|
|
|
|
|
|
מוסיקת דם - פרק מתוך ספר
גרג בר
עברית
אלכס בן ארי
|
|
לפני למעלה משנה ראה אור בעברית ספרו המתורגם הראשון של מי שנחשב לאחד מגדולי סופרי המדע הבדיוני בכל הזמנים - גרג בר. 'מוסיקת דם' הוא ספרו הטוב ביותר של בר ואנו שמחים להביא לכם את הפרק הראשון מתוכו. הפרק מוגש באדיבות הוצאת 'כתר'.
|
________________________מגב הספר:________________________ סוף דברי ימי האדם על כוכב הלכת ארץ או השלב הבא באבולוציה האנושית? לכשהחל ווירג'יל יולם לפתח במעבדתו זן חדש של חיידקים תבוניים, ודאי לא שיער לאן יוביל מחקרו. מגיפה מסתורית וקטלנית הפורצת ברחבי יבשת אמריקה מכריעה את האוכלוסייה כולה ושכבה של חומר ביולוגי מכסה את פני היבשה והים. רק אדם אחד מצליח להימלט. זהו תחילתו של סיפור יוצא דופן ונועז היורד אל שורשי ההבנה של מהות הקיום האנושי, סיפור השלב הבא בהתפתחות המין האנושי, סיפור של אבולוציה מעשה ידי אדם. מוסיקת דם נכתב לפני למעלה מחמש עשרה שנה, אך הזמן החולף והקדמה הטכנולוגית שהביא עמו, הפכו את הספר לאקטואלי יותר, ואת השאלות המוסריות - פילוסופיות העולות ממנו לרלוונטיות ומחוברות יותר לכאן ועכשיו. גרג בר, מבכירי סופרי המדע הבדיוני בכל הזמנים, כיהן כנשיא אגודת סופרי המדע הבדיוני האמריקאים וספריו תורגמו לשפות רבות. מוסיקת דם הוא ספרו הראשון הרואה אור בשפה העברית. ___________________לה הויה, קליפורניה____________________
השלט הכחול-שחור המלבני ניצב על תלולית נמוכה של סבך עשב קוריאני ירוק בהיר, מוקף באירוסים ולצידו פלג מבוטן כהה מלא דגי נוי ססגוניים. על צד השלט הפונה לרחוב היה חרוט השם ג'נטרון באותיות דפוס אדומות מעוטרות, ומתחתיו הססמה 'המקום שבו דברים קטנים מביאים לשינויים גדולים'. המעבדות ומשרדי העסקים של ג'נטרון שכנו במבנה באוהאוס דמוי פרסה מבטון חשוף שבמרכזו חצר פנימית מלבנית. המתחם הראשי כלל שני מפלסים עם מסדרונות פתוחים. מעבר לחצר, בדיוק מאחורי תלולית עפר מלאכותית שטרם הספיקה להוריק, ניצבה קוביית זכוכית שחורה בעלת ארבע קומות המגודרת תיל מחשמל. אלה היו שתי פניה של ג'נטרון: המעבדות הפתוחות שבהן התקיים המחקר בביו-שבבים, ובניין החוזים של משרד ההגנה שבו נבחנו יישומים צבאיים. סידורי הביטחון היו נוקשים אפילו במעבדות הפתוחות. כל העובדים ענדו תגים מודפסי לייזר, וכניסת אנשים זרים למעבדות הייתה בפיקוח קפדני. הנהלת ג'נטרון -- חמישה בוגרי סטנפורד שהקימו את החברה שלוש שנים בלבד לאחר סיום לימודיהם -- הבינה שריגול תעשייתי היה סביר אפילו יותר מדליפה מודיעינית בקובייה השחורה. עם זאת כלפי חוץ הייתה האווירה רגועה, ונעשה מאמץ להבליע את סידורי האבטחה. גבר גבוה שחוח-כתפיים בעל שיער שחור פרוע חילץ את עצמו מתוך וולבו ספורט אדומה והתעטש פעמיים בטרם חצה את מגרש החנייה של העובדים. העשבים החלו לבצבץ לקראת אורגיית קיץ מוקדמת של גירוי. כלאחר יד הוא בירך לשלום את וולטר, השומר המזדקן, שהיה דק ושרירי כמו כלב מירוצים. בדיוק באותו האופן העביר וולטר את התג שלו בסורק הלייזר לאישור. 