סיוטים סיוטים הוא בדה ממוחו הקודח
ניר תל- אור

סטיבן קינג.

נדמה כי בשלושים השנים האחרונות, אין סופר שזכה ליותר עיבודים קולנועיים וטלויזיוניים- לפחות בתחום האימה והעל טבעי.
ספריו נמכרים במיליונים, הסרטים והסדרות שנעשים על פי ספריו זוכים לרוב לבאזז תקשורתי ולהכנסות נאות, ושמו של האיש מוכר בידי כל בר דעת בעולם המערבי.

אך נראה כי בשנים האחרונות חל שינוי לרעה ביחס הקהל ליצירות הנעשות עפ"י ספריו של סופר האימה הידוע.

סרטו "לוכד החלומות" (Dreamcatcher) היה כישלון מוחץ בארה"ב.

המיני סדרה Salem's Lot (שתורגמה ב-DVD העברי שלה כ"צל הרשע") זכתה לרייטינג סביר כששודרה ברשת TNT, אך לביקורות מעורבות בקרב מבקרי הטלוויזיה.

סדרת הטלוויזיה "הממלכה" (Kingdom Hospital), עפ"י סדרת המופת הדנית של לארס פון טרייר, הייתה גירסה איומה שביזתה את המקור, וירדה במהירות מלוח השידורים של ABC. (אם כי ראוי לציין לטובה את הפרק התשיעי בסדרה- Butterfingers- המתעלה בכמה וכמה דרגות מעל שאר הפרקים. אם שאר הסדרה הייתה נראית כמו פרק זה, אולי היא לא הייתה מתבטלת לאחר 13 פרקים- אבל זה כבר נושא לכתבה אחרת).

העיבוד האחרון מבית קינג- סרט הטלוויזיה Desperation ("עיר ושמה ייאוש") ששודר ברשת ABC לפני מספר חודשים- לא עורר שום הד תקשורתי או רייטינג יוצא דופן.

רק הסדרה המשובחת "החצי האפל" (The Dead Zone) ממשיכה בהצלחה כבר חמש עונות ברשת USA עם ביקורות מהללות וקהל אוהד- אולי בגלל שהקשר שלה לתחום האימה הוא רופף למדי.

לאור כל אלו, החליטה לאחרונה רשת הכבלים TNT- אותה רשת ששידרה בעבר את "צל הרשע"- לנסות גישה חדשה בעיבוד יצירותיו של קינג למדיום הטלוויזיוני.
לא עוד סדרה (או מיני-סדרה) המבוססת על סיפור או ספר אחד של הסופר, כי אם סדרה שבה כל פרק מבוסס על סיפור קצר של המאסטרו.
או במילים אחרות- אנתולוגיית האימה הראשונה המבוססת על כתביו של סטיבן קינג (יש להניח כי העבודה על האנתולוגייה "אשפי האימה" ברשת "שואוטיים" המתחרה, שאף זכתה להצלחה מרובה ולהזמנת עונה נוספת, דרבנה עוד יותר את אנשי TNT להציג פרוייקט דומה משלהם).



התוצאה- סדרה בת שמונה פרקים בני שעה, הקרויה Nightmares and Dreamscapes: From the Stories of Stephen King (לשם הנוחות, נכנה אותה מכאן ועד סוף כתבה זו כ"סיוטים ונופי חלום", בתרגום לא רשמי), על שם קובץ הסיפורים בעל אותו שם, ממנו נלקחו מרבית הסיפורים המוצגים בסדרה (שני סיפורים נוספים נלקחו מהקובץ Everything's Eventual: 14 Dark Tales, וסיפור אחד נלקח מקובץ הסיפורים הקרוי Night Shift). הסדרה שודרה בחודש האחרון ברשת TNT, במתכונת של שני פרקים רצופים כל שבוע.

ראוי לציין במאמר מוסגר, כי אין זו הפעם הראשונה בה זוכים חלק מהסיפורים המוצגים בסדרה לעיבוד מצולם.
סטיבן קינג ידוע כתומך נלהב של קולנוענים צעירים בתחילת דרכם.
על כן ייסד הסופר פרוייקט מיוחד הידוע בשם Dollar Babies (או Dollar Deals),
במסגרתו הוא מוכר את הזכויות של חלק מסיפוריו הקצרים לסטודנטים לקולנוע או במאים מתחילים תמורת דולר בודד, בתנאי שיקבל לרשותו עותק מהעיבוד הקולנועי שיעשו ליצירה. (לרוע המזל, ההסכם גם קובע כי לקינג הזכות הבלעדית להחליט האם הסרט ישוחרר להפצה כוללת, ולכן רבים מסרטים אלו קשים להשגה).

