולם כמסמר האחרון בארון הקבורה של 'מסע בין כוכבים', לפחות בתחום הקולנוע.
|
|
|
לידיעה זו התפרסמו 18 תגובות
|
תגובות
|
1 חבל, חבל מאוד,
|
|
00:00:00 26/12/2002
|
איציק
|
|
אני מתכוון לראות את הסרט כשיגיע לישראל, לדעתי, בלי לראות את הסרט, לא יכול להיות שמסע בין כוכבים התדרדר עד כדי כך. אני מקווה גם שיהיו עוד סרטים בסדרה.
|
|
2 האם ISF מעודד הורדה לא חוקית של סרטים מהאינטרנט?
|
|
00:00:00 29/12/2002
|
רון
|
ron123@hotmail.co.il
|
|
|
3 לא - ISF אינו מעודד הורדה של סרטים
|
|
00:00:00 29/12/2002
|
המערכת
|
|
חוקית או לא חוקית מהאינטרנט. ISF הוא אתר העוסק במדע בדיוני ובפנטסיה ולכן אינו מעודד בדרך זו או אחרת דבר - מלבד כמובן קריאה וצפייה במדע בדיוני ובפנטסיה. אם השתמע באופן בלתי מכוון או מרומז כי אנו מעודדים כל פעילות לא חוקית הרי שהבהרה זו נועדה להסיר את הספק.
|
|
4 סרט טוב, חבל שהביקורת לא
|
|
00:00:00 30/12/2002
|
אורי אביב
|
avivuri@hotmail.com
|
מסע בין כוכבים: נמסיס הוא סרט על רעות, על אחוות קרב, על ידידות, על משפחה. זהו סרט של סיום ושל התחלה חדשה. והכי חשוב עבורי, זהו סרט של המעריצים, by the fans, for the fans, to the fans, והוא טוב!
אני חולק עם מרבית מסקנות הביקורת הזו, אבל לא אטרח לפרט הכל כאן. אשמח אם תיכנסו לאתר הישראלי של "אנטרפרייז" שם מפורסמת הביקורת, או יותר נכון, חווית הצפייה שלי, בנמסיס... http://ent-il.cjb.net/
|
|
5 לא יכול להיות
|
|
00:00:00 30/12/2002
|
ניב
|
|
אם אתה לא טרקי, נורא פשוט לקטול את הטרק. בעוד שאם אתה טרקי, הכל הולך. לא בכל יום הורגים את דאטה, ולא בכל יום רייקר מקבל ספינה. הסרט נצפה כמעט רק ע"י מעריצים, וזה מה שהוא יכול להשיג. הוא כמעט ולא פונה לקהל הרחב כי הוא מופנה למעריצים. גם המפגש פנה למעריצים. ואני באמת מבין: מה הטעם לראות טרק אם אתה לא טרקי, יש לזה כבר עלילה מובנית, יש לזה הסטוריה, למה להיכנס לזה אם זה לא מעניין. אני בטוח שזה סרט יותר טוב ממה שנתת קרדיט. לא כתבת ממה נהנית. כתבת רק ביקורת, זה ממש קל.
|
|
6 לא יכול להיות מס' 2
|
|
00:00:00 30/12/2002
|
ניב
|
|
הפתיחה שלך לביקורת הזו היא מגלומנית. "מתחיל בחטף כסרט אימה סוג ג'"- איפה העורך? אלי, מה זה הזבל הזה? ממש מגלומניה, כל כך פשוט לכתוב דבר כזה שזה ממש על גבול הבלתי נסבלות. האתר הזה טוב וחשוב אבל מילים בוטות לא מראות על חכמה, וגם ידיעת ההסטוריה של 90210 ושל מקס הלוחם לא תורמת אלא רק כדי למלא שורות בטור הזה. הכותב זורק מילים באויר ומקווה שיתרשמו ממנו. נקודה רעה לאתר הזה
|
|
7 לניב 1, 2 וגם קצת לאורי:
|
|
00:00:00 30/12/2002
|
רני
|
ranigraff@yahoo.com
|
לפי ההיגיון הזה אסור אף פעם לקטול סרט או פרק של סטאר טרק.
לא שמעתי אתכם באים בטענות כשאלי פרסם מאמרים משבחים על הסידרה.
סטאר טרק, כמו כל יצירה אחרת, פתוחה לביקורת מכל סוג שהוא.
