התוהו המזדחל - סיפור קצר
ה. פ. לאבקרפט (1890-1937)      עברית   דניאל ברק

אנו שמחים להביא לכם את סיפור קצר, שהעניק את שמו לקובץ הסיפורים שתורגם לאחרונה לעברית בהוצאת 'אודיסיאה'. הסיפור מוגש לכם באדיבות הוצאת אודיסיאה המוציאה לאור סדרת ספרי מדע בדיוני ופנטסיה בשפה העברית.
________________________מגב הספר_________________________
מתוך הפינות החבויות בשולי היקום מקומות בהם המדע המוכר אינו יכול ואינו רוצה לספק תשובות, צמחה מיתולוגיה שלמה, הלא היא המיתוס של קת'ולהו. סיפורם של אלים עתיקים, זמנים, מקומות, מאורעות ומראות כה מחרידים אשר האדם שכח את קיומם ואולי, מלבד מתי מעט נבחרים, מעולם לא היה מודע להם. פעם אהר פעם מנסים נואשות גיבורי סיפריו המצמררים של ה. פ. לאבקרפט להתמודד עם כוחות השאול והתוהו המסתערים על הנפש האנושית. אולם גם האנשים החזקים ביותר אינם מסוגלים להתמודד ולהכיל את הזוועות עצומות הממדים העומדות מולם, וסופם שהם נכנעים לכוחות האינסופיים ולטירוף הכובש אותם חלקה אחר חלקה. מכשפים אפלים, שדים חסרי שם, פולחנים מזוויעים, אלים מפלצתיים, תרבויות עתיקות ואפלות, עיירות נטושות, כנסיות מטות לנפול, עיי חורבות, מדענים מטורפים, גוויות המתעוררות לחיים, עכברושים מורעבים, קורבנות אדם וטירוף אפל משמשים בערבוביה מדהימה ומצמררת בקובץ סיפורים המוגש כעת לראשונה לקורא העברי. בתיאורים קרים, מדוייקים ותמציתיים מצליח ה. פ. לאבקרפט לסחוף את הקורא לעולמות רחוקים ואפלים, למקומות בהם לא דרכה רגל אדם לפניו, בדמיון אשר אין שני לו בספרות, אשר את השפעותיו על ספרות הפנטזיה האפלה אנו מכירים גם היום. את טביעות אצבעותיו האפלות של לאבקרפט והשפעתו הבולטת ניתן לזהות בבירור ביצירותיהם של סופרי פנטזיה ואימה מהבולטים בתחומם, כמו מייקל מורקוק, סטפן קינג וויליאם ס. בורוז ורבים אחרים.______________________התוהו המזדחל_______________________
נכתב יחד עם אליזבת ברקליעל אודות עינוגי האופיום ומכאוביו נכתב רבות. האקסטזות והזוועה של דה-קווינסי ו'גן העדן המלאכותי' של בודליר השתמרו ופורשו בכישרון שעשאם לאלמותיים, והעולם מכיר היטב את היופי, האימה והמסתורין של אותן ממלכות ערטילאיות אליהן נשאב החולם הנתון להשראה. אך על אף שנאמר רבות, טרם העז אדם כלשהו לחקור את טבעם של החזיונות אשר נחשפו לפני המחשבה באופן זה, או לרמז בדבר כיוונם של השבילים שטרם נשמע עליהם, אשר לאורך מסלולם האקזוטי ומקושט הפיתולים נישא נוטל הסם באורח כה מפתה. דה-קווינסי נמשך שוב אל תוך אסיה. ארץ זו, השורצת המוני צללים, אשר עתיקותה הנתעבת כה מרשימה היא, עד ש'גילם המופלג של הגזע ושמו משתקים את תחושת נעוריו של היחיד'. אך מעבר לזאת, לא העז להמשיך. אלה אשר אכן המשיכו, אך לעתים רחוקות שבו. וגם כאשר שבו - נדומו או היטרפו. אני נטלתי אופיום פעם אחת בלבד - בשנת המגפה, בעת שהרופאים ביקשו לשתק את היסורים שלא היה ביכולתם לרפא. היתה זו מנת יתר - רופאי היה מותש מרוב אימה ומאמץ - ואני הרחקתי בנדודי מאוד. לבסוף שבתי וחייתי, אך לילותיי מלאו זיכרונות מוזרים, ולא התרתי עוד לרופא לתת לי אופיום לעולם.