|
|
|
|
|
|
ספיידרמן 3: הנצרות מעולם לא לבשה טייטס צמוד כל כך
איתן גפני
|
|
שלחנו את כתבנו איתן גפני לראות את הסרט החדש של ספיידרמן. הוא חזר נפעם עם רשומיו האוהבים של הסרט החדש
|
אפתח בטריוויה משעשעת: כמה במאים אתם מכירים שעשו שני המשכים לפחות לסרטם המקורי, מבלי שיהיה מדובר בטרילוגיה? התשובה – שניים בלבד. הראשון הוא סטיבן שפילברג, עם סדרת "אינדיאנה ג'ונס". השני הוא סם ריימי, שעשה זאת פעמיים(!!): הסדרה הראשונה שלו היא the evil dead, קלאסיקות האימה והסלפסטיק, והסדרה השנייה היא כמובן "ספיידרמן". ואולי בעצם אני טועה, כי מצפייה ב"ספיידרמן 3", מתקבלת התחושה ש"הנה, ריימי חתם את השלישייה הראשונה בסדרה". עוד לא ברור אם ריימי יביים גם את הרביעי, ואם טובי מגווייר יככב בו, אבל מה שברור, ריימי ניסה לתת לסרט השלישי בסדרה ניחוח של אקורד מסיים לטרילוגיה, ועוד אקורד אפי במיוחד. ומה שהכי חשוב – הסרט השלישי הוא הסרט הטוב בסדרה. ללא ספק.
לפני שנתחיל – בחינה קצרה של השניים הקודמים: בסרט הראשון, פיטר פארקר מגלה את יכולותיו המופלאות (במקביל לגילוי המיניות), ומספר לנו שהסיפור שלו הוא בעצם סיפור על בחורה. לא פחות ולא יותר. קווי העלילה הטלנובליים שיאפיינו את שלושת הסרטים נפרשו בפנינו – משולש רומנטי המורכב מפיטר, מרי ג'יין ווטסון (קירסטין דאנסט) והארי אוסבורן (ג'יימס פרנקו), שהוא גם בנו של הנבל הראשון מולו מתמודד פיטר – הגובלין הירוק (ווילם דפו). בין לבין, דודו של פיטר נרצח, ופיטר שחש אחריות (מכיוון שהוא מאמין שנתן לרוצח לברוח), עוטה על עצמו תחפושת של עכביש, ויוצא להציל את מנהטן. בסרט השני, פיטר נלחם בעצמו בעיקר – הוא מאוהב במרי ג'יין אך לא מצליח לאזן בין אישיותו כספיידרמן לבין רצונו להיות איתה. מרי ג'יין אמורה להתחתן עם גבר אחר, ואילו הארי משקיע את הונו בניסיונות להרוג את ספיידרמן, רק בשביל לגלות בסוף כי אותו ספיידרמן (שנראה כי הרג את אביו) הוא לא פחות מחברו הטוב ביותר, פיטר פארקר. בין לבין, הנבל התורן הוא דוקטור אוקטביוס (אלפרד מולינה), אלילו של פיטר, שהופך לדוקטור אוקטיפוס, עקב תאונה מצערת, שהרגה את אשתו. ובסרט השלישי, פיטר נאלץ להתמודד עם לא פחות משלושה נבלים בו זמנית – איש החול (תומס היידן צ'רץ' הנפלא), פושע נמלט שהרג את דודו של פיטר שהוא בעצם אב אוהב שלא מצליח לתת לילדתו חיים שקטים, הארי אוסבורן שעוטה על עצמו את תחפושת הגובלין מתוך תחושת נקמה, ולא אחר מאשר פיטר עצמו: טפיל מהחלל החיצון גורם לפיטר להיחשף לצד האפל שבתוכו, ולצאת לאוויר העולם בתור ספיידרמן בחליפה שחורה. מאוחר יותר, הטפיל יעבור לאדי ברוק (טופר גרייס, שמפליא בתפקיד הנבל) וכך יווצר ונום – האלטר אגו של ספיידרמן, שהוא כידוע – האלטר אגו של פיטר.
מסובך? אני מסכים.
