גלקטיקה מכה בשלישית
אלי אשד

לאחרונה הוקרנה בערוץ הכבלים החדש המוקדש לסרטי וסדרות מדע בדיוני, 'הוט ספייס', מיני סדרת מדע בדיוני מעניינת במיוחד בשם 'כוכב הקרב גלקטיקה'.

מיני סדרה זו מעניינת מכמה סיבות אך הראשונה במעלה - היותה חלק מהגל הנוכחי הקיים בהוליווד של יצירת גרסאות חדשות לסרטים ישנים ומצליחים. גל הקיים בקולנוע מזה עשרות שנים וכעת גם חדר גם לתחום הטלוויזיה. גישה זו מראה אולי יותר מכל על פשיטת הרגל היצירתית של הוליווד שלה יש קושי גובר והולך לחשוב על רעיונות יצירתיים חדשים גם לגבי העתיד. האם אנחנו צפויים בעתיד לראות גרסאות 'מחודשות' של 'בלאד ראנר', 'תיקים באפלה', 'סטארגייט', ו'מטריקס' במקום סדרות וסיפורים חדשים? יש לחשוש שכן.

הגלקטיקה הראשונה

(תחילת ציטוט)'ישנם אלה המאמינים שהחיים החלו רחוק מאוד מכאן הרחק במעמקי היקום , עם שבטים של בני אדם שאולי היו אבות המצרים הקדומים או הטולטקים או המאיה .ישנם אלה שמאמינים שישנם אחים של המין האנושי שאפילו עכשיו לוחמים על מנת לשרוד אי שם מעבר לשמיים.' (סוף ציטוט הפתיחה לסדרת הטלוויזיה 'כוכב הקרב גלקטיקה' משנות השבעים).

סדרת 'כוכב הקרב גלקטיקה' המקורית ( שהוקרנה גם בישראל בימיו הראשונים של ערוץ הילדים) אכן הייתה סדרה מעניינת ביותר אם כי לאו דווקא מוצלחת במיוחד. היא נוצרה ב –1978 בידי מפיק הטלוויזיה הידוע גלן לרסון כחיקוי ל'מלחמת הכוכבים' כאשר סרט זה הפך מחדש את ז'אנר המדע הבדיוני לדבר הלוהט ביותר בהוליווד של סוף שנות השבעים. החיקוי בפעלולים היה כל כך ברור עד שג'ורג' לוקאס, מפיק מלחמת הכוכבים, תבע לדין את מפיקי 'גלקטיקה' על פלגיאט. האמת היא של'גלקטיקה' המקורית היו כמה רעיונות מעניינים משל עצמה.

באותה התקופה התפרסמו רעיונותיו של אריך פון דניקן, כותב 'מרכבות האלים', בנוגע לכך שמוצא המין האנושי בגזע אסטרונאוטים מהחלל החיצון ושהם אלה שבנו את הפירמידות במצרים ובדרום אמריקה וכו'. המפיק גלן לרסון התבסס על אותם רעיונות והפך אותם לבסיס לסדרה. לדבריו של לרסון הרעיון שלו לסדרה נוצר שנים לפני 'מלחמת הכוכבים' כשיצר רעיון לסדרה בשם 'תיבת אדם'.

לרסן טען גם כי תכנן להפיק את 'תיבת נח', סיפורה של חללית הנמלטת מכוכב הרוס בדרך אל העולם שלנו. סדרה עם מוטיבים תנכיים ברורים. מאוחר יותר שינה לארסון את גירסתו וטען שאותו רעיון עסק במליונר הנמלט מכדור הארץ שלנו שנחרב לכוכב אחר. כך או כך ברור שגלקטיקה לא הייתה מגיעה לבסוף למסך ללא ההצלחה הקודמת של 'מלחמת הכוכבים'.