כאמור, במסגרת זו נעשו גם חלק מהסיפורים המופיעים ב"סיוטים ונופי חלום" (ליתר דיוק, הסיפורים Autopsy Room Four, The Road Virus Heads North ו- Umney's Last Case), אך מדובר כמובן בהפקות צנועות בהרבה מהסדרה המושקעת ועתירת התקציב.

אכן, מבחינה חזותית, "סיוטים ונופי חלום" היא ברובה המוחלט מופת של יצירה טלוויזיונית- מצולמת נפלא, ערוכה נהדר וניכר שהושקעו כספים רבים בפעלולים המיוחדים המוצגים בחלק מהפרקים.

הבעיה מתחילה, כמו תמיד בסדרות מסוג זה, בצד התוכני.
כפי שניתן לצפות מסדרה המורכבת מסיפורים שונים חסרי קשר עלילתי (שאף נכתבו ובוימו בידי תסריטאים ובמאים שונים) ניתן למצוא בסדרה פרקים נהדרים לצד פרקים איומים. למרבה המזל, משקלם של הפרקים המוצלחים בסדרה גבוה בהרבה ממשקל הפרקים הגרועים.

להלן פירוט פרקי הסדרה, הכולל ספויילרים מעטים ככל האפשר (שימו לב כי שמות הפרקים בעברית הינם תרגומים חופשיים ולא רשמיים).
***
את הסדרה פותח הסיפור Battleground ("שדה קרב"), בכיכובו של ויליאם הארט.
אם היה צורך להגדיר במילה אחת את הפרק, היה זה: נ-פ-ל-א!

הסיפור עצמו אמנם לא הכי מקורי בעולם, אך התוצאה הסופית מפתיעה ומשובחת. במרכז העלילה עומד רוצח שכיר בשם ג'ייסון רנשו (הארט), הנשכר לרצוח יצרן צעצועים קשיש.
לאחר סיום המשימה, חוזר רנשו אל חדר המלון המפואר שלו, שם הוא מופתע לקבל חבילה משונה מבית היוצר של אותו יצרן.
בתוכה מחכה לו קבוצת חיילי צעצוע מרוגזים משהו, הפותחים נגדו במלחמה לחיים ולמוות.

הפרק מבויים באופן מופתי בידי בריאן הנסון, בנו של היוצר הגאון ג'ים הנסון ("חבובות", "סיפורי עמים", "לבירינת"). הנסון, שכבר הראה את כישוריו כבמאי בסדרת הז'אנר המוערכת "פארסקייפ", מוכיח פעם נוספת כי התפוח לא נופל רחוק מהעץ.

תסריטאי הפרק, ריצ'ארד כריסטיאן מתיסון (שכתב גם ל"אשפי האימה" המתחרה), גם הוא נצר ליוצר ותיק בז'אנר- הסופר והתסריטאי ריצ'ארד מתיסון, שאחראי בין השאר לכמה מהפרקים הקלאסיים של "אזור הדמדומים", וכן פרסם את אחת מיצירות המופת של הז'אנר- רומן הערפדים הפוסט אפוקליפטי I Am Legend.

יש הטוענים כי הסיפור המקורי של קינג שאב את השראתו משתי יצירות שנכתבו בידי מתיסון האב- האחד, פרק מסדרת "אזור הדמדומים" בשם The Invaders
("הפולשים")- המתאר את מאבקה של אישה ביצורים זעירים שנחתו עם חלליתם בביתה, והשני סיפור בשם Prey ("טרף")- אודות בובה שבטית הקמה לתחייה ומטילה טרור על האישה שרכשה אותה. לסיפור זה נעשתה גם גירסה טלוויזיונית בשם Amelia- במסגרת סרט הטלוויזיה Trilogy of Terror (שכלל שלושה סיפורי אימה שונים המבוססים על סיפוריו של מתיסון).
הבובה שהופיעה בסרט, אגב, מבצעת הופעת אורח גם בפרק שלפנינו.

ויליאם הארט מבצע כאן את אחד מתפקידיו הגדולים, ומחזיק על כתפיו את כל הפרק. המאבק בחיילים הזעירים עשוי בצורה משובחת ומרשימה, המזכירה לעתים את מעללי גוליבר בארץ הליליפוטים (שעל הפעלולים בגירסתה הטלוויזיונית אחראית חברת הפעלולים של הנסון).