וזוהי בעצם הגדולה של "ספיידרמן 3", ומה שהופך אותו לסרט הטוב מבין השלושה: סוף סוף מצליח סם ריימי ליצור סרט אחיד ברמתו, מאוזן מבחינת כל הפרמטרים הקולנועיים שמרכיבים אותו. הקיטש הכמעט מביך שאפיין את הסרט שני נבלם מעט. האפקטים טובים הרבה יותר מאלו שבשניים הקודמים (בסרט השני כל קטעי האקשן נראו ממוחשבים במיוחד, ואילו הפעם ריימי עושה בחכמה ומשלב המון שוטים "רגילים" בתוך עבודת המחשב). העלילה, רבת תפניות ככל שתהיה, נראית הרבה יותר זורמת – הסרט לא מרגיש ארוך (למרות שאורכו 140 דק'), והמעברים החדים בין כל קו עלילה לא מרגישים תלושים. ובעיקר, ריימי מצליח להביא לידי ביטוי ממצה את הרעיון שספיידרמן הוא לא סתם דמות גדולה מהחיים, אלא הוא בעצם התגלמות הנצרות במאה ה21. המון גבות הורמו במערכה השלישית של הסרט השני, כשספיידרמן נישא על כתפיהם של יושבי הרכבת, באקט נוצרי במיוחד ש"החזיר אותו לחיים". ריימי כנראה הבין שהוא הולך לכיוון מסוים, אך לא ממצה אותו. שהרי הקורים הראשונים נטוו כבר בסרט הראשון – הסרט עוסק באדם צעיר שמתקשה לקבל עצמו את האחריות הכבדה, שתותיר אותו מצולק נפשית, בודד, אבל במקביל תהפוך אותו לסמל של תקווה בקרב העם. מי אמר ישו? בסרט השני ריימי כבר השווה את ספיידרמן לקדוש המזוקן בצורה הרבה יותר בוטה, בסצנת הרכבת המדוברת. והפעם, ריימי מחליט ללכת לכיוון המיתולוגיה הנוצרית עד הסוף – החל מדמותו של הארי שמתפקד במעין יהודה איש קריות, דרך סטן לי שכרגיל מפציע לכמה שניות (אבל הפעם אומר משפט חשוב במיוחד), ועד הסיום המפעים, שמשאיר אותנו פעורי פה לנוכח עבודת האפקטים המדהימה, אבל בעיקר בגלל שג'יזוס, סליחה – ספיידרמן, מגלה את ייעודו האמיתי : מנהיג רוחני, כזה שמאחד את העם בעיתות משבר, אחד שסכנה על ראשו גורמת לעם להתכווץ במושבו באימה. ספיידרמן הוא התשובה. בספיידרמן אנו שמים מבטחינו. רק נציין אלמנט חשוב – ספיידרמן מפנה את הלחי השנייה, בתור אסטרטגיית לחימה מועדפת. הוא סולח, והוא מקבל בהבנה את הקורבנות שהוא נאלץ להקריב על מנת למלא את תפקידו הייעודי.
אין זה פלא שהפעם ריימי מצליח להגיע להישג קולנועי כל כך מפעים, ומאוזן מבחינת הקיטש מול האקשן. בסדרת evil dead ראינו את ריימי במלוא כוחו כיוצר אקשן/אימה/קומדיה משובח. ב"דארקמן" משנת 1990 קיבלנו אותו כיוצר סרטי קומיקס מהדרגה הראשונה, שמצליח לשלב אקשן משובח ביחד עם סיפור מעניין ודמות לא שטוחה כפי שהיינו מצפים. ובין לבין הספקנו להכיר את הצד הרך של ריימי, הצד שהביא לנו דרמות ספורט עם קווין קוסטנר וסרט קאמרי יפיפייה בשם "תכנית פשוטה" (1998). ובל נשכח את יצירת המופת שלו "המהירים והמתים" (1995), שם הוכיח לנו ריימי כי הוא יכול לביים קאסט גדול של כוכבים, ועדיין לצאת הכוכב הכי גדול בסרט, כי אין המון במאים שיודעים להזיז מצלמה כמוהו.
