חיים באשליות; סיקור פסטיבל (ולא כנס) ''אייקון 2005 – אשליות''
מתן בלומנבלט

שליחנו הנועז יצא לסקר את אייקון 2005 וחזר עמוס חוויות ומסקנות על הייקום, על החיים, וגם כמובן על כל השאר. את ניל גיימן אגב, הוא לא מצא שם (חברים דמיוניים נכנסים בחצי מחיר).


מה אומר חג הסוכות עבור רוב האנשים? בילויים עם המשפחה, בניית סוכה, חופש מהעבודה. בשביל חובבי המד"ב והפנטסיה ברחבי הארץ, חג הסוכות הוא יותר מכל, בואו של אייקון.
למשך ארבעה ימים במהלך חול המועד סוכות, רחובות תל-אביב שייכים לנו. אוקיי, אולי רק הרחובות שבין הסינמטק לאשכול פיס. אבל הם ללא ספק שלנו.
הפסטיבל השנה נערך בנושא אשליות, והוזמנו אליו שלושה אורחי כבוד מחו"ל, הסופר טים פאוורס, והבמאים רוג'ר נייגארד ורוברט ברנט.
אלו הם עלילותיי בפסטיבל אייקון2005 (שכן מי מתאים לסקר כנס על אשליות, יותר ממישהו שבירור לוקה בהן?).
האם דברים אלה קרו, או שמא היו אשליות? יתכן שלעולם לא נדע.
חוץ מהקטע עם פאוורס בשירותים, זאת אומרת. זה בטוח קרה.




אייקון התחיל כבר ביום שלישי בערב, כשהאירוע המרכזי היה כנראה הקרנת סרט הקולנוע 'סרניטי' של ג'וס ווידון, שזכה לפני הקרנתו לביקורות מצוינות מכל כיוון.

אני מגיע לאייקון ביום רביעי בבוקר. כשאני עובר, מחוייך, אנשים מסתכלים עליי במבט מוזר, ומביטים על הספרים שאני מחזיק.
"אפשר כרטיס לאירוע עם אורח הכבוד? הוא כזה סופר אדיר." אני מצחקק כמו ילדה קטנה, ומרים את הספרים, שכולם יוכלו לראות.
"אתה יודע", אומר האיש שמאחוריי בתור, כשהוא בוחן את העותק שלי של 'אלים אמריקאיים', "גיימן מגיע רק בשנה הבאה."
"בשנה… הבאה?"




ברחבה שמחוץ לסינמטק הוקמה, בסיוע מחלקת המופעים של עיריית תל-אביב, זירה בה התקיימו קרבות הגלדיאטורים.

לאלו שעוסקים באופן אינטנסיבי בתחום של מד"ב ופנטסיה עשויה להיווצר אשליה משלהם. כשהסביבה לא מבינה את העיסוק המסור בתחומים האלה, ומציינת עד כמה מצבך 'חמור', עשויה להיווצר האשליה שאתה שונה, מוזר ולבד. האשליה הזאת, ללא ספק תתנפץ כשתגיעו לאייקון. לא רק שיש עוד אנשים כמוך, אלא שתגלה גם שיש מישהו שמצבו יותר חמור משלך.
בדרך כלל, זה יהיה הבנאדם שצבוע בירוק ושואג לקהל.
הבנאדם, או בעצם האורק הזה, הוא רק אחד מהגלדיאטורים שבאו להפגין את כישורי הלחימה שלהם בזירה. היו שם מיטב הלוחמים, לבושים במיטב התחפושות שהוכנו ע"י… מיטב אימהות ישראל. בתחילה, היה נראה שאלי מזג האוויר מזעיפים פנים על ההתאספות, עם גשם קל , אך אלו רוצו לבסוף והגשם פסק. אלים נוספים שהופיעו בפסטיבל, היו אלי התקלות הטכניות, אורחים מוכרים היטב באירועים מסוג זה, אך גם הם ויתרו לבסוף, והחליטו ללכת לעשות בעיות במכירת הכרטיסים.
הגלדיאטורים עלו לזירה, כמחציתם, בערך, בנעליים צבאיות (אבל נעליים קלות, כי הם לוחמים), הקרבות החלו, והרחבה רעדה ל קולותיהם של מזרוני שטח עטופים שהיכו אחד בשני. הגלדיאטורים נלחמו עם מסירות ראויה לציון, ולא חסכו במכות. לפחות במקרה אחד, אף נשפך דמו של אחד מהלוחמים. בשילוב עם הקריינים המשעשעים בעמדת השידור ובזירה, הקרבות היוו מופע נהדר, ודרך מצוינת להעביר את הזמן בין אירועים, או סתם להיכנס לאווירת הפסטיבל.
לאלו מהקהל שהיו מעוניינים בכך, היה ניתן גם לחתום על ויתור ולהיכנס לזירה (אני רק מקווה שבדקתם שלא היה כתוב שם שום דבר על הנשמה שלכם).