אה, והאם כבר ציינו את העובדה שכל הפרק נעשה ללא מילה אחת של דיבורים?

אכן כן, לכל אורכו של הפרק לא נשמע אפילו אדם אחד מדבר. בעזרת מוסיקה מהפנטת, שימוש מחוכם בהבעות פנים ושאר אלמנטים, הצליח הנסון ליצור משהו מקורי ומרענן, שכבר זמן רב לא נראה על המסך.

אין להסיק מכך שאין בפרק טקסט בכלל. לכל אורכו של הפרק נעשה שימוש מושכל בטקסט כתוב, המופיע על גבי צג מחשב, בהודעות SMS ודואר אלקטרוני, ובמקומות שונים ומשונים נוספים- כולל סצינה מבריקה במיוחד העושה שימוש בדף נייר פשוט.

פרק זה מהווה פתיחה משובחת במיוחד לסדרה, הטומנת בחובה הבטחה לאיכות דומה גם בפרקים הבאים. לרוע המזל, הבטחה זו מתפוגגת לה בפרק השני בסדרה.

***

פרק מספר שתיים, הקרוי Crouch End ("קראוץ' אנד") הוא פרק פשוט נוראי, העשוי ברישול ומזכיר יותר פרקי אימה זולים מסדרת הטראש משנות התשעים "סיפורים מהצד האפל", מאשר הפקה מקצועית שנעשתה ב-2006.

סיפור העלילה עוקב אחר זוג אמריקאים בשם לוני ודוריס פרימן (איון ביילי וקלייר פורלני), הנמצאים בירח הדבש שלהם בלונדון ומוזמנים לארוחה אצל מכר עסקי החי בשכונה הלונדונית קראוץ' אנד. כמובן שהזוג מאבד את דרכו כבר בהתחלה, ונקלע לשורת אירועים מטופשים במיוחד, בסיפור המנסה (ללא הצלחה) לפרוט על נימי הפחד של הצופה.

בימוי חובבני של מארק הייבר (שברזומה שלו נמצאים מספר סרטי טלוויזיה נשכחים ותו לא), משחק חלש (פורלני מעצבנת במיוחד) ועלילה אווילית ששואבת מהקלישאות האיומות ביותר של הז'אנר (תסריטאי הפרק הוא קים להמאסטרס- תסריטאי ומפיק טלוויזיה כושל למדי) , הופכים פרק זה כמעט לבלתי נסבל לצפייה.
אפילו הניסיון לשלב בסיפור זה רפרנסים לעבודתו של אומן האימה ה"פ לאבקראפט ודמותו המפורסמת קאת'ולהו, מעורר יותר גיחוך מאשר התפעלות.

למרבה המזל, צמד הפרקים שמגיעים לאחר מכן, מצביעים על שיפור ניכר ברמתה של הסדרה.
***


הפרק השלישי במספר נקרא Umney's Last Case ("המקרה האחרון של אומני"). זהו סיפור בעל מבנה מעט שונה מהרגיל. בפתיחת הפרק אנו מתוודעים לבלש הפרטי קלייד אומני (וויליאם ה. מייסי), הפועל בלוס אנג'לס של 1938. תחילתו של הסיפור נראית כפארודיה אחת גדולה על סרטי הפילם נואר של שנות הארבעים והחמישים- כולל משחק מוגזם וצעקני, משפטי פאתוס מגוחכים ועלילות בלשיות קלושות להפליא. הצופים בחלק זה של הסיפור אינם יכולים שלא לתהות מה עבר בראשו של הבמאי כשביים קטעים אלו.

אולם מהר מאוד אנו מגלים את התמונה האמיתית- אומני הינו יציר דמיונו של סופר ספרי הבלש סאם לנדרי, המבקש להחליף את חייו הרגילים בחייו הסוערים של גיבורו הפיקטיבי, כשהמניע למעשיו של הסופר הוא טרגדיה אישית שעבר.

כך מוצאים עצמם השניים מחליפים תפקידים ביניהם, בעלילה הנעה בין קטעים מרגשים במיוחד לקטעים משעשעים ביותר.

זהו סיפור מוצלח למדי, הכולל משחק משובח של ויליאם ה.מייסי בתפקיד כפול (הממ.. בעצם משולש- צריך לראות כדי להבין) של דמויות השונות להפליא זו מזו. בפרק גם מופיעה ג'קלין מקנזי ("4400") כאשתו של הסופר- גם היא עושה עבודה כלל לא רעה.