ריימי הגיע לפסגת היצירה שלו עם "ספיידרמן 3", שהוא סרט הקיץ המושלם – ארוך במידה, מענג במיוחד, כמעט מושלם מבחינה טכנית, מצויד בכוכבים מצודדים לצד שחקנים מובחרים (ושוב – היידן צ'רץ' וטופר גרייס עושים עבודה מעולה). סרט פופקורן מושלם, אבל עם צדדים עמוקים יותר. למרות שהמסרים הנוצריים של הסרט אינם כל כך חבויים, ההנאה לא נפגמת. להיפך: סוף סוף ריימי מצליח לספר סיפור על גיבור על שמגלה את הדרך הכואבת לגדולה. שלא כמו ב evil dead, שם אש (ברוס קמפבל האחד והיחיד) הופך למעין גיבור על מכיוון שהוא נתקע במקום הלא נכון ובזמן הלא נכון, אבל רק לקראת סוף הסרט השני, פיטר פארקר מבין את אחריותו בסרט הראשון, ועושה דרכו במהלך שלושה סרטים עד שהוא מבין את תפקידו בסוף הסרט השלישי. ובכך, ריימי נותן חופש לבמאי הסרט הרביעי (אם זה לא יהיה הוא) לצאת לעלילה חדשה, שאינה כוללת את משולש האהבה שמתפקד כמעין שילוש קדוש: פיטר בתפקיד הבן, מרי ג'יין בתפקיד רוח הקודש והארי (שהוא גילום של נורמן, הנבל היחיד שאינו מגלה חרטה) בתפקיד האב.
ומילה אחרונה לסיום – כמה מענג היה זה למצוא את שמו של ברוס קמפבל ברשימת הקרדיטים בתחילת הסרט. השחקן הנפלא הזה, שהופיע בכל אחד מסרטי ספיידרמן בתפקיד מפתח (בראשון הוא מעניק לפיטר את שמו כגיבול על, בשני הוא התגלמות החברה שלא נותנת לפיטר ליהנות משני העולמות), מקבל בסרט זה עוד תפקיד חשוב, והפעם בתור צרפתי שכרגיל אצל צרפתים, לא מבין מה קורה מול העיניים שלו. אותו קמפבל, שהיה הגיבול על הראשון של ריימי, מוביל את ספיידרמן אל סרטו הטוב ביותר, ומקבל חותם של כבוד.
כמה חבל שלספיידרמן אין מסור חשמלי במקום יד.
|
|
|
לידיעה זו התפרסמו 9 תגובות
|
תגובות
|
1 תגידו, מישהו קורא את הכתבות האלו לפני שהן מתפרסמות???
|
|
10:37:00 07/05/2007
|
איציק
|
|
אני כבר לא מדבר על כתבה שאומרת בעברית פשוטה שסרט הקיץ המושלם זה שילוב מאוזן בין קיטש לאקשן (צר לי לדווח אבל לקולנוע יש כמה פרמטרים לאיכות - וקיטש או אקשן לא ממש נכללים בהם) אבל זה:
ובכך, ריימי נותן חופש לבמאי הסרט הרביעי (אם זה לא יהיה הוא) לצאת לעלילה חדשה, שאינה כוללת את משולש האהבה שמתפקד כמעין שילוש קדוש: פיטר בתפקיד הבן, מרי ג'יין בתפקיד רוח הקודש והארי (שהוא גילום של נורמן, הנבל היחיד שאינו מגלה חרטה) בתפקיד האב.
???????
האב בשילוש הקדוש הוא אלוהים - כלומר הכותב המחונן שלכם משווה (ברצינות מלאה) את הארי אוסבורן לאלוהים בשילוש הקדוש? ומרי ג'יין היא רוח הקודש? - ממש הבנה מעמיקה של הברית החדשה - פרשנות שממש ראויה לפרס נובל.
בקיצור - כדאי מאוד שמישהו יערוך כאן את הכתבות כי ממש לא ראוי שכל דבר שטות שפולט כל כותב יגיע גם לעמוד הראשי של האתר.
|
|
2 פרט טריביה מעניין
|
|
10:55:00 07/05/2007
|
the one
|
|
במאים שעשו שלושה סרטים לפחות שהם לא טרילוגייה?
בואו נראה, סתם דוגמא שקופצת לי לראש מייד - שרק השלישי, גם הוא חלק שלישי של סרט וזו לא טרילוגייה - והאמת אני בטוח שיש עוד.
|
|
3 מה הקשר שרק?
