ואוו זה קונן הבארברי?
שי זליס

Conan מושווה על כל צעד ושעל ל-World of Warcraft, ולפני הכל יש לשאול, האם ההשוואה נכונה?



לפני שניגש לביקורת עצמה, חשוב להבין את הקריטריונים על פיהם AoC נמדד. בז'אנר ה-MMORPG יש מספר קטן יחסית של משחקים חשובים באמת, ואין ספק שראש וראשון להם הוא WoW, יצירת המופת של בליזארד שממשיכה לרכוש עוד שחקנים אפילו שלוש שנים מאז יציאתה לחנויות.

בשלוש השנים בהן WoW קיים, הוא התעדכן בעשרות טלאים שהוסיפו משימות, אזורים חדשים, NPC נוספים, וכמובן שיפרו את האיזון של כל היבטי המשחק: מחפצים קסומים ליכולות המקצועות השונים, מאיסוף משאבים לזמן הנסיעה בין נקודות בעולם המערכה.

לכן, גם אם ההשוואה הבסיסית בין שני המשחקים היא נכונה, כי שניהם שייכים לאותו הז'אנר, בשלב זה אין ל-AoC שום סיכוי להיות מאוזן, יציב או מלוטש כמו אביו הרוחני. אמנם בשבועות הספורים בהם AoC קיים יצאו גם לו טלאים על בסיס כמעט יומי ששיפרו מגוון של תקלות ומקרים של חוסר איזון, אבל למשחק יש עוד דרך ארוכה.



עצב לך עבד




אם אתם קונים את המשחק, קחו בחשבון שלא תוכלו לשחק בו כל כך מהר. התקנת המשחק ועדכונו בכל הטלאים ש-Funcom שחררה מאז שהוא הזדהב לוקחת שעות ארוכות, ובינתיים אפשר לפתוח חשבון שדורש, כמקובל, כרטיס אשראי ותשלום של 13 יורו בחודש (כ- 68 שקלים).

ברגע שההתקנה הסתיימה נכנסתי מיד ופתחתי דמות חדשה. כאן AoC הרשים אותי לראשונה עם סרטון קטן שהראה לי עבד בספינת עבדים שמסתכל החוצה מהמסך לעברי, ומסביבו נפתח ממשק בניית דמות ש-MMORPG אחרים יכולים רק לקנא בו.

ישנם שלושה גזעים שחיקים בהיבוריה, ותשעה מקצועות המחולקים לשלוש קטגוריות: מקצועות חיילים המתמחים בקרב פנים מול פנים ופיקוד בשדה הקרב, מקצועות קוסמים המתמרנים אנרגיות עוצמתיות כדי להמטיר נזק על האויב או לרפא חברי קבוצה, ומקצועות נוכלים שמתמחים בגרימת נזק פיסי אך אינם בנויים לספוג נזק בעצמם. כל בחירה משנה את מראה הדמות, והכל בממשק יפהפה כשברקע העבדים האחרים ממשיכים לחתור בקצב התוף.

יש לי שווארצנגר



יש לי מסורת עתיקה, עוד מימי Diablo, להתחיל תמיד לשחק את הלוחם הפשוט ביותר. לכן בחרתי ב-Guardian, חייל שמקביל פחות או יותר ל-Protection Warrior ב-WoW ומטרתו בקבוצה אחת- לספוג את הנזק שמיועד לשאר חברי הקבוצה, ולעזור בדרכים עקיפות לנצחון, מקריאות קרב שמעניקות בונוסים מיוחדים להתקפות שגורמות מעט נזק אבל מקטינות את שריון היריב.