"למה השניים האלה נלחמים?"
"אחד מהם אמר שזה כנס, והשני אמר שזה פסטיבל, ואז איכשהו הם השיגו גרזנים…"
"פסטיבל!" שאג לוחם כדור הארץ.
"כנס! זה כנס! אתם לא יודעים מה זה ה'קון' באייקון? מה קרה לכם?! " השיב הלוחם מצבא אישידה.




התכנים בפסטיבל השנה, הסתמנו בירידה חדה במספר ההקרנות של פרקים, לאור טענות על ירידה בפופולריות של אלו.
ההקרנה הראשונה שהלכתי אליה בפסטיבל, הייתה של קטעי פספוסים בסדרות מדע בדיוני, וכללה הקרנת וידאו של פספוסים מ'מסע בין כוכבים', 'בבילון 5', 'פיירפליי' ועוד. כיאה להקרנה של פספוסים, להקרנה לא חסרו פספוסים משל עצמה.

בהמשך, נכחתי בהרצאתו של ד"ר רז דקל, בה סיפר על ארגונים מסתוריים ומוזרים למדי, שלא ידענו על קיומם. מספר גבוה בצורה מטרידה מתוך אותם ארגונים, דוגלים בסירוס. ההרצאה הייתה מעניינת, ובהחלט גילתה לקהל (לפחות לי, זאת אומרת) כמה דברים חדשים ואפלים על המתרחש בעולם הגדול. בהרצאה גם שילב דקל, סרטוני פרסומת מאוד משעשעים שבהחלט תרמו לאווירה.
ההרצאה הייתה מוצלחת, למרות שהמילה 'סירוס' על צורותיה השונות, הוזכרה בחצי הראשון של ההרצאה כל כך הרבה פעמים, שהיה קצת קשה להרגיש בנוח. שלא לדבר על הביטוי 'מעיכת אשכים'.

התגברתי על חוסר הנוחות, והמשכתי מיד להרצאתו של ד"ר נוסף, עמנואל לוטם שעסקה בקונספירציות – מביטולו של ארמגדון.קון ועד רצח קנדי.
לוטם הפגין אומץ נדיר, ודיבר נגד 'כוחות האופל' מבלי חשש לביטחונו האישי. טוב, אולי עם קצת חשש, הוא ביקש מגלדיאטור שנכח בהרצאה שיניח את חרבו (אחרי שראיתי מה חרב כזו יכולה לעשות, אני לא מאשים אותו).
לוטם, לשמחת כל הנוכחים סיים את ההרצאה מבלי שזו תסוכל ע"י כוחות אפלים כאלו או אחרים (וכל הכבוד לסדרנים על כך). אך מיהם בעצם כוחות האופל?
ובכן, נראה שהייתה הסכמה די רחבה על דיק צ'ייני. אבל בכלליות, אומר לוטם, זה לא באמת משנה. הנקודה היא שהם קיימים, עוסקים בעיסוקיהם הזדוניים. אז תביטו אחורה מדי פעם, כשאתם הולכים ברחוב.