|
|
15:23:00 07/05/2007
|
tv_eye
|
tveye79@gmail.com
|
לא משנה שזה סרט אנימציה וזה משהו אחר לגמרי ! בשרק בשלושת הסרטים אין את אותם במאים!!! בשניים הראשנים, באמת אנדרו אדמסון פיקח, והיה מעיין במאי על. אבל שוב בשלישי הוא פרש מכיסא הבמאי ורק מפיק את הסרט
|
|
4 ל 1
|
|
17:29:00 07/05/2007
|
איתן
|
eitangafni@hotmail.com
|
אם ראית את הסרט, זכור לך השוט המסיים את סצנת הקרב בין ספיידרמן + הארי לבין איש החול +ונום - השוט הזה מעתיק ציורי רנסאנס של השילוש הקדוש. ואם הארי הוא גילום של נורמן, הרי שנורמן הוא התגלמות האלוהים (ובסרט הראשון, זהו נורמן שמתמודד בפעם הראשונה מול ספיידרמן, ובעצם מכריח אותו להתחיל להפוך לגבר, כמעין דמות אב מעוותת). אני מבין את הביקורת שלך, אבל תן לי קצת קרדיט. לא כתבתי את הביקורת שעתיים אחרי שראיתי את הסרט...
|
|
5 אני היחידי?
|
|
13:18:00 08/05/2007
|
chogall
|
|
ראיתי את הסרט , ציפיתי לו שנתיים וחצי או 3 אני כבר לא זוכר... אבל עד כמה שאני שמח שהסרט שובר קופות אני חייב לומר שקצת התאכזבתי ממנו...למה?
א.ציפיתי לסרט קצת יותר אפל בגלל וונום וקיבלתי "הארכה" של הקטעים הקומיים עד למצב של ריקודים ותנועות שלא נגמרות..ופשוט חשבתי לעצמי: מה?!
ב.זמן המסך של וונום הוא הקטן ביותר ומאכזב במיוחד מאחר והוא ה"נמסיס" של ספידרמן..לא הרבה לאחר שוונום נוצר במלואו הוא מובס במהירות ע"י ספידרמן..
ג. הבכי..., כמה פעמים אפשר לראות את ספידי בוכה? אפילו הקהל באולם כבר לא יכל יותר ופשוט צחק בסצינת המוות של הארי שבו הוא בוכה שוב...
ואחרון ד.זה אולי רק אני כי ראיתי את כל הטריילרים שלו אבל כמעט ואין יותר סצנות אקשן ואפקטים בסרט מאשר בטריילר של דקה..פשוט לא ראיתי משהוא חדש..כל סצנות הקרב אחד לאחד..ולא הרבה יותר..
אני מצטער , אולי אני היחידי שחושב כך, אבל אני אשמח לדעת שאני שייך למעוט שלא נספר בכלל.. כי באמת אני שמח לשמוע ביקורות טובות והצלחות בקופות לכל סרטי הקומיקס.
|
|
6 ל-5
|
|
16:25:00 08/05/2007
|
אריאל מיאסניקוב
|
arimis@012.net.il
|
אנחנו באמת מיעוט שלא נחשב כלל. הסרט מתחיל לגרוף מליונים (ולא נראה לי שמפסיק), וכנראה אנשים אוהבים רמות גבוהות של קיטשיות. ולגבי האפקטים? מילא אם הסרט היה מאוזן היטב בין עלילה (עד כמה שיש עלילה בקומיקס של ספיידר-מן) לנבלים הראשיים, והיה מקצץ יותר מאופרת הסבון הלעוסה שהתגלתה לעינינו (חבר טוב שהופך לרע רק בשביל להבין את טעותו ולחזור לטוב ולמות בסוף? נו באמת). מילא אם וונום היה מקבל את הבימה הראויה וזוכה ליותר מחמש דקות פירסום. מילא אם היו משאירים את הסרט הזה בגבול הזמן הסביר ולא מערבבים יותר מדי נושאים, במיוחד אם יש כוונה להוציא סרט רביעי. זה יוצר אצלנו עומס יתר. כמו שציינתי בפורום אחר, הסרט הזה הולך בעקבות אקס מן 3 בסירחון שנודף ממנו, ורק כמה סיבות מנעו ממני לשלול אותו לגמרי: ג'יי ג'ונה ג'יימסון, ברוס קמפבל (שניהם בקטעים מטורפים), וונום (במעט מאוד שראינו אותו), וקטעי ספיידי (ע"ע אפקטים) מעולים, שמראים שהגרפיקה משתפרת מסרט לסרט (וזו הסיבה - וגם הטעות - שאני רואה סרטים כאלה).