'לא ישנת מספיק בלילה, מר יולם?' שאל וולטר. ורג'יל חשק את שפתיו והניד בראשו. 'מסיבות, וולטר'. עיניו היו אדומות, ואפו היה נפוח מהקינוח המתמיד בממחטה שנחה עתה, כנועה וממורטטת, בכיסו. 'אני לא יודע איך גברים עובדים כמוך יכולים להתהולל באמצע השבוע'. 'הגברות דורשות, וולטר', אמר ורג'יל בעודו חולף על פניו. וולטר הנהן וחייך חיוך רחב, אף שבאמת הטיל ספק בכך שלוורג'יל הולך יותר מדי, מסיבות או לא מסיבות. לאף אחד עם זקן של שבוע לא הלך יותר מדי עם בחורות, אלא אם כן הדרישות ירדו מאוד מאז ימיו של וולטר. יולם לא היה הדמות הכובשת ביותר בג'נטרון. הוא התנשא לגובה של מאה ותשעים סנטימטרים מעל כפות רגליים שטוחות גדולות מאוד. היו לו עשרה קילוגרמים עודפים, ובגיל 32 כבר סבל מכאבי גב ומלחץ דם גבוה ומעולם לא הצליח להגיע לגילוח חלק מספיק שיפטור אותו ממראה האמט קלי שלו. קולו כאילו תוכנן מראש שלא לרכוש ידידים -- צורמני, חורק מעט, נוטה לקולניות. שני עשורים בקליפורניה החליקו את מבטאו הטקסני, אך כשהיה נרגש או כועס, שב הדרום ותפס את מקומו משנה תוקף. ייחודו האחד היה זוג עיני ברקת יפהפיות, גדולות ומלאות הבעה המעוטרות ריסים מפוארים. עם זאת הן היו דקורטיביות יותר מאשר פונקציונליות; הן היו מוסתרות מאחורי זוג משקפיים גדולים בעלי מסגרת שחורה. ורג'יל היה קצר רואי. הוא עלה במדרגות, שתיים ושלוש בכל צעד, רגליו הארוכות והחזקות גורמות למדרגות הבטון והמתכת להדהד. בקומה השנייה פסע לאורך המסדרון הפתוח לחדר הציוד המשותף של 'חטיבת הביו-שבבים המתקדמים' שהיה ידוע בשם המעבדה המשותפת. את בקריו החל בדרך כלל בבדיקת דגימות של אחת מחמש האולטרה-צנטריפוגות. הלקט האחרון שלו כבר הסתחרר 60 שעות ב200,000- ג'י וכעת היה מוכן לאנליזה. לגבי אדם בממדיו, היו לוורג'יל ידיים עדינות ורגישות להפתיע. הוא הסיר מאיץ טיטניום שחור יקר מהאולטרה-צנטריפוגה ואת סגר הוואקום העשוי פלדה החליק חזרה למקומו. הוא הניח את המאיץ על משטח עבודה ובזו אחר זו הוציא את חמש מבחנות הזכוכית השמנמנות שנחו במתלים תחת ראשו הפטרייתי ופזל אליהן. כמה שכבות בצבע בז' מובחנות היטב זו מזו התגבשו בכל מבחנה. גבותיו השחורות העבות של ורג'יל התקמרו והתחברו מאחורי המסגרת העבה של משקפיו. הוא חייך, מגלה שיניים מוכתמות בחום בעקבות ילדות של שתיית מים עתירי פלואור. בדיוק כשעמד לשאוב את תמיסת המשרה ואת השכבות הלא נחוצות, זמזם הטלפון במעבדה. הוא הניח את המבחנה על מתקן תלייה והרים את השפופרת. 'מעבדה משותפת, יולם מדבר'. 'ורג'יל, זו ריטה. ראיתי אותך נכנס, אבל לא היית במעבדה שלך --' 'נמצא אבל לא בבית, ריטה. מה העניין?' 