"תשמע, אני צריך שתעזרו לי מהר." האיש בדוכן הספרים הסתכל עליי באופן מוזר.
"אני צריך שתביא לי משהו שכתב טים…" מיהרתי ודיפדפתי בתוכנייה, "פאוורס." איזה מין שם זה פאוורס? "ושאני יכול לקרוא ברבע השעה הקרובה."

בסדר, אז זה לא באמת קרה. העותק שלי של 'בשורות טובות' אמנם מחכה נואשות לחתימה של גיימן, אבל ידעתי שהוא לא מגיע השנה.
לא הייתי לגמרי בטוח מה זו 'כיתת אמן' כשהלכתי לזו של פאוורס. בעצם, אני עדיין לא בטוח מה זו. אבל אין ספק שהוא אמן.
פאוורס, ראשית, לא נראה בכלל כמו שציפיתי (כמו רוב האנשים ,אגב, הוא גם בכלל לא נראה כמו בתמונה שלו). עם זאת, הצלחתי להתגבר על הצורך לקום לצעוק ש-"Tim Powers is seven feet tall". למרות שכעת, כשאני יודע עד כמה פאוורס יכול להיות משעשע, יכול להיות שכן הייתי צריך.

אני חייב להודות שבערך עשר דקות אחרי שנכנסתי להרצאה, התחלתי להרגיש מאויים על ידי פאוורס. כמובן שהוא כותב למחייתו, ועבודותיו פורסמו ונקראו במקומות רבים, והוא מוכר ברחבי העולם. אבל זה לא מספיק לו. הוא גם מצחיק. זאת אומרת, ממש מצחיק. כל מרצה, פחות או יותר, מנסה לשלב בהרצאה שלו כמה בדיחות פה ושם, כדי לשעשע את הקהל. אבל פאוורס, אם היה רוצה, היה יכול להפסיק לכתוב מחר, ולעבור לסטנד-אפ. פאוורס, אם כן, כותב נהדר (כמובן) וגם ממש מצחיק. הוא בטח גם ישב בחוץ אחרי ההרצאה, ועישן עם שתי בחורות על כל זרוע (כשאשתו לא הסתכלה, זאת אומרת). כך שכמי שחוטא בכתיבה, ועוד כזו הומוריסיטית, לא יכולתי שלא להרגיש קצת לא ראוי.

אני חושב שפאוורס היה בערך באמצע ההסבר שלו על כתיבת דמויות, כשהבנאדם מאחוריי נרדם. עכשיו, חלק מכם אולי חושבים 'היי, זה לא מצחיק'. ואתם צודקים, זה לא מצחיק. וזה באמת קרה. לא ברור לי איך בדיוק אפשר להירדם על הכיסאות של האודיטוריום באשכול פיס, ועוד באמצע הרצאה כל כך מעניינת, אבל הבנאדם הזה מצא את הדרך. כמובן, שבדרך כלל אני תומך גדול בזכותם של אנשים לישון איפה ומתי וכמה שהם רוצים. העניין הוא שהבנאדם הזה נחר, וזה קצת הפריע, אתם מבינים. כמה מבטים תמוהים ממני, ומי שישב לידו העיר את האיש הנוחר, והסדר שב לכנו. לזמן מה, זאת אומרת.
לקראת סוף ההרצאה, זה קרה שוב, וזה כבר ממש לא מובן לי. פאוורס עומד שם ומסביר על איך לבזבז את המזל הרע שלך במשחקי קוביות, ממציא עלילות עם אנשים עיוורים שיש להם קעקועים (או שלא), מדקלם משייקספיר, מדבר דרך כוסות, והאיש מאחוריי נוחר. הפעם, אגב, הוא סרב להתעורר.
ניסיתי חלק לא מבוטל מההרצאה, ואפילו אחריה, להבין מה בדיוק קרה שם, עד שהבנתי. אנשים ישלמו שלושים שקל, רק בשביל לישון בחדר שבו פאוורס מדבר. הוא עד כדי כך טוב.

