|
|
|
|
|
|
המשחק שהצליח- Star Wars: Republic Commando
חנן ארגוב
|
|
מי שמכיר משחקי מחשב המבוססים על היקום של מלחמת הכוכבים שירים את ידו. עכשיו, מי שמכיר משחקי מחשב מוצלחים המבוססים על היקום של מלחמת הכוכבים שירים את ידו.
|
עדיין הרבה ידיים? עכשיו, מי שמכיר משחקי מחשב של אקשן בגוף ראשון מוצלחים המבוססים על היקום של מלחמת הכוכבים שירים את ידו (ו- Jedi Knight לא נחשב). אין הרבה כאלו. אם חושבים על זה אז אין משחקים כאלו, עד שמגיעים למשחק (Star Wars: Republic Commando (RC.
קודם כל לפני שייערף כאן ראשו של מישהו, הסיבה לכך ש Jedi Knight אינו נכלל היא שסדרת JK היא סדרה די בינונית עד שעוברים למצב של גוף שלישי בשביל לחימה בחרב האור, שזו הסיבה העיקרית לשחק במשחק. אבל JK הוא נושא לביקורת אחרת.
עכשיו לעיקר, על מה המשחק? המשחק מספר על חוליית קומנדו של צבא השיבוטים של הרפובליקה בזמן המוגדר בין הסרט השני לסרט השלישי בסדרה הקולנועית של מלחמת הכוכבים. השחקן משחק בגוף ראשון את מפקד החולייה, דלתא 3-8, כאשר מתחתיו נמצאים שלושה חיילים בעלי "התמחויות" שונות המבדילות ביניהם: דלתא 4-0- "המתקן", משנה למפקד, נצמד להנחיות ומתעקש לקרוא לכולם בקודים שלהם ולא לפי כינוייהם. הוא ידוע גם במומחיותו לטכנולוגיה והוא גם האיש לחיתוך קונסולות ופריצת קודים. דלתא 0-7- "סוו", חולה ההדק של החולייה. הוא נלחם בשביל ההתרגשות שבקרב. דלתא 6-2- "סקורץ'", הקומיקאי של החולייה, תמיד יש לו בדיחה או הערה צינית לזרוק לאוויר. ממוחיותו היא בחומרי נפץ.
מה שמיוחד במשחק זה היא רמת ההשקעה. העלילה עצמה יפה ומתאימה לאווירת המשחק, כגון בדיקת ספינת רפאים, שחרור מנהיג ווקים וכדומה. העלילה לא מסובכת וליניארית, ממש כמו לקרוא ספר, ליתר דיוק לשחק בסרט של מלחמת הכוכבים.
השליטה בחיילים פשוטה מאוד ונעשית בצורת נקודות חמות וסימונים. מצבי אגרסיביות נקבעים ע"י לחיצה על מקשים. פקודות לחברי הצוות, כגון איוש עמדות, פריצת דלתות ופיצוץ מכשולים, נעשים ע"י מבט לכיוון האזור החם ולחיצה על מקש האנטר. אם נפלת בקרב או שחבריך לחולייה נפלו, המשחק לא ייגמר. יש אפשרות להחיות את הנופלים.
יש שלושה מצבי ראייה: רגיל, טקטי וראיית לילה. בראייה רגילה אנו רואים את העולם כרגיל מעבר לקסדה. מצב טקטי נותן לך פרטי משימה, מצב ומיקום החולייה. בראיית לילה הכל נצבע בגווני אפור ולבן וכולל המידע שניתן לך מהמצב הטקטי. בכל מצב ראייה העולם חי מאוד (או מת אם מדובר בספינת הרפאים). הצבעים חזקים וישנה הרבה דינמיקה בעולם. מבחינה וויזואלית רואים שכל פרט ופרט במשחק הושם שם לאחר תכנון, השקעה, וביצוע טוב.
