Indigo Prophecy
חנן ארגוב

מאיפה להתחיל? מהעלילה הטובה? מהממשק המיוחד? מהעובדה שהמשחק הזה גורם לאנשים להפסיד חצי יום מחייהם בבת אחת, לפספס תוכניות שהם אוהבים ולאכבד באופן כללי קשר עם הסביבה? או פשוט מהעובדה שמשחק זה מחזיר את הכיף למשחקי ההרפתקאות? Indigo Prophecy (מעכשיו IP), או בשמו השני Fahrenheit, הוא משחק הרפתקאות המשלב ממשק מיוחד, ועלילה מורכבת עם תזוזה חופשית למדי בעולם.
הסיפור מתחיל בסרטון פתיחה שבו נראה רצח המתבצע בשליטה מרחוק ע"י פולחן כלשהו. מיד לאחר סרטון זה מתחיל המשחק כאשר השחקן מגלם את הרוצח שנמצא רוכן מעל הגופה, בלי זיכרון על איך ולמה בכלל ביצע מעשה נבזה זה. מרגע ההתחלה יש תחושה של פראנויה, הרגשה שחייבים לברוח כמה שיותר מהר ולהעמיד פנים ששום דבר לא קרה, אבל כמו כל משחק הרפתקאות, המצב לא עד כדי פשוט.
לאחר מערכה זו, מתוודים לשתי דמויות חדשות - הבלשים, שאותן משחק השחקן גם כן גם כן משחק. בכך מתחיל משחק החתול והעכבר לאורך המשחק.

ממשק ה-IP הוא תזוזה ע"י מקשי המקלדת והעכבר כמו סדרת Alone In The Dark, ושימוש בעכבר לפי הסימנים המופיעים על החלק העליון של המסך, כאשר עוברים ליד אזורים "חמים". לדוגמא: רוצים לפתוח את הדלת? לחיצה על הכפתור השמאלי וגרירת העכבר לכיוון הפתיחה תעשה את העבודה. ממשק זה מוצג פה לראשונה והמפתחים יעשו חיל אם ירחיבו אותו למשחקים נוספים.
ב-IP ישנם גם קטעי אקשן שבהם יש השתתפות ישירה ע"י לחיצה על צירוף המקשים הנכון בזמן הנכון (שיטה הידועה לאנשים ששיחקו ב- God Of War הידוע ל-PS2), ובכך מכניסים את השחקן לתוך החוויה ולא עוד כצופה מהצד.
בנוסף, IP מציגה את מערכת ה"לחץ": מד הכח הנפשי להתמודדות מול ארועים במשחק. כשמד זה מגיע לאפס..... נשאיר את זה בכך.

העלילה עצמה היא די ליניארית אולם המפתחים לא קפאו על שמריהם ונותנים את ההרגשה של חופשיות במשחק, כלומר, השחקן מלווה את הדמויות במהלך הימים וידאג גם למהלך התקין של חייהן, עד רמת ההליכה לשירותים - פעולה המשפיעה על אמת הלחץ שעל הדמות, ראו זאת כטיפ.

מבחינת גרפיקה, IP הוא משחק בעל רמה מעל הממוצע. הדמויות מבוססות לכידת תנועה והפנים ריאליסטיות מאוד. רוב המשחק נראה כאילו ממצלמות חיצוניות קבועות (שוב Alone In The Dark), שלמרבה המזל, שלא כמו במשחקים אחרים, לא היוו בעיות מיוחדות חוץ ממס' פעמים בודדות בהם קשה לראות את המטרה, אולם כשמתחילים קטעי אקשן, אז המצלמות מתחילות לנוע באופן דינאמי, כאילו במאי סרטי פעולה מביים את הקטעים הללו.

הסאונד של IP מאוד מקצועי. מדיבובי הקול של הדמויות, דרך אפקטי הרקע, ועד המוזיקה המדהימה, ההשקעה שהוכנסה לתוך IP פשוט מדהימה. הוקלטו שירים מיוחדים למשחק והמוסיקה האינסטרומנטאלית הולחנה ע"י לא אחר מאשר אנג'לו באדאלאמנטי, הידוע כמלחין של סרטי דיוויד לינץ'. אם אפשר עדיף לשמוע בסראונד או באוזניות, כך נכנסים יותר לתוך אווירת המשחק והעלילה.

ב-IP קיים גם חלק של קטעי בונוס, הכוללים תמונות, סרטונים, ראיונות ועוד. על מנת להשיג את הקטעים הללו, במהלך המשחק אוספים קלפים, המשמשים בתור כסף לקניית הקטעים. שילוב חומרי הבונוס הם רעיון נוסף שיהיה מהנה לראות במשחקים אחרים, במיוחד ברמה הגבוהה ובכמות שנמצא ב-IP.

