קונן המשמיד
שי זליס

Age of Conan נראה כמו המתחרה הכי רציני שקם ל-World of Warcraft בשנים האחרונות. אחרי יומיים של משחק, אני יכול רק להצדיק את ההשוואה.





פתחתי אותה בהתרגשות

האירוניה המתוקה של החיים מכה גם בגיימרים. בדיוק ביום שני השבוע הגעתי לרמה 70 עם הפלדין שלי ב-World of Warcraft, העברתי אותו מ-Holy ל-Protection ויצאתי לחגוג במגוון מבוכים מאתגרים ומהנים. ביום שלישי רכשתי את Age of Conan, ומאז עיני לא נחו על הפלדין שלי אפילו לרגע.

כדי לדבר על הרושם ש-Age of Conan השאיר עלי בנתיים, אחרי יומיים של משחק ו-15 דרגות ראשונות, אני מוכרח לשים על השולחן את הציפיות שהיו לי מהמשחק לפני שבכלל ראיתי אותו רץ.

ציפיתי למשחק תפקידים שיהיה משהו כמו הכלאה של WoW, דיאבלו ו-God of War, עם אלמנטים של קרב בזמן אמת ומיומנות הקלקה ולא רק החלטות טקטיות כמו ש-WoW מציע. בשאר התחומים לא ציפיתי ליותר מדי חידושים - אחרי הכל, שוק ה-MMORPG כרגע מעוך תחת המגף הענקי של בליזארד, וכל מתחרה ראוי יצטרך קודם כל ללמוד מהטעויות וההצלחות שלהם.


החדשות הטובות

בנתיים המשחק נראה בדיוק כמו שציפיתי. אוקיי, זה לא מדויק, הוא הרבה יותר יפה ממה שציפיתי, עם אנימציות חלקות ואסתטיות של כל דבר, מקרב עד לשיחה, מקטעים מתוסרטים עד לקסמים מלאי האפקטים. Funcom באמת שיחקו אותה עם משחק שנראה טוב ורץ טוב, אפילו בהשקה.


הפיראט הזה משתין! ומנער!

כראוי למשחק המיועד לקהל בוגר, המשחק לא מצנזר דם ולא מתייפיף. כבר בדקות הראשונות של המשחק מקבלים הצעה מגונה מנערה במצוקה אותה מצילים, ובעוד עדיין לא ראיתי תוכן מיני בוטה, נראה כאילו הוא מתחבא פה איפשהו. אני זוכר איך עצרתי ובהיתי כשאחד ה-NPC הפיראטים פנה לכיוון המים והתחיל להשתין. את זה לא רואים ב-WoW.

מעט בעיות טכניות

גם ברמה הטכנית מגיעה למפתחת טפיחה על השכם. אמנם קרה לי פעם אחת שנפלתי לנהר לבה ובמקום למות הסתובבתי על הקרקעית שלו וראיתי את פני הנהר מלמטה, אבל באופן כללי? ממש נקי מבעיות טכניות. זמני הטעינה קצרים, והמשימות הרבות שמקיפות את דמותי בטורטאג', עיר הפיראטים בה מתחילים את המשחק, לא מגיעות למבוי סתום או לתקלה.

יותר מזה, כבר ביומיים שאני משחק יצאו שלושה תיקונים למשחק, ואחרי כל אחד מהם ראיתי שיפור בממשק. ביום הראשון שלי, לדוגמה, סיימתי משימה וזכיתי בחפץ קסום, אבל בגלל שלא היה לי מקום בתיק החפץ נעלם, מה שמאוד מירמר אותי. אחרי פחות מיממה ושני תיקונים, חפצים שמקבלים בתמורה למשימות לא נעלמים ונשארים על המסך עד שאתה מפנה מקום בתיק.

מערכת קרב מגניבה

אולי התכונה הכי מגניבה וחשובה של המשחק, במיוחד כי היא היחידה שבאמת מבדילה אותו מ-WoW ומשחקים דומים, היא מערכת הקרב. במקום ללחוץ קליק כדי לסמן התקפה ואז רק להפעיל יכולות מיוחדות, השחקן מעורב בכל רגע ורגע בקרב- שלושה כפתורים משמשים את השחקן כדי להחליט אם לתקוף קדימה, מצד ימין או מצד שמאל (בהמשך המשחק מתווספים עוד שני כיוונים), וברגע הכניסה לקרב עם אויב אפשר לראות איך ההגנות שלו מסודרות, ולפיהן להחליט על כיווני ההתקפה הנכונים.



לתוך המערכת משולבים רצפי מכות אותם לומדים עם עליית הדרגות, ול-Guardian שלי היו כבר יותר מעשרה רצפים ברמה 14. הרצפים מופעלים בעלות של סיבולת, ואז לחיצות על כפתורי ההתקפה לפי הוראות על המסך מביאים לתוצאות הרסניות ומיוחדות- הפלה של יריב לגבו, חמישיית מכות מהירה ועוצמתית או התקפה היקפית שפוגעת בכל האויבים שמסביב ללוחם שלי. בינתיים, אפילו עם הדמות ה"משעממת" ביותר (Guardian הוא שווה ערך ל-Protection Warrior פחות או יותר), אני די נהנה מהקרב.