הכאב והפעימות בראשי הפכו בלתי נסבלים למדי כשניתן לי הסם. אל העתיד לא שמתי לבי. להימלט, אם באמצעות מרפא, חוסר הכרה או מוות, היה כל ענייני. הזיתי חלקית, כך שקשה היה למקם את רגע המעבר המדוייק, אך חושבני כי ההשפעה החלה זמן קצר קודם להפסקת הכאב הפועם. כפי שאמרתי, היתה זו מנת יתר, כך שסביר היה שתגובותי תרחקנה מן הנורמלי. תחושת הנפילה, המנותקת באופן מוזר מתחושת כוח הכבידה או הכיוון, היתה עליונה על כולן, למרות שהיה גם רושם משני של המונים בלתי נראים, רבים עד אין מספר, המונים שטבעם מגוון עד אין סוף, אך כולם מקורבים אלי פחות או יותר. לעתים נדמה היה פחות כאילו נפלתי ויותר כי היקום או העידנים צנחו הלאה ממני. פתאום חדל כאבי, והחילתי מקשר את הפעימות להשפעה חיצונית יותר מאשר לפנימית. הנפילה פסקה אף היא, בהתחלפה בתחושת עצירה זמנית ולא נוחה. וכשהקשבתי בדריכות, דימיתי את הפעימות לאלה של ים רחב לבלי חקר, בעת שמשבריו העצומים והמאיימים משסעים חוף נידח כלשהו לאחר סערה אדירת ממדים. אז פקחתי את עיני. לרגע נראתה סביבתי מבולבלת, כתמונה מוקרנת, לא ממוקדת באורח חסר תקווה, אך בהדרגה הבנתי כי הייתי יחיד בחדר מוזר ויפה אותו האירו חלונות רבים. על אודות טבעו המדויק של החדר לא היה ביכולתי לגבש כל מושג, מאחר ומחשבותי היו רחוקות מלהיות רגועות, אך הבחנתי במחצלות ווילאות רבי גוונים, שולחנות מסוגנני עיצוב, כיסאות, הדומים, ספות דיוואן, אגרטלים וקישוטים עדינים אשר רמזו על האקזוטי מבלי להיות ממש זרים. בחפצים אלה הבחנתי, אך הם לא העסיקו את מחשבתי לאורך זמן. זוחל באִטיות אך באורח בלתי נמנע בתודעתי ומתגבר על כל רושם אחר, הגיע פחד מסחרר מן הלא נודע. פחד שרק התעצם מכיוון שלא היה באפשרותי לנתחו ונראה כי נסוב סביב איום המתקרב חמקמקות.לא מוות, אלא משהו חסר שם שטרם נודע, נורא ונתעב יותר עד שאין מילים לבטא זאת. כעת הבנתי כי סמלו הישיר ומעורר הפחד היו הפעימות הנתעבות אשר הדהודן הבלתי פוסק הלם עד טירוף במוחי התשוש. הן נדמו כבאות מנקודה שהיתה מחוץ ומתחת לבניין בו נמצאתי, ונקשרו בתמונות המנטליות הנוראות ביותר. חשתי שאיזו התרחשות או חפץ נוראים נחבאים מעבר לקירות ספוני המשי ונרתעתי מלהביט דרך חלונות השבכה המקושתים, שנפערו באופן כה מבלבל מכל עבר. בהבחיני בתריסים הצמודים לחלונות אלה, הגפתי את כולם, מסיט את עיני מן החוץ בעת שעשיתי זאת. ואז, משתמש באבן-צור