לסיום, רואים שהשתלט על פארקר חייזר, כי אם הריקוד ההוא (וההתנהגות שלו ברחוב) לא פריקית מספיק, אולי כדאי לתלות את האשמה בבמאי שהשתן קצת עלה לו לראש. נו טוב, האמריקאים אוכלים קיטשיות לארוחת בוקר, אז למה שזה יפריע? ואגב, בטח נראה גם גרסת 3.1 לסרט הזה (כמה נוח זה יהיה, לא) שבו יוסיפו קטעי קרבות ועוד קצת אקשן.
|
|
7 שיר\
|
|
22:10:00 02/06/2007
|
זוהר שמען
|
סימחןו
|
|
|
8 אני נידהם
|
|
13:56:00 11/06/2007
|
אפרים
|
|
אני ממש נידהם למה חבל שלספיידרמן אין מסור חשמלי במקום יד? הרי הוא מוציא קורים מהיד?
|
|
9 נדיר
|
|
19:17:00 31/10/2007
|
דניאל
|
walla@denial_100.com
|
זה אחד הסרטים היפים ביותר שריתי
|
|
|
|
|
קישורים
|
|
|
חדשות אחרונות
|
קולנוע
|
19/11/2010
|
זה שיר פרידה – ISF סוגר את שעריו
|
11/09/2010
|
עיבודים לרוב - והפעם המגדל האפל מאת סטפן קינג
|
14/08/2010
|
חרב אור הכחולה תגיע לקרן הכחולה
|
08/08/2010
|
הצצה בלעדית לטיזר של האוונג'רס
|
30/07/2010
|
הנוסע השמיני : ההתחלה
|
|
טלויזיה
|
17/10/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 76 והאחרון
|
30/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 75
|
27/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 74
|
20/09/2010
|
פרק השבוע של האקס-מן פרק 73
|
10/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן- פרק 72
|
|
ספרים
|
06/09/2010
|
הוצאה מחודשת לצלל-אלף
|
30/07/2010
|
אן רייס משתגעת סופית
|
25/07/2010
|
ספר הנופלים של מאלאזן נסגר.
|
14/07/2010
|
הכבוד המיצרי
|
27/06/2010
|
והמנצח במדלית זהב... ניל גיימן
|
|
סיפורים
|
04/06/2010
|
נפתחה תחרות הסיפורים הקצרים על שם עינת פלג ז"ל לשנת 2010
|
02/05/2008
|
סקופ בלעדי ! פנטסיה 2000 ב-2008
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
09/08/2007
|
פרס גפן 2007 – הצבעה לשלב א'
|
06/08/2007
|
תחרות סיפורים שנתית – פרס עינת
|
|
קומיקס
|
22/07/2010
|
האם היו ערפדים בתורה?
|
13/07/2010
|
הארווי פארקר נפטר בגיל 70
|
15/07/2009
|
קומיקס וירקות לפרס אייזנר
|
05/07/2009
|
מייקל ג'קסון הקומיקס
|
03/06/2009
|
אלכס רוס ומייק קארי חוברים למען ה-Human Torch
|
|
מקומי
|
02/09/2010
|
להפחיד בעברית
|
26/07/2010
|
פסטביל אייקון מחפש כריש מכירות
|
24/05/2010
|
קול קורא להגשת אירועים לפסטיבל אייקון
|
28/11/2009
|
כנס מאורות בנושא אסטרונומיה ומדע בדיוני יוצא לדרך!
|
15/08/2009
|
מכרז לפעילות דוכן יד-שנייה באייקון
|
|
מסע בין כוכבים
|
15/05/2009
|
Q כאן
|
12/05/2009
|
צוות שחקני פרייזר עושים כבוד לסדרת וויאג'
|
11/05/2009
|
קפטן גים טי קרי דור ההמשך
|
05/05/2009
|
אבודים במסע בין כוכבים
|
17/04/2009
|
וכך זה התחיל
|
|
אנימה
|
02/09/2008
|
Voltron בדרך למסך הגדול
|
17/04/2008
|
Ghost in the Shell -3D
|
20/03/2008
|
פוניו לא סתם על הצוק
|
19/03/2008
|
'ננה' בין המועמדים לפרס טזוקה
|
16/03/2008
|
קיטארו למבוגרים
|
|
אימה
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
13/11/2006
|
הצצה ראשונה ל- The Hills Have Eyes 2
|
06/11/2006
|
מסורת לא שוברים - בהאלווין הבא - מסור 4
|
25/10/2006
|
זומבים זומבים ועוד זומבים ב''יום המתים''
|
24/10/2006
|
פינהד כפי שמעולם לא ראינו אותו
|
|
משחקי תפקידים
|
05/02/2010
|
כנס מבוכים ודרקונים, 28 בפברואר 2010
|
27/09/2007
|
טקטיקה - חנות משחקים חדשה בדיזינגוף סנטר
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
24/07/2007
|
כנס "קרא-קון" לשיטות משחקי תפקידים
|
26/02/2007
|
כנס ביגור
|
|
עתידנות
|
11/12/2008
|
הלו, שומעים אותי?