החדשות הרעות

החסרון הבוטה ביותר ב-Age of Conan, לפחות בשבילי, שחקן שאוהב לשחק עם אנשים אחרים, הוא ממשק התקשורת שלו. הצ'אט לא אינטואיטיבי ולא נוח, קשה להשתמש בפעולות ההבעה (Emotes), קשה למצוא קבוצה ולתקשר עם חבריה... בשביל משחק מרובה משתתפים, זה חסרון ענק. אני מקווה שבימים הקרובים או לפחות בטלאי הגדול הבא Funcom תשפר את הממשק ותהפוך אותו לידידותי יותר, כי אחרת יהיה סיוט להכנס למבוכים המיועדים לקבוצות גדולות (Raids) או אפילו הקטנים יותר שמיועדים לקבוצות קטנות.

בעיה נוספת שמפריעה לי, וגם היא נוגעת לממשק, היא המפה הקטנה שאמורה לסייע לשחקן לעקוב אחרי משימות ולסיים אותן. בכל רגע נתון מופיעה על המפה אך ורק משימה אחת אחריה אפשר לעקוב. נשמע בסדר? כבר ברמות 10-12 מגיעים למצב שעובדים במקביל על 15 או 20 משימות, ומצאתי את עצמי לא פעם רץ הלוך וחזור לנקודות קרובות רק כי המפה שלי לא עזרה לי למצוא את המשימות בזמן.




מערכת הקרב גם היא אינה מלוטשת מספיק בנתיים, ואני מרגיש קצת כמו במשחק מכות בו אני צריך ללחוץ על כפתורים בלי יותר מדי מחשבה. אני מקווה שעם דמויות מורכבות יותר מה-Guardian או לחילופין עם רצפי המכות המתקדמים יותר שיפתחו בפניי, העומק של מערכת הקרב יגדל.

וכמובן, כמו כל משחק חדש, אפילו משחק איכותי, יש ל-AoC המון בעיות טכניות שעדיין לא נפתרו- בעיות תאורה קטנות, חפצים שמהבהבים, דלתות וסולמות שלא מסומנים כמו שצריך, אויבים שלא תוקפים כשהם אמורים ואויבים שתוקפים הרבה מעבר לטווח ה-Agro שלהם... אה, וכמובן, נהר הלבה ההוא. אבל באמת שלא נתקלתי בנתיים בתקלה שבאמת הרגיזה אותי, ואין לי ספק שהן יתוקנו.

קדימה ל-Levelling! אני חוזר למשחק עכשיו, להמשיך את מסעי ב-Hyboria וללמוד עוד על המשחק ועל דמויות אחרות, נתראה בביקורת המלאה




לידיעה זו התפרסמו  0  תגובות
תגובות

לתחילת הכתבה
 
קישורים
לכתבה באתר המשחקים VGAMES


חדשות אחרונות
קולנוע
19/11/2010 זה שיר פרידה – ISF סוגר את שעריו
11/09/2010 עיבודים לרוב - והפעם המגדל האפל מאת סטפן קינג
14/08/2010 חרב אור הכחולה תגיע לקרן הכחולה
08/08/2010 הצצה בלעדית לטיזר של האוונג'רס
30/07/2010 הנוסע השמיני : ההתחלה

טלויזיה
17/10/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 76 והאחרון
30/09/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 75
27/09/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 74
20/09/2010 פרק השבוע של האקס-מן פרק 73
10/09/2010 פרק השבוע של האקס מן- פרק 72

ספרים
06/09/2010 הוצאה מחודשת לצלל-אלף
30/07/2010 אן רייס משתגעת סופית
25/07/2010 ספר הנופלים של מאלאזן נסגר.
14/07/2010 הכבוד המיצרי
27/06/2010 והמנצח במדלית זהב... ניל גיימן

סיפורים
04/06/2010 נפתחה תחרות הסיפורים הקצרים על שם עינת פלג ז"ל לשנת 2010
02/05/2008 סקופ בלעדי ! פנטסיה 2000 ב-2008
12/09/2007 שנה טובה
09/08/2007 פרס גפן 2007 – הצבעה לשלב א'
06/08/2007 תחרות סיפורים שנתית – פרס עינת

קומיקס
22/07/2010 האם היו ערפדים בתורה?
13/07/2010 הארווי פארקר נפטר בגיל 70
15/07/2009 קומיקס וירקות לפרס אייזנר
05/07/2009 מייקל ג'קסון הקומיקס
03/06/2009 אלכס רוס ומייק קארי חוברים למען ה-Human Torch

מקומי
02/09/2010 להפחיד בעברית
26/07/2010 פסטביל אייקון מחפש כריש מכירות
24/05/2010 קול קורא להגשת אירועים לפסטיבל אייקון
28/11/2009 כנס מאורות בנושא אסטרונומיה ומדע בדיוני יוצא לדרך!
15/08/2009 מכרז לפעילות דוכן יד-שנייה באייקון