מבחינת הסאונד, מומלץ מאוד לשמוע את הסאונד דרך מערכת סראונד או אוזניות איכותיות. כל אביזר שמע אחר פשוט מאוד בושה. המוזיקה נשמעת חלומית, דיבובי הדמויות ריאליסטית וטובה, האפקטים עצמם הם "אמיתיים", כלומר השתמשו במחלקת אפקטי הצליל של לוקאסארטס בשביל ליצור צלילים מחפצים אמיתיים ולא דיגיטאליים. ועוד פעם, לא להשתמש ברמקולים קטנים!
רמת ההשקעה במשחק ניכרת בכל שלב ושלב ב-RC. ולדובדבן שבקצפת של RC יש את התוספות המיוחדת. בתוספות מציגים לנו את השלבים בהכנת RC: אימון הגרפיקאים ע"י איש ימ"מ בשביל קבלת התחושה האמיתית של החולייה. יצירת אפקטי הקול בסגנון הישן ע"י אנשי הסאונד של לוקאסארטס. הדיבוב המקצועי ותמונות הסטוריבורד.
קשה לכתוב דברים רעים על RC אולם כפי שצויין בביקורת הקודמת, אין משחק בלי בעיות, חלקם עם יותר בעיות וחלקם עם פחות. RC למרבה המזל נמצא בחלק השני. כל ההשקעה שנתנו ב-RC נותן טעם של עוד, רק חבל שהמשחק קצר. לא עוזר גם העובדה שקל לסיים את המשחק. חוץ ממספר נקודות שהיו חנוקות מבחינת עומס של כמויות אויבים, לעבור את RC היה ממש משחק ילדים, בעיקר בגלל השדה המגן שמתחדש לאחר זמן מה ללא פגיעה והכמויות הנדיבות של עמדות העזרה ראשונה. חוץ מתקלות לא משמעותיות של סאונד וגרפיקה המשחק רץ חלק וללא בעיות.
ציונים לפי חשיבות:
ממשק- נוח מאוד לתפעול. תנועה חלקה ושליטה מהירה וטובה על שאר אנשי החולייה. כיף- מה יותר כיף מלירות ברובוטים? לירות בג'אר ג'אר. אבל הוא לא נמצא אז תסתפקו לירות בכל דבר אחר. סאונד- מדהים, מקסים, נהדר, מרהיב. מההערות ועד המוזיקה. גרפיקה- הפרטים הקטנים עושים את ההבדל. האנימציה, הדקויות שבטבע, הטבעיות שבתנועה. עלילה- ליניארית אך מתאימה לאווירה, נותנת לך סיבות לירות במה שמסביב.
סיכום- דוגמא טובה לאיך שמשחק פעולה מגוף ראשון צריך להיות, חבל שהוא קצר. נותרה תחושה חזקה שיש צורך לירות בעוד רובוטים (ואולי גם בג'אר ג'אר?)
|
|
|
לידיעה זו התפרסמו 4 תגובות
|
תגובות
|
1 אתה צודק
|
|
14:08:00 05/07/2006
|
פישינזון
|
דפםרק0@'שךךשץבםצ
|
באמת משחק מצויין רק חבל שקצר אבל נזכרתם לעשות עכשיו ביקורת הוא יצא לפני שנה
|
|
2 מסכים אתך
|
|
19:54:00 31/07/2006
|
אלכס
|
|
הובכן כן שיחקתי במשחק וזה היה ממש קל אבל מהנה ובאמת חבל שהוא קצר אבל כמובן שאמור להיות המשך בו נקווה שזה נכון חוץ מזה על המשחק אין דבר רע להגיד עליו.
|
|
3 תודה,אף פעם לא ידעתי מה התפקיד של כל אחד...
|
|
15:40:00 15/06/2009
|
zuby
|
zain.sharmuta.com
|
|
|
4 עזרה
|
|
20:32:00 15/08/2009
|
דן
|
dansdan@012.net.il
|
אני מומחה למשחק הזה אבל יש לי העיה אני צריך עזרה קודים מידע לא אכפת לי.אני תקוע במפעל הדרואידים מסוג אף 3(האפורים עם הטילים)איחידה שלי זזה תמיד לחדר אחר ולא תא השיגור. אני חושב. למה לאן הם זזים.מחקה לתשוב.