ופלדה שמצאתי על אחד השולחנות הקטנים, הדלקתי את הנרות הרבים הניצבים על הקירות בפמוטי קיר שדוגמתם מזרחית. תחושת הביטחון שהושגה באמצעות התריסים המוגפים והאור המלאכותי הרגיעה את עצבי במידה מסויימת, אך לא יכולתי לחסום את הפעימות המונוטוניות. עתה משהייתי רגוע יותר, הפך הצליל למרתק כשם שהיה מפחיד, ואני חשתי תשוקות סותרות לאתר את מקורו ולהירתע מפניו. בהסיטי וילון מעל פתח בצד החדר שהיה הקרוב ביותר לפעימות חזו עיני במסדרון קטן וגדוש וילונות שבקצהו דלת מגולפת וחלון בולט גדול. לעבר חלון זה נמשכתי בלא התנגדות, למרות שחששותיי המעורפלים נדמו כמסיגים אותי אחורה במידה שווה למידת המשיכה. כאשר ניגשתי לחלון יכולתי לראות התערבלות כאוטית של מים במרחק. ואז, כשהגעתי לחלון והבטתי החוצה לכל עבר, התפאורה המפתיעה להדהים של סביבתי הלמה בי בעוצמה מלאה ואדירה. עיני חזו במראה אשר בשכמותו מעולם לא הבטתי, ואשר בלתי אפשרי כי ראה בן אנוש חי אחר מלבד בעת הזיות קדחת או תופת האופיום. הבניין ניצב על שטח אדמה צר - או מה שהיה כעת שטח אדמה צר - במרחק מלא של תשעים מטרים, מעל מה שלבטח היתה מערבולת רוחשת של מים מטורפים. משני צדי הבית ניצב צוק תלול של קרקע אדומה שזה עתה נשטפה, ומול עיני הוסיפו הגלים המבעיתים לגלוש פנימה באופן מזוויע, כשהם נוגסים בקרקע באחידות ובכוונה נוראות. כקילומטר או יותר כלפי חוץ עלו וירדו משברים שגבהם חמישה עשר מטרים לפחות, ובאופק הרחוק נחו עננים שחורים נתעבים בעלי מתאר גרוטסקי, רובצים כעייטים חולניים. הגלים היו אפלים וסגלגלים, כמעט שחורים, ונעצו אחיזתם בבוץ הכנוע האדום, כמו בידיים גסות וחמדניות. לא יכולתי שלא לחוש שמוח ימי מבחיל כלשהו הכריז מלחמת שמד על האדמה המוצקה בכללותה, אולי בסיוע השמים הזועמים. בעודי משתחרר בהדרגה מן התדהמה לתוכה השליכני חיזיון לא טבעי זה, הבנתי כי הסכנה הפיזית בה נמצאתי היתה חמורה. אפילו בשעה שהבטתי, איבדה הגדה מטרים ניכרים, ובעוד זמן לא רב יצנח הבית שיסודותיו נשמטו לתוך המצולה הנוראה של גלים מצליפים. לכן נחפזתי לצדו הנגדי של הבנין, שם מצאתי דלת ויצאתי מיד, בנעלי אותה מאחורי בעזרת מפתח מוזר שנתלה בפנים. כעת ראיתי עוד מחבל הארץ המשונה שסביבי, ושמתי לבי לחלוקה ייחודית בין האוקינוס והיבשה. מכל צד של הצוק המזדקר ניכרו תנאים שונים. לשמאלי, כשהבטתי אל היבשה, נמצא ים שגליו הירוקים הגדולים עלו וירדו ברכות, ונאספו בשלווה אל החוף תחת שמש מבהיקה בזריחתה. משהו ממהותה של שמש זו ומקומה ברקיע שלחו בי רעד, אך לא יכולתי לומר אז מה היה הדבר ולא אוכל אף עתה. גם מימיני נמצא הים, אך שם נראה כחול, רוגע ונע ברכות ואילו השמים מעליו היו כהים יותר והגדה הסחופה לבנה יותר מאשר אדמדמה. כעת הפניתי את תשומת לבי ליבשה, ונתגלתה