'ביקשת ממני -- אמרת לי -- להודיע לך אם אדון מסוים יגיע. אני חושבת שהוא כאן, ורג'יל'. 'מייקל ברנרד?' שאל ורג'יל, קולו עולה. 'אני חושבת שזה הוא. אבל, ורג'יל --' 'אני כבר יורד'. 'ורג'יל --' הוא ניתק והיסס לרגע בנוגע למבחנות ואחר כך הותיר אותן במקומן. אזור הקבלה של ג'נטרון היה שלוחה מעגלית בפינה המזרחית של קומת הקרקע, המוקף חלונות ענק וזרוע בנדיבות בעשבי אספידיסטרות בכדי חרס בגוני כרום. אור בוקר לבן מסנוור שטף את שטיח התכלת בשעה שוורג'יל נכנס מצד [מכיוון?] המעבדה. ריטה נעמדה מאחורי שולחנה כאשר חלף על פניה. 'ורג'יל --' 'תודה', אמר. עיניו היו נעוצות בגבר המכובד למראה בעל השיער המאפיר שעמד ליד הספה היחידה במבוא. לא היה ספק בדבר; מייקל ברנרד. ורג'יל זיהה אותו מתצלומים ומתמונת השער שלו שפרסם הטיים לפני שלוש שנים. הוא הושיט את ידו והעלה על פניו חיוך ענק. 'אני שמח לפגוש אותך, מר ברנרד'. ברנרד לחץ את ידו של ורג'יל, אך נראה מבולבל. ג'רלד ט' הריסון עמד בפתח הדלת הכפולה של המשרד הראווה המפואר של ג'נטרון, שפופרת הטלפון אחוזה בין אוזנו לכתפו. ברנרד הביט בהריסון בציפייה להסבר. 'אני שמח מאוד שקיבלת את ההודעה שלי ...' המשיך ורג'יל בטרם הבחין בנוכחותו של הריסון. הריסון נפרד מיד מבן שיחו וטרק את השפופרת בתושבתה. 'לדרגה יתרונותיה שלה, ורג'יל', אמר ובתוך כך חייך חיוך רחב מדי והתמקם לצד ברנרד. 'סליחה, איזו הודעה?' שאל ברנרד. 'זהו ורג'יל יולם, אחד מחוקרינו הטובים ביותר', אמר הריסון בהתרפסות. 'כולנו שמחים מאוד בביקורך, מר ברנרד. ורג'יל, אני אחזור אליך מאוחר יותר בקשר לעניין ההוא שרצית לדון בו'. הוא לא ביקש לדבר עם הריסון על שום דבר. 'אין בעיה', אמר ורג'יל. התחושה הישנה המוכרת שבה לכרסם בו: מתחמקים ממנו, דוחקים אותו הצידה. לברנרד לא היה צל של מושג מי הוא. 'אחר כך, ורג'יל', אמר הריסון בהטעמה. 'בטח, אין בעיה'. הוא התרחק, הציץ בברנרד בתחינה, אחר כך הסתובב ויצא בצעדים כבדים בעד הדלת האחורית. 'מי זה היה?' שאל ברנרד. 'בחור שאפתן מאוד', אמר הריסון בקדרות. 'אבל אנחנו שולטים במצב'. משרדו של הריסון היה בחלל פנוי בקומת הקרקע בקצהו המערבי של בניין המעבדות. החדר היה מוקף מדפי עץ שספרים היו מסודרים עליהם בקפידה. על המדף שמאחורי השולחן ניצבו אוגדנים מוכרים מפלסטיק שחור מקולד ספרינג הרבור. מסודרים מתחתם היו שורה של מדריכי טלפון -- הריסון אסף ספרי טלפון עתיקים -- וכמה מדפים של ספרים במדעי המחשב. המכתבה השחורה נשאה משטח כתיבה עם שולי עור ומסוף מחשב. מבין מייסדיה של ג'נטרון, רק הריסון וויליאם ינג נותרו בשטח זמן רב מספיק לחזות במעבדות מתחילות לעבוד. שניהם נטו לעסקים יותר מאשר למחקר, אף שהדוקטורטים שלהם היו תלויים על הקירות ספוני העץ. הריסון נשען לאחור בכיסאו, זרועותיו מורמות וכפות ידיו שלובות מאחורי צווארו. ורג'יל הבחין בסימן קל שבקלים של כתמי זיעה תחת כל אחד מבתי השחי. 