ומאורח כבוד אחד לשני.
סיימתי את יום רביעי בהקרנה של הסרט Six Days In Roswell של הבמאי רוג'ר נייגארד, שלמרבה המזל, בדיוק היה בסביבה, ושוחח עם הצופים לפני הסרט.
הסרט עצמו, הוא סיפורו ה(מאוד) מוזר של ריץ'. ריץ' הוא איש בוגר, שגר עם אימו ויוצא לרוזוול, ניו-מקסיקו, במטרה להגשים חלום שרבים מאיתנו חלמו - להיחטף על ידי חייזרים. טוב, אז אולי לא רבים מאיתנו.
הסרט הוא דוקו-קומדי, אלא שלטעמי הוא לא הצליח במיוחד להצחיק. הוא פשוט היה תמוה.
נייגארד, ידוע יותר למעריצי 'מסע בין כוכבים', כבמאי של הסרטים 'טרקיז' ו'טרקיז 2' והשיב על שאלות מהקהל, בעיקר על הסרטים האלו.
היה מעניין לשמוע מנייגארד כי אחד מהאנשים שהופיעו ב'טרקיז' כשהיה נער ועסק בגרפיקה ממוחשבת, כחלק מטרקיותו, נהפך לדמות מפורסמת. כיום, הוא מחלק חתימות בכנסים, עוסק בגרפיקה ממוחשבת למחייתו, נשוי לאישה, ונוהג בב.מ.וו. כל זאת, אומר נייגארד, משום שהיה בטוח ושלם עם עצמו. מסר לטרקים באשר הם.
נייגארד גם נשאל על האפשרות של עשיית 'טרקיז 3' והגעה לישראל, במסגרת הסרט. הוא לא פסל אף אחת מהאפשרויות, אך כנראה שזה ייקח עוד זמן.
גם להקרנה הזו הגיעו אורחי הכבוד הלא מוצהרים של הפסטיבל, אותם אלים של תקלות טכניות. אפילו לא היה להם את הטעם הטוב לחכות שנייגארד ייצא מהאולם, לפני שהתחילו.




אחת מהטענות שעלו נגד התוכן של הפסטיבל השנה, היא חוסר בתכנים של 'מסע בין כוכבים'. לא רק 'מסע בין כוכבים' סבלה מכך, גם 'סטארגייט' ו'בבילון 5' זכו למעט מאוד התייחסות השנה.
אבל אם הייתם מחפשים ממש ממש טוב הייתם מוצאים אירוע אחד של 'סטארגייט', ושניים של 'בבילון 5'.
התחלתי את יום חמישי בהקרנה של הפרק The Deconstruction of falling stars של 'בבילון 5'. לפרק קדם מה שבחופשיות רבה כונה 'הרצאה', ונראה לי שאת רגשות רוב הנוכחים ביטא אחד מן הקהל כשאמר באמצע ההרצאה 'פרק!'.
ואיזה פרק זה היה!. הפרק שנבחר (שחתם את העונה הרביעית של הסדרה) היה פרק קלאסי של 'בבילון 5', וחובה לכל מעריץ. סך הכל התכנים בפסטיבל היו מצויינים, אך אני חושב שבכל זאת, היה מקום לעוד הקרנה או שתיים של 'מסע בין כוכבים', של 'בבילון 5', וללא ספק, לפחות הקרנה אחת של 'סטארגייט' (שיוצגה רק ע"י סידרת הבת).




אך כמובן שלא הייתם חייבים בכלל להיכנס להקרנות או הרצאות בשביל ליהנות באייקון.
חוץ מהגלדיאטורים ברחבת הסינמטק, היו בסביבה דוכנים בהם היה ניתן למצוא ספרים יד שנייה, קומיקס, דיוידי, מדים של סטארפליט ועוד דברים רבים. כמו כן התקיימה סדנת קשתות, ובערך על כל מדרגה שלישית באשכול פיס התקיים משחק קלפים, או תפקידים כלשהו.
אם רציתם קצת אוויר צח, יכולתם פשוט לשבת בחוץ, ולחכות שקבוצת אנשים תפצח באופן ספונטני (טוב, אולי זה לא היה ספונטני) בשירה, או סתם ליהנות ממזג האוויר שהשתפר, ולחפש בקהל הבאים לפסטיבל, קצינים בסטארפליט, אלפים, או אנשים עם גלימות באופן כללי.