מסע בין כוכבים
15/05/2009 Q כאן
12/05/2009 צוות שחקני פרייזר עושים כבוד לסדרת וויאג'
11/05/2009 קפטן גים טי קרי דור ההמשך
05/05/2009 אבודים במסע בין כוכבים
17/04/2009 וכך זה התחיל

אנימה
02/09/2008   Voltron בדרך למסך הגדול
17/04/2008   Ghost in the Shell -3D
20/03/2008   פוניו לא סתם על הצוק
19/03/2008   'ננה' בין המועמדים לפרס טזוקה
16/03/2008   קיטארו למבוגרים

אימה
12/09/2007   שנה טובה
13/11/2006   הצצה ראשונה ל- The Hills Have Eyes 2
06/11/2006   מסורת לא שוברים - בהאלווין הבא - מסור 4
25/10/2006   זומבים זומבים ועוד זומבים ב''יום המתים''
24/10/2006   פינהד כפי שמעולם לא ראינו אותו

משחקי תפקידים
05/02/2010   כנס מבוכים ודרקונים, 28 בפברואר 2010
27/09/2007   טקטיקה - חנות משחקים חדשה בדיזינגוף סנטר
12/09/2007   שנה טובה
24/07/2007   כנס "קרא-קון" לשיטות משחקי תפקידים
26/02/2007   כנס ביגור

עתידנות
11/12/2008   הלו, שומעים אותי?
23/11/2008   פריצת דרך בהשתלות
05/11/2008   אנרגיה סולארית
31/10/2008   מטוסים גרעיניים?
24/10/2008   שמש נצחית בראש צלול

משחקי מחשב
25/07/2010   הטריילר החדש של DC universe
26/06/2009   מלחמת הכוכבים לגו
19/02/2009   Counter-Strike המשחק האהוב ביותר בישראל של 2008
18/07/2008   DC משיקה את DC Universe Online, משחק רשת מרובה משתתפים
14/06/2008   Old Republic 3?
כתבות אחרונות
קולנוע
איך למדתי להפסיק לדאוג ולאהוב את אבודים זהו.
חגי אלקיים
27/06/2010
שש שנים עברו-חלפו להן. שש שנים של שאלות, של תיאוריות, ובעיקר – של דמויות.

טלויזיה
פרק ראשון מ''בן אלמוות מאת רוג'ר זילאזני''
רוג'ר זילאזני (1937-1995)
25/12/2008
במהלך "שלושת הימים" נחרב כדור הארץ. בני האדם עזבו כבר מזמן את הערבות הרדיואקטיביות השוממות והפכו לנוודים, בני בלי בית, המתגוררים ביקום לא להם. רק מתי מעט, אידיאליסטים, מוזחים, שארית הפליטה, עושים את דרכם בין הצללים בחיפוש אחר אתמול שלעולם לא יחזור.

ספרים
ג'ובניק: סיפור אישי -רקע לאומי
עופר ברנשטיין
06/10/2008
כתבה חדשה ומעניינת של לא אחר מעופר ברנשטיין.

סיפורים
פנטזי.קון 2009
יוליה שנרר
11/08/2009
מציאות או פנטזיה?

קומיקס
צריך סוף לסיפור אהבה? ביקורת סרט
רז גרינברג
18/04/2008
מאז יצירת המופת הראשונה שלו, "Voices of Distant Star", נשמע קולה של חבורה צעקנית ונרגשת שהכתירה את הבמאי מקוטו שינקאי בתואר "מיאזאקי הבא". אם לשפוט על פי סרטו האחרון, "5 סנטימטרים בשניה", בקרוב מאוד נצטרך להודות שהם צדקו.

מקומי
אז למה להם פוליטיקה עכשיו? ז'אנר האימה כמבטא הלך רוח פוליטי
איתן גפני
16/05/2007
מאמרו החדש של איתן גפני על הזוועתונים החדשים של הקולנוע
טינה לאמריקנים: ביקורת על הטינה 2
איתן גפני
16/05/2007
איתן גפני חוזר עם ביקורת על הטינה 2 וסרטי אימה המבוססים על סרטי אימה יפנים

מסע בין כוכבים
Fuzion- the generic rules
אבי סבג
01/12/2006
חברת hero games יחד עם R. Talsorian איחדו כוחות כדי ליצור שיטת משחק אוניברסלית שתנצל את היסודות העקרונות שבשיטות הגיבור וב- Interlock (שיטת המשחק של R. Talsorian) ותתיך אותם לכדי שיטה פשוטה, גמישה, פתוחה אוניברסלית וחופשית, כלומר שתופץ חינם ברשת. התוצאה, כפי שנראה, היתה טובה משקיוו.

אנימה
כוח המחץ- התמונות
עומרי בר-לב
30/01/2009

אימה
מטאל גיר סוליד 4
עומרי בר-לב
20/07/2010
מטאל גיר סוליד, היא אחת מסדרות המשחקים הנחשבות ביותר שיש היום. הסדרה התחילה לפני יותר מעשרים שנה ועדיין רצה בהצלחה גדולה.

משחקי תפקידים

עתידנות

משחקי מחשב