אחרי הבחירות הבסיסיות הגיע הזמן לעיצוב הדמות, ושחקנים יכולים לבחור טמפלייטים מוכנים מראש או לעצב את דמותם עד הפרטים הקטנים ביותר- המשחק מציע כ-40 אלמנטים שונים לבחירת השחקן, ממשקל וגובה ועד ליחס בין החזה למתניים או למרחק בין העינים... באופן מפתיע, הממשק לא מעמיס, וממש כיף לשחק עם המשתנים ולראות את הדמות מגיבה בזמן אמת



לצלול לתוך האקשן



אחרי בניית הדמות, מתחיל סרטון מעבר נוסף בו ספינת העבדים נטרפת על חופי Tortage, יישוב מבודד ומעוז פיראטים ידוע. כש-Hugon שלי זחל לחוף, בקושי נושם, ניגש אליו מיד NPC ובלי לחכות ולשאול מה שלומו התחיל להרצות לו על המצב הפוליטי בממלכה, הכוחות הפועלים בטורטאג' וכמה שהוא חייב להיות גיבור ולרוץ להציל את... לא ברור.

בהמשך המשחק התחזק אצלי הרושם שהתחיל להווצר כבר אז- בעוד הדיבוב ממש איכותי, כולל מבטאים ייחודיים שנותנים לדמויות אישיות, הדיאלוגים כתובים גרוע. מצד שני, הי, אנחנו מדברים על משחק פנטסיה, ז'אנר שאף פעם לא הצטיין בעומק הדיאלוגים שלו (No offense לחובבים).

אחרי ההקדמה מפי המדריך המסתורי, הוגון טיפס לאט במעלה החוף, בעוד אני מביט מתוך עיניו ומשתאה לרמת הפירוט של עולם המשחק והגרפיקה החלקה. לפתע נשמעה צווחת אימה, וכשרצתי לכיוון ממנו נשמעה כדי לברר מה קרה, גיליתי עלמה קשורה בשרשראות באמצע השביל שמוביל לעיר. היא הסבירה לי ששודדי דרכים קשרו אותה ויעשו לה דברים נוראיים אם אני לא ארצח אותם ואשחרר אותה. נאנחתי ומשכתי בכתפיים, לפחות פורמט
המשימות מוכר לי.

האס בשרוול


כשהתקרבתי לקבוצת השודדים האכזרית, הופיעו מסביב להוגון שלושה קווים מסוגננים שהקיפו אותו מקדימה, משמאל ומימין, ודמותי שלפה את נשקה. ההכרות הראשונה שלי עם מערכת הקרב לא היתה זוהרת במיוחד- הקלקתי שוב ושוב על התקפה קדמית, ובעוד שהצלחתי לרסק את השודדים ולהציל את העלמה ההיא, שרדתי רק בקושי. רק בפעם השניה שנכנסתי לקרב שמתי לב שגם סביב אויבי מופיעים שלושה קווים דומים לשלי, מפוזרים בין שלושת הכיוונים בסידורים שונים.

וכאן אנו מגיעים למה שיהפוך את AoC, לכשיגיע לבגרות, ל-MMORPG שונה מכל האחרים עד כה ואולי לממציא תת ז'אנר חדש. הקווים שמופיעים בקרב מסמלים את הגנות הדמות והיריבים- מאיפה הם יספגו הכי מעט נזק? מאיזה כיוון יהיה הכי קל להם לחסום? ואז שמתי לב שמקש ההתקפה הראשי הוא רק אחד מתוך שלושה, ובקרב עלי לבחור תמיד את ההתקפה בכיוון בו יש הכי מעט קווי הגנה ליריב, ולהציב את הגנותי בכיוונים מהם אויבי תוקפים. מיותר לציין, אחרי ההבנה הזו אויבי נפלו הרבה יותר מהר.


שילוב התקפה סיבובית!

לתוך המערכת הבסיסית והמבריקה הזו Funcom מוסיפה עוד שני כיווני התקפה בהמשך המשחק, ואת הקומבואים, או שילובי מקשים, שיוצרים התקפות מיוחדות והרסניות במיוחד. לדוגמה, אחד השילובים להוגון היה "התקפה ברוטאלית", כשהקלקתי על סמל השילוב הופיעו לי על המסך שני מקשים, כשלחצתי עליהם בסדר הנכון, הוגון ביצע סדרה של שלוש התקפות מהירות ועוצמתיות במיוחד. שילוב אחר נקרא "מכה מקהה" והוא מקטין את דירוג ההתקפה של היריב.