מכירים את הפעמים האלה שאתם מחכים בתור לשירותים, ואחד מסופרי הפנטסיה הטובים בעולם נכנס?

חיכיתי עם עוד שני אנשים שיתפנה תא, ותהיתי לעצמי אם גם לכאן הייתי צריך להזמין כרטיס מראש, כשפאוורס נכנס. חלק מכם אולי חושבים עכשיו 'היי, זה לא מצחיק… וגם קצת מגעיל'. אז אני חולק עליכם במקרה הזה, זה כן מצחיק. וזה באמת קרה.
הנה פאוורס נכנס לשירותים, ואני, כמובן, חושב מה שכל אחד היה חושב במצב הזה. 'מעניין אם הוא יתנגד לזה שאני אצלם אותו…'
בסוף החלטתי שהוא כן יתנגד, וכך נמנעה, כנראה, תקרית דיפלומטית.
מסתבר, אם כן, שאם אתם רוצים לפגוש את אורח הכבוד, לפעמים צריך רק לשתות יותר מדי סנאפל, וטיפת מזל.

משם, המשיך פאוורס לחלוקת פרס גפן. הפרס מוענק לפרסומי המדע-בדיוני והפנטסיה הטובים של השנה, מטעם האגודה למדע-בדיוני ופנטסיה. הפרס לספר המד"ב המתורגם הטוב ביותר הוענק לספר 'קץ הילדות' של ארתור סי. קלארק (הוצאת ינשוף). הפרס לספר הפנטסיה הטוב ביותר הוענק ל'השתנות' של קרול ברג (הוצאת גרף). הפרס לסיפור המקור הטוב ביותר הוענק ל'הנערה המושלמת' של גיא חסון (שהתפרסם בחלומות באספמיה).
הפרס לספר המקור הטוב ביותר הוענק ע"י אורח הכבוד, טים פאוורס, ל'עולם הסוף' של אופיר טושה גפלה (הוצאת כתר).
הטקס היה נחמד מאוד, ובסופו הוענק לפאוורס עצמו כאות הוקרה, פסל של איש וחתול (אם היה נכתב ספר עם פאוורס כגיבור, כך הוא הודה בעצמו, פחות או יותר כולו היה מכיל חתולים).




ומה עם אורח הכבוד השלישי, אתם שואלים?
את יום חמישי, סיימתי בהליכה להקרנת גרסת הבמאי, של הסרט Free Enterprise, שבויים על ידי רוברט ברנט.
הסרט מספר על שני חברים, רוברט ומרק. שניהם עובדים בתעשיית הקולנוע, שניהם מעריצים בלב ובנשמה של 'מסע בין כוכבים'. הסרט, מציג, לשם שינוי, מעריצי 'מסע בין כוכבים', כאנשים רגילים בסך הכל, שהסדרה המקורית, וקפטן קירק ממלאים מקום מאוד חשוב בחייהם. הסרט מראה מה קורה לשניים בחייהם האישיים, וגם – מה קורה כשהם פוגשים את וויליאם שאטנר.
מדובר בסרט מצויין, במיוחד לחובבי 'מסע בין כוכבים'. זו חוויה מהנה במיוחד, לצפות בו עם חובבי 'מסע בין כוכבים' אחרים. כך שיש עם מי למחוא כפיים, כשקירק הדמיוני אומר לרוברט בילדותו להכניס מכות לילד גדול ממנו (כי הוא אמר שהאן סולו יותר מגניב מקירק), או כשמרק נואם בסגנון של קירק, או כשרוברט מסביר למה הוא לא יכול לחיות במאה ה24 (הוא שונא את הדור הבא).
מי שרצה יכול היה להישאר אחרי הסרט, ולשמוע את הבמאי ברנט, איש משעשע למדי, מדבר על הכנת הסרט, מתאר חלק מהתסריט לסרט השני (שבו נכתב גם חלק ללאונרד נימוי), ומסביר מה הוא חושב על קריירת השירה של וויליאם שאטנר (הוא לא).
כאמור, סרט חובה לחובבי 'מסע בין כוכבים'. בשום אופן אין לעזוב לפני הכתוביות.

