ראיון עם השחקן - והפעם עם דני נשרי
חנן ארגוב

חנן ארגוב לקח על עצמו את המשימה להעיק על שחקני התפקידים המוכרים בתחום, לתחקר אותם ולדרוש את התשובות המגיעות לכולנו. בסדרת הראיונות שלו הוא מוציא לאור את כל הסודות האפלים של שחקני התפקידים המוכרים.


את חלקם אנו מכירים מכנסים, את חלקם אנו מכירים מהעבודה. חלקם מוכרים לנו ממשחקים ששיחקנו איתם, וחלקם מפורומים. אולם האם אי-פעם שאלנו אותם מה גרם להם להיכנס לכל זה? מה משאיר אותם בזה? יכול להיות שכן. אולם בסדרת ראיונות אלו אנו נשאל אנשים מוכרים בשטח (ולחלק מתחת לפני השטח) שאלות אלו ועוד.
ראיון זה נערך עם דני נשרי (27) העובד במשך היום בקבוצת מפעלי הארגז כעוזר מנהל רשת, ומשחק במשחקי תפקידים כבר 16 שנה. ובקהילת השחקנים הוא ידוע בתור מנהל פורומי תפוז של משחקי תפקידים וגיבורי על.

אילו שיטות אתה מכיר, באילו אתה משחק כעת ואיזו שיטה הכי מועדפת עליך?
אני מכיר את מו"ד(מבוכים ודרקונים) ומוד"מ(מבוכים ודרקונים מורחב) על גירסאותיהן השונות (לפחות חלק מהן), כמובן התחלתי לשחק במו"ד של הקופסאות הצבעוניות. אני מכיר את מרוצללים, את שחר האדמה, את גיבורי העל של מארוול ואת פראנויה. כיום אני משחק מו"ד 3.5 ואני מעדיף אותה, עם הרבה חוקי בית.

מה משך אותך למשחקי התפקידים, איך התחלת?
הסיפורים. תמיד אהבתי סיפורים על אבירים וקוסמים, או אנשים עם קשת ביערות. הסיפורים שהכי משכו אותי בזמנו היו סיפורי רובין הוד וסיפורי המלך ארתור. חבר ששיחק משך אותי לתחום בכיתה ד'. בכיתה ה' כבר קניתי בעצמי את ה"קופסא האדומה" והקמנו חבורה.

מה אתה מחשיב כמשחק טוב, ורע? דוגמא?
משחק טוב הוא משחק כשכל השחקנים והמנחה נמצאים ב"אותו ראש". מבחינתי, משחק טוב הוא משחק שבו מדגישים את העובדה שהדמות היא "מישהו" ולא אוסף סטטיסטיקות. אני מעדיף פגישה שבה הדמויות יושבות כל המשחק ומדברות ביניהן סביב למדורה ומוסיפות אמינות לדמות, על פני הליכה מקצה לקצה של העולם ולחימה בכל אסופת המפלצות (בפגישה אחת), בלי החלפת מילה אחת בין הדמויות.

ספר לנו על הדמויות ששיחקת בעבר? לאיזו מביניהם הכי נקשרת, ולמה?
קצת קשה לענות על זה בקצרה, מה גם שסיפורי הדמויות שלי מופיעות בפורום בניהולי בתפוז (פרסומת סמויה גלויה). ישנה אלכסנדרה, שהחלה דרכה כקוסמת צעירה, אופטימית וחביבה, ולאחר מקרה טראומטי של אונס ונסיון לרצח, הגיע ערפד והחל בתהליך הפיכתה לערפד, מה שהוליך את המשחק מדמות אופטימית וחביבה, לדמות מתוסכלת, ממורמרת על העולם עם סוד אפל. היא הייתה מאמינה הדוקה באל לפני המקרה, והיה כאן גם סיפור של משבר אמונה. ישנו דאריוס, שההשראה לו הייתה הגנב מסדרת משחקי המחשב "הרצון לעוצמה", שהוא דמות שיודעת לעשות הכל, ופשוט רוצה לעזור לאנשים, וגם לעצמו, והייתה דומיניק, קשתית שהרגישה שהיא חייבת להוכיח דברים לעצמה, וחיה במחשבות נקם על הרג אביה, ואז גילתה שהוא לא היה כל כך חף מפשע. אני קשור לשלושת הדמויות האלה מאשר אחרות, לדאריוס כי הוא הדמות הממש מושקעת הראשונה שלי, אלכסנדרה כי היא דמות שאליה הגעתי אחרי הפסקת משחק ארוכה, וגם כי ממש נהניתי לשחק את האופי שלה ולבנות לה קווי התנהגות משלה, ודומיניק, דומיניק הכריחה אותי לחשוב על דברים שאני לא חושב או משחק בדרך כלל. המשחק של דומיניק היה הכי מושקע מבחינת פיתוח הדמות, וזה בגלל השחקנים והמנחה שאיתם שיחקתי בזמנו, חבר'ה מצויינים וטובים.

