אמריקניזציה זה פאסה, תחי היפאניזציה של ילדי ישראל! סיכום ה'חנוכון', אירוע ההשקה של אמא"י ארגון האנימה והמנגה החדש שנערך בחופש החנוכה.
יש אלטרנטיבה לפסטיגל בחנוכה! קהילת מעריצי האנימה והמנגה בישראל (אמא"י) חנכה את עצמה ביום ראשון באירוע שנשא את השם הגאוני "חנוכון". אשכול 'פיס', מאחורי סינמטק תל אביב שבימים כתיקונם נראה כמו מתנ"ס, נראה הפעם יותר מתמיד כמו מתנ"ס.בכמויות שהדהימו גם את המארגנים שטפו את המרכז מאות מחופשים ומחופשות שיצרו תור שלא היה מבייש אפילו את הספר האחרון של הארי פוטר (בהבדל אחד שהתור של אמא"י זז יפה מאוד) והתכנסו לארוע הראשון בישראל של ארגון אמא"י.
אמנם הלו"ז היה עמוס באירועים שונים ומגוונים, כגון הרצאות, הקרנות שוג'ו, שונן ופאנסאב, ואפילו סדנת פימו ביזארית, אך ההתלהבות הגדולה הופנתה בעיקר לאינטרקטיבים שבהם: "שירה בציבור" של מיטב פתיחי סדרות האנימה (שכונתה כבר ברחבי הרשת כ'אונס אזניים'), סדנאות הקוספליי, וחידון הטריוויה. היו גם הרצאות והקרנות של סרטים וסדרות- אך הקהל הגיע לשם רק כאשר כבר לא היה מקום להכניס צ'ופסטיק לאולם המרכזי או לחדר הסדנאות.
לירון אפריאט, יו"ר אמא"י ומארגנת הכנס, אומרת בראיון מיוחד ל ISF: האירוע מבחינתנו אורגן כאירוע יותר קטן מאשר כנסים קודמים באותו נושא- בראש ובראשונה, זהו אירוע ההשקה של אמא"י, שתוכנן כך שלקהילה תינתן במה נוחה ומאורגנת להכיר את הארגון שלנו ואת המארגנים שלו ובו-בזמן לתת לה טעימה קטנה מכל מה שאמא"י מתכננים לעתיד. אני חושבת שמהבחינה הזאת השגנו את מטרתנו, ואת זאת אני שופטת ע"פ האולם המלא שהיה במהלך הפאנל שלנו וכמו כן מתגובות שהגיעו לאחר האירוע, ועצם העובדה שצפי המגיעים שלנו כמעט והוכפל ביום הכנס. בהתחשב בכך שזהו האירוע הראשון שאמא"י מארגנים סולו (לא רק הכנסת תכנים ממוקדת כמו שעשינו ב"עולמות" ו"אייקון"), אני אישית מאוד מרוצה מהתוצאה- מינימום תקלות וארגון מאוד מסודר, מה שניתן רק לשייך לכך שהצוות והסגל של האירוע היה מורכב מאנשים מדהימים, אחראיים וכשרוניים לאין-קץ.
האם הופתעתם מכמות האנשים שהגיעו בסופו של דבר?
הצפי הראשוני היה כמות "קטנה" יחסית של אנשים (בסביבות ה-500), ומי שמגיע לכנסי אנימה בקביעות יודע שכמות זו היא בסביבות החצי או שליש מכמות האנשים שמגיעים לכנסים כמות פורים, לדוגמא. בפועל הגיעו בסביבות ה-1,000, מה שהיה מעט מפתיע מעצם העובדה שזה היה האירוע הראשון של אמא"י וכתוצאה מכך לא ידענו האם אנשים ייבטחו בכישורי הניהול שלנו בפעם הראשונה. זה אחד הדברים שגרם לכולנו לחוש שאנחנו באמת עושים את הדבר הנכון עם הארגון
ומהן התכניות שלכם להמשך השנה?
מכיוון שהדבר שאליו אנחנו מכוונים בעצם הוא פריסה פעילותית לאורך כל השנה מנגד לכנסים ממוקדים פעם-פעמיים בשנה. אנחנו רוצים לתת לחברים שלנו, ולקהילה כולה, הרגשה שיש להם בית חם באמא"י במשך השנה כולה. כרגע למשל אנחנו בעיצומו של ארגון מסיבת מוסיקת רוק-יפנית במועדון לקהל המעט יותר מבוגר, וכמובן אנחנו עסוקים בעיקר בארגון כנס פורים הגדול שאנחנו מארגנים, שזהו כנס בסדר גודל מאוד רחב, ושזו הפעם הראשונה שאנחנו מארגנים משהו כמותו. לקראת הקיץ אנחנו מארגנים אירוע היתולי בחוף הים (פרטים יבואו בהמשך) וכמו-כן אירועים קטנים יותר של הרצאות\סדנאות שאנחנו מתכננים לארגן, חלקם בבלעדיות לחברי אמא"י וחלקם פתוחים לקהל הרחב.
