|
|
|
|
|
|
SOAPERMAN OPERA - ביקורת סרט
אלי הרשטיין
|
|
גבוה יותר, מהר יותר, חזק יותר, "סופרמן חוזר" הוא לא יותר מאופרת סבון של גיבורי-על מעוטרת באפקטים מיוחדים. אלי הרשטיין ציפה רבות ונכזב בגדול, וכעת הוא יורד למקלטים מתוך פחד שהמוג'הדין של חובבי סופרמן יודע איפה הוא גר.
|
"סופרמן חוזר" – Superman Returns בימוי: בראיין סינגר תסריט: מייק דוהרטי ודן הריס שחקנים: ברנדון רות', קייט בוסוורת', קווין ספייסי ארה"ב – אנגלית – צבע – 154 ד'
אזהרת ספויילרים – הביקורת שלפניכם רצופה בספויילרים קטלניים, הרסניים ובלתי מתחשבים בעליל בצופים בעלי קיבה רגישה לספויילרים – ראו הוזהרתם.
אינני נוהג לכתוב ביקורות בלשון אישית. יעידו על כך כותבי ISF הזועמים, להם קיצצתי כעורך את האמרות האישיות חזור וקצץ לאורך השנים. אך כאשר ישבתי בסינמה סיטי ממתין לכותרות הפתיחה של "סופרמן חוזר" חשבתי לעצמי שאין לי כל דרך לכתוב על הסרט הזה באופן אובייקטיבי. "סופרמן" קשור לכל כך הרבה זכרונות ילדות ונערות, לכל כך הרבה תקוות וחלומות שפשוט אינני יכול להתייחס באובייקטיביות לגלגול הקולנועי החמישי בסדרה הקולנועית של "סופרמן", כך חשבתי. עד כמה יכולתי לטעות. בעת שעלו על המסך כותרות הסרט ומוזיקת הפתיחה רעמה באולם הקולנוע לא יכולתי להכיל את התרגשותי. סופרמן חוזר אחרי כל כך הרבה שנים אל מסך הקולנוע ואני שבתי להתרגש כמו ילד קטן לצלילי המארש של סופרמן פרי עטו של ג'ון וויליאמס האלמותי. אך מהר מאוד, מהר מדי יש לומר, הבנתי שהשנה איננה 1978 ובעיקר שאנחנו כבר לא בקנזס - אך על פי המתרחש על המסך נראה שבריאן זינגר לא הבין את זה.
ראשית יאמר כי סרטו של זינגר הוא סרט ויזואלי לעילא, מוקפד, מעוצב, ומצולם למשעי. סופרמן מודל 2006 הוא פסגת הטכנולוגייה הקולנועית, ויוצריו לא הסתפקו בפחות מהטוב ביותר. אך הויזואלייה המרשימה של הסרט אינה מצליחה לכסות את ערוותה של הריקנות התוכנית, הרעיונית והתסריטאית של הסרט. שכן מכל בחינה אחרת חודרות חריקות צורמות וממלאות את המסך ובראשן התחושה הקשה שבסרט הזה כבר היינו, והרבה יותר מפעם אחת.