|
23/11/2008
|
פריצת דרך בהשתלות
|
05/11/2008
|
אנרגיה סולארית
|
31/10/2008
|
מטוסים גרעיניים?
|
24/10/2008
|
שמש נצחית בראש צלול
|
|
משחקי מחשב
|
25/07/2010
|
הטריילר החדש של DC universe
|
26/06/2009
|
מלחמת הכוכבים לגו
|
19/02/2009
|
Counter-Strike המשחק האהוב ביותר בישראל של 2008
|
18/07/2008
|
DC משיקה את DC Universe Online, משחק רשת מרובה משתתפים
|
14/06/2008
|
Old Republic 3?
|
כתבות אחרונות
|
קולנוע
|
איך למדתי להפסיק לדאוג ולאהוב את אבודים זהו.
חגי אלקיים
27/06/2010
שש שנים עברו-חלפו להן. שש שנים של שאלות, של תיאוריות, ובעיקר – של דמויות.
|
|
טלויזיה
|
פרק ראשון מ''בן אלמוות מאת רוג'ר זילאזני''
רוג'ר זילאזני (1937-1995)
25/12/2008
במהלך "שלושת הימים" נחרב כדור הארץ. בני האדם עזבו כבר מזמן את הערבות הרדיואקטיביות השוממות והפכו לנוודים, בני בלי בית, המתגוררים ביקום לא להם. רק מתי מעט, אידיאליסטים, מוזחים, שארית הפליטה, עושים את דרכם בין הצללים בחיפוש אחר אתמול שלעולם לא יחזור.
|
|
ספרים
|
ג'ובניק: סיפור אישי -רקע לאומי
עופר ברנשטיין
06/10/2008
כתבה חדשה ומעניינת של לא אחר מעופר ברנשטיין.
|
|
סיפורים
|
פנטזי.קון 2009
יוליה שנרר
11/08/2009
מציאות או פנטזיה?
|
|
קומיקס
|
צריך סוף לסיפור אהבה? ביקורת סרט
רז גרינברג
18/04/2008
מאז יצירת המופת הראשונה שלו, "Voices of Distant Star", נשמע קולה של חבורה צעקנית ונרגשת שהכתירה את הבמאי מקוטו שינקאי בתואר "מיאזאקי הבא". אם לשפוט על פי סרטו האחרון, "5 סנטימטרים בשניה", בקרוב מאוד נצטרך להודות שהם צדקו.
|
|
מקומי
|
אז למה להם פוליטיקה עכשיו? ז'אנר האימה כמבטא הלך רוח פוליטי
איתן גפני
16/05/2007
מאמרו החדש של איתן גפני על הזוועתונים החדשים של הקולנוע
|
טינה לאמריקנים: ביקורת על הטינה 2
איתן גפני
16/05/2007
איתן גפני חוזר עם ביקורת על הטינה 2 וסרטי אימה המבוססים על סרטי אימה יפנים
|
|
מסע בין כוכבים
|
Fuzion- the generic rules
אבי סבג
01/12/2006
חברת hero games יחד עם R. Talsorian איחדו כוחות כדי ליצור שיטת משחק אוניברסלית שתנצל את היסודות העקרונות שבשיטות הגיבור וב- Interlock (שיטת המשחק של R. Talsorian) ותתיך אותם לכדי שיטה פשוטה, גמישה, פתוחה אוניברסלית וחופשית, כלומר שתופץ חינם ברשת. התוצאה, כפי שנראה, היתה טובה משקיוו.
|
|
אנימה
|
כוח המחץ- התמונות
עומרי בר-לב
30/01/2009
|
|
אימה
|
מטאל גיר סוליד 4
עומרי בר-לב
20/07/2010
מטאל גיר סוליד, היא אחת מסדרות המשחקים הנחשבות ביותר שיש היום. הסדרה התחילה לפני יותר מעשרים שנה ועדיין רצה בהצלחה גדולה.
|
|
משחקי תפקידים
|
|
עתידנות
|
|
משחקי מחשב
|
|
|