|
|
|
|
|
|
קונן המשמיד
שי זליס
|
|
Age of Conan נראה כמו המתחרה הכי רציני שקם ל-World of Warcraft בשנים האחרונות. אחרי יומיים של משחק, אני יכול רק להצדיק את ההשוואה.
|
פתחתי אותה בהתרגשות האירוניה המתוקה של החיים מכה גם בגיימרים. בדיוק ביום שני השבוע הגעתי לרמה 70 עם הפלדין שלי ב-World of Warcraft, העברתי אותו מ-Holy ל-Protection ויצאתי לחגוג במגוון מבוכים מאתגרים ומהנים. ביום שלישי רכשתי את Age of Conan, ומאז עיני לא נחו על הפלדין שלי אפילו לרגע.
כדי לדבר על הרושם ש-Age of Conan השאיר עלי בנתיים, אחרי יומיים של משחק ו-15 דרגות ראשונות, אני מוכרח לשים על השולחן את הציפיות שהיו לי מהמשחק לפני שבכלל ראיתי אותו רץ.
ציפיתי למשחק תפקידים שיהיה משהו כמו הכלאה של WoW, דיאבלו ו-God of War, עם אלמנטים של קרב בזמן אמת ומיומנות הקלקה ולא רק החלטות טקטיות כמו ש-WoW מציע. בשאר התחומים לא ציפיתי ליותר מדי חידושים - אחרי הכל, שוק ה-MMORPG כרגע מעוך תחת המגף הענקי של בליזארד, וכל מתחרה ראוי יצטרך קודם כל ללמוד מהטעויות וההצלחות שלהם.
החדשות הטובות
בנתיים המשחק נראה בדיוק כמו שציפיתי. אוקיי, זה לא מדויק, הוא הרבה יותר יפה ממה שציפיתי, עם אנימציות חלקות ואסתטיות של כל דבר, מקרב עד לשיחה, מקטעים מתוסרטים עד לקסמים מלאי האפקטים. Funcom באמת שיחקו אותה עם משחק שנראה טוב ורץ טוב, אפילו בהשקה.
הפיראט הזה משתין! ומנער! כראוי למשחק המיועד לקהל בוגר, המשחק לא מצנזר דם ולא מתייפיף. כבר בדקות הראשונות של המשחק מקבלים הצעה מגונה מנערה במצוקה אותה מצילים, ובעוד עדיין לא ראיתי תוכן מיני בוטה, נראה כאילו הוא מתחבא פה איפשהו. אני זוכר איך עצרתי ובהיתי כשאחד ה-NPC הפיראטים פנה לכיוון המים והתחיל להשתין. את זה לא רואים ב-WoW.
מעט בעיות טכניות
גם ברמה הטכנית מגיעה למפתחת טפיחה על השכם. אמנם קרה לי פעם אחת שנפלתי לנהר לבה ובמקום למות הסתובבתי על הקרקעית שלו וראיתי את פני הנהר מלמטה, אבל באופן כללי? ממש נקי מבעיות טכניות. זמני הטעינה קצרים, והמשימות הרבות שמקיפות את דמותי בטורטאג', עיר הפיראטים בה מתחילים את המשחק, לא מגיעות למבוי סתום או לתקלה.
יותר מזה, כבר ביומיים שאני משחק יצאו שלושה תיקונים למשחק, ואחרי כל אחד מהם ראיתי שיפור בממשק. ביום הראשון שלי, לדוגמה, סיימתי משימה וזכיתי בחפץ קסום, אבל בגלל שלא היה לי מקום בתיק החפץ נעלם, מה שמאוד מירמר אותי. אחרי פחות מיממה ושני תיקונים, חפצים שמקבלים בתמורה למשימות לא נעלמים ונשארים על המסך עד שאתה מפנה מקום בתיק.
