Tekkonkinkreet הסרט, מזמין אתכם לרדת לביבים של 'עיר האוצר' ולהתפלש בזבל יחד עם גיבוריו, אך מאפשר לכם להיות עדים לתחילתו של ז'אנר חדש באנימה.
שחור ולבן הם שני יתומים שחיים במכונית עלובה במגרש עזוב. "עיר האוצר" היא העיר בה נולדו ובה ננטשו ע"י הוריהם, והם חיים אחד בשביל השני, ובשביל העיר, והעיר קיימת בשבילם. אף אחד אחר לא גר בעיר הזאת, וגם אם כן, קשה להבחין בכך. שחור ולבן הם היחידים שאיכפת להם, והם נמצאים בכל פינה: בסמטאות מלוכלכות, בגני ילדים נטושים, בגגות ומגינים עליה מפני התכנית להפוך את מרכזה ללונה-פארק מפלצתי. שחור ולבן הם לא פראיירים והם עושים את המוות לרעים מהיאקוזה, מחברת הבניה או מהמשטרה ובמוקדם או במאוחר כולם יפגשו את קצהו של מוט הברזל של שחור ולבן, שנאלצים להגן לבדם על מקום בלי אלוהים. הם 'החתולים' שנלחמים ב'עכברושים'.
מעבר לסיפור האנושי המרגש, כל מי שצופה בסרט מרגיש שהכוכב האמיתי בסרט, יותר מאשר שני החברים הטובים- הוא העיר עצמה. העיר מונפשת בטכנולוגיה ייחודית, עם תשומת לב לפרטים הקטנים ביותר ובלי פשרות. היא מכונה "עיר האוצר" ומוזכרת כביכול כעיר ביפן, אך נראית יותר כמו סנטיאגו בקובה או ניו-דלהי. יותר נכון, היא נראית כמו שהיתה נראית טוקיו לו נתקעה אי שם בשנות החמישים: בניינים נמוכי קומה ועלובים, לכלוך ברחובות, רכבים ישנים. כל הפיתוח הכלכלי שעבר על יפן בחצי המאה האחרונה כאילו לא התרחש מעולם. יפן אינה מרכז כלכלי אלא שוב אותה יצרנית של מוצרי תעשייה פשוטים. פרסומות של גפרורים "מייד אין ג'פאן" פזורות בסרט פה ושם, זכר לימים ההם. תפאורה מלכנולית לסיפור אפל.
אחד מהדברים הייחודיים בסרט הוא היותו סרט האנימה הראשון שנוצר ע"י גאייג'ין (הכינוי שמדביקים היפנים ללא-יפנים), מייקל אריאס, ובתור שכזה זהו סרט ג'אייג'יני. מייקל אריאס הגיע ליפן לפני כשש-עשרה שנה כאנימטור צעיר מתוך אהבה ליפן, עם הרבה כשרון ורצון טוב ומאז הפך לאחד הגורואים הגדולים בעולם האנימציה הממוחשבת, אמנם כטכנולוג ופחות כיוצר. הוא הפיק את 'אנימטריקס' לאחר שגילה את הפוטנציאל הגלום בעולם הירוק, ולאחר הפריצה הגדולה ניגש להגשים חלום אישי- לעבד למסך את המנגה האפלה "טקונקינקריט" של האמן טאיו מאצומוטו. פעם ראשונה כבמאי, עמד אריאס בראש אולפן יפני לחלוטין – Studio 4C, כשלצידו יושבים טובי המוחות כדוגמת שינג'י קימורה, האיש מאחורי הקונספט הויזואלי של Steamboy, ומנכ"לית האולפן ומפיקת הסרט אייקו טנקה, שבעבר שימשה כאנימטורית בכירה בסטודיו ג'יבלי והיתה שותפה להפקתם של My Nighbour Totoro, ו Kikis Delivery Service. האנימציה היא כל כך ייחודית שהיא לא דומה לשום דבר אחר. ממש ז'אנר חדש נולד לו, אם כי אריאס מודה כי הושפע ממקורות רבים. הדמויות מצוירות ביד בדו-מימד, ולהן מראה קריקטוריסטי, מגוחך ושטוח באופן שמאוד מתאים לאפיון הדמויות. נסיון לצייר את הדמויות בתלת-מימד נגנז כבר בתחילתו לאחר שהבמאי והצוות הבינו עד כמה יהיה זה קשה לאפיין רגשות בדמות תלת-מימדית. הדמויות מולבשות על סביבה תלת מימדית שעובדה בטכניקה שעד כה לא נראתה רבות על המסך: האיורים 'מודבקים' על מודל תלת מימדי , והמצלמה משוטטת בתוך המודל הזה, תוך יצירת רושם של טיול בעיר אמיתית לחלוטין. על הכל שולטת תנועות מצלמה בסגנון מצלמת-כתף ויוצרת רושם דינמי של שיטוט חפשי בעיר.
