|
|
|
|
|
|
ברוכים הבאים לניו-קרובוזון
זיו קיטרו
|
|
כאשר קוראים את הספר "תחנת רחוב פרדידו" (Perdido street station), אי אפשר להתעלם מעוצמת החזון הקורנת ממנו, והלוכדת את הקורא ושואבת אותו אל בין דפי הספר. צ'ינה מייאויל, סופר בריטי צעיר שכבר זכה להכרה בין לאומית, נע בכתיבתו בין המרומז למתואר בפרוטרוט ובכך מאפשר מקום לדמיונו של הקורא ובאותו הזמן, מביא את זה למצב בו הוא חש את עצמו נע בתוך העולם האפל והמוזר שטווה הסופר.
|
הספר מתחיל במונולוג, תיאור הכניסה לעיר בזמן שיט במעלה הנהר המוביל אל תוך ניו-קרוֹבוּזון. העיר הנחשפת לקורא היא עולם בגוונים חומים, עיר החיה בימי הביניים ובעידן המודרני בו זמנית. זו עיר שכל הזבל של האנושות נגרר לתוכה ומעשים נוראיים מתרחשים בה. זו עיר שקורנת מאומנות וחן מופלאים ומריקבון ואימה המסתתרים, לא תמיד, בצללים. קירות הבתים זורמים אחד אל תוך השני, יוצרים חומות, בונים גטאות, לשלל הגזעים שמצאו את ביתם בניו-קרובוזון. גם יאַגהַרֵק, בן לגזע הגרודה מוצא מקלט כאן, תקוותו שיהיה זה מקלט לזמן קצר.
אייזיק הוא מדען בעל מוח מדהים, המנסה למצוא את התשובה הסופית למדע. הוא יודע שזה נמצא ממש בהישג ידו אך הוא לא יודע להיכן לכוון. אייזיק נמצא בתהליך של מחקר על אומנות-המים של הוודיאנוי (גזע של יצורי מים השולטים בפני השטח של הנוזל, ומסוגלים לפסל בו וליצור כל דבר שרק יבחרו ליצור) כאשר אל מפתן ביתו מגיע יאגהרק מהמדבר הרחוק ומציע לשלם למדען ביד רחבה. הגרודה, בן לגזע של אנשי ציפור, רוצה לשוב לשחקים ובכל מקום אליו פנה, עלה שמו של אייזיק בתור האיש למשימה. אייזיק מקבל על עצמו את האתגר, חש שוב שזהו חלק מהפיתרון אשר כעת נמצא קרוב יותר משחשב.
לין היא אהובתו של אייזיק, בת לגזע הקּפרי, אומנים המפסלים בדרך יוצאת מגדר הרגיל. גופה הוא "האטלס לפיו יש למפות את הגוף הנשי" אומר עליה אייזיק. ראשה לעומת זאת הוא סיפור אחר. לאייזיק לא אכפת, הוא מוצא שהאהבה אינה בררנית. בניגוד לשאר בני גזעה לא רק שלין יוצאת עם בן אדם היא גם חיה לבדה ויתרה מכך, היא מפסלת לבדה. יצירותיה מפורסמות בניו-קרובוזון ואין זה פלא שמר מוטלי, אולי המסתורי העצמתי והמסוכן שבתושבי ניו-קרובוזון, בוחר בה על מנת לפסל את דמותו. לין לוקחת על עצמה את הפרויקט. לא רק בגלל שהיא מסוקרנת אלא בגלל שאין לה הרבה ברירות.
בעוד לין נסחפת ומתרחקת מחבריה, הופכת שקטה ומסוגרת יותר ככל שעבודתה מתקדמת, כך הופך אייזיק לנסער ומרוגש יותר ויותר מעבודתו. אייזיק התעורר לחיים והוא תוקף מכל החזיתות. דרך קשרים חצי חוקיים וחצי מפוקפקים, הוא משיג כל חומר עיון שניתן להשיג על תעופה. הוא גם מבקש להשיג כל יצור מעופף קיים, חי או מת. לפני או אחרי גלגולו המעופף. חרקים, זחלים, ציפורים ויצורים תבוניים. כל מה שרק אפשר. בין היצורים המשונים מגיע אליו זחל צבעוני משונה שנראה כאילו הוא עומד לגווע ברעב. עד אשר אייזיק מוצא את מקור התזונה שלו - סם חדש שהגיע לשוק, סם שמעניק למי שלוקח אותו את היכולת לחלום את חלומותיהם של אחרים.