לי סיבה נוספת להפתעה, משום שהצמחייה לא דמתה לשום דבר אותו ראיתי או על אודותיו קראתי. ככל הנראה היתה טרופית או לכל הפחות סוב-טרופית, מסקנה אליה הגעתי בשל החום הכבד שבאוויר. לפרקים חשבתי כי אני מוצא מקבילות מוזרות לעולם הצומח במולדתי, בדמותי לחשוב כי צמחים ושיחים מוכרים היטב יעוצבו באופן מוזר זה תחת שינוי אקלימי קיצוני, אך עצי הדקל העצומים המצויים בכל מקום היו ללא ספק זרים. הבניין אותו עזבתי עתה היה קטן מאוד - לא יותר מבקתה, אך החומר ממנו נבנה היה בבירור שיש, וסגנונו האדריכלי מוזר ומורכב, ובו עירוב של צורות מערביות ומזרחיות. בפינותיו היו עמודים קורינתיים, אך גג הרעפים האדום דמה לזה של פגודה סינית. מן הכניסה והחוצה נמתח שביל עשוי חול ייחודי בחוורונו, רוחבו בערך כמטר וחצי, משני צדיו דקלים נישאים ושיחים וצמחים פורחים, אותם לא ניתן היה לזהות. נתיב זה הוליך לכיוון הצוק, שבסביבתו היה הים כחול והגדה לבנה למדי. בשביל הזה חשתי דחף לנוס, כאילו נרדפתי על ידי רוח חורשת רע כלשהי מן האוקינוס. בתחילה היתה זו עלייה הדרגתית, ואז הגעתי אל רכס קטן. מאחורי נמצא המראה אותו עזבתי, הנקודה ובה הקוטג' והמים השחורים, הים הירוק מצד אחד והים הכחול מצדו הנגדי, וקללה חסרת שם שרכנה מעל הכל. מעולם לא ראיתי זאת שוב ותכופות תמהתי... לאחר מבט אחרון שמתי פני קדימה ובחנתי את הנמצא בפנים היבשה לפני. הנתיב, כפי שהבהרתי, נמתח לאורך קו החוף מימין ככל שפניתי פנימה. לפני ומשמאלי נמצא עמק מרהיב שרוחבו אלפי אקרים, מכוסה עשב טרופי המתבדר ברוח שהגיע גבוה מעל ראשי. כמעט בקצה שדה ראייתי נמצא עץ דקל עצום אשר נדמה כמרתקני וקורא אלי. עד אותה עת הספיקו הפליאה וההימלטות מחצי האי הנתון בסכנה להרגיע את רוב חששותי, אך מרגע שעצרתי וצנחתי בתשישות על השביל, כשאני חופר באצבעותי בעצלתיים בחול הזהוב-לבן, לפתה אותי תחושת סכנה חדה וחדשה. חרדה כלשהי בעשב המתבדר הגבוה נדמתה כנוספת לזאת שבים הפועם בשטניות. קמתי בבהלה וזעקתי בפיזור דעת בקול: 'נמר? נמר? האם זה נמר? חיה? חיה? האם חיה היא זאת ממנה אני ירא?' מחשבתי שבה בנדודיה אל סיפור קלאסי ועתיק על אודות נמרים אותו קראתי. התאמצתי להזכר מי מחברו, אך התקשיתי בכך. ואז מתוך פחדי נזכרתי כי הסיפור היה מאת רודיארד קיפלינג. לא תפשתי את הגיחוך שבהפיכתי אותו למספר עתיק. חפצתי בכרך המכיל את הסיפור, וכמעט שהפניתי את צעדי שוב לעבר הקוטג' שדינו נגזר כדי להשיגו כאשר ההגיון ומחסה הדקלים המפתה עצרוני מכך. אינני יודע אם יכולתי לעמוד בפיתוי הקורא לשוב לאחור ללא מקסם הנגד של הדקל גדל המידות. משיכה זו שלטה בי כעת, ואני עזבתי את השביל וזחלתי על ידי וברכיי במדרון העמק למרות חששי מן העשב והנחשים שייתכן ומסתתרים בו. הייתי נחוש בדעתי