מכות Fatality כמו במורטל קומבט

כל השילובים צורכים מהוגון סיבולת כדי לצאת לפועל, ואחריה אני יכול לעקוב במד שנמצא ממש מתחת למד נקודות החיים שלי. לדמויות קוסמים יש שילובים שמשתמשים גם בכוח קסם, וקסמים שעובדים באותה הצורה כמו השילובים אבל מבצעים פעולות בודדות. קצב חידוש הסיבולת, כוח הקסם ונקודות החיים נקבע על ידי פיזור של נקודות "יכולת" אותן מקבלים בכל פעם שעולים דרגה, ויכולות אחרות כוללות טיפוס, הסוואה ואפילו קצב ריצה.



מאוחר יותר במשחק גיליתי עוד תכונה מגניבה במיוחד- לפעמים כשמבצעים שילוב בזמן שלאויב יש מעט נקודות חיים, דמות הלוחם מבצעת Fatality, בדיוק כמו ב-Mortal Kombat, ומחסלת את היריב בדרך מיוחדת. בפעם הראשונה שזה קרה לי, הוגון זינק על היריב וכרת לו את הראש באבחה אחת, כששפריצים של דם עפים לכל עבר וכאילו נמרחים על המסך שלי מבפנים. צחקתי בקול רם מרוב שהופתעתי לטובה, ומאותו רגע רדפתי אחרי הסיומות המגניבות האלה במהלך המשחק.

ברמה 40 נכנס למשוואה משתנה מגניב נוסף, חיית הרכיבה. בניגוד ל-WoW לדוגמה, דמויות יכולות להלחם בלי בעיה מגבם של סוס או ממותה, ואפילו ללמוד מהלכים ושילובי קרב מיוחדים המיועדים ללחימה רכובה. גם בלוחמת מצור, שתתווסף בעתיד הקרוב למשחק, חיות הרכיבה משחקות תפקיד חשוב ודמויות על קרנפים או ממוטות יוכלו לרמוס מבנים של האויב ולפורר אותם לקרקע.

התקלות מתרבות עם ההתקדמות בשלבים

בעוד האזורים המוקדמים של AoC יחסית נקיים מתקלות ובאגים, מכיוון שהמוני משתמשים חדשים עברו בהם ודיווחו על הבעיות, ככל שמתקדמים במשחק הן צצות בצורה תכופה יותר. כשעברתי את רמה 30 כבר היה ממש נפוץ להתקל במשימה שאי אפשר לסיים, מפלצת שפשוט לא מופיעה או לא זורקת את החפץ שהיא אמורה לזרוק כדי להשלים את המשימה, או אזור שאי אפשר להגיע אליו.

זה לא מדאיג אותי במיוחד כי Funcom משקיעים את רוב המאמצים שלהם בתיקון הבעיות מהסוג הזה, ובכל טלאי הן מתמעטות, ממש מיום ליום. הבעיה היא שמכיוון שאין הרבה דמויות ברמה גבוהה, ואני לא מאמין שיש מישהו שנכנס בכלל לריידים שבסוף המשחק, ישנם אזורים ומבוכים שיתוקנו רק בעתיד, וגם אז נהיה אנחנו שפני הנסיונות.

אחרי שהתרגלתי לשליטה בדמותי ולממשק הבסיסי התחלתי במסעי בממלכת היבוריה. החלק הראשון של המשחק, בערך עד דרגה 20, הוא בעצם משימת לימוד אחת ארוכה. הדמויות הצעירות מסתובבות בטורטאג' והאזורים המקיפים אותה ומבצעים כמה עשרות משימות בשביל תושבי המקום.

כל עוד הסתובבתי באור היום, נתקלתי בכל פינה בשחקנים נוספים עם דמויותיהם נמוכות הדרגה, ולא פעם מצאתי את עצמי עוזר למישהו עם משימה שגדולה עליו, או מקבל עזרה במצב הפוך. טורטאג' עצמה די נקיה מתקלות, ואפילו תזמוני התחייה-מחדש של האויבים השונים מאוזנים כבר, כנראה בגלל שאת רמות 1-20 כל שחקני Conan עברו, בניגוד לרמות הגבוהות יותר.