הבמאי רוב באומן ("תיקים באפילה", "אלקטרה") והתסריטאית אפריל סמית ("שיקאגו הופ"- היא אף מופיעה כניצבת במהלך הפרק) עושים את עבודתם נאמנה. השחזור של לוס אנג'לס בשנות השלושים מוצלח במיוחד, והסצינות בהן מופיעים הבלש והסופר זה מול זה עשויות בכשרון רב.

הדבר היחיד הבעייתי בפרק הוא סופו המוזר, הכולל מספר אלמנטים משונים חסרי כל קשר לסיפור. כך למשל (בלי להיכנס יותר מדי לפרטים), מתברר לקראת הסוף כי דמות נוספת מעולמו הפיקטיבי של הבלש הצליחה לחדור לעולם האמיתי. איך? למה? כיצד זה תורם לעלילה? לא ברור. אבל זה שם. לולא עשר הדקות האחרונות של הפרק, הוא היה יכול לזכות בקלות בתואר הפרק המוצלח ביותר של הסדרה.
אך כבוד זה שמור לפרק הבא אחריו.
***


והנה הגענו לפרק הטוב מכולם. אם הפרק הראשון היה סיפור מהנה שבויים בכישרון רב, הרי שפרק מספר ארבע, הקרוי The End of the Whole Mess ("סופו של כל הבלאגן"), הוא ללא ספק בעל התסריט המשובח ביותר.

במרכז הסיפור ניצב הקולנוען התיעודי הווארד פורנוי (רון ליוינגסטון) המצלם בתחילת הפרק סרט תיעודי בו הוא מציג את חייו בצל אחיו הגאון בובי (הנרי תומס, שהתבגר מעט מאז ריחף על אופניים עם חייזרים מכוערים ב"אי.טי"). בעזרת סדרת פלאשבקים אנו מתוודעים לחייהם המשותפים של השניים, וכיצד הביא אותם מסלול חייהם לרגע בו בובי יצר את התרופה האולטימטיבית- פתרון לכל בעיות האלימות בחברה האנושית. אולם צמד האחים לא לוקח בחשבון את תופעות הלוואי של התרופה- תופעות הרות אסון שמשפיעות על המין האנושי כולו.

זהו סיפור אנושי, נוגע ללב, המשלב בין רמת המקרו העולמית לרמת המיקרו המתארת את התפתחותם של שני אחים השונים זה מזה, אך בעלי קשר בל יינתק.
הרעיון לספר את כל עלילת הפרק דרך סרט תעודה הוא הברקה גאונית, העשויה בטעם רב ובכשרון.

אלמנט עיקרי המבדיל את הפרק משאר חבריו הוא היותו סיפור מד"ב פרופר (האחרים הם פנטסיות גמורות), כשבגרעין העלילה נעוץ הסבר מדעי, ולא אירועים מוזרים המתרחשים ללא כל הסבר. מד"ב אצל סטיבן קינג? הכל אפשרי, כנראה.

תסריטאי הפרק לורנס ד. כהן (שכתב בעבר את המיני סדרות "טומינוקרס", ו"זה", וכן את התסריט לסרט "קארי"- כולם עפ"י יצירותיו של סטיבן קינג) עושה עבודה מופלאה.
גם לבמאי מייקל סלומון ("אחים לנשק", "רומא") מגיעים שבחים על בימוי פרק מופתי.

***

הפרק החמישי בסדרה קרוי The Road Virus Heads North, והוא גם הסיפור היחיד שתורגם לעברית, תחת השם "וירוס הדרכים נוסע צפונה" ("999 סיפורי אימה ומתח שטרם פורסמו", הוצאת מעריב, תרגום: בועז וויס).

זהו סיפור מעט מאכזב, שפתיחתו מעניינת והמשכו (ובעיקר סופו) חלש למדי.

הסיפור עוקב אחר סופר ספרי אימה (ההקבלה לקינג עצמו זועקת מכל פריים) בשם ריצ'ארד קינל (טום ברנג'ר המצויין), אשר חוזר לביתו ממסע קידום מכירות, ורוכש בדרך תמונה גרוטסקית המתארת תפלץ דוחה הנוהג במכוניתו על פני גשר.

