העין - סרט אימה עם ג'סיקה אלבה (לא להתבלבל עם ג'סיקה ראביט) שיצא עכשיו לDVD, ובעקבות זו רונית כתבה כמה תבונות על הסרט.
רימייק נוסף נרשם במטר הרימייקים שמגיע אלינו, "העין שמו". הסרט עוקב אחר סידני וולס (ג'סיקה אלבה), צעירה יפיפייה ועיוורת שהתברכה בכישרון נגינה בלתי רגיל בכינור. סידני איבדה את ראייתה כשהייתה ילדה, בזמן ששיחקה בזיקוקים עם אחותה. במשך השנים היא עברה כמה ניסיונות להשתיל קרנית חדשה אך הן כשלו. הייתה זו אחותה שדחפה אותה לנסות שוב ושוב, לה זה לא היה מי יודע מה חשוב. יום אחד אחרי הרבה שנים מאז הניסיון האחרון היא עוברת ניתוח נוסף שהוא ספק ברכה ספק קללה. ברגע שהיא פוקחת את עיניה, סידני מתחילה להצטער על כך, כשהיא מבחינה בכל מיני דמויות אפלות ומשונות. ככל שהזמן עובר וראייתה משתפרת היא מתחילה לראות יותר ויותר דברים מוזרים, לאט לאט היא מבינה שמה שהיא רואה, בדומה למקורם של עיניה, שייכים לאדם או למקום שכבר מזמן לא שם.כשאינה יודעת מה אמיתי ומה לא היא מחליטה לברר מי היה התורם שלה ולמה היא רואה את הדברים האלו דרך העיניים שלו.
הסרט העין מבוסס על סרט אימה הונג-קונגי מ-2002 תחת אותו השם, בבימויים של האחים פונג. הוא צבר פופולאריות רבה בהונג-קונג אבל כשהגיע לארה"ב הביקורות צנחו דרסטית. הפונגים נחשבים לאמני האימה של הקולנוע האסייתי והם ידועים בסרטיהם המגואלים בדם. אם לא שמעתם על הסרטים שלהם זה לא כי אינם טובים אלא כי מרבית התעשייה שלהם ממוקמת בתאילנד, אך בהחלט שווה לבדוק אותם בכל זאת בשפה המקורית או, את שלל הרימייקים שעשו לסרטים שלהם. לאחר הצלחתו של הסרט יצאו לו עוד שני המשכים, העין 2 והעין .10
אך העין האמריקאי הוא רק השני בין הרימייקים שנעשו לסרט. ב2005 יצא רימייק ראשון לסרט תחת השם "ניינה". מדובר בסרט הינדי שעלילתו כמעט זהה לרימייק ולסרט המקורי, אם ההבדל הקטנטן היחיד שהוא עורר מחלוקת ציבורית רבה בצאתו. בהודו קם חשש כבד סביב הסרט שאנשים יאמינו למה שהוא מציג ויחששו לתרום קרנית או לעבור ניתוחי השתלת קרנית במידת הצורך
הסרט ה"עין"(2008) עוסק בקשת רחבה של תופעות.כאמור כולנו כבר שמענו סיפורים על אנשים שעברו השתלות ומאז הם מרגישים שהם השתנו, שמשהו לא שלהם נזרע בהם. הובחן הסרט העין לוקח את הרעיון כביכול צעד אחד קדימה בצורה קצת מצמררת.אני מודה שאני אישית לא זזתי אפילו טיפה במשך כל השעתיים של צפייה בסרט, אבל רוב האנשים באולם סימולטאנית בערך כל 2 וחצי דקות ונשמעו צעקות. לרגע חשבתי שמשהו קרה והתעצבנתי על האנשים שהם נבהלו...כנראה שהסרט מבהיל ביותר.אותי דווקא צמרר הרעיון של לקבל איבר של אדם מת נכון שזה עניין שבשגרה ונכון שצריך ואין בריריה לפעמים,אבל תחשבו על זה משהו של אדם מת מועבר לאדם חי. ברור שמשהו חייב לקרות או לפחות כך טוען הסרט. אני חושבת שרוב האנשים כן ייבהלו בסרט ואולי אף ייהנו מג'סיקה אלבה. הסרט בהחלט הולך על אפקט ההבהלה.