כמו כל משחק שיצא לשוק, גם למשחק זה יש בעיות: המצלמות שלפעמים לא מראות את כל מה שצריך. הממשק שמדי פעם, ברגעים חשובים, לא מגיב והעלילה שבנק' מסויימת נהיית צפויה.
אולם בעיות אלו הינן שוליות ולא מוציאות מתוך האווירה החזקה שקיימת בתוך המשחק.

ציונים לפי חשיבות:

עלילה- מתוחכמת ומפותלת, אולם ליניארית וצפויה מדי לבסוף.
ממשק- מיוחד ויחודי, אור למפתחי העתיד (רמז,רמז)
סאונד- השקעה המוכיחה שפס קול נכון בנוסף לדיבוב טוב יכולים לעשות את ההבדל.
גרפיקה- מעל הממוצע, עם דגשים על משחקיות בכל מחשב.
כיף- כבר ציינו שתפספסו חצי יום במכה בגלל זה? וזה רק מישיבה על חלק מהמשחק.

סיכום- מי היה מאמין שחברה קטנה וצרפתית תצליח לפתח משחק עמוק ומהנה כל כך, שחברות גדולות רבות לא מצליחות.



לידיעה זו התפרסמו  2  תגובות
תגובות
1   משחק מעולה
12:24:00  22/05/2006 ננסק 
כל אדם שנהנה ממשחקים צריך לשחק בפרנהייט.
ורק להדגיש ששמו של המשחק בארץ (ובאירופה), הוא אכן Fahrenheit, ואם תגידו למוכר בחנות indigo, הוא לא יבין על מה אתם מדברים.

2   רשמתי לעצמי
17:07:00  23/05/2006 Sabre Runner  sabrerunner@gmail.com 
אני גם מאוד אוהב את התוספות המיוחדות אבל הרבה משחקים עושים את זה בזמן האחרון. חלק יותר טוב וחלק פחות טוב.

את הרעיון הזה ראיתי לראשונה ב-Red Faction לפני אי אילו שנים אבל עכשיו אפשר לציין את Escape From Butcher's Bay, Enter the Matrix ואת משחקי Prince of Persia כמתהדרים באפשרות הזאת.
לעומת זאת, המשחק שבו הכי אהבתי את זה זה ב-Medal of Honor- Pacific Assault, Director's Cut. בדוד הזה יש לך לא רק תמונות או קונספטים אלא קטעים היסטוריים תיעודיים וראיונות אם אנשים שהיו באותה מלחמה.


לתחילת הכתבה
 
קישורים
אתר המשחק


חדשות אחרונות
קולנוע
19/11/2010 זה שיר פרידה – ISF סוגר את שעריו
11/09/2010 עיבודים לרוב - והפעם המגדל האפל מאת סטפן קינג
14/08/2010 חרב אור הכחולה תגיע לקרן הכחולה
08/08/2010 הצצה בלעדית לטיזר של האוונג'רס
30/07/2010 הנוסע השמיני : ההתחלה

טלויזיה
17/10/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 76 והאחרון
30/09/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 75
27/09/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 74
20/09/2010 פרק השבוע של האקס-מן פרק 73
10/09/2010 פרק השבוע של האקס מן- פרק 72

ספרים
06/09/2010 הוצאה מחודשת לצלל-אלף
30/07/2010 אן רייס משתגעת סופית
25/07/2010 ספר הנופלים של מאלאזן נסגר.
14/07/2010 הכבוד המיצרי
27/06/2010 והמנצח במדלית זהב... ניל גיימן

סיפורים
04/06/2010 נפתחה תחרות הסיפורים הקצרים על שם עינת פלג ז"ל לשנת 2010
02/05/2008 סקופ בלעדי ! פנטסיה 2000 ב-2008
12/09/2007 שנה טובה
09/08/2007 פרס גפן 2007 – הצבעה לשלב א'
06/08/2007 תחרות סיפורים שנתית – פרס עינת

קומיקס
22/07/2010 האם היו ערפדים בתורה?
13/07/2010 הארווי פארקר נפטר בגיל 70
15/07/2009 קומיקס וירקות לפרס אייזנר
05/07/2009 מייקל ג'קסון הקומיקס
03/06/2009 אלכס רוס ומייק קארי חוברים למען ה-Human Torch

מקומי
02/09/2010 להפחיד בעברית
26/07/2010 פסטביל אייקון מחפש כריש מכירות
24/05/2010 קול קורא להגשת אירועים לפסטיבל אייקון
28/11/2009 כנס מאורות בנושא אסטרונומיה ומדע בדיוני יוצא לדרך!
15/08/2009 מכרז לפעילות דוכן יד-שנייה באייקון

מסע בין כוכבים
15/05/2009 Q כאן
12/05/2009 צוות שחקני פרייזר עושים כבוד לסדרת וויאג'
11/05/2009 קפטן גים טי קרי דור ההמשך
05/05/2009 אבודים במסע בין כוכבים
17/04/2009 וכך זה התחיל