'ורג'יל, זה היה מאוד מביך', אמר. השיער הלבן-בלונדיני היה מסודר מעשה-אמן כך שיסתיר את ההידלדלות המוקדמת. 'מצטער', אמר ורג'יל. 'לא יותר ממני. אז הזמנת את מר ברנרד לבקר במעבדות שלנו'. 'כן'. 'למה?' 'חשבתי שהעבודה תעניין אותו'. 'גם אנחנו חשבנו ככה. לכן אנחנו הזמנו אותו. אני לא חושב שהוא אפילו ידע על ההזמנה שלך, ורג'יל'. 'נראה שלא'. 'פעלת מאחורי הגב שלנו'. ורג'יל עמד לפני השולחן, מביט בדכדוך בצידו האחורי של צג המחשב. 'עשית בשבילנו הרבה מאוד עבודה מועילה. רותוויילד אומר שאתה מבריק, אולי אפילו חסר תחליף'. רותוויילד היה מנהל פרויקט הביו-שבבים. 'אבל אחרים אומרים שאי אפשר לסמוך עליך. ועכשיו... זה'. 'ברנרד --' 'לא מר ברנרד, ורג'יל. זה'. הוא סובב את המסוף ולחץ על אחד ממקשי המקלדת. הקובץ הסודי של ורג'יל נגלל על גבי המסך. עיניו התרחבו וגרונו התכווץ, אך לזכותו ייאמר שלא נחנק. 'לא קראתי את כולו, אבל נשמע כאילו אתה מתעסק בכמה דברים חשודים מאוד. אולי אפילו לא אתיים. כאן בג'נטרון אנחנו אוהבים לציית לתקנות, בייחוד לאור המעמד העתידי שלנו בשוק. אבל לא רק בגלל זה. הייתי רוצה להאמין שאנחנו מנהלים כאן חברה שפועלת על-פי כללי האתיקה'. 'אני לא עושה שום דבר לא אתי, ג'רלד'. 'באמת?' הריסון הפסיק לגלול. 'אתה עוסק בתכנון השלמות די-אן-איי חדשות לכמה מיקרואורגניזמים שמצויים בפיקוח משרד הבריאות. ואתה גם עובד על תאים יונקיים. אנחנו לא עובדים כאן על תאים יונקיים. אנחנו לא ערוכים לטפל במפגעים הביולוגיים -- לא במעבדות הראשיות. אבל אני משוכנע שאתה יכול להבהיר לי את טיבו הבטוח והלא מזיק של המחקר שלך. אתה לא מייצר מגפה חדשה למכירה למהפכני העולם השלישי, נכון?' 'לא', ענה ורג'יל בפסקנות. 'יופי. חלק מהחומר הזה הוא מעבר להבנתי. זה נשמע כאילו אתה מנסה להרחיב את פרויקט הבשמ'רים שלנו. יכול להיות שיש כאן דברים חשובים'. הוא עצר לרגע. 'מה לעזאזל אתה באמת עושה, ורג'יל?' ורג'יל הסיר את משקפיו וניגב אותם בכיס חלוק המעבדה שלו. פתאום התעטש עיטוש קולני ורטוב. הריסון נראה אחוז בחילה קלה. 'רק אתמול פיצחנו את הצופן. כמעט במקרה. למה החבאת את זה? זה משהו שהיית מעדיף שלא נדע?' ללא משקפיו נראה ורג'יל ינשופי וחסר אונים. הוא החל לגמגם תשובה, אחר כך עצר וזקר את סנטרו קדימה. גבותיו השחורות העבות התכווצו בתמיהה מהולה בכאב. 'נראה לי שעבדת קצת עם מכונת הגנים שלנו. בלי אישור, כמובן, אבל מעולם לא היית צייתן גדול'. פניו של ורג'יל נצבעו עתה אדום עז.'אתה בסדר?' שאל הריסון. הוא שאב הנאה חולנית מכך שגרם לוורג'יל להתפתל. חיוך איים להתפרץ מבעד להבעתו המתחקרת. 'אני בסדר', אמר ורג'יל. 