אחרי שחיסלתי אוכלוסיות שלמות של נחשים, עקרבים ושודדי דרכים חסרי מזל והגעתי לרמה 10, התחלתי ליצור קשרים בטורטאג' והתוודעתי ל-Instance הראשון שלי, טורטאג' הלילית. הלילה הוא של כל שחקן לבדו, וטורטאג' הלילית מכילה מספר משימות מתוסרטות שחושפות בפני השחקן את העלילה הגדולה יותר דרך ההתרחשויות בעיר הפיראטים הנשלטת על ידי עריץ אכזרי.

במהלך משימות הלילה בטורטאג' הוגון למד על המחתרת המקומית והתגייס לעזרתה בסדרה של מבצעים חשאיים שבסופם הפלת העריץ ושחרור טורטאג', בערך ברמה 20 (18 במקרה שלי). אחרי שסיימתי את קו העלילה הזה, החלטתי שנמאס לי מאי הפיראטים ועזבתי אותו לבלי שוב, כשפניי מועדות לאקווילוניה, אחת משלוש הממלכות הגדולות ביבשת.

עולם קטן, אה?" "אחושרמוטה"



כשהגעתי לטרנטיה העתיקה, עיר הבירה של ממלכת אקווילוניה, התרגשתי והתייאשתי בו זמנית- העיר נראתה לי עצומה ומאיימת, וכל אזרח שלישי מסתובב עם סימן מעל הראש שקורא לי לבוא ולקחת משימה. אחרי שהרגעתי את עצמי וסרקתי את העיר בצורה שיטתית כדי ללמוד אותה, הבנתי שהשד לא נורא כל כך, והיא לא גדולה יותר מאוגרימאר או מאיירונפורג' אליהן כבר התרגלתי.

כדי לעזור לי להתאקלם, פצחתי בשיחה עם עוברים ושבים, ראיתי מלחים משתינים למים ובסופו של דבר גויסתי לגילדה טרייה טרייה, עם אנשים נחמדים ששמחו לעזור לי למצוא משימות, לאסוף משאבים ולהביס אויבים חזקים במיוחד.

בערך בשלב הזה התחלתי להשתעמם- אמנם הקיפו אותי משימות מכל הכיוונים, אך רובן היו בדיוק מאותו הסוג- לך לשם, דבר עם ההוא, תהרוג את אלה, תחזיר לי את הדברצ'יק הזה... נכון, זה לא ש-MMORPG אחרים מגוונים יותר, אבל במשחק שמתקדם כל כך לאט אני מצפה ליותר.

למי שהתרגל לקצב של WoW, קונאן פשוט בחור איטי



מה שמביא אותי לנקודה הבאה שלי- Age of Conan הוא משחק איטי. ואני מתכוון ממש איטי. מפת העולם המסוגננת מראה שלוש ממלכות עם הערים הראשיות שלהן, ועוד 3-5 אזורים משניים בכל ממלכה, בלי לספור מבוכים. כל אזור מיועד לטווח רמות מסוים, כך שבכל רגע נתון אמורים להיות שלושה אזורים בערך בהם דמותכם יכולה להסתובב בלי למות בזמן שתמצמצו או להשתעמם בחוסר אתגר.

אבל מה, ככל שהמשחק מתקדם, עליכם יהיה לאסוף יותר נקודות נסיון כדי לעלות בדרגות, והמשימות באזורים השונים לא מניבות מספיק! ברמה 29 עשיתי את דרכי ל-Conall Valley, סיימתי בו את כל המשימות שיכלתי, חציתי את מפת העולם כדי להגיע ל-Wild Land of Zelata, סיימתי גם שם את כל המשימות הזמינות, ועדיין הייתי רק ברמה 34...