סיפור העלילה הבסיסי של הסדרה יצא מנקודת ההנחה שיש לנו 'אחים בחלל החיצון', שהם אבות 'מצרים, הטולטקים ושבט המאייה' ושהם 'נמצאים אי שם בחלל החיצון'. הסיפור הציג 12 מושבות אנושיות בחלל החיצון שמוצאן בכוכב הנשכח 'קובול'. בפתיחת הסדרה המושבות מותקפות בהפתעה גמורה בידי גזע רובוטים עוין בשם 'הסילונים', לאחר שאלה חתמו עם מנהיגיהם התמימים של בני האדם חוזה שלום שהופר. הם משמידים את כלל המין האנושי חוץ מספינת קרב ישנה אחת 'הגלקטיקה' בפיקודו של קומנדר אדמה (השחקן לורן גרין שהתפרסם קודם לכן בתפקיד הראשי של פטריארך בסדרת המערבונים בוננזה) ובעזרת עוזריו: בנו אפולו (השחקן ריצ'רד האצ') וסטרבאק, טייס אמיץ אך טיפוס מפוקפק למדי (השחקן דירק בנדיקט). הסדרה תיארה את מסעה של ספינת החלל הזאת בראשות צי שלם של ספינות ניצולים שונות, 'ספינות גרוטאות', בחיפוש אחר כוכב הלכת האגדי אליו הגיע על פי האגדה השבט השלושה עשר של בני האדם שיצא בעבר הרחוק מכוכב הלכת קובול. שמו של הכוכב האגדי הוא כדור הארץ. בכך חזרה סדרת הטלוויזיה על רעיון חיפוש כדור הארץ האגדי שתואר כבר בסדרת המדע הבדיוני הידועה 'דומארסט' של א.ס. תאב.

הצופים יכלו לנחש שבסוף הסדרה יגלו אנשי גלקטיקה את כדור הארץ בעבר הרחוק ואולי יצרו תרבויות אנושיות שונות. כך גם, לדוגמא, קסדות הטייסים בסדרה הזכירו יותר מכל דבר אחר את כובעי הפרעונים המצריים, זאת כדי לרמוז על הקשר בין אנשי הגלקטיקה ותרבויות אנושיות קודמות שונות. בכך הקדימה 'גלקטיקה' את סדרת המדע הבדיוני המודרנית 'סטארגייט' שבה גם ישנם רעיונות דומים.

בדרך הארוכה לכדור הארץ הרחוק עליהם להתמודד שוב ושוב עם ציי הסילונים הרודפים אחריהם כדי להשלים את המלאכה ועם הבוגד האנושי העומד בראשם, בלטאר. את בלטאר מגלם השחקן ג'ון קוליקוס שהתפרסם כאשר גילם תפקיד של קצין קלינגוני בסדרת הטלוויזיה 'מסע בין כוכבים', תפקיד אותו חזר לגלם בסדרות 'מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9'.

רוב פרקי הסדרה היו למטה מבינוניים ובהחלט לא הגיעו לרמתה של הסדרה האחות שהופקה במקביל אליה, באותו זמן ובידי אותו מפיק, 'באק רוג'רס במאה ה-25' אך היו כמה הראויים לסקירה:

'הקברים של קובול', בו מגלים אנשי הגלקטיקה את עולם המקור האבוד והמסתורי של המין האנושי ממנו יצאו תושבי 12 המושבות. באותו עולם, בעיר הבירה שלו 'עדן', הם מגלים את הפירמידות (הפרק צולם במצרים בגיזה מיקום הפירמידות האמיתיות ).

'אגדה חיה' בו אנשי גלקטיקה מגלים ספינת חלל מדגם 'כוכב קרב' נוספת בשם 'הפגסוס' שמפקדה האובססיבי, קין ( אותו מגלם השחקן הותיק לויד ברידג'ס) מתכנן מלחמת התאבדות בסילונים.

'מלחמת האלים', הנחשב לטוב מכולם, בו מגלים אנשי הגלקטיקה את הרוזן איבליס, מעין שד-מלאך שנפל, בן לגזע עליו המפקח על גורלו של הגזע האנושי ועומד מאחורי יצירת גזע הסילונים. אותו רוזן מנסה להשחית את אנשי הגלקטיקה אך לשווא. לפרק זה היו משמעויות דתיות ברורות כאשר הן לא היו נוצריות או יהודיות קונבנציונליות דווקא, אלא קשורות חזק לאמונות הדת המורמונית.

המורמונים מחזיקים באמונה נוצרית בלתי קונבנציונלית ומרכזם בעיר סולט ליק סיטי ביוטה שבארה"ב. אמונתם נחשבת לאמונה הנוצרית המתפתחת במהירות הגדולה ביותר היום, זאת בגלל הדגש הרב שהיא שמה על המיסיונריות. במדע הבדיוני הייתה לאמונה זו השפעה מועטה יחסית להוציא את סופר המדע הבדיוני אורסון סקוט קארד וסדרת 'גלקטיקה'.