בתחילת הסרט נקלעת לויס ליין לתאונה אווירית מרשימה המצולמת ומבויימת במיטב המסורת ההוליוודית של האפקטים המיוחדים. סופרמן כמובן נחלץ לעזרתה ומנחית את המטוס הענק בלב מגרש פוטבול בסצנה מדהימה ומרשימה – כמיטב המסורת כבר אמרנו. אך תוך כדי הסצנה לא ניתן להתעלם מהשאלה למה לויס ליין צריכה את כל זה. במשך חמש שנים תמימות היא חיה בשלווה, התחתנה, ילדה ילד חמוד, ואפילו זכתה בפוליצר. ללא תאונות, ללא אסונות קולוסאליים, ללא תאונת רכבת או מסוק (טוב, כל זה לא מסופר בסרט אבל ניתן להניח זאת מהעובדה שלמרות שסופרמן לא היה בנמצא לויס נותרה בחיים...). אז למה לכל הרוחות היא צריכה את הסופרמן הזה שיחזיר אותה לתקופה בה היא צונחת מבתים, מתרסקת ממטוסים וטובעת מתחת למים? למה הוא היה חייב לחזור? ולחשוב שאת הפוליצר היא קיבלה על כתבה ששמה "מדוע העולם לא זקוק לסופרמן". ב"סופרמן חוזר" יש יד מכוונת ושרירותית הקובעת מי ימות ומי יחייה. מי ינצל ומי לא. הסיבה לכך אינה ברורה אך כל מי שיופיע על המסך, מלבד אם הוא שייך לליגה של "הרעים" יזכה להצלה של הרגע האחרון בידיו של סופרמן. אז לדרוש אמינות ריאליסטית מסרט גיבורי על זו אולי דרישה מוגזמת אבל יש גבול למקריות. יש גבול למספר הפעמים בה התערבות אלוהית או סופרמנית תציל את המצב לפני שכל העסק הופך למשעמם - לא ב"סופרמן חוזר". והתוצאה של מקריות עקבית ותחושה של מעשים שמוכתבים מן החוץ (כלומר מהתסריטאים) ואינם נובעים מהסיפור, היא סרט הנופל אל הבור המסוכן ביותר - הוא צפוי מראש. סרט בו לא נשאלת ולו פעם אחת השאלה "האם?", והיא מוחלפת כלאחר כבוד בשאלה "מתי?" הוא סרט נטול מתח אמיתי, נטול דרמה ונטול כלים שימשכו את הצופה לתוככי הסיפור ולנבכי גורלן של הדמויות. וכאשר זה קורה הרי שבסצנה שאמורה להיות מותחת, בה משפחת לויס ליין הנלכדת מתחת למים ללא יכולת להיחלץ, השאלה היא לא מה יקרה אלא מתי סופרמן יופיע. ואפילו השאלה הזו מוגבלת שכן הוא יכול להופיע רק לפני שיקרה משהו רע. אף פעם לא אחרי. ולכן השאלה היא כמה זמן ימשוך אותנו הבמאי בטרם נקבל את התשובה המתבקשת (ספויילר – שאכן מגיעה). אבל זו אחת הבעיות כשיש לך גיבור כל-יכול שהדבר היחיד שהוא אינו יכול לעשות זה להיכשל. הבעיה מוקצנת יותר כאשר במהלך סרט שלם הכותבים אינם מאפשרים לגיבור אף כישלון אמיתי אחד (מלבד הקרב האבוד על ליבה של לויס ליין – ושמישהו יסביר לי פעם אחת מדוע לכל הרוחות הוא לא מגלה לה כבר שקלארק קנט הוא סופרמן?). אז נכון שזו בעיה המאפיינת אולי כל סרט של גיבורי-על, שכן זו המשמעות של גיבור-על, בין השאר בהיותו בלתי מנוצח ובהיותו חלק מהקנון וחלק מהסרט הבא בסדרה – אלא שברוב הסרטים עושים התסריטאים כל שלאיל ידם כדי להילחם בסימפטום הזה ולהקטין את משמעותו. ב"סופרמן חוזר" נכנעים התסריטאים לבעיה הזו מראש – גישה אולי מקורית – אך בלתי יעילה בעליל.
ואם לא אמינות אז לפחות היגיון פנימי. למשל למה מחליט ריצ'רד, החבר של לויס ליין, להפנות את מטוסו אחורנית בסוף הסרט ולהסתכן במוות בטוח? כי לוייס ליין אמרה שסופרמן ימות? כלומר – הצופים יודעים שסופרמן הוא... ובכן סופרמן. גם ריצ'רד יודע שסופרמן הוא כל יכול. לפני חמש דקות בדיוק סופרמן שילח אותם לדרכם ויצא להציל את העולם – מה הם בדיוק יכולים לעשות בשבילו? להזכירכם, ריצ'רד אינו יודע כלום בשלב זה על מצבו של סופרמן באותו רגע. אבל לויס ליין אמרה אז היא כנראה יודעת. או הסצנה בה מעיף סופרמן את היבשת החדשה של לקס לותור אל החלל. בואו נחשוב על זה לרגע. עשר דקות מוקדם יותר קירב לקס לותור ספייק ירוק אחד לסופרמן והחליש אותו באופן שהפך אותו ללפלף ממוצע. פתאום עכשיו, כשהוא מוקף בקריפטונייט ירוק מכל עבריו, כאשר מים ירוקים נוזלים על ידיו (תמיד יכול להיות שהירוק הזה הוא סתם אזוב ביצות ולא קריפטונייט) מצליח סופרמן להעיף לחלל את היבשת השישית. האם זה הזמן למטבע הלשון "נו באמת!"?