|
|
|
|
|
קישורים
|
|
|
חדשות אחרונות
|
קולנוע
|
19/11/2010
|
זה שיר פרידה – ISF סוגר את שעריו
|
11/09/2010
|
עיבודים לרוב - והפעם המגדל האפל מאת סטפן קינג
|
14/08/2010
|
חרב אור הכחולה תגיע לקרן הכחולה
|
08/08/2010
|
הצצה בלעדית לטיזר של האוונג'רס
|
30/07/2010
|
הנוסע השמיני : ההתחלה
|
|
טלויזיה
|
17/10/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 76 והאחרון
|
30/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 75
|
27/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 74
|
20/09/2010
|
פרק השבוע של האקס-מן פרק 73
|
10/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן- פרק 72
|
|
ספרים
|
06/09/2010
|
הוצאה מחודשת לצלל-אלף
|
30/07/2010
|
אן רייס משתגעת סופית
|
25/07/2010
|
ספר הנופלים של מאלאזן נסגר.
|
14/07/2010
|
הכבוד המיצרי
|
27/06/2010
|
והמנצח במדלית זהב... ניל גיימן
|
|
סיפורים
|
04/06/2010
|
נפתחה תחרות הסיפורים הקצרים על שם עינת פלג ז"ל לשנת 2010
|
02/05/2008
|
סקופ בלעדי ! פנטסיה 2000 ב-2008
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
09/08/2007
|
פרס גפן 2007 – הצבעה לשלב א'
|
06/08/2007
|
תחרות סיפורים שנתית – פרס עינת
|
|
קומיקס
|
22/07/2010
|
האם היו ערפדים בתורה?
|
13/07/2010
|
הארווי פארקר נפטר בגיל 70
|
15/07/2009
|
קומיקס וירקות לפרס אייזנר
|
05/07/2009
|
מייקל ג'קסון הקומיקס
|
03/06/2009
|
אלכס רוס ומייק קארי חוברים למען ה-Human Torch
|
|
מקומי
|
02/09/2010
|
להפחיד בעברית
|
26/07/2010
|
פסטביל אייקון מחפש כריש מכירות
|
24/05/2010
|
קול קורא להגשת אירועים לפסטיבל אייקון
|
28/11/2009
|
כנס מאורות בנושא אסטרונומיה ומדע בדיוני יוצא לדרך!
|
15/08/2009
|
מכרז לפעילות דוכן יד-שנייה באייקון
|
|
מסע בין כוכבים
|
15/05/2009
|
Q כאן
|
12/05/2009
|
צוות שחקני פרייזר עושים כבוד לסדרת וויאג'
|
11/05/2009
|
קפטן גים טי קרי דור ההמשך
|
05/05/2009
|
אבודים במסע בין כוכבים
|
17/04/2009
|
וכך זה התחיל
|
|
אנימה
|
02/09/2008
|
Voltron בדרך למסך הגדול
|
17/04/2008
|
Ghost in the Shell -3D
|
20/03/2008
|
פוניו לא סתם על הצוק
|
19/03/2008
|
'ננה' בין המועמדים לפרס טזוקה
|
16/03/2008
|
קיטארו למבוגרים
|
|
אימה
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
13/11/2006
|
הצצה ראשונה ל- The Hills Have Eyes 2
|
06/11/2006
|
מסורת לא שוברים - בהאלווין הבא - מסור 4
|
25/10/2006
|
זומבים זומבים ועוד זומבים ב''יום המתים''
|
24/10/2006
|
פינהד כפי שמעולם לא ראינו אותו
|
|
משחקי תפקידים
|
05/02/2010
|
כנס מבוכים ודרקונים, 28 בפברואר 2010
|
27/09/2007
|
טקטיקה - חנות משחקים חדשה בדיזינגוף סנטר
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
24/07/2007
|
כנס "קרא-קון" לשיטות משחקי תפקידים
|
26/02/2007
|
כנס ביגור
|
|
עתידנות
|
11/12/2008
|
הלו, שומעים אותי?