ללחום למען חיי וצלילות דעתי ככל שאוכל מול אימי הים והיבשה, למרות שלפרקים חששתי מתבוסה כשרשרוש העשב המסתורי הצטרף אל הלמות המשברים הרחוקה אך עדיין נשמעת עוכרת השלווה. לעתים קרובות עצרתי ושמתי את כפות ידי על אוזני למען יוקל לי, אך לא יכולתי לחסום לחלוטין את הצליל הנתעב. עידנים חלפו, כך נדמה, עד שגררתי את עצמי לבסוף אל הדקל המסוכך ושכבתי בשלווה תחת צלו המגן. מכאן ואילך אירעה סדרת התרחשויות אשר הניעה אותי אל גבהים מנוגדים של אקסטזה ואימה. אירועים אשר אני רועד בהיזכרי בהם ואינני מעז לבקש להם הסבר. אך זחלתי תחת עלוות הדקל התלויה מעלי, צנח מבין ענפיו ילד רך בשנים אשר מעולם לא חזיתי ביופי כשלו. למרות מראיתו המאובקת והקשוחה מעט, נשאה ברייה זו את מתארו של פאון או של אל-למחצה, ודמתה כמקרינה הילת אור בצל העץ הכבד. הוא חייך והושיט את ידו, אך בטרם יכולתי לקום ולדבר שמעתי באוויר שממעל מלודיית שירה מעודנת. צלילים נמוכים וגבוהים שבהם עורבה הרמוניה מתוקה ושמימית. השמש שקעה כבר מעבר לאופק באותה עת, ובדמדומים ראיתי מעגל אור זך מקיף את ראש הילד. אז פנה אלי בטון כסוף: 'הגיע הקץ. הם נחתו עם דמדומים מן הכוכבים. כעת הכל תם, ומעבר לנחלים הארינוריים נשכון, מבורכים, בטלואה'. בעת שדיבר הילד חזו עיני בקרינת אור רכה מעבר לעלוות הדקל, ובירכתי בקימה זוג שידעתי כי הובילו את הזמרים אותם שמעתי. אל ואלה לבטח היו, כי יופי כשלהם אינו בן תמותה. והם לקחו את ידי באומרם, 'בוא, ילד, שמעת את הקולות והכל כשורה. בטלואה שמעבר לשביל החלב ובין הנחלים הארינוריים יש ערים הבנויות כולן ענבר ואבן כדכוד ועל כיפותיהן רבות הליטושים נוצצות דמויתיהם של כוכבים מוזרים ויפים. תחת גשרי השנהב של טלואה זורמים נהרות זהב ניגר הנושאים ארבות עינוגים השטות אל קיטאריון הפורחת של שבע השמשות. ובטלואה וקיטאריון שוכנים רק נעורים, יופי ועונג, ואף צליל אינו נשמע מלבד צחוק, שיר ומיתרי לאוטה. רק האלים שוכנים בטלואה זהובת הנהרות, אך בטלואה תשכון אתה'.כשהקשבתי, מוקסם, הבחנתי פתאום בשינוי סביבי. עץ הדקל, שאך זה סוכך על גופי התשוש, נמצא עתה במרחק מה לשמאלי ומתחתיי. צפתי בבירור בחלל, מלווה לא רק בילד המוזר ובזוג הקורן אלא גם בהמון רב והולך של צעירים ועלמות קורנים למחצה ומוכתרי -גפנים, ששערם נישא ברוח ופניהם שוחקות. נישאנו למעלה באִטיות, כאילו נסחפנו במשב מבושם שמקורו לא בארץ אלא בערפילית המוזהבת, והילד לחש באוזני כי עלי להביט תמיד למעלה אל נתיבי האור ולא אל הספירה אותה עזבתי. הצעירים והעלמות זימרו כעת במקהלה ערבה לאוזן בליווי לאוטה, ואני חשתי נעטף בשלווה ושמחה עמוקות יותר משחשתי אי פעם בחיי, כאשר פלישתו של תו אחד שינתה את גורלי וריסקה את נשמתי. לאורך שירתם השמימית של הזמרים