ובמקום שאין אמינות ואין הגיון שולטות הקלישאות. שוב סופרמן פגיע לקריפטונייט ירוק (כנראה שהוא עבר מחיקת זיכרון במהלך הטיסה לקריפטון אחרת הוא היה זוכר את זה כמו כולנו) ושוב במגע עם אותו חומר קטלנו הוא הופך לעוד לפלף שכונתי מצוי שכל החברה מרביצים לו. שוב הרשע התורן אינו הורג את הגיבור אלא נותן לו למות מוות ארוך שיאפשר לו כמובן להימלט (מה חשב לקס לותור – שסופרמן שאינו צריך לנשום, יטבע?). למה שלא יכרות לו את הראש (ועוד כמה אברים באותה הזדמנות) עם גרזן וישליך כל חלק במקום אחר (כל עוד הוא יכול)? אחרי הכל אין המדובר בג'יימס בונד. אבל שוב היד האנושית עוזרת לאיש הברזל בדקה האחרונה ממש, ושוב איש הברזל גומל בהצלות של השנייה האחרונה. ושוב בעת צרה שומע קאל אל את קולו של ג'ור אל במלודרמטיות של אופרת סבון. למה שלא ישמע פעם את גנרל זוד? ולסיום, היתה לתסריטאים הזדמנות מצויינת להוציא את העוקץ מכל הביקורת הזו בכך שהיו באמת הורגים את סופרמן בסוף הסרט. זה היה מפתיע. לויס ליין יוצאת מבית החולים, המצלמה עולה למעלה, כותרות הסיום מתגלגלות על רקע מוסיקה קודרת. לרגע אחד היה סיכוי ש... אבל לא. הפתעה. (ספויילר) סופרמן חיי. בסצינה לאחר מכן שב סופרמן לתחייה ומעביר את חוכמתו לדור הבא. מרלון ברנדו מתהפך בקברו. אז נכון שקלישאות הן קלישאות מכיוון שהן מבוססות על נוסחה בדוקה ועובדת, אך לפעמים לא די ברצף של קלישאות שחוקות המבוצעות היטב, מרשימות ככל שיהיו, כדי להעמיד סיפור בעל משמעות.
נקודת האור היחידה בסרט היא הופעתו המבריקה של קווין ספייסי כלקס לותור. זהו סופר-לותור כפי שרק קווין ספייסי יכול היה לגלם. הרגעים היחידים בהם מתעלה הסרט לרמה של קולנוע מתקבל על הדעת הם הרגעים בהם עולה ספייסי על המסך ולפתע הכל עובד. התזמון מושלם, המשחק מעולה, הבימוי אינו מורגש וספייסי מצליח להוציא מדמותו של לותור את האיכויות אותן הפיק ממנו לפני כשלושים שנה ג'ין הקמן – השחקן האמריקני הטוב ביותר החי היום. לקס לותור הוא הדמות המעניינת היחידה בסופרמן (אם לא לוקחים בחשבון את הכלבה הפקינזית של קיטי שמכרסמת להנאתה את אחותה התאומה... קטע ביזארי ויוצא דופן בסרט המתאים יותר לסם ראימי מאשר לבריאן זינגר). הפילוסופיה של לותור פשוטה, הוא רוצה את החלק המגיע לו, כוח וכוח ועוד כוח. הוא אינו לוקח את עצמו ברצינות ולו לרגע אחד ולכך יש כמובן לחבר את כשרונו האדיר של ספייסי. אך הופעתו הנפלאה של ספייסי רק מדגישה בדרך השלילה את חוסר הכריזמה ואת יכולת המשחק הלקוייה של שאר צוות השחקנים. מלבד דמיונו המדהים של ברנדון ראות לסופרמן, סליחה כריסטופר ריב, הרי שבכל קטגוריה אחרת הוא מוצא את עצמו בקטגוריית אופרות הסבון. מלבד אותו חיקוי מושלם לכריסטופר ריב המנוח אין לראות מה להציע ובת זוגתו היפהפייה קייט בוסוורת' כלויס ליין גם היא נראית כאילו יצאה ממשמר המפרץ (ויסלחו לי הקוראים על חוסר העדכנות בכל הנוגע לסדרות איכות כאלו ואחרות). הדיאלוגים המבריקים מהסוג של "אני מצטער שעזבתי אתכם, אני אחזיר אותך עכשיו" מתחרה ברמת הביצוע בדיאלוג המבריק של צמד סבוני אחר, היידן כריסטנסן ונטלי פורטמן עם ה"אני אוהב אותך" – "לא, אני אוהבת אותך יותר" מ"מתקפת המשובטים". הכריזמה שאפיינה את כריסטופר ריב ומרגוט קידר, נעדרת מבני דמותם מודל 2006, והמקום היחיד בסרט בו תמצאו את אותה כריזמה הוא המקום בו הותיר אותה ג'ין הקמן לפני כ-30 שנה. גם סצנות הטיטאניק של סוף הסרט אינן מוסיפות לאווירה הכללית וגורמות לך להתגעגע לרגע ל"טיטאניק" הלא נגמר של קמרון, ולתהות מה היה קורה אם קמרון היה מכניס את סופרמן לסרט שלו.