|
23/11/2008
|
פריצת דרך בהשתלות
|
05/11/2008
|
אנרגיה סולארית
|
31/10/2008
|
מטוסים גרעיניים?
|
24/10/2008
|
שמש נצחית בראש צלול
|
|
משחקי מחשב
|
25/07/2010
|
הטריילר החדש של DC universe
|
26/06/2009
|
מלחמת הכוכבים לגו
|
19/02/2009
|
Counter-Strike המשחק האהוב ביותר בישראל של 2008
|
18/07/2008
|
DC משיקה את DC Universe Online, משחק רשת מרובה משתתפים
|
14/06/2008
|
Old Republic 3?
|
כתבות אחרונות
|
קולנוע
|
איך למדתי להפסיק לדאוג ולאהוב את אבודים זהו.
חגי אלקיים
27/06/2010
שש שנים עברו-חלפו להן. שש שנים של שאלות, של תיאוריות, ובעיקר – של דמויות.
|
|
טלויזיה
|
פרק ראשון מ''בן אלמוות מאת רוג'ר זילאזני''
רוג'ר זילאזני (1937-1995)
25/12/2008
במהלך "שלושת הימים" נחרב כדור הארץ. בני האדם עזבו כבר מזמן את הערבות הרדיואקטיביות השוממות והפכו לנוודים, בני בלי בית, המתגוררים ביקום לא להם. רק מתי מעט, אידיאליסטים, מוזחים, שארית הפליטה, עושים את דרכם בין הצללים בחיפוש אחר אתמול שלעולם לא יחזור.
|
|
ספרים
|
ג'ובניק: סיפור אישי -רקע לאומי
עופר ברנשטיין
06/10/2008
כתבה חדשה ומעניינת של לא אחר מעופר ברנשטיין.
|
|
סיפורים
|
פנטזי.קון 2009
יוליה שנרר
11/08/2009
מציאות או פנטזיה?
|
|
קומיקס
|
צריך סוף לסיפור אהבה? ביקורת סרט
רז גרינברג
18/04/2008
מאז יצירת המופת הראשונה שלו, "Voices of Distant Star", נשמע קולה של חבורה צעקנית ונרגשת שהכתירה את הבמאי מקוטו שינקאי בתואר "מיאזאקי הבא". אם לשפוט על פי סרטו האחרון, "5 סנטימטרים בשניה", בקרוב מאוד נצטרך להודות שהם צדקו.
|
|
מקומי
|
אז למה להם פוליטיקה עכשיו? ז'אנר האימה כמבטא הלך רוח פוליטי
איתן גפני
16/05/2007
מאמרו החדש של איתן גפני על הזוועתונים החדשים של הקולנוע
|
טינה לאמריקנים: ביקורת על הטינה 2
איתן גפני
16/05/2007
איתן גפני חוזר עם ביקורת על הטינה 2 וסרטי אימה המבוססים על סרטי אימה יפנים
|
|
מסע בין כוכבים
|
Fuzion- the generic rules
אבי סבג
01/12/2006
חברת hero games יחד עם R. Talsorian איחדו כוחות כדי ליצור שיטת משחק אוניברסלית שתנצל את היסודות העקרונות שבשיטות הגיבור וב- Interlock (שיטת המשחק של R. Talsorian) ותתיך אותם לכדי שיטה פשוטה, גמישה, פתוחה אוניברסלית וחופשית, כלומר שתופץ חינם ברשת. התוצאה, כפי שנראה, היתה טובה משקיוו.
|
|
אנימה
|
כוח המחץ- התמונות
עומרי בר-לב
30/01/2009
|
|
אימה
|
מטאל גיר סוליד 4
עומרי בר-לב
20/07/2010
מטאל גיר סוליד, היא אחת מסדרות המשחקים הנחשבות ביותר שיש היום. הסדרה התחילה לפני יותר מעשרים שנה ועדיין רצה בהצלחה גדולה.
|
|
משחקי תפקידים
|
|
עתידנות
|
|
משחקי מחשב
|
|
|