משיחות עם בני הגילדה שלי שהספיקו להגיע לרמות 70-80, הבנתי שככל שמתקדמים כך הבעיה גדלה, ובנתיים אין מענה חוץ מלחזור לאזורים שכבר סיימת, לאסוף משימות שלא היו זמינות קודם, וכשמיצית את אלה, פשוט להסתובב ולחסל יצורים עד שתעלה רמה. נראה ש-Funcom פישלו קצת עם איזון הנק"ן, וההתקדמות לא תואמת את תנאי המשחק. כשיהיו בו יותר איזורים, או כשכל רמה תכלול פחות נקודות נסיון, אולי יהיה לי פחות משעמם.

קשה לרקוד על הרבה חתונות


אם יש תחום ש-Funcom פישלו בו באופן מוחלט, זה תחום המקצועות ואיסוף המשאבים ב-AoC. בניגוד ל-MMORPG אחרים, כל דמות יכולה ללמוד את כל מקצועות איסוף המשאבים- חיתוך אבן, איסוף עץ, כריית מתכת, מציאת אבני חן, טוויה ובורסקאות (Skinning).

בעולם המשחק נקודות איסוף המשאבים הן פחות או יותר קבועות- עץ האלון אותו תוכלו לכרות ולעבד ישאר באותה הנקודה, ולאט לאט הוא יחדש את עצמו עד ל-100%, שמספיקים לעשר לחיצות עכבר ועשר יחידות משאבים. עכשיו נסו לדמיין מה קורה כשמאות אלפי שחקנים חדשים ברמות הנמוכות נכנסים למשחק, וכולם מנסים ללמוד את כל המקצועות...

בכמה עשרות השעות ששיחקתי, לא הצלחתי אפילו פעם אחת למצוא נקודת משאבים ב-100%, ולמעשה ברוב המוחלט של המקרים מצאתי אותן מוגנות היטב על ידי חבורות מגילדות מאורגנות שפשוט שומרים עליהן וממצים אותן בכל פעם שהן מתמלאות. הבעיה חמורה אפילו יותר מכיוון שיש ממש מעט נקודות משאבים, באזור ממוצע אין יותר מחמישה עצים, חמישה שיחי כותנה או חמישה עורקי כסף לכרייה...

בסופו של דבר פשוט נטשתי את הנסיון לאסוף משאבים, וניסיתי להתרכז בעיקר- משימות, קרבות ודם!


PVP מלא בהבטחות, אבל ריק מתוכן




המפתחים הבטיחו לכל אורך הדרך לשים דגש מיוחד על קרבות שחקן נגד שחקן, וגילדה נגד גילדה. בנתיים, העימותים היחידים שזמינים חוץ מההתקלויות האקראיות ברחבי העולם הם משחקונים כמו "תפוס את הדגל" ו-"מלך הגבעה", דומים מאוד ל-Battlegrounds ב-WoW, אבל בנתיים הם לא מאוזנים ולא מאורגנים, וקשה למצוא משחק באותה מידה שקשה לשחק ולהנות ממנו.

בהמשך הדרך, גילדות יוכלו להלחם אחת בשניה, ולכל גילדה תהיה עיר מבוצרת משלה. מלחמות הגילדה בגילדה יכללו מכונות מצור וביצורים שירכשו בכסף שכל חברי הגילדה יתרמו, ויציעו פרסים ותארים רציניים הרבה יותר מהקרבות של שחקנים בודדים אחד בשני. לי נשמע מגניב לדהור על קרנף לתוך עיר הגילדה היריבה ולדרוס מבנים שלהם לעפר...

בגלל מערכת הקרב יוצאת הדופן של המשחק, חווית ה-PvP שהוא מציע יכולה להיות ייחודית בז'אנר, והיא התחום היחיד שיכול באמת להציל את המשחק הזה מבינוניות. אם Funcom ישכילו לנצל את ההייפ סביב ההבטחות שלהם במהרה ולהשקיע את זמנם בשיפור מערכות ה-PvP השונות, לפני ש-Warhammer Online וההרחבה הבאה של WoW יקדימו אותם, הם ירוויחו לא מעט שחקנים.