אבל הבעיה העיקרית בסופו של "סופרמן חוזר" אחרת לחלוטין. ביצירה הקולנועית ידוע המושג השעיית הספק. הרי לכולנו ברור וידוע (טוב, לפחות לחלקנו) שסופרמן אינו קיים באמת. למרות זאת, מצליח קולנוען מקצועי כזינגר לגרום לנו את "השעיית הספק" כאשר אנו מבלים שעתיים מול מסך הקולנוע, מזדהים עם הדמויות, נהנים מההרפתקאות תוך תחושה שהעולם הבדיוני שלפנינו קורם עור וגידים והוא מציאותי לפחות כמו עולמנו. אין ספק כי מסורת של 100 שנים של קולנוע אמריקני היפר-ריאליסטי הובילו ליצירת עולם אמין וקוהרנטי גם ב"סופרמן חוזר" – אבל. בסוף הסרט, כאשר סופרמן "מת" כביכול, הרגע שאמור להיות הדרמטי ביותר בשיאו של הסרט – אינו עובד. הוא אינו עובד כי אין ולו אחד בקהל המאמין באמת שסופרמן יכול למות. ואם יש הרי זה חייזר מהכוכב קריפטון שבילה את 50 השנים האחרונות מחוץ לעולמנו. הרגע בו אמורים כולנו לעצור את נשימתנו ולתהות "האומנם?", הופך לקטע דביק ושמאלצי בו כולם ממתינים לראות מתי יחזור סופרמן. בשיא הסרט מתמצה הבעיה המרכזית של הסרט כולו, זהו סרט שבלוני וצפוי מראש שכל שורה בו נשחקה עד דק בשנים על גבי שנים של קלישאות קומיקס וקולנוע – סרט שאינו מוסיף ולו שורה מקורית אחת לקנון ממנו הגיע.
הקיטש הנורא של סוף הסרט מהווה, לפחות לעת עתה את שירת הברבור הקולנועית של גיבור העל הידוע מכולם. לצופים נותר רק להתגעגע למקוריות, לעוצמה ולדרמה - לתחושת הראשוניות, החלוציות אם תרצו, שאפיינו את הסרט הראשון בבימויו של ריצארד דונר, ושכה בולטים בהעדרם בסרט הזה. סופרמן חוזר הוא סרט קייץ חביב, צפוי מראש ויפהפה – חובה לאוהבי הז'אנר? – לא בטוח.
|
|
|
לידיעה זו התפרסמו 26 תגובות
|
תגובות
|
1 באמת סרט לא משהו
|
|
2:33:00 26/07/2006
|
איציק
|
|
|
|
2 סרט הכי גרוע של העשור של האלף .......
|
|
11:06:00 26/07/2006
|
אייל השחר
|
eyaldaniel76@yahoo.com
|
|
|
3 הייתי עושה שימוש בכוחי כעורך
|
|
15:57:00 26/07/2006
|
זיו קיטרו
|
sickbar@gmail.com
|
ומוחק את השטויותש כתבת כאן, אבל אני חושב שאשאיר את זה למען יזכרו כולם שאין לך טעם בסרטים.
|
|
4 היי, מה עם אזהרת ספוילרים?
|
|
17:01:00 26/07/2006
|
איש הכספית
|
|
|
|
5 האם השורה הבאה עונה על ההגדרה אזהרת ספוילרים?
|
|
17:28:00 26/07/2006
|
המערכת
|
|
אזהרת ספויילרים – הביקורת שלפניכם רצופה בספויילרים קטלניים, הרסניים ובלתי מתחשבים בעליל בצופים בעלי קיבה רגישה לספויילרים – ראו הוזהרתם.