גלן לרסון, מפיק סדרת 'גלקטיקה', מורמוני אדוק באמונתו, הכניס לעלילות הסדרה רעיונות שונים הנובעים מהתנ"ך ומספרי הקודש של הדת המורמונית. לדוגמא: כוכב הלכת 'קובול', עולם המוצא של אנשי המושבות אותו מבקרים אנשי הגלקטיקה, לקח את שמו מכוכב בשם 'קולוב' המוזכר באמונה המורמונית ככוכב קרוב ביותר לכיסא האל. סיפור 12 השבטים המחפשים אחרי מולדתם באזור השבט ה-13, מבוסס לאמיתו של דבר על המסורת המורמונית. אותה מסורת המספרת על השבט הישראלי ה - 13 שנדד מארץ ישראל מאות שנים לפני הספירה ומצא את הארץ המובטחת האמיתית ביבשת אמריקה. ממשלת בני האדם ב'גלקטיקה' נקראת 'מועצת ה – 12' ו'הנשיא' שלה היה הגנרל אדמה, לו סמכויות חילוניות ודתיות גם יחד. דבר דומה מתקיים בגוף השולט של הקהילה המורמונית ו'נשיאה' בעל הסמכויות הדומות. ישנן עוד מקבילות רבות אך לא נתמקד בהן יותר כאן.

אורסון סקוט קארד חיבר סדרת ספרים בשם THE CALL OF EARTH המתארת מסע של תושבי עולם אחר בחיפוש אחר ביתם המקורי, כדור הארץ ומבוססת בעלילתה על 'ספר המורמון', התנ"ך של המורמונים.

למרות שלסדרה היה פוטנציאל אדיר, הייתה לה גם חולשה אחת גדולה – התסריטים. אנשי הגלקטיקה פגשו שוב ושוב עולמות אנושיים שהקשר שלהם ל - 12 המושבות שהושמדו מעולם לא היה ברור. דוגמא לפרק אחד גרוע היה הפרק בו אנשי הגלקטיקה הגיעו לעולם שהיה שרוי במלחמת מעצמות קרה שמאוד הזכיר את ארה"ב וברית המועצות של אמצע המאה העשרים. פרק זה עורר את זעמם של דוברים סובייטיים שונים שניסו להאשים את מפיקי הסדרה ביצירת אוירה עוינת כלפי ברית המועצות ומאמצי הדטנט מולה.

חולשה נוספת, שנבעה מסיבה תקציבית, הייתה היעדר גזעים חייזריים בלתי אנושיים אחרים מהסיילונים. יותר מכך – גזע החייזרים היחיד בו פגשו אנשי הגלקטיקה ושלא היה אנושי היה בפרק הראשון בסדרה בעולם שכל כולו קזינו בסגנון לאס-וגאס.

בלטר, הבוגד האנושי, המשיך לרדוף את אנשי הגלקטיקה לאורך כל פרקי העונה. הוא עשה זאת בעזרת צי סיילונים שהועמד לרשותו על ידי המנהיג הסילוני העליון, כשלצדו סגנו הסילוני הסרקסטי לוציפר, שהראה שהסילונים יכולים להיות קצת יותר מרובוטים מכניים חסרי נשמה. לקראת סופה של העונה לכדו אותו אנשי הגלקטיקה והוא נותר שבוי בידיהם מאותו רגע ואילך.

בסוף העונה הראשונה, בפרק 'יד האלוהים', הגלקטיקה מקבלת אות מכדור הארץ, שכפי שהתברר לצופים בדקות הסיום של הפרק ושל הסדרה, היה אות מהמשלחת הראשונה לירח ב – 1969. זו הייתה הוכחה לצופים כי מסעה של הגלקטיקה מתרחש לא בעבר הרחוק כי אם בזה הקרוב מאוד ואולי אף בהווה.

בסיום העונה הראשונה ולאכזבת המעריצים הרבים, החליטה חברת ההפקה להוריד את הסדרה מלוח השידורים. מחירם הכלכלי הכבד של הפעלולים קבע את סופה של הסדרה אך לא את סופה של הגלקטיקה.

הגלקטיקה השנייה

כמו כל סדרה שמפיקיה רוצים 'לחלוב' אותה עד תום, גם 'גלקטיקה' חודשה כמעט מיד בגירסה חדשה ונחותה בהרבה בשם 'גלקטיקה 1980'. סדרה זו נועדה למעשה לילדים ומסופר בה כיצד אנשי הגלקטיקה גילו לאחר עשרות שנים של מסע את כדור הארץ של שנת 1980 - השנה בה הוקרנה הסדרה. השחקן היחיד ש'שרד' מהסדרה המקורית היה לורן גרין שחזר לתפקידו כמפקד אדמה. האחרים החליטו שלא לחזור לסדרה, שלדעתם ולדעת רבים מהצופים ומהמבקרים, הייתה ילדותית להחריד. על דעת כולם, פרקי סדרה זו היו גרועים מאי פעם.