ככל שהסופר ממשיך בדרכו, הוא מגלה שהתמונה משתנה בהתאם למקומות בהם הוא מבקר והאנשים אותם הוא פוגש. הניסיון להיפטר מהתמונה לא צולח בידו, והיא ממשיכה לרדוף את גיבורנו עד סופו המר של הפרק.
כאמור, סופו של הסיפור סתמי ביותר, ונראה כי התסריטאי פיטר פילארדי ("מקגיוור", "צל הרשע") לא ממש ידע כיצד לסיים את הסיפור (יש לציין כי סיפור העלילה שונה למדי מהסיפור המקורי של קינג, והוכנסו בו גורמים שונים שכלל לא היו קיימים במקור).
גם הבמאי סרג'יו מימיקה-גאזן ("באטלסטאר גלקטיקה", "ממעמקים") לא מבריק במיוחד בסיפור זה.
רק טום ברנג'ר, בהופעה משובחת ביותר, מציל את הפרק מנפילה רצינית.

אגב, אם תביטו היטב, תוכלו לראות לקראת סוף הפרק רפרנס חביב לשניים מספריו של סטיבן קינג- "בית כברות לחיות" ו"טומינוקרס".

***

ועכשיו לסיפור התמוה ביותר בסדרה.
הפרק השישי בסדרה, הקרוי The Fifth Quarter ("הרבע החמישי"), הוא סיפור לא רע בכלל.
במרכזו עומד האסיר ווילי אוונס, הזוכה עם שחרורו מהכלא לביקור בלתי צפוי מחברו לתא הפצוע אנושות מכדור בבטנו. זה האחרון מספר לו על שוד בנק בו השתתף, ועל מפת אוצר שחולקה בין השותפים לשוד- שאחד מהם בגד בו והשאיר אותו מדמם למוות.
ווילי עוזב את אשתו קארן (סמנתה מאטיס) ואת בנו, ויוצא למסע נקמה לילי בפושעים שאחראים לרצח חברו.

הסיפור מותח למדי, מבויים במקצועיות בידי (שוב) רוב באומן וכתוב ביעילות ע"י התסריטאי אלן שארפ ("רוב רוי"). גם השחקנים הראשיים מפגינים משחק מרשים.
אם כך, מדוע הכינוי "תמוה"?

משתי סיבות עיקריות.
ראשית, זהו כלל איננו סיפור ז'אנר. אין בסיפור זה שום אלמנט מד"ב, פנטסיה או אימה. זהו סיפור פשע טבין ותקילין, שיכל בקלות להיות חלק מהרזומה של טרנטינו או גאי ריצ'י. לא ברור מדוע הוחלט לעבד דווקא סיפור זה מתוך האנתולוגיה (זה המקום לציין כי הגירסה הספרותית כוללת סיפורים רבים שלא נכללו בסדרת הטלוויזיה), ששווקה בפירוש כסדרת אימה על טבעית.
שנית, הסיפור קצר מדי. בתום הפרק, הצופה יוצא בהרגשה ששעה איננה מספיקה לסיפור זה, וכי נעשה נסיון לדחוס כמה שיותר במסגרת הזמן שנקבע לכל פרק. ניתן היה בקלות לפתח סיפור זה לסרט קולנוע (או טלוויזיה) בן שעה וחצי או שעתיים, ולייצר (אולי) קלאסיקת פשע מודרנית חדשה, במיטב המסורת של "כלבי אשמורת" או "ספרות זולה".

***

הסיפור השביעי בסדרה, המתקרא Autopsy Room Four ("חדר מתים ארבע"), הוא המשעשע ביותר בסדרה. אין זה דבר של מה בכך, שכן סיפור עלילתו הוא מהיותר קודרים ומצמררים באנתולוגיה, וההומור שבו הוא בעיקר הומור שחור.

הסיפור נפתח עם הגעת גופתו של איש העסקים הווארד קוטרל לחדר המתים המקומי.
אולם, מהר מאוד מגלים הצופים כי הווארד כלל אינו מת, אלא רק נראה ככזה, עקב הכשת נחש ששיתקה את גופו, ורצף אירועים משעשעים שהובילו למסקנה כי הוא מת.

לאורך כל הפרק, אנו שומעים את מחשבותיו של הווארד, המודע לכל המתרחש סביבו, ומנסה למצוא דרך להניע את גופו המשותק ולמנוע מצוות הפתולוגים מלנתח את גופתו.

השחקן הראשי, ריצ'ארד תומאס, עושה עבודה טובה בגילום הווארד המבועת, אולם את ההצגה גונבת גרטה סקאקי הוותיקה, בתפקיד נפלא של פתולוגית ממזרית עם משיכה לקולגה העובד מולה.