כי אם כן היא מופיעה בראש הכתבה שכרגע קראת והופיעה שם גם קודם לכן.
|
|
6 זיו יקירי, אני מציע שתמשיך לצעוק שטויותש, שטויותש
|
|
17:32:00 26/07/2006
|
anakin
|
|
ואל תיתן לרשימת העובדות המזעזעת, ולתמונות הקשות שמציגה הכתבה להפריע לך. אחרי הכל - הכל שטויותש.
|
|
7 אלי
|
|
23:29:00 26/07/2006
|
זיו קיטרו
|
sickbar@gmail.com
|
העובדה שכתבת משהו והוא עלה לאתר לא עושה את הנתונים עצמם לעובדות - אתה טועה וזה בסדר.
|
|
8 אויש, שטויותש
|
|
0:06:00 27/07/2006
|
anakin
|
|
|
|
9 זיו ואלי... תמשיכו... תמשיכו...
|
|
7:41:00 27/07/2006
|
חיליק
|
hilik@walla.co.il
|
אולי בסוף תהייה לשניכם פינה בתוכנית של זיו: "אלי נגד זיו - הסיבוב השבועי"... :-)
למרות שעדיין לא ראיתי, רוב אלה שראו וכתבו מהליים דווקא... אבל שוב - לא ראיתי ולכן לא אוכל להביע עמדה
|
|
10 חיליק אני מצטער אבל התגובה לכתבה הזו מוגבלת למי שראו את הסרט בלבד
|
|
11:39:00 27/07/2006
|
ANAKIN
|
|
לבוא ולצעוק "סופרמן", "סופרמן", זה בהפגנה ביום שישי ליד הבית שלי, לא כאן באתר.
תודה
|
|
11 אלי הפכת לבן 6?
|
|
13:26:00 27/07/2006
|
זיו קיטרו
|
sickbar@gmail.com
|
מה התגובות המפגרות לחיליק ואלי?
|
|
12 דרוש
|
|
13:51:00 27/07/2006
|
anakin
|
|
חוש הומור משומש במצב טוב
נא לפנות לזיו קיטרו, אתר ISF - רק פניות רציניות ייענו.
|
|
13 המממ... ובתשובה לשאלתך
|
|
13:55:00 27/07/2006
|
anakin
|
|
מעולם לא עברתי את גיל 6...
|
|
14 אולי בעידן הדינוזאורים אלי
|
|
16:57:00 27/07/2006
|
זיו קיטרו
|
sickbar@gmail.com
|
ולכן גם מה שנראה לך חוש הומור, נקרא פה כמו תגובות של תינוק.
|
|
15 אז זהו שלא
|
|
18:55:00 27/07/2006
|
ANAKIN
|
|
ואולי מכאן נובע הבלבול שלך. דינוזאורים היו בפארק היורה ומאוחר יותר גם בקינג קונג.
בסופרמן חוזר לא היו דינוזאורים.
צר לי אם כל זה מבלבל אותך ואני יודע שאתה בתקופה קשה אבל למה להפיל את כל זה על הקוראים התמימים?
|
|
16 סוף סוף
|
|
20:10:00 27/07/2006
|
זיו קיטרו
|
sickbar@gmail.com
|
אתה מתחיל לחזור לעצמך סבא. עכשיו לך וקח את הכדורים שלך ותנוח
|
|
17 אם אפשר לקטוע לרגע את הויכוח המשעשע...
|
|
21:45:00 27/07/2006
|
יערה
|
|
הייתי רוצה להגיב לביקורת - בקשר להתהייה שכיצד זה יתכן שלויס עדיין בחיים, הכותבים כיסו את עצמם די טוב, שכן לקס לותור הוא הגורם לכל הרוע בעולם, ורק הרגע הוא השתחרר מהכלא ויצא לגרום תוהו ובוהו.