הסיפור נפרש לפנינו לאט, בתזמון מושלם. ערב רב של דמויות נכנסות ויוצאות מן הבמה, לכל אחת האישיות המושלמת שלה. כל אחת חיה ונושמת ולו רק לשורות הבודדות בהן היא מככבת מעל דפי הסיפור. זהו סיפור הנושק למספר סוגות - פנטזיה מודרנית, אימה-אורבנית, סטימפאנק. עושר הדמיון והחזון המקורי של צ'ינה הביא את המבקרים לכנות את ספרו "ספר "סטימפאנק" הטוב ביותר מאז גיבסון וסטרלינג". הסגנון והמקצב של הספר הופכים את הקורא למשתתף ולא רק צופה מהצד, הדברים המתוארים שם, שונים ומשונים ככל שיהיו הופכים לאמיתיים בידיו המופלאות של צ'ינה. ניו-קרובוזון משאירה חותם חזק על אלו המטיילים בה וברור לקורא שצ'ינה בילה בה שעות, למד את הרחובות הראשיים הנוצצים ואת הסמטאות האפלות. הוא יודע מי מנהל את הפאבים הטובים שם ובמי אפשר לבטוח. הוא יודע מי מנהל את העולם, שהה במשרדו של ראש העיר האימתני ורחרח במגדלים הצבאיים מטילי האימה.
יצורים שונים ומשונים חיים בניו-קרובוזון, רובם אינם אנושיים אלא יצורים מורכבים מאוד. בריות משונות שנולדו כפי שהן ובריות משונות עוד יותר שנבראו מחדש ע"י טכנולוגיה וקסם אפלים. "תוצר-מחודש" הם פושעים, ברובם, ואנשים שעברו ניתוחים שהעניקו להם צורה ותכונות שלא היו חלק מהם לפני כן. הטכנולוגיה שיכלה לשמש לעזר רב כל כך הופנתה במהירות, על מנת להגשים את הזוועות הנוראיות ביותר שניתן לדמיין. הקסם הקיים בעולם הזה אינו פוגם בסיפור. השילוב של הקסם אל תוך עולמו של צ'ינה מזכיר את השימוש שפאוורס עושה. הקסם שם אך הוא אלגנטי, לרוב מרומז וכאשר נחשף, הוא מרהיב ונוראי באותו הזמן. זהו קסם שזורם מתוך האדם ויכל לגרום לדברים רבים להתרחש. הוא חלק מהטכנולוגיה עצמה וחלק מהחיים ויחד עם זאת הוא לא בולט ולא מושך את העין. הוא אינו העיקר, אלא רק חלק, כלי עזר לסיפור עצמו ובכך מצליח צ'ינה להימלט ממלכודת נוספת בתחום הפנטזיה המודרנית.
זהו אחד מהסיפורים המקוריים שיצאו בשנים האחרונות. אחת היצירות המקוריות ביותר. כל עמוד, כל פרק הוא חוויה שלא ניתן לשכוח בקלות. ההתפתחות המהירה לפעמים של הסיפור שובה את תשומת ליבו של הקורא ואת ליבו. הדמויות כולן אמיתיות ובעלות עומקים שסופרים מעטים מגיעים אליהם. הספר יתאים לאלו שמחפשים פנטזיה אחרת, אמיתית וחזקה יותר. הוא משלב, את כל הטוב שבז'אנרים בהם הוא נוגע ומספק אירוע של פעם החיים. דמיונו של צ'ינה ויכולת הכתיבה שלו היא ללא מתחרים. מוסיפה לכתיבתו גם המודעות הפוליטית/חברתית של צ'ינה. ברור מקריאת הספר שצ'ינה מכוון בתיאוריו ללונדון. השילובים של עבר והווה, ערב רב של זרים החיים במקום אחד אך מופרדים בגטאות. השילוב של חברה בוהמית לצד אנשי כוח. שביתות המיעוטים, מועדונים ועיתון מחתרתי, אנשי מאפיה רבי עוצמה המנהלים את הדברים מאחורי הקלעים ודמויות אפלות אף יותר. צ'ינה כתב את ספרו גם כמחאה תרבותית וחברתית אך גם מתוך אהבתו לתחום הפנטזיה, ועל פי דבריו, הוא כתב את הספר כאנטי-תזה ליצירה של טולקין, שר הטבעות.