בסדרה זו אנשי הגלקטיקה הסוו את תרבותם העליונה ואת עצם נוכחותם מאנשי כדור הארץ 'המפגרים'. תקוותם הייתה לפתח את תרבות אנשי כדור-הארץ בהדרגה עד שיגיעו לשלב בו יוכלו לשתף פעולה, בגלוי, במלחמה הבלתי נמנעת מול הסיילונים. במקביל ניסו אנשי הגלקטיקה למנוע מהסיילונים לגלות את מיקומו של כדור הארץ אך לא תמיד בהצלחה. באחד הפרקים הצליחו הסיילונים להגיע לכדור-הארץ ואף להיפגש עם שדרן רדיו ידוע ואמיתי ששיחק את עצמו בשם וולפמן ג'ק. במקביל ניסו אנשי הגלקטיקה למנוע מסעות בלתי מאושרים בזמן של אחד מאנשיהם שאיים לשנות את העבר למטרותיו. עובדה זו עוררה את השאלה האולטימטיבית אצל הצופים: אם היו להם יכולות מסע בזמן, מדוע לא ניסו לחזור לעבר ולמנוע את התקפת הסיילונים על מושבותיהם?

בשירות הגלקטיקה פעלה באותה הסדרה חבורת ילדים בעלי כוחות על טבעיים, שנולדה על הספינה בעת המסע הארוך לכדור-הארץ. בראשם עמד 'דוקטור זי', ילד בעל אינטליגנציית על, שהפך למנהיג המדעי של הגלקטיקה.

הפרק האחרון בסדרה, שמלכתחילה נכתב עבור הסדרה המקורית, חזר לדמותו של הקצין 'סטארבאק' ולכן האיכויות שבו היו הרבה יותר טובות מאלו של שאר פרקי הסדרה. הפרק תיאר כיצד 'סטארבאק' התרסק בכוכב נידח ובילה שם את שארית חייו כשסיילון בודד, אותו תיקן לאחר התרסקות, מארח לו לחברה והופך לידידו. פרק מסיים זה חשף שני דברים: א. בני אדם וסיילונים יכולים להתיידד ולשתף פעולה. ב. 'סטארבאק' הוא, בצורה מסתורית, כל שהיא אביו של 'דוקטור זי' אותו ילד בעל אינטליגנציית על.

למרות כל מה שנכתב עד כה, סדרה זו הנפיקה כמה תסריטים שתוכננו והיו מוצלחים יותר מאלה שהוסרטו. דוגמא ראשונה: פרק שתיאר את המפגש של הנביא יחזקאל התנכ"י עם הגלקטיקה, מפגש שהביא ליצירת חזון המרכבה. דוגמא שנייה: פרק שהביא את המלכה קליאופטרה המצרית לניו יורק של ימינו. דוגמא שלישית: פרק שתיאר מאבק לשינוי בתוצאות מלחמת טרויה ולניצחונם של הטרויאנים שם נפגשים אנשי הגלקטיקה עם הנער הצעיר הומרוס.

בגלל רמתה הירודה של הסדרה, רוב מעריצי סדרת גלקטיקה מעדיפים להתייחס לפרקי סדרה זו כאילו 'לא התרחשו' ואינם חלק מ'המציאות האמיתית' של גלקטיקה.
לשמחת המעריצים, סדרה זאת בוטלה זמן קצר לאחר צאתה ונראה היה שבכך ירד המסך על סדרת 'כוכב הקרב גלקטיקה' סופית .

גלקטיקה חוזרת?
בדומה למה שהתרחש עם סדרת מדע בדיוני מוקדמת יותר ומפורסמת הרבה יותר בשם 'מסע בין כוכבים', ל'גלקטיקה' היו אלפים רבים של מעריצים שסירבו לתת לה לגווע. הם הקימו מגזינים על הסדרה, פתחו אתרי אינטרנט מרובים וארגנו כנסים המוניים אליהם הגיעו אלפים. כאשר התברר שההתעניינות בסדרה אינה פוחתת עם השנים, נשמעו יותר ויותר קריאות לחדש אותה.