לפרק זה חברו הבמאי מייקל סלומון והתסריטאית אפריל סמית, שכזכור עבדו (בנפרד) בשני פרקים אחרים בסדרה- והתוצאה היא פרק מצמרר ומצחיק בעת ובעונה אחת.
גם פרק זה אינו מכיל בתוכו אלמנטים על טבעיים כלשהם, אולם להבדיל מקודמו זהו סיפור אימה לכל דבר.

ככל הידוע, סטיבן קינג שאב את ההשראה לפרק זה מפרק קלאסי בסדרה "אלפרד היצ'קוק מציג" בשם Breakdown (שבתורו מבוסס על סיפור קצר של אחד מתסריטאי הפרק, לואיס פולוק)- המציג סיפור דומה, על אדם המעורב בתאונת דרכים, נחשב כמת ומגיע לחדר המתים.
***

הסיפור השמיני והאחרון, הקרוי You Know They Got A Hell Of A Band ("אתם יודעים שיש להם להקה מדהימה"), מסיים את האנתולוגיה באופן מעט צורם.

בסיס העלילה מזכיר במקצת את הרעיון הבסיסי של Crouch End, של זוג המאבד את דרכו, אולם הוא עולה עליו בכמה וכמה דרגות.

ראשית, הפרק מתברך בצמד שחקנים נפלאים. סטיבן וובר (שלו היסטוריה ארוכה של השתתפות בעיבודי קינג למיניהם, החל מהגירסה הטלוויזיונית של "הניצוץ" ועד לסרט הטלוויזיה "עיר ושמה ייאוש". הוא אף כתב וכיכב בפרק "ג'ניפר" בסדרה "אשפי האימה") וקים דילייני החמודה להפליא, מגלמים בפרק את הזוג קלארק ומארי ווילינגהאם, המחליטים לצאת לטיול ברחבי ארה"ב. הזוג מאבד את דרכו ומוצא עצמו בעיירה מסתורית הקרויה Rock and Roll Heaven ("גן עדן של רוקנרול"). הזוג מחליט לטייל בעיירה הציורית, ומופתע לגלות כי תושבי העיירה הינם כוכבי רוק מפורסמים שהלכו לעולמם, כמו ג'ניס ג'ופלין, ריקי נלסון, באדי הולי, ג'ימי הנדריקס ועוד (נשאיר לכם לנחש מיהו ראש העיר. רמז- הזמר המת המפורסם ביותר בעולם, שהוא לא זוהר ארגוב).

כאן פחות או יותר מסתיימת עלילת הסיפור, שכן הוא נגמר בצורה חסרת כל פואנטה או טוויסט. נראה כי מטרת הפרק היא בעיקר להציג כמה שיותר דמויות מתות מפורסמות מעולם הרוקנרול (חלק מהשחקנים דומים למקור. חלק אחר, אפעס, לא ממש) ותו לא.
יחד עם זאת, זהו פרק קליל ומהנה לצפייה, העמוס ברפרנסים לתרבות הרוק האמריקאית (דיאלוגים שלמים בתסריט מורכבים משמות להיטי עבר ידועים. שם הפרק עצמו לקוח משיר ידוע של צמד הזמרים Righteous Brothers, הכולל במילותיו גם את שם העיירה).

במאי ותסריטאי הפרק הינו מייק רוב, האחראי על שורת סרטי טלויזיה לא מאוד מוכרים.
ניכר כי מוטב לו להתעסק בבימוי (שכן הפרק מבויים באופן מוצלח מאוד) ופחות בתסריטאות.


פרקי הסדרה זכו לרייטינג מרשים כששודרו ברשת TNT, והדיבורים על עונה שנייה בעיצומם. הבה נקווה שעונה כזו תגיע במהרה, שכן בסיכומו של דבר, גם אם קיים חוסר אחידות בין פרקי הסדרה, הרי שמדובר בסדרה המבויימת וכתובה לעילא ועילא, וראויה לצפייה בידי כל חובב ז'אנר באשר הוא.

לא נסיים לפני שנפנה בקריאה נרגשת לגופי השידור בישראל, למהר ולרכוש את "סיוטים ונופי חלום" להקרנה בארץ. אין ספק כי היא תהווה תוספת מרשימה למאגר המדולל של סדרות אימה ומסתורין המשודרות בימים אלו על המסך.