מודעותו החברתית של צ'ינה חוצה את גבולות אנגליה. את ספריו, לדוגמה, לא יהיה ניתן להשיג בעברית, לפחות לא בשנים הקרובות. הסופר, הבקיא מאוד בהיסטוריה ובפוליטיקה של אזורנו, ביקש לא לתרגם את ספריו עד שיסתיים הכיבוש. האמירה הזו לא הגיעה מתוך אנטישמיות (חברתו לחיים של צ'ינה היא יהודייה כשרה) אלא מתוך השקפה הטוענת שהאשמה נעוצה בשני הצדדים ובעוד שיש לו ביקורת אדירה על הניצול וחוסר השוויון בצד הפלסטינאי הוא טוען שהכיבוש הוא הדבר הראשון שיש לפתור ולהסיר.
תחנת רחוב פרדידו היא ספרו השני של צ'ינה. ספרו הראשון "מלך עכברוש" עסק במיתוס של החלילן מהמלין ותוצאות האירועים בממלכת העכברושים, כאשר האירועים מתרחשים בלונדון של ימינו ובמעטפת תרבות המועדונים ומוסיקת ההאוס. ספריו הבאים של צ'ינה, "הצלקת" (The Scar) ומועצת הברזל (Iron Council), מתרחשים בעולם של ניו-קרובוזון ומרחיבים את היריעה התרבותית שיצר צ'ינה. מדובר בקריאה חכמה ומהנה השווה כל אגורה.
|
|
|
לידיעה זו התפרסמו 9 תגובות
|
תגובות
|
1 אנטי ישראלי
|
|
8:11:00 29/11/2005
|
יהודי כשר
|
Yehudi@yahoo.com
|
כמו צ'ינה גם לי יש מודעות פוליטית. לא קונים ספרים של אנטי ישראליים
|
|
2 הוא לא אנטי-ישראלי
|
|
10:55:00 29/11/2005
|
זיו קיטרו
|
|
וזה כתוב בכתבה, כשקוראים אותה מבינים. צ'ינה מביע מחאה, כנגד הפלסטינאים וכנגד היהודים. הוא מעביר ביקורות הרבה יותר חריפה על הצד הפלסטינאי. ליהודים הוא אמר "תפסיקו את הכיבוש". איך זה עושה אותו אנטי-ישראלי? כי הוא לא מסכים איתך?
אגב, 50 אחוז מהעם רוצים להפסיק את הכיבוש, האם הם אנטי-ישראלים? (אם תשובתך "כן", אל תגיב כי אנחנו נכנס לויכוח שהוא מעבר לפוליטי ולא זה המקום לעשות אותו)
|
|
3 אותי מעניינת שאלה אחרת.
|
|
13:13:00 29/11/2005
|
רז
|
|
האם מייויל נתן אישור לתרגם את ספריו לסינית? מצב זכויות האדם בסין, כידוע, הוא מהגרועים בעולם. גרוע בהרבה מזה של הפלשתינים תחת הכיבוש. ומה לגבי ערבית? אין בין מדינות ערב שום מדינה שעומדת בסטנדרטים הדמוקרטיים המקובלים, חוששני (ומייויל, בתור מישהו שבילה חלק מחייו במצרים, אמור לדעת את זה). ומה לגבי ארה"ב? בהיותו של מייויל מתנגד חריף לנעשה במפרץ, איך הוא מרשה להוצאת ספרים כלשהי לפרסם את ספריו שם? אם לתושבי מדינת ישראל מגיע עונש, הרי שלתושבי ארה"ב מגיע עונש גדול עוד יותר (לכל מי ששכח - הם אלה שבחרו בבוש לנשיא - *פעמיים*...). אני לא מחרים את ספריו של מייויל, כי אני חושב שחרם ספרותי הוא עניין פסול. והחרם שמייויל מכריז עלינו בכלל זה. יום אחד אחזור ל-"תחנת רחוב פרדידו" ואגלה על מה הרעש (בפעם האחרונה שניסיתי צלחתי - בקושי רב - את מאה העמודים הראשונים לפני שעברתי לקרוא משהו מעניין יותר).