השורה התחתונה - זהירות, היא ארוכה



Age of Conan הוא משחק שפותח על ידי שחקני MMORPG מנוסים. הרבה מהדברים הכי מגניבים במשחק הזה הם תיקונים לטעויות של אחרים, או רעיונות שרק שחקן יכול להעלות- מקרב על גבי ה-Mount ללוחמת מצור בין גילדות. על כך אני חייב להוריד את הכובע בפני Funcom ולהודות- חשבתם הרבה, ומרגישים את זה.

מדובר במשחק מלוטש, יפהפה למראה וממכר למשחק, עם מערכת קרב חדשנית ועולם מערכה מעניין ומגוון. אם הייתי ממשיך להנות איתו ברמה 40 כמו שנהנתי איתו ברמה 10, יכול להיות שהייתי משקיע בו את השעות השבועיות והכסף החודשי ש-MMORPG כזה דורש. לצערי, המשחק יצא לשוק כשכמות התוכן שבו קטנה יחסית, משחקיות ה-PvP כמעט לא קיימת וישנו קושי משמעותי בהתקדמות, גם קושי נפשי שנובע משעמום וגם קושי מכני בגלל המחסור במשימות.



אני מודה שאני קצת כועס על Funcom, וזה מרגיש קצת כאילו הם הבטיחו יותר מדי, לא עמדו בדד-ליין והוציאו משחק חלקי. אני גם לא מאמין שהבחירה לסיים את המשחק ברמה 80, זה שהאויב הנוראי של העולם נקרא בכמה מקומות במשחק בכינוי "ה-Witch King", והכנסת משחקיות PvP עם מכונות מצור ומבנים הריסים, היא מקרית, הרי שמענו תיאורים מאוד דומים על ההרחבה הבאה של WoW שאמורה לצאת בחודשים הקרובים.

אז Funcom רוצה להציב את AoC בהשוואה מול Wrath of the Lich King בכל מחיר? אין בעיה, רק שיהיו מוכנים לעמוד בהשוואה הזו עם משחק שיהיה עשיר ומאוזן כמו המתחרה שלו, במקום לשחרר משחק שמרגיש, יותר מהכל, כמו שלד של משחק טוב שעדיין לא גדל עליו בשר.

עם זאת, MMORPG הוא יצור ענק, עם כמות תוכן גדולה פי כמה וכמה ממשחקי תפקידים לשחקן יחיד, ולשפוט אותו בשבועות הראשונים לחייו זה אכזרי ולא נכון. אין לי ספק שבעוד כמה חודשים, אחרי שיפורי האיזון הגדולים, ניקיון הבעיות הטכניות וכניסת ה-PvP ההמוני לתמונה, Age of Conan יהיה מתחרה ראוי, גם אם לא עדיף, על World of Warcraft המזדקן.

בנתיים, אני חוזר להיבוריה לכרות ראשים של עוד כמה מפלצות!








לידיעה זו התפרסמו  1  תגובות
תגובות
1   מעניין
15:50:00  07/07/2008 chogall   
כשחקן וותיק בWOW אני חייב לומר שאמנם הממשק הגראפי שלו נחשב מיושן אבל כשאני רואה את AOC אני ממש לא מתרשם מהגרפיקה ולא בגלל שזה לא יפה אלא בגלל שזה לא מתאים.

אני אסביר:
שאתה מעוניין להנות מסרט פנטזיה - ברוב המקרים סרט אנימציה עדיף על סרט מצולם מאחר שהאנימציה יכולה להעביר בצורה יותר טובה את התחושה ,תפיסה והאווירה של הסרט מאשר סרט מצולם (אלא אם כן זה סרט ברמה ותקציב כמו של שר הטבעות)

בAOC הגרפיקה חלקה ומצויינת עד כדי כך שיש כאלה שמשווים אותה לגרפיקה של FIRST PERSON SHOOTER

וזה לא צריך להיות ככה, WOW דוגלת באנימציה המזכירה קומיקס (שיריון לפעמים מופרז, כתפיים רחבות ושרירים מוגזמים לפעמים)
אבל זה מה שנקרא פנטזיה, עולם קדום כמו של AOC לא צריך להיות מבריק כל כך עם חול נקי ומים צלולים כל כך..
זה אולי מדהים כSHOOTER אבל לא כפנטזיה,

דבר נוסף ולא פחות חשוב, הגזעים..
AOC יכול להביא אולי יותר גזעים מWOW אבל מה הטעם שכולם HUMANOIDS? ונראים כמו הגזעים שבעולם שלנו?