פן נוסף בסרט הוא הפן הפסיכולוגי, כאן הסרט קצת סורח.כשסידני מתחילה לראות היא חובה הלם ראשוני. כל-כך הרב המידע מגיע אליה בזמן כה קצר. לפתע היא רואה במו עיניה דברים שהיא לא ידעה על קיומם, וכל אותם מראות שעומדים מאחורי המילים ששמעה כל חייה קמים לפתע לתחייה. כשהיא שבה לביתה מבית החולים כל חבריה ומכריה מכינים לה מסיבת הפתעה והיא רואה לפתע את פניהם ומזהה אותם בעזרת קולם.היא מרגישה מסוחררת ומבוהלת,היא שעד כה תקשרה עם העולם בעיקר דרך ערוץ אחד של שמע. תופעות מעניינת נוספת בסרט היא , כשג'סיקה אלבה מביטה במראה היא רואה מישהי אחרת.במקור מדובר בהפרעה פסיכיאטרית שנקראת "אי זיהוי עצמי במראה" ( Mirrored self-misidentification), כאשר הלוקה בה הוא לרוב אדם בריא שאינו חווה הזיות אחרות,רק את זאת.ההפרעה נגרמת לרוב כתוצאה מטראומה למערכת הנוירולוגית, שבץ וכו. אומנם בסרט יש לאלבה כל סיבה שבעולם לא לזהות את עצמה במראה,אך אל לי מלעשות ספויילר למי שטרם ראה את הסרט.
אך ישנה איזו בעייתיות בסרט, אם כל הרצון הטוב הוא עמוס ברעיונות ונושאים נהדרים ועל כן סובל מחוסר בהירות וחוסר התמקדות. הסרט אינו מפתח את הצד הכי חשוב שבו, הצד הפסיכולוגי ובכך בעצם מתפספס כמעט לגמרי. למשל אם הייתה יותר התמקדות במה שסידני חווה כשהיא מתחילה לראות, בטראומה שעוברת עליה בעקבות כך. כשהיא רואה דברים ואנשים לראשונה, כשהיא הבינה מה עומד מאחורי שם של בן אדם או מאחורי של חפץ או צבע, האם היא מתאכזבת? ואיך היא חשבה ודמיינה שהם נראים עד כה? איך אפשר לדמיין דברים בלי לדעת על קיום של צורות וצבעים וכו?
לסיכום מדובר בסרט אימה רגיל לחלוטין שמשטח לחלוטין שפע רעיונות שהיו יכולים להפוך אותו לסרט אימה פסיכולוגי ואינטליגנטי. כאמור כמו המאמרים והחדשות שלי,הסרט היה אמור לעבור עריכה מסיבית לפני שיצא אל האקרנים.
פרק ראשון מ''בן אלמוות מאת רוג'ר זילאזני'' רוג'ר זילאזני (1937-1995)
25/12/2008
במהלך "שלושת הימים" נחרב כדור הארץ. בני האדם עזבו כבר מזמן את הערבות הרדיואקטיביות השוממות והפכו לנוודים, בני בלי בית, המתגוררים ביקום לא להם. רק מתי מעט, אידיאליסטים, מוזחים, שארית הפליטה, עושים את דרכם בין הצללים בחיפוש אחר אתמול שלעולם לא יחזור.
צריך סוף לסיפור אהבה? ביקורת סרט רז גרינברג
18/04/2008
מאז יצירת המופת הראשונה שלו, "Voices of Distant Star", נשמע קולה של חבורה צעקנית ונרגשת שהכתירה את הבמאי מקוטו שינקאי בתואר "מיאזאקי הבא". אם לשפוט על פי סרטו האחרון, "5 סנטימטרים בשניה", בקרוב מאוד נצטרך להודות שהם צדקו.
Fuzion- the generic rules אבי סבג
01/12/2006
חברת hero games יחד עם R. Talsorian איחדו כוחות כדי ליצור שיטת משחק אוניברסלית שתנצל את היסודות העקרונות שבשיטות הגיבור וב- Interlock (שיטת המשחק של R. Talsorian) ותתיך אותם לכדי שיטה פשוטה, גמישה, פתוחה אוניברסלית וחופשית, כלומר שתופץ חינם ברשת. התוצאה, כפי שנראה, היתה טובה משקיוו.
מטאל גיר סוליד 4 עומרי בר-לב
20/07/2010
מטאל גיר סוליד, היא אחת מסדרות המשחקים הנחשבות ביותר שיש היום. הסדרה התחילה לפני יותר מעשרים שנה ועדיין רצה בהצלחה גדולה.