את הפסטיבל עזבתי ביום חמישי, אך הוא המשיך גם לתוך יום שישי.




אלו היו שניים מהימים המהנים ביותר שאני זוכר בתקופה האחרונה. אחרי שהייתי במקום, ראיתי את האנשים, ונכחתי באירועים, אני חייב להסכים שהמילה 'פסטיבל' פשוט מתאימה לאייקון הזה.
התכנים השנה, היו מצויינים ומגוונים, האנשים נחמדים, והאווירה מדהימה.
שלושת אורחי הכבוד שהובאו היו אנשים נהדרים, וזכו, ללא ספק, באהדתם של כל מי שפגשו.
רוג'ר נייגארד הציע דיוידי חינם, למעריץ הראשון שיענה על שאלה לגבי הסרט שלו. רוברט ברנט ציין לטובה את הכמות הגדולה של בנות שמגיעה לכנסים בארץ, לעומת חו"ל. ופאוורס? פאוורס הסתפק בלומר שמעריצי הז'אנר בארץ כנראה חכמים ונחמדים יותר מאלו שבשאר העולם (עם הפסקה ארוכה למחיאות כפיים, כמובן).
האורחים מחו"ל תרמו הרבה מאוד לפסטיבל הנהדר הזה, ועשו אותו במידה רבה מיוחד יותר.

לסיכום, הייתי אומר שזהו הכנס הכי טוב שהייתי בו.
זאת אומרת, פסטיבל… התכוונתי פסטיבל.







לידיעה זו התפרסמו  5  תגובות
תגובות
1   מסכים עם כל מילה אבל
18:11:00  23/10/2005 נחום תקום   
שכחת את אורח הכבוד הישראלי. במקום ללכת לפרס גפן הלכתי להרצאה של נמרוד הראל על חשיפת עולם המיסטיקה. בדיעבד זאת היתה אחת מההחלטות החכמות שעשיתי בחיי... מה שהיה שם זה מעבר למילים.
ודבר נוסף: סרניטי היה מעולה. כיף של סרט.

2   מודה ומתוודה
23:00:00  25/10/2005 דני הנוחר   
מתן היקר, אכן נרדמתי מאחוריך. התנצלותי הכנה (אני לא צוחק), למרבה הצער התיאוריה שלך לא מדוייקת ולא שילמתי על מנת לישון באותו האולם עם טים פאוורס, נכנסתי באיש סגל הפסטיבל לאולם וקיוויתי שהעובדה שלא ישנתי מזה כשלושים ומשהו שעות באותו הזמן לא תמנע ממני לשמוע את ההרצאה.
טעיתי

3   לדני הנוחר
23:29:00  25/10/2005 מתן  matan811@hotmail.com 
התנצלותך התקבלה כמובן, אני מבין שאנשי הסגל עובדים שעות מטורפות, והיי - לפחות נתת לי משהו לכתוב עליו (וזה לא הופיע באף סיקור אחר!).

למרות זאת - בשנה הבאה כשגיימן בא, אם תוכל לתפוס מרחק של כמה שורות ממני, אני אשמח :-)

4   ההרצאה של פאורס
17:09:00  26/10/2005 מיכאל גולדברגר   
הייתה מאלפת, חד וחלק.
גם לחוטאים בכתיבה שבנינו היה מה ללמוד ואין לי ספק שהטיפים של טים יעזרו להם בכתיבה. בנוסף ההרצאה הייתה מצחיקה בצורה לא רגילה. במיוחד הקטע של טים שעסק בתפיסת הרשע את עצמו כטוב. הסיפור על הרוצח הסדרתי ג'פרי דהאמר שלא היה לו נעים מהשוטרים ששאלו אותו אם אכל את קורבנותיו.
מצויין!!