גלן לרסון, המפיק המקורי של הסדרה, ניסה ליצור עבורה חידוש, אך לא הצליח להביאו לידי הפקה. סיפורו החדש של לרסן התמקד בהרפתקאותיה של ספינה אחות המגיעה לכדור הארץ ומגלה ש'כוכב קרב' קודם בשם 'אטלנטיס' כבר הגיע לשם בתקופה הפריהיסטורית וכי אנשי כדור הארץ הם צאצאי הצוות של אותו 'כוכב קרב'. כוכב הסדרה, ריצ'רד האץ', ניסה להרים פרוייקט דומה ואף יצר מכספו קדימון (Trailer) לסדרה חדשה אפשרית. להצלחה גדולה יותר זכו כמה ספרי המשך שכתב האץ', בהם תאר את המשך הרפתקאותיהם של אנשי הגלקטיקה ומאבקם הנמשך עם הסיילונים במרחבי הגלקסיה .גם הבמאי הידוע בריאן סינגר (במאי סרטי ה'אקס מן') תכנן גרסה משלו על גלקטיקה, בה אפולו נחטף בידי הסיילונים, הופך לאחד מהם ו'מומר' לאויב הגדול ביותר של הגלקטיקה.

המשותף לכל התוכניות האלה היה שכולן תכננו לתאר את המשך הרפתקאותיהם של הדמויות המקוריות כמה שנים לאחר מסעם לכדור הארץ, תוך התעלמות מאירועי 'גלקטיקה 1980' הידועה לשמצה. בסופו של דבר כל ההצעות האלה נשארו על הנייר בלבד ומעולם לא הגיעו לכדי הפקה.

החובבים נאלצו במשך שנים להסתפק בספרים חדשים על קורות גיבורי הסדרה ובסדרות קומיקס שונות. אחת מהמוצלחות בסדרות אלה סיפרה כיצד מגלים לבסוף אנשי הגלקטיקה את כדור הארץ של תקופת הדינוזאורים, מוצאים שם מקדש ובתוכו שמורים בהקפאה גבר ואישה הנקראים אדם וחווה. מסתבר כי אותם שניים הם נסיכים מהעיר 'עדן' בכוכב קובול שהגיעו למקום יחד עם תושבי עיר נוספים. אותם תושבים החליטו לעזוב את המקום מחשש שימשכו לשם את תשומת ליבו של הרוזן איבליס המרושע והתפזרו אי שם ברחבי הגלקסיה. הסיפור ממשיך משם ללא כל הגיון אבל היגיון מעולם לא מנע מסדרה זו להתקיים ולהתפתח.

שובה של הגלקטיקה

(תחילתו של ציטוט) 'אנחנו החלטנו ליצור חיים וכאשר חיים אלה פנו כנגדנו ניחמנו את עצמנו בידיעה שהסיילונים היו פגומים. אבל האמת היא זאת: אנחנו הם היצירה הפגומה.' (סוף ציטוט מתוך הפתיחה למיני סדרה החדשה 'כוכב הקרב גלקטיקה 2003')

להפתעת מעריצי הסדרה, הגרסה החדשה של גלקטיקה שהופקה לבסוף בידי רון מור (מפיק 'מסע בין כוכבים: הדור הבא, 'מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9', 'רוזוול' ועוד) עבור ערוץ המדע הבדיוני האמריקאי לא הייתה קשורה כהוא זה לסדרה המקורית ויצרה מציאות חדשה לחלוטין.

מור החליט להתעלם לא רק מגלקטיקה 1980, כפי שתכנן לעשות כל מי שחשב אי פעם ליצור סדרה חדשה, אלא גם מגלקטיקה המקורית. הוא פשוט החליט ליצור מחדש את הספור המקורי עם שחקנים חדשים והרבה יותר טוב. למרות מחאות נזעמות מצד המעריצים השונים הוא עשה זאת והסדרה אף שודרה לאחרונה בערוץ 'הוט ספייס' שבכבלים.

המיני סדרה החדשה שהופקה חוזרת על אותו סיפור כללי רק שהפעם היא עושה זאת טוב הרבה יותר מאשר בגרסה המקורית. גם הפעם מופיע גזע הסיילונים כאנדרואידים הרוצים להשמיד את האנושות רק שהפעם זה שונה. אותם אנדרואידים אינם בני גזע חייזרי נעלם כמו בסדרה המקורית, אלא פרי יצירתם של בני האדם עצמם, שפנו כנגד יוצריהם.