|
|
4 אכן שאלה מעניינת
|
|
13:30:00 29/11/2005
|
זיו קיטרו
|
|
|
|
5 עצם העובדה
|
|
21:09:00 29/11/2005
|
זיו
|
|
שהוא מסרב לאפשר תרגום של הספרים בגלל דיעה פוליטית אומרת שהוא מספיק לא בעדנו בסיפור
|
|
6 חוששני שאתם מחמיצים את הנקודה.
|
|
21:36:00 29/11/2005
|
רני
|
|
למייויל יש ביקורת רבה על מצב זכויות האדם במדינות ערב, והרשות הפלשתינאית בכלל זה, אלא שמה שגורם לו להטיל את החרם הספרותי על מדינת ישראל הוא הכיבוש שלנו את הפלשתינאים. לטענתו שלו קודם כל יש לסיים את הכיבוש ולתת לפלשתינאים לנהל את חייהם באופן עצמאי (קרי: או מדינה עצמאית או מדינה דו לאומית מלאה). לטענתו בעית זכויות האדם הקשה שיש במדינות ערב השונות היא ענין פנימי שלהן (שדורש טיפול, ללא ספק) אבל הכיבוש שלנו אותם הוא כבר ענין בינלאומי - ענין שבו עם אחד כובש עם אחר. גם אם אני לא מסכים עם חלק מהדברים שהוא אומר, ובוודאי שלא מסכים עם החרם הספרותי, הרי שאני מסוגל להבין ואף לכבד את הנימוקים.
|
|
7 אם *זה* הטיעון של מייויל הרי שהוא באמת לא מחזיק מים.
|
|
8:50:00 30/11/2005
|
רז
|
|
מייויל השווה את החרם שהוא מכריז על ישראל לחרם שהוטל בשעתו על דרום-אפריקה. גם האפרטהייד בדרום אפריקה היה "עניין פנימי". בכלל, "עניין פנימי" הוא תירוץ ידוע של דיקטטורות שלא מתכוונות לשנות שום-דבר. סין העממית מוחה השכם וערב על ההתערבות ב-"ענייניה הפנימיים" וכפי שציינתי קודם, אני אשמח לדעת אם האדון מייויל מאשר את תרגום ספריו לסינית. ומה שארה"ב מחוללת כרגע במפרץ הוא הכל *חוץ* מ-"עניין פנימי", הוא כרוך בהפרת החלטות של הקהילה הבין-לאומית (ברמה שישראל אפילו לא התקרבה אליה) ועדיין לא ראיתי את מייויל מסרב להפיץ את ספריו בארה"ב. וכשאני חושב על זה - מאחר וראש ממשלת בריטניה הנוכחי הוא כלבלב המחמד של הנשיא בוש בכל הנוגע לנושא, גם לא ראיתי את מייויל נוטש בזעם את מדינתו ומקבל על עצמו מעמד של סופר גולה אה-לה רושדי. ומאחר ואני בטוח שמייויל מודע לכל הדברים שכתבתי פה, לא נותר לי אלא להסיק שלאיש יש סטנדרטים כפולים, אם לא משולשים. ביום שבו אני אדע שהוא מחרים את הסינים, אני אתן לו קצת יותר קרדיט. ביום שבו אני אדע שהוא מחרים את ארה"ב, אני אודה שהוא איש עקרונות. עד אז? הוא אולי סופר גדול, אבל להתנהגות שלו כלפי ישראל צריך לקרוא בשמה - "צביעות".
|
|
8 לרז
|
|
14:49:00 07/12/2005
|
בליס
|
|
קודם כל, פרדידו תופס תאוצה רק אחרי 200 העמודים הראשונים. שוה לצלוח אותם ולהגיע להמשך. אבל ככלל, מוטב להתחיל מהצלקת שהוא ספר יותר מהודק והאקספוזיציה שלו הרבה פחות ארוכה ומתישה.