יש גם כאלה (כולל אותי) שרוצים לשחק בגזעים לא כל כך דמויי אדם כמו undead , orcs, trolls
שבסופו של דבר זה עושה להם את היום..



לתחילת הכתבה
 
קישורים
לכתבה בVGAMES

לאתר הרישמי של המשחק


חדשות אחרונות
קולנוע
19/11/2010 זה שיר פרידה – ISF סוגר את שעריו
11/09/2010 עיבודים לרוב - והפעם המגדל האפל מאת סטפן קינג
14/08/2010 חרב אור הכחולה תגיע לקרן הכחולה
08/08/2010 הצצה בלעדית לטיזר של האוונג'רס
30/07/2010 הנוסע השמיני : ההתחלה

טלויזיה
17/10/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 76 והאחרון
30/09/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 75
27/09/2010 פרק השבוע של האקס מן - פרק 74
20/09/2010 פרק השבוע של האקס-מן פרק 73
10/09/2010 פרק השבוע של האקס מן- פרק 72

ספרים
06/09/2010 הוצאה מחודשת לצלל-אלף
30/07/2010 אן רייס משתגעת סופית
25/07/2010 ספר הנופלים של מאלאזן נסגר.
14/07/2010 הכבוד המיצרי
27/06/2010 והמנצח במדלית זהב... ניל גיימן

סיפורים
04/06/2010 נפתחה תחרות הסיפורים הקצרים על שם עינת פלג ז"ל לשנת 2010
02/05/2008 סקופ בלעדי ! פנטסיה 2000 ב-2008
12/09/2007 שנה טובה
09/08/2007 פרס גפן 2007 – הצבעה לשלב א'
06/08/2007 תחרות סיפורים שנתית – פרס עינת

קומיקס
22/07/2010 האם היו ערפדים בתורה?
13/07/2010 הארווי פארקר נפטר בגיל 70
15/07/2009 קומיקס וירקות לפרס אייזנר
05/07/2009 מייקל ג'קסון הקומיקס
03/06/2009 אלכס רוס ומייק קארי חוברים למען ה-Human Torch

מקומי
02/09/2010 להפחיד בעברית
26/07/2010 פסטביל אייקון מחפש כריש מכירות
24/05/2010 קול קורא להגשת אירועים לפסטיבל אייקון
28/11/2009 כנס מאורות בנושא אסטרונומיה ומדע בדיוני יוצא לדרך!
15/08/2009 מכרז לפעילות דוכן יד-שנייה באייקון

מסע בין כוכבים
15/05/2009 Q כאן
12/05/2009 צוות שחקני פרייזר עושים כבוד לסדרת וויאג'
11/05/2009 קפטן גים טי קרי דור ההמשך
05/05/2009 אבודים במסע בין כוכבים
17/04/2009 וכך זה התחיל

אנימה
02/09/2008   Voltron בדרך למסך הגדול
17/04/2008   Ghost in the Shell -3D
20/03/2008   פוניו לא סתם על הצוק
19/03/2008   'ננה' בין המועמדים לפרס טזוקה
16/03/2008   קיטארו למבוגרים

אימה
12/09/2007   שנה טובה
13/11/2006   הצצה ראשונה ל- The Hills Have Eyes 2
06/11/2006   מסורת לא שוברים - בהאלווין הבא - מסור 4
25/10/2006   זומבים זומבים ועוד זומבים ב''יום המתים''
24/10/2006   פינהד כפי שמעולם לא ראינו אותו