ויותר מזה: אם אלי, אחד המעריצים הגדולים ביותר של סטאר טרק לדורותיה קטל את הסרט יתכן מאד שיש דברים בגו.
אתם יוצאים מנקודת מבט של מעריצים עוורים, לאלי היתה לפחות ההגינות הבסיסית לראות את התמונה הגדולה יותר.
העובדה שהסרט כשל בקופות באופן חמור כל כך מעידה על כך שגם בקרב הקהל האמריקאי היו שחשבו כמו אלי.
אז אולי ה"אשם" הוא בכל זאת ביוצרים? או שאסור לומר על אלה אפילו מילה רעה אחת לרפואה?
|
|
8 לניב ולאורי
|
|
00:00:00 30/12/2002
|
אלי הרשטיין
|
|
לא. לא באמת חשבתי שתעברו בשתיקה על הביקורת הזו. גם לא על זו שלי המתפרסמת היום בבלי פאניקה (קישור בתחתית הכתבה). עם זאת אני סבור שחשיבותו או חוסר חשיבותו של ISF אינו מושפע כהו זה מהביקורת השלילית על מסע בין כוכבים נמסיס. בעיקר מכיוון שהסרט עמל קשות כדי להרוויח אותה ביושר. זהו סרט פשוט קטסטרופאלי, והעובדה שכמה מעריצים שרופים של מסע בין כוכבים (כן, כן, כן, כולל אני עצמי) ירוצו לקולנוע כדי לצפות באנטרפרייז פעם נוספת ואחרונה על המסך הגדול, אינה מקטינה את מימדי הביזיון. האהבה שלכם, שאני מזדהה עמה לחלוטין, למסע בין כוכבים, עירפלה מעט את השיפוט הערכי שלכם ואני בטוח שאלמלא השם המפורש המודפס על הפוסטרים שמחוץ לבית הקולנוע, גם אתם הייתם נרדמים באמצע.
|
|
9 נמסיס לא מצוין, נמסיס טוב+
|
|
00:00:00 01/01/2003
|
אורי אביב
|
avivuri@hotmail.com
|
תחילה, אבקש, ניב ואנוכי שני אנשים נפרדים, כ"א בעל רצון ודיעה משלו... המאמר שכתוב מעלה נכתב בצורה מצוינת, אין לי טענות לכותב או לעורך... אני רק לא מסכים עם הקטילה המוחלטת שלו של הסרט. אני מודע לחסרונות של הסרט ואני יודע שהוא לא מדהים. מתוך סרטי "הדור הבא", לטעמי הוא טוב יותר מ"דורות" ומ"insurrection", מה שעושה אותו לסרט השני באיכות אחרי "מפגש", בין סרטי "הדור הבא", אבל לא בזכות עצמו אלא by the fault... מה שמעיד על חוסר האיכות של סרטי "הדור הבא" בכלליות, ולצערי. יש לסרט הרבה בעיות, אחת מהן העובדה שהוא פונה יותר למעריצים מאשר לקהל הרחב. אני כן יודע שאני נהניתי מהסרט, ואני יודע שאני לא היחיד. בטעות הלכתי גם לראות אותו עם עוד מספר אנשים שאינם "מעריצים שרופים", אך מעורים בעולם של TREK, ואף הם נהנו ממנו. לגבי המפיקים, אין ספק שהם ראויים לקטילה ניכרת - הסרט היה מצליח הרבה יותר במידה ולא היה משוחרר שבוע לפני "שר הטבעות" - אין ספק בכך, וזו רק ההתחלה. ואגב, אין לי בעיה לקטול את המפיקים של TREK, הם עשו הרבה עוולות לסדרה האהובה עלי, בראש ובראשונה שיקוץ בשם "חלל עמוק 9"..
וכשאני חושב על זה, סרטי TREK נמדדים אצלי אכן במדד אחר. כי במדד הסרטים ה"אמיתי" הם לא ממש יעמדו... אני חושב שהעובדה שאני מודע לזה עושה אותי לפחות "שרוף" ממה שהתכוונת או חשבת שאני... הסרט הכי אהוב עלי הוא לא סרט TREK, וגם לא הסרט השני או השלישי. לסרטי TREK "מעמד" מיוחד משלהם...