איך אתה ניגש ליצירת הדמות המשחק? איזה תהליך אתה נוקט כדי ליצור את הדמות? (אופי, על אילו תכונות אתה נותן דגש, רקע...)
צריך רעיון. בלי רעיון זה לא יעבוד. אם אני בונה דמות שאין מאחוריה רעיון, היא לא תאריך ימים. לאחר שיש רעיון, אני מגלגל את הקוביות לתכונות, ואז מחפש איזה סידור תכונות, מקצוע ומיומנויות הכי יתאים כדי שהדמות תיראה כמו שברעיון. לאחר מספר פגישות משחק, כשהאופי של הדמות מתגבש, מגיע הרקע המפורט יותר.

איך אתה נכנס למשחק? אך אתה נשאר קשור למשחק?
אני חייב להרגיש שלדמות שלי יש מה לעשות, ושהמשחק יעניין אותי. זה יגרום לי להמשיך לזרום פנימה. אם אין לדמות שלי מה לעשות שם, אני לא אצליח להיכנס למשחק. זה מאוד תלוי בהצגת האווירה של המנחה. לרוב, הדבר הטוב לעשות יהיה לדבר עם דמויות אחרות.

כאיזה שחקן אתה מחשיב את עצמך? (שם דגש על חוקים, לא אוהב חוקים, מנצ'קין, איכותי, אחר...)
אני לא מדגיש את החוקים יותר מדי, החוקים יכולים די להפריע, ובשיטות כמו מו"ד, הם לא מלמדים אותך לשחק, אלא להילחם, וזה לא מה שמושך אותי שם. אני מחשיב את עצמי כשחקן דמויות עומק, לפעמים אפילו בהגזמה, כשעומק הדמות לפעמים מקבל אצלי יותר חשיבות מהמשחקיות.

מהן מצוות ה"עשה" וה-"אל תעשה" שלך?
עשה: חשוב על הדמות שלך כאדם אמיתי, ואתה זה שצריך לעזור לו להתקדם בחיים. יש לו שאיפות ורצונות כמו לכל אחד, תפקיד השחקן לדאוג לו להגשים אותם. אל תעשה: אל תחשוב על הדמות שלך כדמות במשחק. דומיניק לדוגמא היא דומיניק ולא ה"קשתית שלי". אני לא מגלה לשחקנים אחרים את המקצוע של הדמות שלי בד"כ, כדי להכריח אותם לקרוא לדמות שלי בשמה ולא "הלוחם שלך". זה עוזר למשחק כמו שאני רואה אותו.

האם ובאילו משחקים נוספים, חוץ ממשחקי תפקידים, הנך משחק?
משחקי מחשב ומשחקי לוח. מחשב כיום פחות, משחקי לוח דוגמת המתיישבים בקאטאן. כמו כן, טאקי הוא משחק קלפי ממכר.

איך משחקי התפקידים עזרו לך בחיים? איך השלכת, את נסיונך במשחקי תפקידים, על החיים עצמם?
הדבר שאני יכול לומר, הוא שמשחקי תפקידים עזרו לי להכיר אנשים שכיום אני מגדיר כחברים הכי טובים שלי (מחוץ למשחק). אני לא חושב שיצא לי לערב נסיון מהמשחק בחיים. אלו שני תחומים שנשארים נפרדים.