'אני עבדתי... עובד... על ביולוגיקה'. 'ביולוגיקה? אני לא מכיר את המונח'. 'ענף צדדי של הביו-שבבים. מחשב אורגני אוטונומי'. המחשבה לומר דבר-מה נוסף הייתה כרוכה בייסורים. הוא כתב לברנרד -- ללא תוצאות כנראה -- כדי להזמין אותו לראות את עבודתו. הוא לא רצה למסור את כולה לג'נטרון מתוקף תנאי סעיף העובד השכיר בחוזה שלו. זה היה רעיון פשוט כל-כך, גם אם העבודה ארכה שנתיים -- שנתיים חשאיות ומפרכות. 'אני סקרן'. הריסון סובב חזרה את המסוף וגלל לאורך הקובץ. 'אנחנו לא מדברים רק על חלבונים ועל חומצות אמינו. אתה מתעסק פה עם כרומוזומים. מרכיב מחדש גנים יונקיים; אפילו, אני רואה, מערבב פנימה גנים של וירוסים ובקטריות'. עיניו כבו. הן הפכו אפורות-סלעיות. 'אתה יכול להביא לסגירתה המידית של ג'נטרון, ורג'יל, ברגע זה ממש. אין לנו אמצעי בטיחות לעניינים כאלה. אתה לא עובד אפילו בתנאי P-3'. 'אני לא מתעסק עם גנים פעילים'. 'יש סוג אחר?' הריסון רכן קדימה בפתאומיות, זועם על הניסיון של ורג'יל למרוח אותו. 'אינטרונים. רצפים שלא מקודדים למבנה חלבון'. 'מה איתם?' 'אני עובד רק באזורים האלה. וגם... אני מוסיף עוד חומר גנטי לא פעיל'. 'זה נשמע לי כמו דבר והיפוכו, ורג'יל. אין לנו שום הוכחה שאינטרונים לא מקודדים למשהו'. 'כן, אבל --' 'אבל --' הריסון הרים את ידו. 'כל זה לא כל-כך קשור לעניין. נוסף על כל הדברים האחרים שעוללת, העובדה היא שהיית מוכן להפר את החוזה שלך, ללכת מאחורי הגב שלנו לברנרד ולנסות לרתום אותו ליוזמה פרטית. אמת?' ורג'יל לא אמר דבר.'אני יוצא מתוך הנחה שאתה לא בחור מתוחכם, ורג'יל. לא בענייני עסקים. אולי לא העלית על דעתך את ההשלכות'. ורג'יל בלע את רוקו בקושי. פניו עדיין היו בגון אדום שזיף. הוא היה יכול לחוש את הדם הולם באוזניו, תחושת המתח החולנית סחררה אותו. הוא התעטש פעמיים. 'ובכן, אציג לפניך את ההשלכות. אתה קרוב מאוד לכך שנארוז את התחת שלך ונטיס אותך מפה על טיל'. ורג'יל זקר את גבותיו בתגובה. 'אתה חשוב לפרויקט הבשמ'רים. אילו לא היית כזה, היית עף מכאן בשנייה, והייתי דואג אישית שלא תעבוד לעולם במעבדה פרטית. אבל ת'ורנטון, רותוויילד והאחרים מאמינים שאולי נוכל לגאול אותך, ורג'יל. כן, ורג'יל. לגאול אותך. להציל אותך מעצמך. לא שיתפתי בזה את יאנג. זה לא יעבור הלאה -- אם תתנהג כמו שצריך. הוא נעץ בורג'יל מבט חודר מתחת לגבותיו. 'תפסיק את הפעילויות הצדדיות שלך. אנחנו נשמור את הקובץ שלך כאן, אבל אני רוצה שכל הניסויים שלא קשורים לבשמ'רים יחוסלו, ושכל היצורים שהתעסקת איתם יושמדו. אני אישית אבדוק את המעבדה שלך בעוד שעתיים. אם זה לא ייעשה, תפוטר. שעתיים, ורג'יל. בלי יוצאים מן הכלל, בלי הארכות'. 'כן, אדוני'. 'זה הכול'.לצורך הגילוי הנאות: עורך אתר ISF הוא גם עורך סדרת המדע הבדיוני שבמסגרתה הופיע 'מוסיקת דם'.