מערכת קרב מגניבה
אולי התכונה הכי מגניבה וחשובה של המשחק, במיוחד כי היא היחידה שבאמת מבדילה אותו מ-WoW ומשחקים דומים, היא מערכת הקרב. במקום ללחוץ קליק כדי לסמן התקפה ואז רק להפעיל יכולות מיוחדות, השחקן מעורב בכל רגע ורגע בקרב- שלושה כפתורים משמשים את השחקן כדי להחליט אם לתקוף קדימה, מצד ימין או מצד שמאל (בהמשך המשחק מתווספים עוד שני כיוונים), וברגע הכניסה לקרב עם אויב אפשר לראות איך ההגנות שלו מסודרות, ולפיהן להחליט על כיווני ההתקפה הנכונים.
לתוך המערכת משולבים רצפי מכות אותם לומדים עם עליית הדרגות, ול-Guardian שלי היו כבר יותר מעשרה רצפים ברמה 14. הרצפים מופעלים בעלות של סיבולת, ואז לחיצות על כפתורי ההתקפה לפי הוראות על המסך מביאים לתוצאות הרסניות ומיוחדות- הפלה של יריב לגבו, חמישיית מכות מהירה ועוצמתית או התקפה היקפית שפוגעת בכל האויבים שמסביב ללוחם שלי. בינתיים, אפילו עם הדמות ה"משעממת" ביותר (Guardian הוא שווה ערך ל-Protection Warrior פחות או יותר), אני די נהנה מהקרב.
החדשות הרעות
החסרון הבוטה ביותר ב-Age of Conan, לפחות בשבילי, שחקן שאוהב לשחק עם אנשים אחרים, הוא ממשק התקשורת שלו. הצ'אט לא אינטואיטיבי ולא נוח, קשה להשתמש בפעולות ההבעה (Emotes), קשה למצוא קבוצה ולתקשר עם חבריה... בשביל משחק מרובה משתתפים, זה חסרון ענק. אני מקווה שבימים הקרובים או לפחות בטלאי הגדול הבא Funcom תשפר את הממשק ותהפוך אותו לידידותי יותר, כי אחרת יהיה סיוט להכנס למבוכים המיועדים לקבוצות גדולות (Raids) או אפילו הקטנים יותר שמיועדים לקבוצות קטנות.
בעיה נוספת שמפריעה לי, וגם היא נוגעת לממשק, היא המפה הקטנה שאמורה לסייע לשחקן לעקוב אחרי משימות ולסיים אותן. בכל רגע נתון מופיעה על המפה אך ורק משימה אחת אחריה אפשר לעקוב. נשמע בסדר? כבר ברמות 10-12 מגיעים למצב שעובדים במקביל על 15 או 20 משימות, ומצאתי את עצמי לא פעם רץ הלוך וחזור לנקודות קרובות רק כי המפה שלי לא עזרה לי למצוא את המשימות בזמן.
מערכת הקרב גם היא אינה מלוטשת מספיק בנתיים, ואני מרגיש קצת כמו במשחק מכות בו אני צריך ללחוץ על כפתורים בלי יותר מדי מחשבה. אני מקווה שעם דמויות מורכבות יותר מה-Guardian או לחילופין עם רצפי המכות המתקדמים יותר שיפתחו בפניי, העומק של מערכת הקרב יגדל.
וכמובן, כמו כל משחק חדש, אפילו משחק איכותי, יש ל-AoC המון בעיות טכניות שעדיין לא נפתרו- בעיות תאורה קטנות, חפצים שמהבהבים, דלתות וסולמות שלא מסומנים כמו שצריך, אויבים שלא תוקפים כשהם אמורים ואויבים שתוקפים הרבה מעבר לטווח ה-Agro שלהם... אה, וכמובן, נהר הלבה ההוא. אבל באמת שלא נתקלתי בנתיים בתקלה שבאמת הרגיזה אותי, ואין לי ספק שהן יתוקנו.