אילו אתגרים הציב לך המשחק? ואיך התמודדת עימם?
כדומיניק, המשחק שבו החלטנו ממש להיכנס לקרביים של הדמויות הציב לי אתגר לנסות לחשוב שונה מעצמי, ממש ליצור דפוס מחשבה של מישהו אחר, ולעבוד על פי "איך דומיניק הייתה מגיבה?". זה לא היה קל, אבל כשהרגשתי שזה עובד, זה היה מאוד נחמד והוסיף מאוד לדמות.
קיימים הרבה וויכוחים לגבי סוגיות שונות ומשונות השיטות המשחק(כגון: איזון דמויות, קרב פנים מול פנים וקסם וכדומה).

ספר נא על אחת מהן ומה דעתך בנושא?
אני לא אדם של משחק בעולם רווי קסם. העולם האמיתי או גירסאות שלו מושכות אותי יותר. מערכה שהתחלתי להריץ, היא מערכה שבה העולם הוא דמוי העולם שלנו בתקופה של גילוי אמריקה, רק שבאמריקה הקסם עובד, ואין אינדיאנים, ישנם אלפים, הוביטים ופיות. המערכה הייתה עימות דמויות מעולם ללא קסם בקסם.




לידיעה זו התפרסמו  0  תגובות
תגובות

לתחילת הכתבה
 
קישורים
פורום משחקי תפקידים בתפוז

פורום גיבורי על בתפוז


חדשות אחרונות
קולנוע
19/11/2010 זה שיר פרידה – ISF סוגר את שעריו
11/09/2010 עיבודים לרוב - והפעם המגדל האפל מאת סטפן קינג
14/08/2010 חרב אור הכחולה תגיע לקרן הכחולה
08/08/2010 הצצה בלעדית לטיזר של האוונג'רס
30/07/2010 הנוסע השמיני : ההתחלה

טלויזיה
17/10/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 76 והאחרון
30/09/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 75
27/09/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 74
20/09/2010 פרק השבוע של האקס-מן פרק 73
10/09/2010 פרק השבוע של האקס מן- פרק 72

ספרים
06/09/2010 הוצאה מחודשת לצלל-אלף
30/07/2010 אן רייס משתגעת סופית
25/07/2010 ספר הנופלים של מאלאזן נסגר.
14/07/2010 הכבוד המיצרי
27/06/2010 והמנצח במדלית זהב... ניל גיימן

סיפורים
04/06/2010 נפתחה תחרות הסיפורים הקצרים על שם עינת פלג ז"ל לשנת 2010
02/05/2008 סקופ בלעדי ! פנטסיה 2000 ב-2008
12/09/2007 שנה טובה
09/08/2007 פרס גפן 2007 – הצבעה לשלב א'
06/08/2007 תחרות סיפורים שנתית – פרס עינת

קומיקס
22/07/2010 האם היו ערפדים בתורה?
13/07/2010 הארווי פארקר נפטר בגיל 70
15/07/2009 קומיקס וירקות לפרס אייזנר
05/07/2009 מייקל ג'קסון הקומיקס
03/06/2009 אלכס רוס ומייק קארי חוברים למען ה-Human Torch

מקומי
02/09/2010 להפחיד בעברית
26/07/2010 פסטביל אייקון מחפש כריש מכירות
24/05/2010 קול קורא להגשת אירועים לפסטיבל אייקון
28/11/2009 כנס מאורות בנושא אסטרונומיה ומדע בדיוני יוצא לדרך!
15/08/2009 מכרז לפעילות דוכן יד-שנייה באייקון

מסע בין כוכבים
15/05/2009 Q כאן
12/05/2009 צוות שחקני פרייזר עושים כבוד לסדרת וויאג'
11/05/2009 קפטן גים טי קרי דור ההמשך
05/05/2009 אבודים במסע בין כוכבים
17/04/2009 וכך זה התחיל

אנימה
02/09/2008   Voltron בדרך למסך הגדול
17/04/2008   Ghost in the Shell -3D
20/03/2008   פוניו לא סתם על הצוק
19/03/2008   'ננה' בין המועמדים לפרס טזוקה
16/03/2008   קיטארו למבוגרים

אימה
12/09/2007   שנה טובה
13/11/2006   הצצה ראשונה ל- The Hills Have Eyes 2
06/11/2006   מסורת לא שוברים - בהאלווין הבא - מסור 4
25/10/2006   זומבים זומבים ועוד זומבים ב''יום המתים''
24/10/2006   פינהד כפי שמעולם לא ראינו אותו