נסכים שלא נסכים.
|
|
10 ועכשיו הבנתי מה באמת לא אהבתי בביקורת
|
|
00:00:00 01/01/2003
|
אורי אביב
|
avivuri@hotmail.com
|
אני לא מסכים יותר מדי עם הטענות של ניב. אבל, הביקורת הזו אחלא, לאתר של "מעריב" או "ידיעות", בקיצור, ביקורת סרטים. כשמדובר במד"ב בכלל וב-TREK בפרט, הייתי מצפה לאיזושהי מידה של סימפתיה התחלתית... דוד שלי אמר לי פעם על hot dogs - even the worst hot dog is good. בעיני חובב TREK, אפשר לומר את אותו הדבר על כל פרק ויצירה של TREK... ניכר לראות שהכותב מבין בעולם של TREK. לא "הערצה עיוורת", אבל מידה קטנה של חמימות לנושא, אחרת למה לטרוח להוריד את הסרט ולראות אותו בכלל...?
|
|
11 לאורי,
|
|
00:00:00 01/01/2003
|
דוד אבן
|
|
הואשמתי בחיי בהרבה מחדלים ומעשים, אך מעולם לא הואשמתי בכך שאינני אוהב את מסע בין כוכבים. הסיבה לביקורת שלי היא האהבה שאני רוחש לז'אנר ולסדרה והאוול הנורא שנעשה כאן לכל חובבי הסדרה. אני נושא את דגלם של כל החובבים שאינם מוכנים להקריב את האינטליגנציה שלהם על מזבח יוצרי מסע בין כוכבים. וזה מה שהסרט הזה היה, עלבון לאינטליגנציה. ובתור שכזה - בעיני לפחות, הוא חדל להיות 'מסע בין כוכבים' ועבר אל הצד האפל בו מסתתרים לוקאסים וברמנים למיניהם שכל המעסיק אותם הוא כמה מיליונים יפיקו מרעיונות שחוקים וחוזרים על עצמם. אז אם אתה נהנה שיורקים לך בפרצוף ובא אחר-כך לבקש עוד - נמסיס הוא הסרט בשבילך. אם לא, עדיף לדחוף את ראשך לטואלט לשעה או שתיים, זה עדיף בעיני על בזבוז הזמן הטוטאלי הזה!
|
|
12 לאורי - אתה קורא מה שאתה כותב?
|
|
00:00:00 01/01/2003
|
איציק
|
|
בגלל שאנחנו חובבי התחום אנחנו צריכים לעבור בשתיקה על כל שטות? לדעתי כמי שאוהב מדע בדיוני וחשוף לו שנים רבות - אני הקטגור הגדול ביותר של יצירות המזלזלות בקוראים ובצופים. לא ראיתי את נמסיס כך שלא אביע דיעה אבל אם הביקורת נכונה רק בחלקה... חבל אבל זה בדיוק המקום לחשוף את האמת.
|
|
13
|
|
00:00:00 01/01/2003
|
אורי אביב
|
avivuri@hotmail.com
|
אם אכן חובב "מסע" אתה, רק עצם העובדה שמדובר פה בסרט חדש של הסדרה, אמור לגרום ל-tingling בכל קצות האצבעות. וכשסוף סוף אתה רואה את הסרט, אתה לא יכול להיות שלא נרגש מהמון רגעים שאני יכול רק לקרוא להם רגעי "TREK". החתונה, דייטה שר, פיקארד קורא לרייקר "מר טרוי" ועוד המון דברים קטנים. לא, זה לא עושה את הסרט לטוב ברמת הבימוי או מצליח בקולנוע. אבל זה עושה אותו לסרט "TREK" טוב, והוא אכן כזה. מקוריות? מסכים למחצה עם ההערה הזו, אבל אין דבר רע בעוד הרפתקה להציל את היקום. ו... צר לי, אבל להרוג את דייטה, יש בזה משהו מקורי מבחינת "פיתוח הדמות" שלו... כן, אני יודע וזוכר, ספוק גם מת. אבל בניגוד ל"להציל את העולם" שהם עושים בכל פרק וסרט, להרוג את הדמות האהודה ביותר על הקהל, זה לא משהו שעושים בכל עלילת TREK. ושוב, לא, זה לא סרט מצוין בשום אמת מידה, אבל בהחלט לא סרט גרוע, וודאי שלא "המסמר האחרון", ומוזר לי שחובב "מסע" ישתמש בביטויים כ"כ בוטים (אשמח גם אם עולם הביטויים הבוטה שלך לא יכוון בין השאר גם אלי) לסרט בסדרת הסרטים שהוא חובב.