לא מפתיע לגלות שבני האדם, תושבי 12 המושבות החלליות אי שם במרחבי הגלקסיה אי אז בעבר או בעתיד הרחוק, מתלבשים, מתנהגים ואפילו בעלי שמות זהים לאלה של בני האדם בארה"ב שבכדור הארץ של ראשית המאה ה-21. נראה שהוליווד איבדה את היכולת והרצון לתאר עתידים שונים או עולמות שונים מבחינת ביגוד הדמויות או אפילו שמותיהם. בהוליווד יוצאים מנקודת הנחה שכל תושבי הגלקסיה בכל התקופות יראו בדיוק כמונו בכל פרט אפשרי וכך חוסכים לעצמם כסף על ביגוד קצת יוצא דופן.

שוב עומדים במרכז הסדרה המפקד אדמה ובנו 'אפולו' (רק שהפעם זהו כינוי צבאי ולא שמה האמיתי של הדמות – אנגלו-סקסי אמריקני במובהק ) המסוכסכים בינהם. בלטר, הפעם, אינו נבל מגלומני, אלא גאון מחשבים מסובך ומסוכסך שפשוט אינו יודע לבחור לעצמו את החברות הנכונות.

דמותו של סטארבאק, הגבר, רודף נשים, השרמנטי וחובב משחקי קלפים אותו גילם בסדרה המקורית דירק בנדיקט (לעתיד Face מסדרת 'צוות לעניין' ), הוחלפה בדמותה של אישה. זו מנבלת את פיה יותר מכל גבר אחר בסדרה וגם משתמשת הרבה יותר באגרופיה כנגד הקצין הממונה שלה. כמובן שזו דוגמה נוספת להלך הרוחות ההולך וגובר בהוליווד של הצגת נשים שאינן נופלות בכוחן ובאגרופיהן מהגברים.

הסדרה מציגה רעיון לא חדש אך מעניין. על מנת שאנשי הגלקטיקה יוכלו להילחם באפקטיביות באינטליגנציות המלאכותיות המסוגלות לחדור לכל רשת מחשבים שהיא, הם משתמשים במכוון בטכנולוגיות פרימיטיביות יותר אליהן יתקשו הסיילונים לחדור.

הסילונים בגרסה המודרנית אינם נראים כרובוטים מכניים כבדי תנועה. הסיילונים החדשים לובשים צורת בני אדם רגילים ולפחות אחת מהן סקסית במיוחד ומסוגלת לקיים יחסי מין עם בני אדם כפי שהמפיקים טרחו להראות לנו בפרטי פרטים. הסיילונים מוצגים הפעם כיצורים המסוגלים לחשוב ולהרגיש בדיוק כמו בני אדם . בני האדם בסדרה הם ברובם יצורים שפלים ומושחתים המוצגים כמי שאינם עולים מבחינה כל שהיא על הסיילונים אולי אף להפך.

ישנם גם מספר דברים שאינם מובנים מבחינת ההיגיון הפנימי של הסדרה עצמה. לדוגמא: מדוע פתחו הסיילונים במלחמת השמד כנגד המין האנושי? הדבר היחיד המוסבר בהמשך הסדרה הוא מדוע הסיילונים ממשיכים לרדוף את בני האדם ללא הרף מעכשיו ועד לסיום הסדרה - הם חוששים מהנקמה הבלתי נמנעת.

מיני סדרה מוגדרת על ידי המעריצים והמבקרים כסבירה בהחלט ושיפור משמעותי מהסדרה המקורית. כימים אלה עובדים בארה"ב על סדרת המשך שכמה מפרקיה יתבססו על הפרקים הטובים יותר של הסדרה הישנה והשאר יהיו מקוריים לחלוטין. יש לקוות שהפעם יצליחו המפיקים להגשים את הפוטנציאל הטמון ברעיון שהתבזבז כל כך בפרקי הסדרה הישנה. האם אנשי הגלקטיקה ימצאו הפעם את כדור הארץ ? אנשי ההפקה רמזו שלא, אם כי ככל הנראה הם יכלו את חייהם בחיפושים אחריו .

בכל אופן, יש מקום לחשש שאם וכאשר אנשי הגלקטיקה ימצאו לבסוף את כדור הארץ הם ימצאו עולם שתושביו הם כפילים מוחלטים שלהם וזה יעלה את השאלה: האם כל מאמץ החיפוש אחריהם היה כדאי מלכתחילה?