משחקי תפקידים
05/02/2010   כנס מבוכים ודרקונים, 28 בפברואר 2010
27/09/2007   טקטיקה - חנות משחקים חדשה בדיזינגוף סנטר
12/09/2007   שנה טובה
24/07/2007   כנס "קרא-קון" לשיטות משחקי תפקידים
26/02/2007   כנס ביגור

עתידנות
11/12/2008   הלו, שומעים אותי?
23/11/2008   פריצת דרך בהשתלות
05/11/2008   אנרגיה סולארית
31/10/2008   מטוסים גרעיניים?
24/10/2008   שמש נצחית בראש צלול

משחקי מחשב
25/07/2010   הטריילר החדש של DC universe
26/06/2009   מלחמת הכוכבים לגו
19/02/2009   Counter-Strike המשחק האהוב ביותר בישראל של 2008
18/07/2008   DC משיקה את DC Universe Online, משחק רשת מרובה משתתפים
14/06/2008   Old Republic 3?
כתבות אחרונות
קולנוע
איך למדתי להפסיק לדאוג ולאהוב את אבודים זהו.
חגי אלקיים
27/06/2010
שש שנים עברו-חלפו להן. שש שנים של שאלות, של תיאוריות, ובעיקר – של דמויות.

טלויזיה
פרק ראשון מ''בן אלמוות מאת רוג'ר זילאזני''
רוג'ר זילאזני (1937-1995)
25/12/2008
במהלך "שלושת הימים" נחרב כדור הארץ. בני האדם עזבו כבר מזמן את הערבות הרדיואקטיביות השוממות והפכו לנוודים, בני בלי בית, המתגוררים ביקום לא להם. רק מתי מעט, אידיאליסטים, מוזחים, שארית הפליטה, עושים את דרכם בין הצללים בחיפוש אחר אתמול שלעולם לא יחזור.

ספרים
ג'ובניק: סיפור אישי -רקע לאומי
עופר ברנשטיין
06/10/2008
כתבה חדשה ומעניינת של לא אחר מעופר ברנשטיין.

סיפורים
פנטזי.קון 2009
יוליה שנרר
11/08/2009
מציאות או פנטזיה?

קומיקס
צריך סוף לסיפור אהבה? ביקורת סרט
רז גרינברג
18/04/2008
מאז יצירת המופת הראשונה שלו, "Voices of Distant Star", נשמע קולה של חבורה צעקנית ונרגשת שהכתירה את הבמאי מקוטו שינקאי בתואר "מיאזאקי הבא". אם לשפוט על פי סרטו האחרון, "5 סנטימטרים בשניה", בקרוב מאוד נצטרך להודות שהם צדקו.

מקומי
אז למה להם פוליטיקה עכשיו? ז'אנר האימה כמבטא הלך רוח פוליטי
איתן גפני
16/05/2007
מאמרו החדש של איתן גפני על הזוועתונים החדשים של הקולנוע
טינה לאמריקנים: ביקורת על הטינה 2
איתן גפני
16/05/2007
איתן גפני חוזר עם ביקורת על הטינה 2 וסרטי אימה המבוססים על סרטי אימה יפנים

מסע בין כוכבים
Fuzion- the generic rules
אבי סבג
01/12/2006
חברת hero games יחד עם R. Talsorian איחדו כוחות כדי ליצור שיטת משחק אוניברסלית שתנצל את היסודות העקרונות שבשיטות הגיבור וב- Interlock (שיטת המשחק של R. Talsorian) ותתיך אותם לכדי שיטה פשוטה, גמישה, פתוחה אוניברסלית וחופשית, כלומר שתופץ חינם ברשת. התוצאה, כפי שנראה, היתה טובה משקיוו.

אנימה
כוח המחץ- התמונות
עומרי בר-לב
30/01/2009

אימה
מטאל גיר סוליד 4
עומרי בר-לב
20/07/2010
מטאל גיר סוליד, היא אחת מסדרות המשחקים הנחשבות ביותר שיש היום. הסדרה התחילה לפני יותר מעשרים שנה ועדיין רצה בהצלחה גדולה.

משחקי תפקידים

עתידנות

משחקי מחשב