ואם נראה לך שאני מנותק מכל אובייקטיביות ולא מסוגל להבין מה זה סרט טוב, הסרט האהוב עלי הוא בכלל "אפוקליפסה עכשיו" ואף אחד בעשיריית הסרטים האהובה עלי הוא לא סרט "TREK". אני נותן להם סקאלה אחרת, מיוחדת, ומקום חם בלב. אני לא מסוגל לומר את הדברים הכ"כ קרים שאתה כתבת מאותו מקום...
יום טוב!
|
|
14 בתשובה לאורי
|
|
00:00:00 01/01/2003
|
דוד אבן
|
|
אין לי בעיה עם הגישה שלך ההופכת כל רגע של מוות (כמו זה של דאטה - שאני לפחות נזהרתי כדי לא לקלקל לצופים שעוד לא ראו - ומוזר שאתה מדבר עליו בכזו צורה) או חתונה, ולא משנה איך הם נראים ומבויימים למשהו מרגש רק כי זה כבר חלק מהמשפחה. כאמור זו זכותך. אותי ביקשו לכתוב ביקורת על הסרט. לא להביע את רחשי ליבי העמוקים, לא לספר מה ריגש אותי למרות היותו קיטש ואיכסה, אלא לתת ביקורת על הסרט - זה מה שאתה קורא. אמנם המתנתי זמן רב לסרט הזה אבל כשהוא הגיע לא נותר לי אלא לחשוף אותו בתור מה שהינו - אשליה ותו לאו. זו המטרה של ביקורת, לא לשפוך על אנשים אחרים את הרגשות האישיים שלך לגבי סרט אלא לנסות ולתת לקוראים תחושה של מה יש בסרט הזה ומה אין בו. המטרה של ISF היא להעלות דיון אמיתי בסרטים ובספרים, לשאול שאלות ולהמליץ המלצות, על בסיס של ידע רב שנרכש על ידי הכותבים באתר - כך לפחות נאמר לי והוצהר לא אחת. לצערי הרב (הרב מאוד אפילו) עולה החסר על הנמצא בנמסיס, והביקורת שלי משקפת את דעתי על הסרט, דיעה המבוססת על עיסוק בקולנוע, ספרות והרבה מדע בדיוני ומסע בין כוכבים - לא את מאויי נפשי הכמוסים - שעם כל הכבוד לי, לא ממש מעניינים אף אחד.
|
|
15 אין מה לעשות ..נמסיס סרט רע !
|
|
00:00:00 06/01/2003
|
עידן
|
sanctus@bezeqint.net
|
אחרי שנגמר הסרט פתאום נזכרתי שאני לא צופה בפרק בסידרה "הדור הבא" אלא בסרט משנת 2002 סרט שמליוני אנשים ציפו לו ..ואח איזו אכזבה ..העלילה מזכירה קצת את העלילה בסידרה "טלטאביז" עוד פעם מלחמה וקנוניות של הרומיולאנים כמה נדוש ..חיכינו כול כך הרבה זמן כדי לראות עוד מלחמה ? מה לא חסרות לנו מלחמות בשנים האחרונות ? אם הסרט נמסיס היה אפילו סביר המעריצים בארה"ב לא היו נוטשים אותו אבל מאחר והוא כול כך גרוע המפיקים מייד נענשו..
כדאי לראות אבל אין לצפות לגדולות ונצורות..אפשר לראות את זה כפרק בונוס של "הדור הבא" ואז האכזבה קשה פחות...
|
|
16 נא לא להשמיץ את ג'יינווי
|
|
00:00:00 17/01/2003
|
עוזי
|
|
כחובב חובבני, לא יצא לי לראות הרבה מפרקי ה'דור הבא' בעבר, אך ממה שראיתי - אהבתי פחות מוואייג'ר. עכשיו אני מבין כי ג'יינווי מופיעה בסרט החדש - וזה לבדו סיבה טובה בשבילי לראות את הסרט כשיגיע (אף שע"פ הכתבה, לא זה הסרט שיחבב את ה'דור הבא' עליי).