בקשר לחרם, חשבתי ארוכות על טענותיך ונראה לי שלפחות ככל שמדובר בהשוואה עם סין או עם ארצות ערב, כאשר מיאוויל מסרב שספריו יתורגמו לעברית הוא יכול להיות בטוח שהסובלים מכך יהיו גורמי העוול ולא המדוכאים. לעומת זאת אם יאסור על תרגומם לסינית או לערבית, הספרים לא יהיו נגישים גם לאנשים שאותם הוא רוצה לעודד.
|
|
9 אכן הפתיחה איטית משהו...
|
|
11:04:00 29/05/2006
|
חן זמיר
|
|
אבל ברגע שעוברים אותה, 800 העמודים בספר נקראים בכמה ימים. עלילה מצויינת, דמויות מרהיבות, עולם שקורם עור וגידים תחת לשונו התיאורית של מייויל - פשוט ספר ענק! השגתי אותו דווקא בלאוס והוא עזר לי בלא מעט נסיעות ארוכות.
|
|
|
|
|
קישורים
|
|
|
חדשות אחרונות
|
קולנוע
|
19/11/2010
|
זה שיר פרידה – ISF סוגר את שעריו
|
11/09/2010
|
עיבודים לרוב - והפעם המגדל האפל מאת סטפן קינג
|
14/08/2010
|
חרב אור הכחולה תגיע לקרן הכחולה
|
08/08/2010
|
הצצה בלעדית לטיזר של האוונג'רס
|
30/07/2010
|
הנוסע השמיני : ההתחלה
|
|
טלויזיה
|
17/10/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 76 והאחרון
|
30/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 75
|
27/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 74
|
20/09/2010
|
פרק השבוע של האקס-מן פרק 73
|
10/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן- פרק 72
|
|
ספרים
|
06/09/2010
|
הוצאה מחודשת לצלל-אלף
|
30/07/2010
|
אן רייס משתגעת סופית
|
25/07/2010
|
ספר הנופלים של מאלאזן נסגר.
|
14/07/2010
|
הכבוד המיצרי
|
27/06/2010
|
והמנצח במדלית זהב... ניל גיימן
|
|
סיפורים
|
04/06/2010
|
נפתחה תחרות הסיפורים הקצרים על שם עינת פלג ז"ל לשנת 2010
|
02/05/2008
|
סקופ בלעדי ! פנטסיה 2000 ב-2008
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
09/08/2007
|
פרס גפן 2007 – הצבעה לשלב א'
|
06/08/2007
|
תחרות סיפורים שנתית – פרס עינת
|
|
קומיקס
|
22/07/2010
|
האם היו ערפדים בתורה?
|
13/07/2010
|
הארווי פארקר נפטר בגיל 70
|
15/07/2009
|
קומיקס וירקות לפרס אייזנר
|
05/07/2009
|
מייקל ג'קסון הקומיקס
|
03/06/2009
|
אלכס רוס ומייק קארי חוברים למען ה-Human Torch
|
|
מקומי
|
02/09/2010
|
להפחיד בעברית
|
26/07/2010
|
פסטביל אייקון מחפש כריש מכירות
|
24/05/2010
|
קול קורא להגשת אירועים לפסטיבל אייקון
|
28/11/2009
|
כנס מאורות בנושא אסטרונומיה ומדע בדיוני יוצא לדרך!
|
15/08/2009
|
מכרז לפעילות דוכן יד-שנייה באייקון
|
|
מסע בין כוכבים
|
15/05/2009
|
Q כאן
|
12/05/2009
|
צוות שחקני פרייזר עושים כבוד לסדרת וויאג'
|
11/05/2009
|
קפטן גים טי קרי דור ההמשך
|
05/05/2009
|
אבודים במסע בין כוכבים
|
17/04/2009
|
וכך זה התחיל
|
|
אנימה
|
02/09/2008
|
Voltron בדרך למסך הגדול
|
17/04/2008
|
Ghost in the Shell -3D
|
20/03/2008
|
פוניו לא סתם על הצוק
|
19/03/2008
|
'ננה' בין המועמדים לפרס טזוקה
|
16/03/2008
|
קיטארו למבוגרים
|
|
אימה
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
13/11/2006
|
הצצה ראשונה ל- The Hills Have Eyes 2
|
06/11/2006
|
מסורת לא שוברים - בהאלווין הבא - מסור 4
|
25/10/2006
|
זומבים זומבים ועוד זומבים ב''יום המתים''
|
24/10/2006
|
פינהד כפי שמעולם לא ראינו אותו
|
|
משחקי תפקידים
|
05/02/2010
|
כנס מבוכים ודרקונים, 28 בפברואר 2010
|
27/09/2007
|
טקטיקה - חנות משחקים חדשה בדיזינגוף סנטר
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
24/07/2007
|
כנס "קרא-קון" לשיטות משחקי תפקידים
|
26/02/2007
|
כנס ביגור
|
|
עתידנות
|
11/12/2008
|
הלו, שומעים אותי?