5   האתר הזה מת!
6:46:00  14/11/2005 חובב מושבע של ISF   
מה קרה?
אין כתבות, בקושי חדשות סדירות - מה נהייה?


לתחילת הכתבה
 
קישורים
אתר אייקון 2005

הזוכים בפרס גפן


חדשות אחרונות
קולנוע
19/11/2010 זה שיר פרידה – ISF סוגר את שעריו
11/09/2010 עיבודים לרוב - והפעם המגדל האפל מאת סטפן קינג
14/08/2010 חרב אור הכחולה תגיע לקרן הכחולה
08/08/2010 הצצה בלעדית לטיזר של האוונג'רס
30/07/2010 הנוסע השמיני : ההתחלה

טלויזיה
17/10/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 76 והאחרון
30/09/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 75
27/09/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 74
20/09/2010 פרק השבוע של האקס-מן פרק 73
10/09/2010 פרק השבוע של האקס מן- פרק 72

ספרים
06/09/2010 הוצאה מחודשת לצלל-אלף
30/07/2010 אן רייס משתגעת סופית
25/07/2010 ספר הנופלים של מאלאזן נסגר.
14/07/2010 הכבוד המיצרי
27/06/2010 והמנצח במדלית זהב... ניל גיימן

סיפורים
04/06/2010 נפתחה תחרות הסיפורים הקצרים על שם עינת פלג ז"ל לשנת 2010
02/05/2008 סקופ בלעדי ! פנטסיה 2000 ב-2008
12/09/2007 שנה טובה
09/08/2007 פרס גפן 2007 – הצבעה לשלב א'
06/08/2007 תחרות סיפורים שנתית – פרס עינת

קומיקס
22/07/2010 האם היו ערפדים בתורה?
13/07/2010 הארווי פארקר נפטר בגיל 70
15/07/2009 קומיקס וירקות לפרס אייזנר
05/07/2009 מייקל ג'קסון הקומיקס
03/06/2009 אלכס רוס ומייק קארי חוברים למען ה-Human Torch

מקומי
02/09/2010 להפחיד בעברית
26/07/2010 פסטביל אייקון מחפש כריש מכירות
24/05/2010 קול קורא להגשת אירועים לפסטיבל אייקון
28/11/2009 כנס מאורות בנושא אסטרונומיה ומדע בדיוני יוצא לדרך!
15/08/2009 מכרז לפעילות דוכן יד-שנייה באייקון

מסע בין כוכבים
15/05/2009 Q כאן
12/05/2009 צוות שחקני פרייזר עושים כבוד לסדרת וויאג'
11/05/2009 קפטן גים טי קרי דור ההמשך
05/05/2009 אבודים במסע בין כוכבים
17/04/2009 וכך זה התחיל

אנימה
02/09/2008   Voltron בדרך למסך הגדול
17/04/2008   Ghost in the Shell -3D
20/03/2008   פוניו לא סתם על הצוק
19/03/2008   'ננה' בין המועמדים לפרס טזוקה
16/03/2008   קיטארו למבוגרים

אימה
12/09/2007   שנה טובה
13/11/2006   הצצה ראשונה ל- The Hills Have Eyes 2
06/11/2006   מסורת לא שוברים - בהאלווין הבא - מסור 4
25/10/2006   זומבים זומבים ועוד זומבים ב''יום המתים''
24/10/2006   פינהד כפי שמעולם לא ראינו אותו

משחקי תפקידים
05/02/2010   כנס מבוכים ודרקונים, 28 בפברואר 2010
27/09/2007   טקטיקה - חנות משחקים חדשה בדיזינגוף סנטר
12/09/2007   שנה טובה
24/07/2007   כנס "קרא-קון" לשיטות משחקי תפקידים
26/02/2007   כנס ביגור