משחקי תפקידים
05/02/2010   כנס מבוכים ודרקונים, 28 בפברואר 2010
27/09/2007   טקטיקה - חנות משחקים חדשה בדיזינגוף סנטר
12/09/2007   שנה טובה
24/07/2007   כנס "קרא-קון" לשיטות משחקי תפקידים
26/02/2007   כנס ביגור

עתידנות
11/12/2008   הלו, שומעים אותי?
23/11/2008   פריצת דרך בהשתלות
05/11/2008   אנרגיה סולארית
31/10/2008   מטוסים גרעיניים?
24/10/2008   שמש נצחית בראש צלול

משחקי מחשב
25/07/2010   הטריילר החדש של DC universe
26/06/2009   מלחמת הכוכבים לגו
19/02/2009   Counter-Strike המשחק האהוב ביותר בישראל של 2008
18/07/2008   DC משיקה את DC Universe Online, משחק רשת מרובה משתתפים
14/06/2008   Old Republic 3?
כתבות אחרונות
קולנוע
איך למדתי להפסיק לדאוג ולאהוב את אבודים זהו.
חגי אלקיים
27/06/2010
שש שנים עברו-חלפו להן. שש שנים של שאלות, של תיאוריות, ובעיקר – של דמויות.

טלויזיה
פרק ראשון מ''בן אלמוות מאת רוג'ר זילאזני''
רוג'ר זילאזני (1937-1995)
25/12/2008
במהלך "שלושת הימים" נחרב כדור הארץ. בני האדם עזבו כבר מזמן את הערבות הרדיואקטיביות השוממות והפכו לנוודים, בני בלי בית, המתגוררים ביקום לא להם. רק מתי מעט, אידיאליסטים, מוזחים, שארית הפליטה, עושים את דרכם בין הצללים בחיפוש אחר אתמול שלעולם לא יחזור.

ספרים
ג'ובניק: סיפור אישי -רקע לאומי
עופר ברנשטיין
06/10/2008
כתבה חדשה ומעניינת של לא אחר מעופר ברנשטיין.

סיפורים
פנטזי.קון 2009
יוליה שנרר
11/08/2009
מציאות או פנטזיה?

קומיקס
צריך סוף לסיפור אהבה? ביקורת סרט
רז גרינברג
18/04/2008
מאז יצירת המופת הראשונה שלו, "Voices of Distant Star", נשמע קולה של חבורה צעקנית ונרגשת שהכתירה את הבמאי מקוטו שינקאי בתואר "מיאזאקי הבא". אם לשפוט על פי סרטו האחרון, "5 סנטימטרים בשניה", בקרוב מאוד נצטרך להודות שהם צדקו.

מקומי
אז למה להם פוליטיקה עכשיו? ז'אנר האימה כמבטא הלך רוח פוליטי
איתן גפני
16/05/2007
מאמרו החדש של איתן גפני על הזוועתונים החדשים של הקולנוע
טינה לאמריקנים: ביקורת על הטינה 2
איתן גפני
16/05/2007
איתן גפני חוזר עם ביקורת על הטינה 2 וסרטי אימה המבוססים על סרטי אימה יפנים

מסע בין כוכבים
Fuzion- the generic rules
אבי סבג
01/12/2006
חברת hero games יחד עם R. Talsorian איחדו כוחות כדי ליצור שיטת משחק אוניברסלית שתנצל את היסודות העקרונות שבשיטות הגיבור וב- Interlock (שיטת המשחק של R. Talsorian) ותתיך אותם לכדי שיטה פשוטה, גמישה, פתוחה אוניברסלית וחופשית, כלומר שתופץ חינם ברשת. התוצאה, כפי שנראה, היתה טובה משקיוו.

אנימה
כוח המחץ- התמונות
עומרי בר-לב
30/01/2009

אימה
מטאל גיר סוליד 4
עומרי בר-לב
20/07/2010
מטאל גיר סוליד, היא אחת מסדרות המשחקים הנחשבות ביותר שיש היום. הסדרה התחילה לפני יותר מעשרים שנה ועדיין רצה בהצלחה גדולה.

משחקי תפקידים

עתידנות

משחקי מחשב