ונגני הלאוטה, כמו בהסכמה שטנית ולועגת, הלמה מתחתיי פעימתו הארורה והנתעבת של האוקינוס. וכשהכו משברים שחורים אלה את דברם באוזניי שכחתי את דברי הילד, הבטתי לאחור למטה על המראה הארור ממנו דימיתי כי נמלטתי. מתחתיי במורד ראיתי את כדור הארץ המקולל סב על צירו, סב תמידית, ימים זועמים וסוערים נוגסים בחופים פראיים ומבודדים ומצליפים קצף כנגד מגדלים מטים לנפול של ערים נטושות. ותחת ירח רפאים נצנצו מראות אותם לא אוכל לשכוח, מדבריות חמר גווייתי וג'ונגלים של נהנתנות חרבה שם השתרעו אי אז המישורים ההומים וכפרי מולדתי ומערבולות של אוקינוס קוצף במקום בו היתמרו מקדשיהם האדירים של אבותי. סביב הקוטב הצפוני רתחה מדמנה של גידולים משחירים ואדים מרעילים, שורקת ברתיחתה לפני מתקפתם של גלים עולים תמידית שהסתלסלו וזעפו מן המצולות הרועדות. ואז שרט קול נפץ משסע את הלילה, ולאורך מדבר זה, הנורא מכל מדבר, הופיע שבר עשן. האוקינוס השחור עדיין הקציף וכרסם, אוכל במדבר מכל צד, כשהתרחב השבר אשר במרכז המדבר והתרחב עוד. לא נותרה עוד אדמה מלבד המדבר, ועדיין זלל האוקינוס העשן והתמיד לזלול. פתאום חשבתי כי גם האוקינוס עצמו נדמה כחושש מדבר מה, חושש מאלים אפלים בפנים האדמה שהיו חזקים מאלי המים הרשעים, אך גם אם חשש, לא יכול היה לסגת. והמדבר סבל מדי מידם של גלי סיוטים אלה מכדי לעזור להם כעת. וכך בלע האוקינוס את שארית האדמה וזרם לתוך השבר מעלה העשן, ובכך ויתר על כל שכבש. מן הארצות שזה עתה הציף זָרַם שוב, חושף מוות ורקב, וממרבצו העתיק לאין זכר נטף נתעבות, חושף סודות מואפלים מן השנים בהן הזמן היה צעיר והאלים טרם נולדו. מעל הגלים עלו צריחים מכוסי עשבים, המצויים בזיכרון. הירח הניח חבצלות אור חיוורות על לונדון המתה, ופריס קמה מקברה הלח כדי להתקדש באבק כוכבים. ואז עלו צריחים ומונוליתים שנתכסו עשב אך לא נותר להם זכר, צריחים ומונוליתים נוראים של ארצות אשר האדם לא ידע מעולם כי היו ארצות. לא היו עוד פעימות, רק השאגה והשריקה שלא מן העולם הזה של מים שוצפים אל השבר. עשן השבר הזה היה לקיטור, וכמעט שהסתיר את העולם כשהתעבה יותר ויותר. הוא חרך את פני וידי וכשהבטתי לראות את השפעתו על חבריי גיליתי כי נעלמו כולם. ואז בפתאומיות רבה הסתיים הכל, ולא ידעתי עוד דבר עד שהתעוררתי על מצע חוליי. כשהסתיר ענן הקיטור משבר השאול את השטח כולו מעיני, זעקה הבריאה כולה מייסורים פתאומיים המהדהדים בטירוף אשר הרעידו את העולם כולו. בהבזק ונפץ הזויים קרה הכל, שואה מסנוורת ומחרישה של אש, עשן ורעם שהמסו את הירח החיוור באמצע מרוצתו הלאה אל האין. וכאשר התפזר העשן וביקשתי להביט בארץ, כנגד רקע כוכבים קרים ומשועשעים ראיתי אך את השמש הגוססת ואת הפלנטות החיוורות, המתאבלות, המחפשות אחר אחותן.