קדימה ל-Levelling! אני חוזר למשחק עכשיו, להמשיך את מסעי ב-Hyboria וללמוד עוד על המשחק ועל דמויות אחרות, נתראה בביקורת המלאה
|
|
|
לידיעה זו התפרסמו 0 תגובות
|
תגובות
|
|
|
|
קישורים
|
|
|
חדשות אחרונות
|
קולנוע
|
19/11/2010
|
זה שיר פרידה – ISF סוגר את שעריו
|
11/09/2010
|
עיבודים לרוב - והפעם המגדל האפל מאת סטפן קינג
|
14/08/2010
|
חרב אור הכחולה תגיע לקרן הכחולה
|
08/08/2010
|
הצצה בלעדית לטיזר של האוונג'רס
|
30/07/2010
|
הנוסע השמיני : ההתחלה
|
|
טלויזיה
|
17/10/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 76 והאחרון
|
30/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 75
|
27/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 74
|
20/09/2010
|
פרק השבוע של האקס-מן פרק 73
|
10/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן- פרק 72
|
|
ספרים
|
06/09/2010
|
הוצאה מחודשת לצלל-אלף
|
30/07/2010
|
אן רייס משתגעת סופית
|
25/07/2010
|
ספר הנופלים של מאלאזן נסגר.
|
14/07/2010
|
הכבוד המיצרי
|
27/06/2010
|
והמנצח במדלית זהב... ניל גיימן
|
|
סיפורים
|
04/06/2010
|
נפתחה תחרות הסיפורים הקצרים על שם עינת פלג ז"ל לשנת 2010
|
02/05/2008
|
סקופ בלעדי ! פנטסיה 2000 ב-2008
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
09/08/2007
|
פרס גפן 2007 – הצבעה לשלב א'
|
06/08/2007
|
תחרות סיפורים שנתית – פרס עינת
|
|
קומיקס
|
22/07/2010
|
האם היו ערפדים בתורה?
|
13/07/2010
|
הארווי פארקר נפטר בגיל 70
|
15/07/2009
|
קומיקס וירקות לפרס אייזנר
|
05/07/2009
|
מייקל ג'קסון הקומיקס
|
03/06/2009
|
אלכס רוס ומייק קארי חוברים למען ה-Human Torch
|
|
מקומי
|
02/09/2010
|
להפחיד בעברית
|
26/07/2010
|
פסטביל אייקון מחפש כריש מכירות
|
24/05/2010
|
קול קורא להגשת אירועים לפסטיבל אייקון
|
28/11/2009
|
כנס מאורות בנושא אסטרונומיה ומדע בדיוני יוצא לדרך!
|
15/08/2009
|
מכרז לפעילות דוכן יד-שנייה באייקון
|
|
מסע בין כוכבים
|
15/05/2009
|
Q כאן
|
12/05/2009
|
צוות שחקני פרייזר עושים כבוד לסדרת וויאג'
|
11/05/2009
|
קפטן גים טי קרי דור ההמשך
|
05/05/2009
|
אבודים במסע בין כוכבים
|
17/04/2009
|
וכך זה התחיל
|
|
אנימה
|
02/09/2008
|
Voltron בדרך למסך הגדול
|
17/04/2008
|
Ghost in the Shell -3D
|
20/03/2008
|
פוניו לא סתם על הצוק
|
19/03/2008
|
'ננה' בין המועמדים לפרס טזוקה
|
16/03/2008
|
קיטארו למבוגרים
|
|
אימה
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
13/11/2006
|
הצצה ראשונה ל- The Hills Have Eyes 2
|
06/11/2006
|
מסורת לא שוברים - בהאלווין הבא - מסור 4
|
25/10/2006
|
זומבים זומבים ועוד זומבים ב''יום המתים''
|
24/10/2006
|
פינהד כפי שמעולם לא ראינו אותו
|
|
משחקי תפקידים
|
05/02/2010
|
כנס מבוכים ודרקונים, 28 בפברואר 2010
|
27/09/2007
|
טקטיקה - חנות משחקים חדשה בדיזינגוף סנטר
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
24/07/2007
|
כנס "קרא-קון" לשיטות משחקי תפקידים
|
26/02/2007
|
כנס ביגור
|
|
עתידנות
|
11/12/2008
|
הלו, שומעים אותי?