בנוגע להשוואה הקטנטנה בין סינגר לראימי - אוי ואבוי. גם אני לא יכולתי להימנע מכך כל הסרט, ונראה שסינגר מגלה דמיון מטריד לראימי בכל הנוגע לנטיותיו של האחרון לסצינות בבוחנות סיבולת של נשים מצווחות למשך הרבה יותר מדי זמן. אי אפשר להתעלם גם מהסימבוליזם הקיטשי של "הו, אי הגבישים שיצר לותור, בן אנוש, הוא כה מזוהם ביחס למבצר הבדידות הטהור!" או "הו! סופרמן סוחב את משקל העולם על כתפיו! (או במקרה זה, את הדיילי פלאנט". שתי הסצינות מאוד הזכירו את סצינת ספיידרמן/ישו ברכבת, שאני זוכרת שהעלתה גיחוך רב בקהל באולם.
והערה קטנה - 4 ביקורות על סרט אחד? גם אם זה כואב, אולי בעתיד מומלץ לקצץ...
|
|
18 תשמע, מכון שאני זקן
|
|
21:50:00 27/07/2006
|
ANAKIN
|
|
אבל לפחות כשאני לוקח את התרופות שלי אני בסדר, מה התירוץ שלך?
|
|
19 נכון שאני זקן...
|
|
21:51:00 27/07/2006
|
ANAKIN
|
|
|
|
20 ליערה
|
|
21:54:00 27/07/2006
|
ANAKIN
|
|
כן, היו עוד רגעים מגוחכים בסופרמן 4, סליחה סופרמן חוזר, שלא הקדשתי להם אולי את תשומת הלב המלאה - אבל כמה אפשר.
באשר לריבוי הביקורות, אתר ISF מעודד ריבוי של ביקורות בשעריו דבר המוביל לדיונים שונים ולריבוי דיעות (ולא - הויכוח כאן למעלה אינו מסוג הויכוחים אותם אנו מנסים לעודד!!!)
לכן אנו מחפשים מגוון של דעות על אותו הסרט כדי לקבל את המגוון ודרכו את הסגנון הייחודי של ISF.
|
|
21 אני מצטערת, אבל "סופרמן חוזר" הוא סופרמן 3, לא 4
|
|
0:56:00 28/07/2006
|
יעל
|
|
ומעבר לזה, אני די מסכימה עם הביקורת. כתבתי דברים דומים בחלקם בביקורת שפרסמתי בבלי פאניקה.
ובכל זאת, אם אתה כבר מספיילר כל כך הרבה, ראוי להזכיר את הקטע המוצלח ביותר בסרט, את הפגישה של לויס ולקס על היאכטה, ואת סצינת נגינת הפסנתר. הנה, פה היה קטע ארוך ושלם שלא היה צפוי, לא היה ברור מה יקרה בו, כל הדמויות שהשתתפו בו הפגינו אישיות, ושהיה מותח ומעניין. חבל נורא שזה היה קטע אחד בודד.
|
|
22 ראשית, ולמרות שעובדתית את צודקת, ההשוואה לסופרמן 4 בתגובה הקודמת לא היתה מקרית...
|
|
12:22:00 28/07/2006
|
ANAKIN
|
|
מעבר לזה, אם תחפשי ממש טוב בביקורת, (ואני מודה שזה הולך קצת לאיבוד בקיטונות הרותחין ששפכתי על הסרט) תגלי שאכן דמותו של לקס לותור החייתה לטעמי את הסרט הזה ואפילו חשבתי שויזואלית הוא היה רוב הזמן יפה מאוד. את גם צודקת ששתי הסצנות הללו היו בין הטובות בסרט.
|
|
23 הסצנה עם הפסנטר
|
|
7:35:00 29/07/2006
|
עודד
|
|
הייתה יותר צפויה מאשר לראות את סופרמן עף בסרט
ברגע שראו את הילד זה היה ברור מי הוא. הסרט כבר מהתחלה הרס את סופרמן האיקון לדעתי וזה מה שעשה את כל האופרת סבון הזאת עוד יותר צפויה רק
|
|
24 לעודד - לא התכוונתי לרגעיו האחרונים של הפסנתר
|
|
19:18:00 29/07/2006
|
יעל
|
|
*ספוילרים כמובן* התכוונתי לסצינה בה הילד מתיישב ליד הפסנתר, ואז ברוטוס מתיישב לידו ומנגן איתו.