לידיעה זו התפרסמו  0  תגובות
תגובות

לתחילת הכתבה
 
קישורים
האתר הרשמי של לאבקרפט

אתר נוסף המוקדש ללאבקרפט


חדשות אחרונות
קולנוע
19/11/2010 זה שיר פרידה – ISF סוגר את שעריו
11/09/2010 עיבודים לרוב - והפעם המגדל האפל מאת סטפן קינג
14/08/2010 חרב אור הכחולה תגיע לקרן הכחולה
08/08/2010 הצצה בלעדית לטיזר של האוונג'רס
30/07/2010 הנוסע השמיני : ההתחלה

טלויזיה
17/10/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 76 והאחרון
30/09/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 75
27/09/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 74
20/09/2010 פרק השבוע של האקס-מן פרק 73
10/09/2010 פרק השבוע של האקס מן- פרק 72

ספרים
06/09/2010 הוצאה מחודשת לצלל-אלף
30/07/2010 אן רייס משתגעת סופית
25/07/2010 ספר הנופלים של מאלאזן נסגר.
14/07/2010 הכבוד המיצרי
27/06/2010 והמנצח במדלית זהב... ניל גיימן

סיפורים
04/06/2010 נפתחה תחרות הסיפורים הקצרים על שם עינת פלג ז"ל לשנת 2010
02/05/2008 סקופ בלעדי ! פנטסיה 2000 ב-2008
12/09/2007 שנה טובה
09/08/2007 פרס גפן 2007 – הצבעה לשלב א'
06/08/2007 תחרות סיפורים שנתית – פרס עינת

קומיקס
22/07/2010 האם היו ערפדים בתורה?
13/07/2010 הארווי פארקר נפטר בגיל 70
15/07/2009 קומיקס וירקות לפרס אייזנר
05/07/2009 מייקל ג'קסון הקומיקס
03/06/2009 אלכס רוס ומייק קארי חוברים למען ה-Human Torch

מקומי
02/09/2010 להפחיד בעברית
26/07/2010 פסטביל אייקון מחפש כריש מכירות
24/05/2010 קול קורא להגשת אירועים לפסטיבל אייקון
28/11/2009 כנס מאורות בנושא אסטרונומיה ומדע בדיוני יוצא לדרך!
15/08/2009 מכרז לפעילות דוכן יד-שנייה באייקון

מסע בין כוכבים
15/05/2009 Q כאן
12/05/2009 צוות שחקני פרייזר עושים כבוד לסדרת וויאג'
11/05/2009 קפטן גים טי קרי דור ההמשך
05/05/2009 אבודים במסע בין כוכבים
17/04/2009 וכך זה התחיל

אנימה
02/09/2008   Voltron בדרך למסך הגדול
17/04/2008   Ghost in the Shell -3D
20/03/2008   פוניו לא סתם על הצוק
19/03/2008   'ננה' בין המועמדים לפרס טזוקה
16/03/2008   קיטארו למבוגרים

אימה
12/09/2007   שנה טובה
13/11/2006   הצצה ראשונה ל- The Hills Have Eyes 2
06/11/2006   מסורת לא שוברים - בהאלווין הבא - מסור 4
25/10/2006   זומבים זומבים ועוד זומבים ב''יום המתים''
24/10/2006   פינהד כפי שמעולם לא ראינו אותו

משחקי תפקידים
05/02/2010   כנס מבוכים ודרקונים, 28 בפברואר 2010
27/09/2007   טקטיקה - חנות משחקים חדשה בדיזינגוף סנטר
12/09/2007   שנה טובה
24/07/2007   כנס "קרא-קון" לשיטות משחקי תפקידים
26/02/2007   כנס ביגור