לידיעה זו התפרסמו  6  תגובות
תגובות
1   בעניין קינג
14:38:00  21/08/2006 ron fogel  liatron@013.net 
סחתיין על הכתבה המושקעת.
בתור חובב קינג מושבע שהתאכזב פעמים רבות מעיבודים כושלים של יצירותיו לקולנוע וטלוויזיה,יש לי עצה אחת אליך,לך וקרא את הספרים (ורצוי את המוקדמים).

the sparrows are flying again

2   כל הכבוד על הכתבה :)
16:45:00  21/08/2006 מיכאל   
ול1 ...הספר הזה עדיין עושה לי צמרמורת.
למרות שהסרט היה גם חביב ולא בייש את המקור.
למי שלא מכיר THE DARK HALF
מומלץ בחום לחובבי הז'אנר

3   בעניין הsparrows
21:54:00  21/08/2006 ron fogel  liatron@013.net 
המשפט הנ"ל שמופיע הרבה בחצי האפל ,מופיע גם בשיאו של הספר "דברים שצריך" .כשקינג כתב על קסטל רוק הוא היה בשיאו.
איפוא שריף פנגבורן כשצריך אותו?

4   כתבה משובחת
11:40:00  30/08/2006 שוקי   
כבר התחלתי לחפש את פרקי הסדרה בתוכנת שיתוף הקבצים הקרובה לביתי...
;-)

5   הסדרה תעלה ביס.
11:02:00  05/09/2006 מיילס   

6   תודה על המידע, מיילס.
17:57:00  05/09/2006 ניר  telor1@walla.co.il 
ותודה לכם על המחמאות.


לתחילת הכתבה
 
קישורים
סיוטים ונופי חלום- האתר הרשמי

אתר המביא מידע עדכני על הסדרה

פרטי הסדרה בוויקיפדיה

קישור לרכישת הספר באמאזון


חדשות אחרונות
קולנוע
19/11/2010 זה שיר פרידה – ISF סוגר את שעריו
11/09/2010 עיבודים לרוב - והפעם המגדל האפל מאת סטפן קינג
14/08/2010 חרב אור הכחולה תגיע לקרן הכחולה
08/08/2010 הצצה בלעדית לטיזר של האוונג'רס
30/07/2010 הנוסע השמיני : ההתחלה

טלויזיה
17/10/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 76 והאחרון
30/09/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 75
27/09/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 74
20/09/2010 פרק השבוע של האקס-מן פרק 73
10/09/2010 פרק השבוע של האקס מן- פרק 72

ספרים
06/09/2010 הוצאה מחודשת לצלל-אלף
30/07/2010 אן רייס משתגעת סופית
25/07/2010 ספר הנופלים של מאלאזן נסגר.
14/07/2010 הכבוד המיצרי
27/06/2010 והמנצח במדלית זהב... ניל גיימן

סיפורים
04/06/2010 נפתחה תחרות הסיפורים הקצרים על שם עינת פלג ז"ל לשנת 2010
02/05/2008 סקופ בלעדי ! פנטסיה 2000 ב-2008
12/09/2007 שנה טובה
09/08/2007 פרס גפן 2007 – הצבעה לשלב א'
06/08/2007 תחרות סיפורים שנתית – פרס עינת

קומיקס
22/07/2010 האם היו ערפדים בתורה?
13/07/2010 הארווי פארקר נפטר בגיל 70
15/07/2009 קומיקס וירקות לפרס אייזנר
05/07/2009 מייקל ג'קסון הקומיקס
03/06/2009 אלכס רוס ומייק קארי חוברים למען ה-Human Torch

מקומי
02/09/2010 להפחיד בעברית
26/07/2010 פסטביל אייקון מחפש כריש מכירות
24/05/2010 קול קורא להגשת אירועים לפסטיבל אייקון
28/11/2009 כנס מאורות בנושא אסטרונומיה ומדע בדיוני יוצא לדרך!
15/08/2009 מכרז לפעילות דוכן יד-שנייה באייקון

מסע בין כוכבים
15/05/2009 Q כאן
12/05/2009 צוות שחקני פרייזר עושים כבוד לסדרת וויאג'
11/05/2009 קפטן גים טי קרי דור ההמשך
05/05/2009 אבודים במסע בין כוכבים
17/04/2009 וכך זה התחיל

אנימה
02/09/2008   Voltron בדרך למסך הגדול
17/04/2008   Ghost in the Shell -3D
20/03/2008   פוניו לא סתם על הצוק
19/03/2008   'ננה' בין המועמדים לפרס טזוקה
16/03/2008   קיטארו למבוגרים