ולסיכום, כמה הערות שלי למארגני הכנס: ההחלטה להעביר את הכנס בחופש חנוכה בבוקר אכן קולעת לרוב חברי הקהילה שגילם הממוצע נע בין הבר מצווה לגיוס, אך המחסור בפעילויות בשעות הערב מנע מלעניין את הקהל הבוגר יותר, זה שעובד מתשע עד חמש, ואפילו שש. העברת ההרצאות לשעות הערב או פאנלים בנושאים מגוונים יותר מהסדרות של ערוץ הילדים היו מושכים גם את הקהל הזה. בנוסף, כמו שבכל בית קולנוע יש אחראי או סדרן, כך גם אצלכם צריך להיות. במיוחד אם מנצלים רק 3 אולמות מכלל האולמות שיש לאשכול להציע. לא ייתכן שבאודיטוריום, שמכיל כמה מאות מושבים, לא יפתרו בעיות של מזגן, סאונד (והיו הרבה בעיות כאלה) או כל בעיה אחרת לבקשת הקהל, רק בגלל שכל האחראים נטשו אותו. חשוב לציין שהיה מספר מצומצם של סדרנים – אנשים נחמדים מאוד - אך הם לא הצליחו להתמודד עם כל עומס הבעיות הבלתי צפויות שצצו – ותמיד יש בעיות בלתי צפויות שצצות. מרפי כנראה עבד שעות נוספות בכנס הזה, אבל אל תדאגו, הוא יחזור גם בכנס הבא, ולשם כך צריך להיערך. בנוסף, הרבה תלונות עלו בפורומים השונים על עניין המחסור באוכל ושתייה. זה נכון שברחוב הארבעה הסמוך יש אינסוף מקומות לקנות בהם אוכל (אין כמו להכנס בתחפושת סקול-גירל לסושי ב'אונמי' או חמוש בחרב וקבקבי-עץ לדרינק ב'מסה') אבל טלפון אחד לחברת קייטרינג שתקים דוכן סנדביצ'ים בכניסה יכול לסדר את זה, בדיוק כמו שהיה באייקון, ויהיו הרבה כאלה שישמחו לעשות את זה חינם אין כסף, בסך הכל חברות הקייטרינג עושות מזה רווח די נאה. ודבר אחרון: אני לא יודע אם אודטוריום אשכול בנוי לזה, ואני מדמיין לעצמי שלא, אבל הבאת סרטי 35 מ"מ – בדיוק כפי שנעשה באייקון – יכולה לשפר חווית צפייה ברמה כזו שתצדיק יציאה מהבית ( הרי אפשרי להשיג את כל סרטי וסדרות האנימה שהוקרנו שם בלי הרבה מאמץ). שוב, אני יודע שעיקר הקהל לא מגיע בשביל הסרטים והסדרות, אבל חווית צפייה שכזו בהחלט יכולה להביא קהל נוסף או לתת לקהל הנוכחי הרבה ערך מוסף.
סך הכל צריך לזכור שמדובר באירוע ראשון שמארגנת החבורה, ובתור שכזה הוא היה מעל ומעבר למצופה. היכונו לכנס הבא, בפורים הקרוב. תודה מיוחדת לסבטה ולקובי על העזרה בהבאת ISF לכנס.
תצלומים(למעלה): יחיאל מונטג
צפו בקליפ של UchihaOrnit שנערך על הכנס.
לידיעה זו התפרסמו1תגובות
תגובות
1 אני לא מבין
13:42:00 23/12/2007
התוהה
מישהו יכול להסביר לי איך הגן ילדים הזה קשור למדע בדיוני ולפנטסיה?
פרק ראשון מ''בן אלמוות מאת רוג'ר זילאזני'' רוג'ר זילאזני (1937-1995)
25/12/2008
במהלך "שלושת הימים" נחרב כדור הארץ. בני האדם עזבו כבר מזמן את הערבות הרדיואקטיביות השוממות והפכו לנוודים, בני בלי בית, המתגוררים ביקום לא להם. רק מתי מעט, אידיאליסטים, מוזחים, שארית הפליטה, עושים את דרכם בין הצללים בחיפוש אחר אתמול שלעולם לא יחזור.
צריך סוף לסיפור אהבה? ביקורת סרט רז גרינברג
18/04/2008
מאז יצירת המופת הראשונה שלו, "Voices of Distant Star", נשמע קולה של חבורה צעקנית ונרגשת שהכתירה את הבמאי מקוטו שינקאי בתואר "מיאזאקי הבא". אם לשפוט על פי סרטו האחרון, "5 סנטימטרים בשניה", בקרוב מאוד נצטרך להודות שהם צדקו.
Fuzion- the generic rules אבי סבג
01/12/2006
חברת hero games יחד עם R. Talsorian איחדו כוחות כדי ליצור שיטת משחק אוניברסלית שתנצל את היסודות העקרונות שבשיטות הגיבור וב- Interlock (שיטת המשחק של R. Talsorian) ותתיך אותם לכדי שיטה פשוטה, גמישה, פתוחה אוניברסלית וחופשית, כלומר שתופץ חינם ברשת. התוצאה, כפי שנראה, היתה טובה משקיוו.
מטאל גיר סוליד 4 עומרי בר-לב
20/07/2010
מטאל גיר סוליד, היא אחת מסדרות המשחקים הנחשבות ביותר שיש היום. הסדרה התחילה לפני יותר מעשרים שנה ועדיין רצה בהצלחה גדולה.