|
23/11/2008
|
פריצת דרך בהשתלות
|
05/11/2008
|
אנרגיה סולארית
|
31/10/2008
|
מטוסים גרעיניים?
|
24/10/2008
|
שמש נצחית בראש צלול
|
|
משחקי מחשב
|
25/07/2010
|
הטריילר החדש של DC universe
|
26/06/2009
|
מלחמת הכוכבים לגו
|
19/02/2009
|
Counter-Strike המשחק האהוב ביותר בישראל של 2008
|
18/07/2008
|
DC משיקה את DC Universe Online, משחק רשת מרובה משתתפים
|
14/06/2008
|
Old Republic 3?
|
כתבות אחרונות
|
קולנוע
|
איך למדתי להפסיק לדאוג ולאהוב את אבודים זהו.
חגי אלקיים
27/06/2010
שש שנים עברו-חלפו להן. שש שנים של שאלות, של תיאוריות, ובעיקר – של דמויות.
|
|
טלויזיה
|
פרק ראשון מ''בן אלמוות מאת רוג'ר זילאזני''
רוג'ר זילאזני (1937-1995)
25/12/2008
במהלך "שלושת הימים" נחרב כדור הארץ. בני האדם עזבו כבר מזמן את הערבות הרדיואקטיביות השוממות והפכו לנוודים, בני בלי בית, המתגוררים ביקום לא להם. רק מתי מעט, אידיאליסטים, מוזחים, שארית הפליטה, עושים את דרכם בין הצללים בחיפוש אחר אתמול שלעולם לא יחזור.
|
|
ספרים
|
ג'ובניק: סיפור אישי -רקע לאומי
עופר ברנשטיין
06/10/2008
כתבה חדשה ומעניינת של לא אחר מעופר ברנשטיין.
|
|
סיפורים
|
פנטזי.קון 2009
יוליה שנרר
11/08/2009
מציאות או פנטזיה?
|
|
קומיקס
|
צריך סוף לסיפור אהבה? ביקורת סרט
רז גרינברג
18/04/2008
מאז יצירת המופת הראשונה שלו, "Voices of Distant Star", נשמע קולה של חבורה צעקנית ונרגשת שהכתירה את הבמאי מקוטו שינקאי בתואר "מיאזאקי הבא". אם לשפוט על פי סרטו האחרון, "5 סנטימטרים בשניה", בקרוב מאוד נצטרך להודות שהם צדקו.
|
|
מקומי
|
אז למה להם פוליטיקה עכשיו? ז'אנר האימה כמבטא הלך רוח פוליטי
איתן גפני
16/05/2007
מאמרו החדש של איתן גפני על הזוועתונים החדשים של הקולנוע
|
טינה לאמריקנים: ביקורת על הטינה 2
איתן גפני
16/05/2007
איתן גפני חוזר עם ביקורת על הטינה 2 וסרטי אימה המבוססים על סרטי אימה יפנים
|
|
מסע בין כוכבים
|
Fuzion- the generic rules
אבי סבג
01/12/2006
חברת hero games יחד עם R. Talsorian איחדו כוחות כדי ליצור שיטת משחק אוניברסלית שתנצל את היסודות העקרונות שבשיטות הגיבור וב- Interlock (שיטת המשחק של R. Talsorian) ותתיך אותם לכדי שיטה פשוטה, גמישה, פתוחה אוניברסלית וחופשית, כלומר שתופץ חינם ברשת. התוצאה, כפי שנראה, היתה טובה משקיוו.
|
|
אנימה
|
כוח המחץ- התמונות
עומרי בר-לב
30/01/2009
|
|
אימה
|
מטאל גיר סוליד 4
עומרי בר-לב
20/07/2010
מטאל גיר סוליד, היא אחת מסדרות המשחקים הנחשבות ביותר שיש היום. הסדרה התחילה לפני יותר מעשרים שנה ועדיין רצה בהצלחה גדולה.
|
|
משחקי תפקידים
|
|
עתידנות
|
|
משחקי מחשב
|
|
|