לידיעה זו התפרסמו  3  תגובות
תגובות
1   כתבה מצויינת
22:03:00  04/02/2005 אריאל שונמי   
כבר הרבה זמן אני תוהה על גלקטיקה הציילונים ומה שביניהם
אתה סייעת לי להבין מי נגד מי.
אני מסכים לחלוטין שהסדרה ששודרה בערוץ הוט ספייס הייתה מצויינת ולא היו בה רק קרבות לייזרים אלא גם מאבקי כוח פוליטיים ודיפלומטיים כמו גם כפילים ציילונים מעניינים
בקיצור, שיתחילו כבר לעבוד!!!
אני לא נהיה צעיר יותר....

2   כפי שרוב הקוראים שמו לב
11:41:00  06/02/2005 אלי אשד    
סיום הכתבה אינו מעודכן , העונה הראשונה של גלקטיקה כבר הוסרטה והיא מוקרנת מזה חודשים בארה"ב.הסיבה לחוסר העדכנות היא שהכתבה נכתבה כבר לפני כמה חודשים ,ועם הקוראים הסליחה.
כאשר תגיע הסדרה הזאת לבסוף לישראל אני מקווה להכין עליה כתבה נוספת.

3   העונה הראשונה
22:18:00  13/02/2005 אלכס   
בכתבה לא כתוב, אבל העונה הראשונה (אחרי המיני סדרה) הסתיימה. וכבר עכשיו יש תיכנונים ועבודה לקראת העונה השנייה.

סדרה מומלצת ביותר...


לתחילת הכתבה
 
קישורים
ביקורת של זיגון על גלקטיקה החדשה

האתר של הסדרה המחודשת

אתר מקיף ביותר על הסדרה לאורך השנים

אתר מצוין ומקיף הכולל תסריטים שלא צולמו וראיונות


חדשות אחרונות
קולנוע
19/11/2010 זה שיר פרידה – ISF סוגר את שעריו
11/09/2010 עיבודים לרוב - והפעם המגדל האפל מאת סטפן קינג
14/08/2010 חרב אור הכחולה תגיע לקרן הכחולה
08/08/2010 הצצה בלעדית לטיזר של האוונג'רס
30/07/2010 הנוסע השמיני : ההתחלה

טלויזיה
17/10/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 76 והאחרון
30/09/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 75
27/09/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 74
20/09/2010 פרק השבוע של האקס-מן פרק 73
10/09/2010 פרק השבוע של האקס מן- פרק 72

ספרים
06/09/2010 הוצאה מחודשת לצלל-אלף
30/07/2010 אן רייס משתגעת סופית
25/07/2010 ספר הנופלים של מאלאזן נסגר.
14/07/2010 הכבוד המיצרי
27/06/2010 והמנצח במדלית זהב... ניל גיימן

סיפורים
04/06/2010 נפתחה תחרות הסיפורים הקצרים על שם עינת פלג ז"ל לשנת 2010
02/05/2008 סקופ בלעדי ! פנטסיה 2000 ב-2008
12/09/2007 שנה טובה
09/08/2007 פרס גפן 2007 – הצבעה לשלב א'
06/08/2007 תחרות סיפורים שנתית – פרס עינת

קומיקס
22/07/2010 האם היו ערפדים בתורה?
13/07/2010 הארווי פארקר נפטר בגיל 70
15/07/2009 קומיקס וירקות לפרס אייזנר
05/07/2009 מייקל ג'קסון הקומיקס
03/06/2009 אלכס רוס ומייק קארי חוברים למען ה-Human Torch

מקומי
02/09/2010 להפחיד בעברית
26/07/2010 פסטביל אייקון מחפש כריש מכירות
24/05/2010 קול קורא להגשת אירועים לפסטיבל אייקון
28/11/2009 כנס מאורות בנושא אסטרונומיה ומדע בדיוני יוצא לדרך!
15/08/2009 מכרז לפעילות דוכן יד-שנייה באייקון

מסע בין כוכבים
15/05/2009 Q כאן
12/05/2009 צוות שחקני פרייזר עושים כבוד לסדרת וויאג'
11/05/2009 קפטן גים טי קרי דור ההמשך
05/05/2009 אבודים במסע בין כוכבים
17/04/2009 וכך זה התחיל

אנימה
02/09/2008   Voltron בדרך למסך הגדול
17/04/2008   Ghost in the Shell -3D
20/03/2008   פוניו לא סתם על הצוק
19/03/2008   'ננה' בין המועמדים לפרס טזוקה
16/03/2008   קיטארו למבוגרים