|
|
17 משנכון, נכון. הסרט הוא עלבון.
|
|
00:00:00 20/04/2003
|
אלכס
|
|
|
|
18 ראיתי את הסרט ו....
|
|
00:00:00 11/05/2003
|
גדי
|
|
לדעתי, לא רע בכלל. חבל שזה האחרון של הדור הבא, דווקא הייתי מצפה לעוד אחת לפחות... מעניין מה יהיה עכשיו..DS9?וויג'ר?אנטרפרייז? בכל מקרה-הסרטים האלו מיועדים למעריצי הסדרה בלבד. מספיק טוב בשבילי.
|
|
|
|
|
קישורים
|
|
|
חדשות אחרונות
|
קולנוע
|
19/11/2010
|
זה שיר פרידה – ISF סוגר את שעריו
|
11/09/2010
|
עיבודים לרוב - והפעם המגדל האפל מאת סטפן קינג
|
14/08/2010
|
חרב אור הכחולה תגיע לקרן הכחולה
|
08/08/2010
|
הצצה בלעדית לטיזר של האוונג'רס
|
30/07/2010
|
הנוסע השמיני : ההתחלה
|
|
טלויזיה
|
17/10/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 76 והאחרון
|
30/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 75
|
27/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 74
|
20/09/2010
|
פרק השבוע של האקס-מן פרק 73
|
10/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן- פרק 72
|
|
ספרים
|
06/09/2010
|
הוצאה מחודשת לצלל-אלף
|
30/07/2010
|
אן רייס משתגעת סופית
|
25/07/2010
|
ספר הנופלים של מאלאזן נסגר.
|
14/07/2010
|
הכבוד המיצרי
|
27/06/2010
|
והמנצח במדלית זהב... ניל גיימן
|
|
סיפורים
|
04/06/2010
|
נפתחה תחרות הסיפורים הקצרים על שם עינת פלג ז"ל לשנת 2010
|
02/05/2008
|
סקופ בלעדי ! פנטסיה 2000 ב-2008
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
09/08/2007
|
פרס גפן 2007 – הצבעה לשלב א'
|
06/08/2007
|
תחרות סיפורים שנתית – פרס עינת
|
|
קומיקס
|
22/07/2010
|
האם היו ערפדים בתורה?
|
13/07/2010
|
הארווי פארקר נפטר בגיל 70
|
15/07/2009
|
קומיקס וירקות לפרס אייזנר
|
05/07/2009
|
מייקל ג'קסון הקומיקס
|
03/06/2009
|
אלכס רוס ומייק קארי חוברים למען ה-Human Torch
|
|
מקומי
|
02/09/2010
|
להפחיד בעברית
|
26/07/2010
|
פסטביל אייקון מחפש כריש מכירות
|
24/05/2010
|
קול קורא להגשת אירועים לפסטיבל אייקון
|
28/11/2009
|
כנס מאורות בנושא אסטרונומיה ומדע בדיוני יוצא לדרך!
|
15/08/2009
|
מכרז לפעילות דוכן יד-שנייה באייקון
|
|
מסע בין כוכבים
|
15/05/2009
|
Q כאן
|
12/05/2009
|
צוות שחקני פרייזר עושים כבוד לסדרת וויאג'
|
11/05/2009
|
קפטן גים טי קרי דור ההמשך
|
05/05/2009
|
אבודים במסע בין כוכבים
|
17/04/2009
|
וכך זה התחיל
|
|
אנימה
|
02/09/2008
|
Voltron בדרך למסך הגדול
|
17/04/2008
|
Ghost in the Shell -3D
|
20/03/2008
|
פוניו לא סתם על הצוק
|
19/03/2008
|
'ננה' בין המועמדים לפרס טזוקה
|
16/03/2008
|
קיטארו למבוגרים
|
|
אימה
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
13/11/2006
|
הצצה ראשונה ל- The Hills Have Eyes 2
|
06/11/2006
|
מסורת לא שוברים - בהאלווין הבא - מסור 4
|
25/10/2006
|
זומבים זומבים ועוד זומבים ב''יום המתים''
|
24/10/2006
|
פינהד כפי שמעולם לא ראינו אותו
|
|
משחקי תפקידים
|
05/02/2010
|
כנס מבוכים ודרקונים, 28 בפברואר 2010
|
27/09/2007
|
טקטיקה - חנות משחקים חדשה בדיזינגוף סנטר
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
24/07/2007
|
כנס "קרא-קון" לשיטות משחקי תפקידים
|
26/02/2007
|
כנס ביגור
|
|
עתידנות
|
11/12/2008
|
הלו, שומעים אותי?