|
|
|
לידיעה זו התפרסמו 1 תגובות
|
תגובות
|
1 ומה קורה עם שאר הספרים של "כתר"?
|
|
00:00:00 18/12/2002
|
ניר
|
|
|
|
|
|
|
קישורים
|
|
|
חדשות אחרונות
|
קולנוע
|
19/11/2010
|
זה שיר פרידה – ISF סוגר את שעריו
|
11/09/2010
|
עיבודים לרוב - והפעם המגדל האפל מאת סטפן קינג
|
14/08/2010
|
חרב אור הכחולה תגיע לקרן הכחולה
|
08/08/2010
|
הצצה בלעדית לטיזר של האוונג'רס
|
30/07/2010
|
הנוסע השמיני : ההתחלה
|
|
טלויזיה
|
17/10/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 76 והאחרון
|
30/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 75
|
27/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 74
|
20/09/2010
|
פרק השבוע של האקס-מן פרק 73
|
10/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן- פרק 72
|
|
ספרים
|
06/09/2010
|
הוצאה מחודשת לצלל-אלף
|
30/07/2010
|
אן רייס משתגעת סופית
|
25/07/2010
|
ספר הנופלים של מאלאזן נסגר.
|
14/07/2010
|
הכבוד המיצרי
|
27/06/2010
|
והמנצח במדלית זהב... ניל גיימן
|
|
סיפורים
|
04/06/2010
|
נפתחה תחרות הסיפורים הקצרים על שם עינת פלג ז"ל לשנת 2010
|
02/05/2008
|
סקופ בלעדי ! פנטסיה 2000 ב-2008
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
09/08/2007
|
פרס גפן 2007 – הצבעה לשלב א'
|
06/08/2007
|
תחרות סיפורים שנתית – פרס עינת
|
|
קומיקס
|
22/07/2010
|
האם היו ערפדים בתורה?
|
13/07/2010
|
הארווי פארקר נפטר בגיל 70
|
15/07/2009
|
קומיקס וירקות לפרס אייזנר
|
05/07/2009
|
מייקל ג'קסון הקומיקס
|
03/06/2009
|
אלכס רוס ומייק קארי חוברים למען ה-Human Torch
|
|
מקומי
|
02/09/2010
|
להפחיד בעברית
|
26/07/2010
|
פסטביל אייקון מחפש כריש מכירות
|
24/05/2010
|
קול קורא להגשת אירועים לפסטיבל אייקון
|
28/11/2009
|
כנס מאורות בנושא אסטרונומיה ומדע בדיוני יוצא לדרך!
|
15/08/2009
|
מכרז לפעילות דוכן יד-שנייה באייקון
|
|
מסע בין כוכבים
|
15/05/2009
|
Q כאן
|
12/05/2009
|
צוות שחקני פרייזר עושים כבוד לסדרת וויאג'
|
11/05/2009
|
קפטן גים טי קרי דור ההמשך
|
05/05/2009
|
אבודים במסע בין כוכבים
|
17/04/2009
|
וכך זה התחיל
|
|
אנימה
|
02/09/2008
|
Voltron בדרך למסך הגדול
|
17/04/2008
|
Ghost in the Shell -3D
|
20/03/2008
|
פוניו לא סתם על הצוק
|
19/03/2008
|
'ננה' בין המועמדים לפרס טזוקה
|
16/03/2008
|
קיטארו למבוגרים
|
|
אימה
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
13/11/2006
|
הצצה ראשונה ל- The Hills Have Eyes 2
|
06/11/2006
|
מסורת לא שוברים - בהאלווין הבא - מסור 4
|
25/10/2006
|
זומבים זומבים ועוד זומבים ב''יום המתים''
|
24/10/2006
|
פינהד כפי שמעולם לא ראינו אותו
|
|
משחקי תפקידים
|
05/02/2010
|
כנס מבוכים ודרקונים, 28 בפברואר 2010
|
27/09/2007
|
טקטיקה - חנות משחקים חדשה בדיזינגוף סנטר
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
24/07/2007
|
כנס "קרא-קון" לשיטות משחקי תפקידים
|
26/02/2007
|
כנס ביגור
|
|
עתידנות
|
11/12/2008
|
הלו, שומעים אותי?