|
23/11/2008
|
פריצת דרך בהשתלות
|
05/11/2008
|
אנרגיה סולארית
|
31/10/2008
|
מטוסים גרעיניים?
|
24/10/2008
|
שמש נצחית בראש צלול
|
|
משחקי מחשב
|
25/07/2010
|
הטריילר החדש של DC universe
|
26/06/2009
|
מלחמת הכוכבים לגו
|
19/02/2009
|
Counter-Strike המשחק האהוב ביותר בישראל של 2008
|
18/07/2008
|
DC משיקה את DC Universe Online, משחק רשת מרובה משתתפים
|
14/06/2008
|
Old Republic 3?
|
כתבות אחרונות
|
קולנוע
|
איך למדתי להפסיק לדאוג ולאהוב את אבודים זהו.
חגי אלקיים
27/06/2010
שש שנים עברו-חלפו להן. שש שנים של שאלות, של תיאוריות, ובעיקר – של דמויות.
|
|
טלויזיה
|
פרק ראשון מ''בן אלמוות מאת רוג'ר זילאזני''
רוג'ר זילאזני (1937-1995)
25/12/2008
במהלך "שלושת הימים" נחרב כדור הארץ. בני האדם עזבו כבר מזמן את הערבות הרדיואקטיביות השוממות והפכו לנוודים, בני בלי בית, המתגוררים ביקום לא להם. רק מתי מעט, אידיאליסטים, מוזחים, שארית הפליטה, עושים את דרכם בין הצללים בחיפוש אחר אתמול שלעולם לא יחזור.
|
|
ספרים
|
ג'ובניק: סיפור אישי -רקע לאומי
עופר ברנשטיין
06/10/2008
כתבה חדשה ומעניינת של לא אחר מעופר ברנשטיין.
|
|
סיפורים
|
פנטזי.קון 2009
יוליה שנרר
11/08/2009
מציאות או פנטזיה?
|
|
קומיקס
|
צריך סוף לסיפור אהבה? ביקורת סרט
רז גרינברג
18/04/2008
מאז יצירת המופת הראשונה שלו, "Voices of Distant Star", נשמע קולה של חבורה צעקנית ונרגשת שהכתירה את הבמאי מקוטו שינקאי בתואר "מיאזאקי הבא". אם לשפוט על פי סרטו האחרון, "5 סנטימטרים בשניה", בקרוב מאוד נצטרך להודות שהם צדקו.
|
|
מקומי
|
אז למה להם פוליטיקה עכשיו? ז'אנר האימה כמבטא הלך רוח פוליטי
איתן גפני
16/05/2007
מאמרו החדש של איתן גפני על הזוועתונים החדשים של הקולנוע
|
טינה לאמריקנים: ביקורת על הטינה 2
איתן גפני
16/05/2007
איתן גפני חוזר עם ביקורת על הטינה 2 וסרטי אימה המבוססים על סרטי אימה יפנים
|
|
מסע בין כוכבים
|
Fuzion- the generic rules
אבי סבג
01/12/2006
חברת hero games יחד עם R. Talsorian איחדו כוחות כדי ליצור שיטת משחק אוניברסלית שתנצל את היסודות העקרונות שבשיטות הגיבור וב- Interlock (שיטת המשחק של R. Talsorian) ותתיך אותם לכדי שיטה פשוטה, גמישה, פתוחה אוניברסלית וחופשית, כלומר שתופץ חינם ברשת. התוצאה, כפי שנראה, היתה טובה משקיוו.
|
|
אנימה
|
כוח המחץ- התמונות
עומרי בר-לב
30/01/2009
|
|
אימה
|
מטאל גיר סוליד 4
עומרי בר-לב
20/07/2010
מטאל גיר סוליד, היא אחת מסדרות המשחקים הנחשבות ביותר שיש היום. הסדרה התחילה לפני יותר מעשרים שנה ועדיין רצה בהצלחה גדולה.
|
|
משחקי תפקידים
|
|
עתידנות
|
|
משחקי מחשב
|
|
|