אנימה
02/09/2008   Voltron בדרך למסך הגדול
17/04/2008   Ghost in the Shell -3D
20/03/2008   פוניו לא סתם על הצוק
19/03/2008   'ננה' בין המועמדים לפרס טזוקה
16/03/2008   קיטארו למבוגרים

אימה
12/09/2007   שנה טובה
13/11/2006   הצצה ראשונה ל- The Hills Have Eyes 2
06/11/2006   מסורת לא שוברים - בהאלווין הבא - מסור 4
25/10/2006   זומבים זומבים ועוד זומבים ב''יום המתים''
24/10/2006   פינהד כפי שמעולם לא ראינו אותו

משחקי תפקידים
05/02/2010   כנס מבוכים ודרקונים, 28 בפברואר 2010
27/09/2007   טקטיקה - חנות משחקים חדשה בדיזינגוף סנטר
12/09/2007   שנה טובה
24/07/2007   כנס "קרא-קון" לשיטות משחקי תפקידים
26/02/2007   כנס ביגור

עתידנות
11/12/2008   הלו, שומעים אותי?
23/11/2008   פריצת דרך בהשתלות
05/11/2008   אנרגיה סולארית
31/10/2008   מטוסים גרעיניים?
24/10/2008   שמש נצחית בראש צלול

משחקי מחשב
25/07/2010   הטריילר החדש של DC universe
26/06/2009   מלחמת הכוכבים לגו
19/02/2009   Counter-Strike המשחק האהוב ביותר בישראל של 2008
18/07/2008   DC משיקה את DC Universe Online, משחק רשת מרובה משתתפים
14/06/2008   Old Republic 3?
כתבות אחרונות
קולנוע
איך למדתי להפסיק לדאוג ולאהוב את אבודים זהו.
חגי אלקיים
27/06/2010
שש שנים עברו-חלפו להן. שש שנים של שאלות, של תיאוריות, ובעיקר – של דמויות.

טלויזיה
פרק ראשון מ''בן אלמוות מאת רוג'ר זילאזני''
רוג'ר זילאזני (1937-1995)
25/12/2008
במהלך "שלושת הימים" נחרב כדור הארץ. בני האדם עזבו כבר מזמן את הערבות הרדיואקטיביות השוממות והפכו לנוודים, בני בלי בית, המתגוררים ביקום לא להם. רק מתי מעט, אידיאליסטים, מוזחים, שארית הפליטה, עושים את דרכם בין הצללים בחיפוש אחר אתמול שלעולם לא יחזור.

ספרים
ג'ובניק: סיפור אישי -רקע לאומי
עופר ברנשטיין
06/10/2008
כתבה חדשה ומעניינת של לא אחר מעופר ברנשטיין.

סיפורים
פנטזי.קון 2009
יוליה שנרר
11/08/2009
מציאות או פנטזיה?

קומיקס
צריך סוף לסיפור אהבה? ביקורת סרט
רז גרינברג
18/04/2008
מאז יצירת המופת הראשונה שלו, "Voices of Distant Star", נשמע קולה של חבורה צעקנית ונרגשת שהכתירה את הבמאי מקוטו שינקאי בתואר "מיאזאקי הבא". אם לשפוט על פי סרטו האחרון, "5 סנטימטרים בשניה", בקרוב מאוד נצטרך להודות שהם צדקו.

מקומי
אז למה להם פוליטיקה עכשיו? ז'אנר האימה כמבטא הלך רוח פוליטי
איתן גפני
16/05/2007
מאמרו החדש של איתן גפני על הזוועתונים החדשים של הקולנוע
טינה לאמריקנים: ביקורת על הטינה 2
איתן גפני
16/05/2007
איתן גפני חוזר עם ביקורת על הטינה 2 וסרטי אימה המבוססים על סרטי אימה יפנים

מסע בין כוכבים
Fuzion- the generic rules
אבי סבג
01/12/2006
חברת hero games יחד עם R. Talsorian איחדו כוחות כדי ליצור שיטת משחק אוניברסלית שתנצל את היסודות העקרונות שבשיטות הגיבור וב- Interlock (שיטת המשחק של R. Talsorian) ותתיך אותם לכדי שיטה פשוטה, גמישה, פתוחה אוניברסלית וחופשית, כלומר שתופץ חינם ברשת. התוצאה, כפי שנראה, היתה טובה משקיוו.

אנימה
כוח המחץ- התמונות
עומרי בר-לב
30/01/2009

אימה
מטאל גיר סוליד 4
עומרי בר-לב
20/07/2010
מטאל גיר סוליד, היא אחת מסדרות המשחקים הנחשבות ביותר שיש היום. הסדרה התחילה לפני יותר מעשרים שנה ועדיין רצה בהצלחה גדולה.

משחקי תפקידים

עתידנות

משחקי מחשב