|
23/11/2008
|
פריצת דרך בהשתלות
|
05/11/2008
|
אנרגיה סולארית
|
31/10/2008
|
מטוסים גרעיניים?
|
24/10/2008
|
שמש נצחית בראש צלול
|
|
משחקי מחשב
|
25/07/2010
|
הטריילר החדש של DC universe
|
26/06/2009
|
מלחמת הכוכבים לגו
|
19/02/2009
|
Counter-Strike המשחק האהוב ביותר בישראל של 2008
|
18/07/2008
|
DC משיקה את DC Universe Online, משחק רשת מרובה משתתפים
|
14/06/2008
|
Old Republic 3?
|
כתבות אחרונות
|
קולנוע
|
איך למדתי להפסיק לדאוג ולאהוב את אבודים זהו.
חגי אלקיים
27/06/2010
שש שנים עברו-חלפו להן. שש שנים של שאלות, של תיאוריות, ובעיקר – של דמויות.
|
|
טלויזיה
|
פרק ראשון מ''בן אלמוות מאת רוג'ר זילאזני''
רוג'ר זילאזני (1937-1995)
25/12/2008
במהלך "שלושת הימים" נחרב כדור הארץ. בני האדם עזבו כבר מזמן את הערבות הרדיואקטיביות השוממות והפכו לנוודים, בני בלי בית, המתגוררים ביקום לא להם. רק מתי מעט, אידיאליסטים, מוזחים, שארית הפליטה, עושים את דרכם בין הצללים בחיפוש אחר אתמול שלעולם לא יחזור.
|
|
ספרים
|
ג'ובניק: סיפור אישי -רקע לאומי
עופר ברנשטיין
06/10/2008
כתבה חדשה ומעניינת של לא אחר מעופר ברנשטיין.
|
|
סיפורים
|
פנטזי.קון 2009
יוליה שנרר
11/08/2009
מציאות או פנטזיה?
|
|
קומיקס
|
צריך סוף לסיפור אהבה? ביקורת סרט
רז גרינברג
18/04/2008
מאז יצירת המופת הראשונה שלו, "Voices of Distant Star", נשמע קולה של חבורה צעקנית ונרגשת שהכתירה את הבמאי מקוטו שינקאי בתואר "מיאזאקי הבא". אם לשפוט על פי סרטו האחרון, "5 סנטימטרים בשניה", בקרוב מאוד נצטרך להודות שהם צדקו.
|
|
מקומי
|
אז למה להם פוליטיקה עכשיו? ז'אנר האימה כמבטא הלך רוח פוליטי
איתן גפני
16/05/2007
מאמרו החדש של איתן גפני על הזוועתונים החדשים של הקולנוע
|
טינה לאמריקנים: ביקורת על הטינה 2
איתן גפני
16/05/2007
איתן גפני חוזר עם ביקורת על הטינה 2 וסרטי אימה המבוססים על סרטי אימה יפנים
|
|
מסע בין כוכבים
|
Fuzion- the generic rules
אבי סבג
01/12/2006
חברת hero games יחד עם R. Talsorian איחדו כוחות כדי ליצור שיטת משחק אוניברסלית שתנצל את היסודות העקרונות שבשיטות הגיבור וב- Interlock (שיטת המשחק של R. Talsorian) ותתיך אותם לכדי שיטה פשוטה, גמישה, פתוחה אוניברסלית וחופשית, כלומר שתופץ חינם ברשת. התוצאה, כפי שנראה, היתה טובה משקיוו.
|
|
אנימה
|
כוח המחץ- התמונות
עומרי בר-לב
30/01/2009
|
|
אימה
|
מטאל גיר סוליד 4
עומרי בר-לב
20/07/2010
מטאל גיר סוליד, היא אחת מסדרות המשחקים הנחשבות ביותר שיש היום. הסדרה התחילה לפני יותר מעשרים שנה ועדיין רצה בהצלחה גדולה.
|
|
משחקי תפקידים
|
|
עתידנות
|
|
משחקי מחשב
|
|
|