עתידנות
11/12/2008   הלו, שומעים אותי?
23/11/2008   פריצת דרך בהשתלות
05/11/2008   אנרגיה סולארית
31/10/2008   מטוסים גרעיניים?
24/10/2008   שמש נצחית בראש צלול

משחקי מחשב
25/07/2010   הטריילר החדש של DC universe
26/06/2009   מלחמת הכוכבים לגו
19/02/2009   Counter-Strike המשחק האהוב ביותר בישראל של 2008
18/07/2008   DC משיקה את DC Universe Online, משחק רשת מרובה משתתפים
14/06/2008   Old Republic 3?
כתבות אחרונות
קולנוע
איך למדתי להפסיק לדאוג ולאהוב את אבודים זהו.
חגי אלקיים
27/06/2010
שש שנים עברו-חלפו להן. שש שנים של שאלות, של תיאוריות, ובעיקר – של דמויות.

טלויזיה
פרק ראשון מ''בן אלמוות מאת רוג'ר זילאזני''
רוג'ר זילאזני (1937-1995)
25/12/2008
במהלך "שלושת הימים" נחרב כדור הארץ. בני האדם עזבו כבר מזמן את הערבות הרדיואקטיביות השוממות והפכו לנוודים, בני בלי בית, המתגוררים ביקום לא להם. רק מתי מעט, אידיאליסטים, מוזחים, שארית הפליטה, עושים את דרכם בין הצללים בחיפוש אחר אתמול שלעולם לא יחזור.

ספרים
ג'ובניק: סיפור אישי -רקע לאומי
עופר ברנשטיין
06/10/2008
כתבה חדשה ומעניינת של לא אחר מעופר ברנשטיין.

סיפורים
פנטזי.קון 2009
יוליה שנרר
11/08/2009
מציאות או פנטזיה?

קומיקס
צריך סוף לסיפור אהבה? ביקורת סרט
רז גרינברג
18/04/2008
מאז יצירת המופת הראשונה שלו, "Voices of Distant Star", נשמע קולה של חבורה צעקנית ונרגשת שהכתירה את הבמאי מקוטו שינקאי בתואר "מיאזאקי הבא". אם לשפוט על פי סרטו האחרון, "5 סנטימטרים בשניה", בקרוב מאוד נצטרך להודות שהם צדקו.

מקומי
אז למה להם פוליטיקה עכשיו? ז'אנר האימה כמבטא הלך רוח פוליטי
איתן גפני
16/05/2007
מאמרו החדש של איתן גפני על הזוועתונים החדשים של הקולנוע
טינה לאמריקנים: ביקורת על הטינה 2
איתן גפני
16/05/2007
איתן גפני חוזר עם ביקורת על הטינה 2 וסרטי אימה המבוססים על סרטי אימה יפנים

מסע בין כוכבים
Fuzion- the generic rules
אבי סבג
01/12/2006
חברת hero games יחד עם R. Talsorian איחדו כוחות כדי ליצור שיטת משחק אוניברסלית שתנצל את היסודות העקרונות שבשיטות הגיבור וב- Interlock (שיטת המשחק של R. Talsorian) ותתיך אותם לכדי שיטה פשוטה, גמישה, פתוחה אוניברסלית וחופשית, כלומר שתופץ חינם ברשת. התוצאה, כפי שנראה, היתה טובה משקיוו.

אנימה
כוח המחץ- התמונות
עומרי בר-לב
30/01/2009

אימה
מטאל גיר סוליד 4
עומרי בר-לב
20/07/2010
מטאל גיר סוליד, היא אחת מסדרות המשחקים הנחשבות ביותר שיש היום. הסדרה התחילה לפני יותר מעשרים שנה ועדיין רצה בהצלחה גדולה.

משחקי תפקידים

עתידנות

משחקי מחשב