|
|
25 הבנתי
|
|
22:08:00 29/07/2006
|
עודד
|
|
..אבל עדיין שמתי לב שאין הרבה התייחסות לילד ברוב הביקורות.. תהיתי מה אנשים אחרים חושבים על הטוויסט בשקל הזה?
|
|
26 בדיוק כמו שכתבת
|
|
0:40:00 30/07/2006
|
ANAKIN
|
|
טוויסט בשקל - ולא ממש ראוי להתייחסות. הגם שיש גבול לספויילרים...
|
|
|
|
|
קישורים
|
|
|
חדשות אחרונות
|
קולנוע
|
19/11/2010
|
זה שיר פרידה – ISF סוגר את שעריו
|
11/09/2010
|
עיבודים לרוב - והפעם המגדל האפל מאת סטפן קינג
|
14/08/2010
|
חרב אור הכחולה תגיע לקרן הכחולה
|
08/08/2010
|
הצצה בלעדית לטיזר של האוונג'רס
|
30/07/2010
|
הנוסע השמיני : ההתחלה
|
|
טלויזיה
|
17/10/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 76 והאחרון
|
30/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 75
|
27/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 74
|
20/09/2010
|
פרק השבוע של האקס-מן פרק 73
|
10/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן- פרק 72
|
|
ספרים
|
06/09/2010
|
הוצאה מחודשת לצלל-אלף
|
30/07/2010
|
אן רייס משתגעת סופית
|
25/07/2010
|
ספר הנופלים של מאלאזן נסגר.
|
14/07/2010
|
הכבוד המיצרי
|
27/06/2010
|
והמנצח במדלית זהב... ניל גיימן
|
|
סיפורים
|
04/06/2010
|
נפתחה תחרות הסיפורים הקצרים על שם עינת פלג ז"ל לשנת 2010
|
02/05/2008
|
סקופ בלעדי ! פנטסיה 2000 ב-2008
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
09/08/2007
|
פרס גפן 2007 – הצבעה לשלב א'
|
06/08/2007
|
תחרות סיפורים שנתית – פרס עינת
|
|
קומיקס
|
22/07/2010
|
האם היו ערפדים בתורה?
|
13/07/2010
|
הארווי פארקר נפטר בגיל 70
|
15/07/2009
|
קומיקס וירקות לפרס אייזנר
|
05/07/2009
|
מייקל ג'קסון הקומיקס
|
03/06/2009
|
אלכס רוס ומייק קארי חוברים למען ה-Human Torch
|
|
מקומי
|
02/09/2010
|
להפחיד בעברית
|
26/07/2010
|
פסטביל אייקון מחפש כריש מכירות
|
24/05/2010
|
קול קורא להגשת אירועים לפסטיבל אייקון
|
28/11/2009
|
כנס מאורות בנושא אסטרונומיה ומדע בדיוני יוצא לדרך!
|
15/08/2009
|
מכרז לפעילות דוכן יד-שנייה באייקון
|
|
מסע בין כוכבים
|
15/05/2009
|
Q כאן
|
12/05/2009
|
צוות שחקני פרייזר עושים כבוד לסדרת וויאג'
|
11/05/2009
|
קפטן גים טי קרי דור ההמשך
|
05/05/2009
|
אבודים במסע בין כוכבים
|
17/04/2009
|
וכך זה התחיל
|
|
אנימה
|
02/09/2008
|
Voltron בדרך למסך הגדול
|
17/04/2008
|
Ghost in the Shell -3D
|
20/03/2008
|
פוניו לא סתם על הצוק
|
19/03/2008
|
'ננה' בין המועמדים לפרס טזוקה
|
16/03/2008
|
קיטארו למבוגרים
|
|
אימה
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
13/11/2006
|
הצצה ראשונה ל- The Hills Have Eyes 2
|
06/11/2006
|
מסורת לא שוברים - בהאלווין הבא - מסור 4
|
25/10/2006
|
זומבים זומבים ועוד זומבים ב''יום המתים''
|
24/10/2006
|
פינהד כפי שמעולם לא ראינו אותו
|
|
משחקי תפקידים
|
05/02/2010
|
כנס מבוכים ודרקונים, 28 בפברואר 2010
|
27/09/2007
|
טקטיקה - חנות משחקים חדשה בדיזינגוף סנטר
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
24/07/2007
|
כנס "קרא-קון" לשיטות משחקי תפקידים
|
26/02/2007
|
כנס ביגור
|
|
עתידנות
|
11/12/2008
|
הלו, שומעים אותי?