טקונקינקריט הוא סרט קשה. הסרט עוקב אחר שני ילדים קטנים אך הוא הוגבל ביפן לצפייה מגיל 14 ומעלה ובארה"ב זכה לעיטור הגבוה ביותר של הגבלת צפייה: R rated. יוצריו מודים גם שנאלצו לצנזר את עצמם לעיתים קרובות כדי לא להגרר לאלימות הבוטה של המנגה המקורית. למרות זאת הוא סרט פסיכולוגי למדי, ומתמקד בנבכי הנפש של גיבוריו עד כדי כך שלפעמים נראה שהתפאורה עצמה היא ביטוי לעולמם הפנימי.
לידיעה זו התפרסמו1תגובות
תגובות
1 זוהי לא הגבלת הגיל הגבוהה ביותר.
10:01:00 09/11/2007
..
הדירוג NC-17 גבוה יותר מR. מה שכן, כמעט ולא נותנים אותו לסרטים לא ארוטיים.
פרק ראשון מ''בן אלמוות מאת רוג'ר זילאזני'' רוג'ר זילאזני (1937-1995)
25/12/2008
במהלך "שלושת הימים" נחרב כדור הארץ. בני האדם עזבו כבר מזמן את הערבות הרדיואקטיביות השוממות והפכו לנוודים, בני בלי בית, המתגוררים ביקום לא להם. רק מתי מעט, אידיאליסטים, מוזחים, שארית הפליטה, עושים את דרכם בין הצללים בחיפוש אחר אתמול שלעולם לא יחזור.
צריך סוף לסיפור אהבה? ביקורת סרט רז גרינברג
18/04/2008
מאז יצירת המופת הראשונה שלו, "Voices of Distant Star", נשמע קולה של חבורה צעקנית ונרגשת שהכתירה את הבמאי מקוטו שינקאי בתואר "מיאזאקי הבא". אם לשפוט על פי סרטו האחרון, "5 סנטימטרים בשניה", בקרוב מאוד נצטרך להודות שהם צדקו.
Fuzion- the generic rules אבי סבג
01/12/2006
חברת hero games יחד עם R. Talsorian איחדו כוחות כדי ליצור שיטת משחק אוניברסלית שתנצל את היסודות העקרונות שבשיטות הגיבור וב- Interlock (שיטת המשחק של R. Talsorian) ותתיך אותם לכדי שיטה פשוטה, גמישה, פתוחה אוניברסלית וחופשית, כלומר שתופץ חינם ברשת. התוצאה, כפי שנראה, היתה טובה משקיוו.
מטאל גיר סוליד 4 עומרי בר-לב
20/07/2010
מטאל גיר סוליד, היא אחת מסדרות המשחקים הנחשבות ביותר שיש היום. הסדרה התחילה לפני יותר מעשרים שנה ועדיין רצה בהצלחה גדולה.