אימה
12/09/2007   שנה טובה
13/11/2006   הצצה ראשונה ל- The Hills Have Eyes 2
06/11/2006   מסורת לא שוברים - בהאלווין הבא - מסור 4
25/10/2006   זומבים זומבים ועוד זומבים ב''יום המתים''
24/10/2006   פינהד כפי שמעולם לא ראינו אותו

משחקי תפקידים
05/02/2010   כנס מבוכים ודרקונים, 28 בפברואר 2010
27/09/2007   טקטיקה - חנות משחקים חדשה בדיזינגוף סנטר
12/09/2007   שנה טובה
24/07/2007   כנס "קרא-קון" לשיטות משחקי תפקידים
26/02/2007   כנס ביגור

עתידנות
11/12/2008   הלו, שומעים אותי?
23/11/2008   פריצת דרך בהשתלות
05/11/2008   אנרגיה סולארית
31/10/2008   מטוסים גרעיניים?
24/10/2008   שמש נצחית בראש צלול

משחקי מחשב
25/07/2010   הטריילר החדש של DC universe
26/06/2009   מלחמת הכוכבים לגו
19/02/2009   Counter-Strike המשחק האהוב ביותר בישראל של 2008
18/07/2008   DC משיקה את DC Universe Online, משחק רשת מרובה משתתפים
14/06/2008   Old Republic 3?
כתבות אחרונות
קולנוע
איך למדתי להפסיק לדאוג ולאהוב את אבודים זהו.
חגי אלקיים
27/06/2010
שש שנים עברו-חלפו להן. שש שנים של שאלות, של תיאוריות, ובעיקר – של דמויות.

טלויזיה
פרק ראשון מ''בן אלמוות מאת רוג'ר זילאזני''
רוג'ר זילאזני (1937-1995)
25/12/2008
במהלך "שלושת הימים" נחרב כדור הארץ. בני האדם עזבו כבר מזמן את הערבות הרדיואקטיביות השוממות והפכו לנוודים, בני בלי בית, המתגוררים ביקום לא להם. רק מתי מעט, אידיאליסטים, מוזחים, שארית הפליטה, עושים את דרכם בין הצללים בחיפוש אחר אתמול שלעולם לא יחזור.

ספרים
ג'ובניק: סיפור אישי -רקע לאומי
עופר ברנשטיין
06/10/2008
כתבה חדשה ומעניינת של לא אחר מעופר ברנשטיין.

סיפורים
פנטזי.קון 2009
יוליה שנרר
11/08/2009
מציאות או פנטזיה?

קומיקס
צריך סוף לסיפור אהבה? ביקורת סרט
רז גרינברג
18/04/2008
מאז יצירת המופת הראשונה שלו, "Voices of Distant Star", נשמע קולה של חבורה צעקנית ונרגשת שהכתירה את הבמאי מקוטו שינקאי בתואר "מיאזאקי הבא". אם לשפוט על פי סרטו האחרון, "5 סנטימטרים בשניה", בקרוב מאוד נצטרך להודות שהם צדקו.

מקומי
אז למה להם פוליטיקה עכשיו? ז'אנר האימה כמבטא הלך רוח פוליטי
איתן גפני
16/05/2007
מאמרו החדש של איתן גפני על הזוועתונים החדשים של הקולנוע
טינה לאמריקנים: ביקורת על הטינה 2
איתן גפני
16/05/2007
איתן גפני חוזר עם ביקורת על הטינה 2 וסרטי אימה המבוססים על סרטי אימה יפנים

מסע בין כוכבים
Fuzion- the generic rules
אבי סבג
01/12/2006
חברת hero games יחד עם R. Talsorian איחדו כוחות כדי ליצור שיטת משחק אוניברסלית שתנצל את היסודות העקרונות שבשיטות הגיבור וב- Interlock (שיטת המשחק של R. Talsorian) ותתיך אותם לכדי שיטה פשוטה, גמישה, פתוחה אוניברסלית וחופשית, כלומר שתופץ חינם ברשת. התוצאה, כפי שנראה, היתה טובה משקיוו.

אנימה
כוח המחץ- התמונות
עומרי בר-לב
30/01/2009

אימה
מטאל גיר סוליד 4
עומרי בר-לב
20/07/2010
מטאל גיר סוליד, היא אחת מסדרות המשחקים הנחשבות ביותר שיש היום. הסדרה התחילה לפני יותר מעשרים שנה ועדיין רצה בהצלחה גדולה.

משחקי תפקידים

עתידנות

משחקי מחשב