עתידנות
11/12/2008   הלו, שומעים אותי?
23/11/2008   פריצת דרך בהשתלות
05/11/2008   אנרגיה סולארית
31/10/2008   מטוסים גרעיניים?
24/10/2008   שמש נצחית בראש צלול

משחקי מחשב
25/07/2010   הטריילר החדש של DC universe
26/06/2009   מלחמת הכוכבים לגו
19/02/2009   Counter-Strike המשחק האהוב ביותר בישראל של 2008
18/07/2008   DC משיקה את DC Universe Online, משחק רשת מרובה משתתפים
14/06/2008   Old Republic 3?
כתבות אחרונות
קולנוע
איך למדתי להפסיק לדאוג ולאהוב את אבודים זהו.
חגי אלקיים
27/06/2010
שש שנים עברו-חלפו להן. שש שנים של שאלות, של תיאוריות, ובעיקר – של דמויות.

טלויזיה
פרק ראשון מ''בן אלמוות מאת רוג'ר זילאזני''
רוג'ר זילאזני (1937-1995)
25/12/2008
במהלך "שלושת הימים" נחרב כדור הארץ. בני האדם עזבו כבר מזמן את הערבות הרדיואקטיביות השוממות והפכו לנוודים, בני בלי בית, המתגוררים ביקום לא להם. רק מתי מעט, אידיאליסטים, מוזחים, שארית הפליטה, עושים את דרכם בין הצללים בחיפוש אחר אתמול שלעולם לא יחזור.

ספרים
ג'ובניק: סיפור אישי -רקע לאומי
עופר ברנשטיין
06/10/2008
כתבה חדשה ומעניינת של לא אחר מעופר ברנשטיין.

סיפורים
פנטזי.קון 2009
יוליה שנרר
11/08/2009
מציאות או פנטזיה?

קומיקס
צריך סוף לסיפור אהבה? ביקורת סרט
רז גרינברג
18/04/2008
מאז יצירת המופת הראשונה שלו, "Voices of Distant Star", נשמע קולה של חבורה צעקנית ונרגשת שהכתירה את הבמאי מקוטו שינקאי בתואר "מיאזאקי הבא". אם לשפוט על פי סרטו האחרון, "5 סנטימטרים בשניה", בקרוב מאוד נצטרך להודות שהם צדקו.

מקומי
אז למה להם פוליטיקה עכשיו? ז'אנר האימה כמבטא הלך רוח פוליטי
איתן גפני
16/05/2007
מאמרו החדש של איתן גפני על הזוועתונים החדשים של הקולנוע
טינה לאמריקנים: ביקורת על הטינה 2
איתן גפני
16/05/2007
איתן גפני חוזר עם ביקורת על הטינה 2 וסרטי אימה המבוססים על סרטי אימה יפנים

מסע בין כוכבים
Fuzion- the generic rules
אבי סבג
01/12/2006
חברת hero games יחד עם R. Talsorian איחדו כוחות כדי ליצור שיטת משחק אוניברסלית שתנצל את היסודות העקרונות שבשיטות הגיבור וב- Interlock (שיטת המשחק של R. Talsorian) ותתיך אותם לכדי שיטה פשוטה, גמישה, פתוחה אוניברסלית וחופשית, כלומר שתופץ חינם ברשת. התוצאה, כפי שנראה, היתה טובה משקיוו.

אנימה
כוח המחץ- התמונות
עומרי בר-לב
30/01/2009

אימה
מטאל גיר סוליד 4
עומרי בר-לב
20/07/2010
מטאל גיר סוליד, היא אחת מסדרות המשחקים הנחשבות ביותר שיש היום. הסדרה התחילה לפני יותר מעשרים שנה ועדיין רצה בהצלחה גדולה.

משחקי תפקידים

עתידנות

משחקי מחשב