|
23/11/2008
|
פריצת דרך בהשתלות
|
05/11/2008
|
אנרגיה סולארית
|
31/10/2008
|
מטוסים גרעיניים?
|
24/10/2008
|
שמש נצחית בראש צלול
|
|
משחקי מחשב
|
25/07/2010
|
הטריילר החדש של DC universe
|
26/06/2009
|
מלחמת הכוכבים לגו
|
19/02/2009
|
Counter-Strike המשחק האהוב ביותר בישראל של 2008
|
18/07/2008
|
DC משיקה את DC Universe Online, משחק רשת מרובה משתתפים
|
14/06/2008
|
Old Republic 3?
|
כתבות אחרונות
|
קולנוע
|
איך למדתי להפסיק לדאוג ולאהוב את אבודים זהו.
חגי אלקיים
27/06/2010
שש שנים עברו-חלפו להן. שש שנים של שאלות, של תיאוריות, ובעיקר – של דמויות.
|
|
טלויזיה
|
פרק ראשון מ''בן אלמוות מאת רוג'ר זילאזני''
רוג'ר זילאזני (1937-1995)
25/12/2008
במהלך "שלושת הימים" נחרב כדור הארץ. בני האדם עזבו כבר מזמן את הערבות הרדיואקטיביות השוממות והפכו לנוודים, בני בלי בית, המתגוררים ביקום לא להם. רק מתי מעט, אידיאליסטים, מוזחים, שארית הפליטה, עושים את דרכם בין הצללים בחיפוש אחר אתמול שלעולם לא יחזור.
|
|
ספרים
|
ג'ובניק: סיפור אישי -רקע לאומי
עופר ברנשטיין
06/10/2008
כתבה חדשה ומעניינת של לא אחר מעופר ברנשטיין.
|
|
סיפורים
|
פנטזי.קון 2009
יוליה שנרר
11/08/2009
מציאות או פנטזיה?
|
|
קומיקס
|
צריך סוף לסיפור אהבה? ביקורת סרט
רז גרינברג
18/04/2008
מאז יצירת המופת הראשונה שלו, "Voices of Distant Star", נשמע קולה של חבורה צעקנית ונרגשת שהכתירה את הבמאי מקוטו שינקאי בתואר "מיאזאקי הבא". אם לשפוט על פי סרטו האחרון, "5 סנטימטרים בשניה", בקרוב מאוד נצטרך להודות שהם צדקו.
|
|
מקומי
|
אז למה להם פוליטיקה עכשיו? ז'אנר האימה כמבטא הלך רוח פוליטי
איתן גפני
16/05/2007
מאמרו החדש של איתן גפני על הזוועתונים החדשים של הקולנוע
|
טינה לאמריקנים: ביקורת על הטינה 2
איתן גפני
16/05/2007
איתן גפני חוזר עם ביקורת על הטינה 2 וסרטי אימה המבוססים על סרטי אימה יפנים
|
|
מסע בין כוכבים
|
Fuzion- the generic rules
אבי סבג
01/12/2006
חברת hero games יחד עם R. Talsorian איחדו כוחות כדי ליצור שיטת משחק אוניברסלית שתנצל את היסודות העקרונות שבשיטות הגיבור וב- Interlock (שיטת המשחק של R. Talsorian) ותתיך אותם לכדי שיטה פשוטה, גמישה, פתוחה אוניברסלית וחופשית, כלומר שתופץ חינם ברשת. התוצאה, כפי שנראה, היתה טובה משקיוו.
|
|
אנימה
|
כוח המחץ- התמונות
עומרי בר-לב
30/01/2009
|
|
אימה
|
מטאל גיר סוליד 4
עומרי בר-לב
20/07/2010
מטאל גיר סוליד, היא אחת מסדרות המשחקים הנחשבות ביותר שיש היום. הסדרה התחילה לפני יותר מעשרים שנה ועדיין רצה בהצלחה גדולה.
|
|
משחקי תפקידים
|
|
עתידנות
|
|
משחקי מחשב
|
|
|