אימה
12/09/2007   שנה טובה
13/11/2006   הצצה ראשונה ל- The Hills Have Eyes 2
06/11/2006   מסורת לא שוברים - בהאלווין הבא - מסור 4
25/10/2006   זומבים זומבים ועוד זומבים ב''יום המתים''
24/10/2006   פינהד כפי שמעולם לא ראינו אותו

משחקי תפקידים
05/02/2010   כנס מבוכים ודרקונים, 28 בפברואר 2010
27/09/2007   טקטיקה - חנות משחקים חדשה בדיזינגוף סנטר
12/09/2007   שנה טובה
24/07/2007   כנס "קרא-קון" לשיטות משחקי תפקידים
26/02/2007   כנס ביגור

עתידנות
11/12/2008   הלו, שומעים אותי?
23/11/2008   פריצת דרך בהשתלות
05/11/2008   אנרגיה סולארית
31/10/2008   מטוסים גרעיניים?
24/10/2008   שמש נצחית בראש צלול

משחקי מחשב
25/07/2010   הטריילר החדש של DC universe
26/06/2009   מלחמת הכוכבים לגו
19/02/2009   Counter-Strike המשחק האהוב ביותר בישראל של 2008
18/07/2008   DC משיקה את DC Universe Online, משחק רשת מרובה משתתפים
14/06/2008   Old Republic 3?
כתבות אחרונות
קולנוע
איך למדתי להפסיק לדאוג ולאהוב את אבודים זהו.
חגי אלקיים
27/06/2010
שש שנים עברו-חלפו להן. שש שנים של שאלות, של תיאוריות, ובעיקר – של דמויות.

טלויזיה
פרק ראשון מ''בן אלמוות מאת רוג'ר זילאזני''
רוג'ר זילאזני (1937-1995)
25/12/2008
במהלך "שלושת הימים" נחרב כדור הארץ. בני האדם עזבו כבר מזמן את הערבות הרדיואקטיביות השוממות והפכו לנוודים, בני בלי בית, המתגוררים ביקום לא להם. רק מתי מעט, אידיאליסטים, מוזחים, שארית הפליטה, עושים את דרכם בין הצללים בחיפוש אחר אתמול שלעולם לא יחזור.

ספרים
ג'ובניק: סיפור אישי -רקע לאומי
עופר ברנשטיין
06/10/2008
כתבה חדשה ומעניינת של לא אחר מעופר ברנשטיין.

סיפורים
פנטזי.קון 2009
יוליה שנרר
11/08/2009
מציאות או פנטזיה?

קומיקס
צריך סוף לסיפור אהבה? ביקורת סרט
רז גרינברג
18/04/2008
מאז יצירת המופת הראשונה שלו, "Voices of Distant Star", נשמע קולה של חבורה צעקנית ונרגשת שהכתירה את הבמאי מקוטו שינקאי בתואר "מיאזאקי הבא". אם לשפוט על פי סרטו האחרון, "5 סנטימטרים בשניה", בקרוב מאוד נצטרך להודות שהם צדקו.

מקומי
אז למה להם פוליטיקה עכשיו? ז'אנר האימה כמבטא הלך רוח פוליטי
איתן גפני
16/05/2007
מאמרו החדש של איתן גפני על הזוועתונים החדשים של הקולנוע
טינה לאמריקנים: ביקורת על הטינה 2
איתן גפני
16/05/2007
איתן גפני חוזר עם ביקורת על הטינה 2 וסרטי אימה המבוססים על סרטי אימה יפנים

מסע בין כוכבים
Fuzion- the generic rules
אבי סבג
01/12/2006
חברת hero games יחד עם R. Talsorian איחדו כוחות כדי ליצור שיטת משחק אוניברסלית שתנצל את היסודות העקרונות שבשיטות הגיבור וב- Interlock (שיטת המשחק של R. Talsorian) ותתיך אותם לכדי שיטה פשוטה, גמישה, פתוחה אוניברסלית וחופשית, כלומר שתופץ חינם ברשת. התוצאה, כפי שנראה, היתה טובה משקיוו.

אנימה
כוח המחץ- התמונות
עומרי בר-לב
30/01/2009

אימה
מטאל גיר סוליד 4
עומרי בר-לב
20/07/2010
מטאל גיר סוליד, היא אחת מסדרות המשחקים הנחשבות ביותר שיש היום. הסדרה התחילה לפני יותר מעשרים שנה ועדיין רצה בהצלחה גדולה.

משחקי תפקידים

עתידנות

משחקי מחשב