|
23/11/2008
|
פריצת דרך בהשתלות
|
05/11/2008
|
אנרגיה סולארית
|
31/10/2008
|
מטוסים גרעיניים?
|
24/10/2008
|
שמש נצחית בראש צלול
|
|
משחקי מחשב
|
25/07/2010
|
הטריילר החדש של DC universe
|
26/06/2009
|
מלחמת הכוכבים לגו
|
19/02/2009
|
Counter-Strike המשחק האהוב ביותר בישראל של 2008
|
18/07/2008
|
DC משיקה את DC Universe Online, משחק רשת מרובה משתתפים
|
14/06/2008
|
Old Republic 3?
|
כתבות אחרונות
|
קולנוע
|
איך למדתי להפסיק לדאוג ולאהוב את אבודים זהו.
חגי אלקיים
27/06/2010
שש שנים עברו-חלפו להן. שש שנים של שאלות, של תיאוריות, ובעיקר – של דמויות.
|
|
טלויזיה
|
פרק ראשון מ''בן אלמוות מאת רוג'ר זילאזני''
רוג'ר זילאזני (1937-1995)
25/12/2008
במהלך "שלושת הימים" נחרב כדור הארץ. בני האדם עזבו כבר מזמן את הערבות הרדיואקטיביות השוממות והפכו לנוודים, בני בלי בית, המתגוררים ביקום לא להם. רק מתי מעט, אידיאליסטים, מוזחים, שארית הפליטה, עושים את דרכם בין הצללים בחיפוש אחר אתמול שלעולם לא יחזור.
|
|
ספרים
|
ג'ובניק: סיפור אישי -רקע לאומי
עופר ברנשטיין
06/10/2008
כתבה חדשה ומעניינת של לא אחר מעופר ברנשטיין.
|
|
סיפורים
|
פנטזי.קון 2009
יוליה שנרר
11/08/2009
מציאות או פנטזיה?
|
|
קומיקס
|
צריך סוף לסיפור אהבה? ביקורת סרט
רז גרינברג
18/04/2008
מאז יצירת המופת הראשונה שלו, "Voices of Distant Star", נשמע קולה של חבורה צעקנית ונרגשת שהכתירה את הבמאי מקוטו שינקאי בתואר "מיאזאקי הבא". אם לשפוט על פי סרטו האחרון, "5 סנטימטרים בשניה", בקרוב מאוד נצטרך להודות שהם צדקו.
|
|
מקומי
|
אז למה להם פוליטיקה עכשיו? ז'אנר האימה כמבטא הלך רוח פוליטי
איתן גפני
16/05/2007
מאמרו החדש של איתן גפני על הזוועתונים החדשים של הקולנוע
|
טינה לאמריקנים: ביקורת על הטינה 2
איתן גפני
16/05/2007
איתן גפני חוזר עם ביקורת על הטינה 2 וסרטי אימה המבוססים על סרטי אימה יפנים
|
|
מסע בין כוכבים
|
Fuzion- the generic rules
אבי סבג
01/12/2006
חברת hero games יחד עם R. Talsorian איחדו כוחות כדי ליצור שיטת משחק אוניברסלית שתנצל את היסודות העקרונות שבשיטות הגיבור וב- Interlock (שיטת המשחק של R. Talsorian) ותתיך אותם לכדי שיטה פשוטה, גמישה, פתוחה אוניברסלית וחופשית, כלומר שתופץ חינם ברשת. התוצאה, כפי שנראה, היתה טובה משקיוו.
|
|
אנימה
|
כוח המחץ- התמונות
עומרי בר-לב
30/01/2009
|
|
אימה
|
מטאל גיר סוליד 4
עומרי בר-לב
20/07/2010
מטאל גיר סוליד, היא אחת מסדרות המשחקים הנחשבות ביותר שיש היום. הסדרה התחילה לפני יותר מעשרים שנה ועדיין רצה בהצלחה גדולה.
|
|
משחקי תפקידים
|
|
עתידנות
|
|
משחקי מחשב
|
|
|