|
|
|
|
|
|
רגע, ראטנר, לאן אתה רץ? –ביקורת סרט – אקסמן 3
אלון רוזנבלום
|
|
"אקס-מן המפלט האחרון" הוא אחת מחוברות הקומיקס הטובות ביותר שתקראו. הוא כתוב כמו חוברת קומיקס (לטוב ובעיקר לרע), הוא מצולם, משוחק ומבויים כמו חוברת קומיקס והאפקטים וקטעי האקשן לא יביישו אף חוברת קומיקס.
|
"אקסמן 3: המפלט האחרון" - X-Men: The Last Stand בימאי: ברט ראטנר תסריט: סיימון קינברג וזאק פן שחקנים: איאן מק'קלן, פטריק סטיוארט, יו ג'קמן, האלי ברי, פמקה ג'נסן, קלסי גרמר, ג'יימס מרסדן ארה"ב - אנגלית - צבע - 104 ד'
קשה לנתק את "אקס-מן המפלט האחרון", החלק השלישי בטרילוגיה, משני הסרטים הקודמים. בדיוק כפי שקשה לראות רק את "מלחמת הכוכבים: ניקמת הסית'", או את "שר הטבעות: שיבת המלך". ההבדל הגדול הוא שאת שתי הטרילוגיות שהוזכרו ביים במאי אחד, בעל ראש אחד, מחשבה אחת וחזון אומנותי (לטוב ולרע – "נקמת הסית" רע, "שיבת המלך" טוב) אחיד.
את החלק החותם את טרילוגיית "אקס-מן" הפקידו המפיקים, בלית ברירה בידיו של ברט ראטנר. "בלית ברירה" מכיוון שהוא לא היה הבחירה הראשונה שלהם, הוא גם לא היה הבחירה השנייה אלא היה מעין "ברירת מחדל" שמצאו בזמן הקצר שנותר להם.
מסתבר שברירת המחדל הזו עשתה עבודה לא רעה בכלל... מהנה אפילו. "אקס-מן המפלט האחרון" הוא אחת מחוברות הקומיקס הטובות ביותר שתקראו. הוא כתוב כמו חוברת קומיקס (לטוב ובעיקר לרע) הוא מצולם, משוחק ומבויים כמו חוברת קומיקס והאפקטים וקטעי האקשן לא יביישו אף חוברת קומיקס.
ברט ראטנר, בניגוד לבריאן סינגר (שגם לא התקבל בברכה בתחילת הדרך אך זכה לשבחים מאוחר יותר), הוא במאי חסר חזון אומנותי. הוא במאי מקצועי שיודע איפה לשים את המצלמה כדי לכסות את הסצינה כמו שצריך, בדיוק כפי שלומדים בבית ספר לקולנוע.
סרטיו הם ריווחים מאוד (רובם לפחות) וברוב המקרים הוא גורם למפיקים לחייך. זו הפעם השנייה שראטנר חותם טרילוגיה, הפעם הקודמת היתה כאשר ביים את "דרקון אדום" (2002), החלק השלישי בטרילוגיית סרטי "שתיקת הכבשים". לא מעט מבקרים, כולל כותב שורות אלו, חושבים שהוא עשה עבודה טובה יותר מקודמו, רידלי סקוט, שביים את "חניבעל" המשמים. (בקרוב מאוד טרילוגיית "שתיקה הכבשים" תהפוך לרביעייה עם יציאתו של הפריקוול לקראת סוף השנה).
בניגוד לשני החלקים הקודמים בסדרה (ובייחוד החלק השני) אותם ניתן לקחת לשיעורי קולנוע וללמד קולנועי טוב מהו (רבות נכתב וייכתב על סצינת הפתיחה בבית הלבן עם נייטקרולר - בימוי וירטואוזי מופלא של סינגר). את החלק השלישי, לפחות מבחינת המבע שלו, לא יהיה צורך ללמד בשום בית ספר, הוא פשוט עשוי בצורה הכי סטנדרטית שיש. לונג שוט, קלוז אפ, מדיום כשצריך וזהו.
הבעיה הגדולה ב"אקס-מן המפלט האחרון" היא שכל אחד מהאלמנטים שמרכיבים סרט, דהיינו, תסריט, צילום, עריכה, בימוי, ארט וכו' מבוצעים כאן באופן הטוב ביותר שניתן אבל... אין חיבור של כל האלמנטים לכדי יצירה שהיא מעבר לעשייה הסטנדרטית, ליצירה פילוסופית. ראטנר לא יודע איך להשתמש נכון בסאונד כדי לקדם רעיון ועלילה, עריכה שמשתנה בהתאם לקצב הסיפורי או בימוי מצלמה והעמדתה באופן שיוסיף למילה הכתובה בתסריט.
ראטנר ממהר לסיים את הטרילוגיה ונראה כי ממש ישבו לו על הווריד כדי שיסיים את ההפקה בזמן. בדרך כלל החלק השלישי הוא הארוך שבהם כי הוא צריך לסגור את כל הסיפורים שנפתחו בשני הסרטים הקודמים, במקרה שלנו החלק השלישי הוא 104 דקות (כמו החלק הראשון) בניגוד ל- 133 הדקות של החלק השני. עובדה זו מורגשת כי נראה שלראטנר אין זמן להיכנס לעומק הדמויות אלא ממהר להגיע לקטעי האקשן שמהם הוא כנראה נהנה יותר.
ואכן, קטעי האקשן ב"אקס-מן המפלט האחרון" הם מן המרשימים שנראו בקולנוע בשנים האחרונות, בייחוד סצינת השיא בה נקטף גשר הזהב בסאן פרנסיסקו מעמודיו היציבים כאילו היה פרח יבש. הסצינה הזו השאירה לא מעט צופים באולם פעורי פה ואין פלא שקריאות כמו "אני לא מאמין", "וואו איזה יופי" נשמעו בזמן ההקרנה.
קשה שלא לצאת בתחושת החמצה גדולה מהסרט ורצון לטלטל את ראטנר והתסריטאים ולהגיד: "היו לכם המון סיפורים טובים בשני החלקים הקודמים, למה לא להתעמק בהם? בשביל מה אנחנו צריכים שמונה עשרה דמויות חדשות שלא עושות שום דבר?"
רשימת המכולת של הדמויות שנכנסו לסרט השלישי היא גדולה, בעוד בסרט הקודם היו לנו רק את נייטקרולר ופיירו (וממש בקטן את קולוסס) הפעם יש את ביסט, ג'אגרנאוט, קיטי פרייד, קליסטו ואנג'ל שאף אחד מהם לא מממש את הפוטנציאל הטמון בו ולעיתים ממש לא ברור למה הוא נמצא שם.
קשה לעשות סרט שבו יש 20 דמויות ראשיות, דמויות שקיימות למעלה מ- 30 שנה ויש להן אוהדים רבים ברחבי העולם. ראטנר נאלץ להתמודד עם חזרתן של כל הדמויות מהסרטים הקודמים והוספתן של דמויות חדשות. בחלק מהמקרים זה ממש מביך. רוג (אנה פאקווין) שיכול היה להיות לה סיפור מצויין, מתבזבזת כאן ומופיעה בשלוש סצינות בלבד (אולי ארבע אבל לא הרבה יותר מזה). סטורם (האלי בארי) אומנם קיבלה תפקיד גדול יותר ועוד כמה קטעי אקשן אבל הגדלת התפקיד רק מדגיש כמה שבארי היא שחקנית גרועה, אנג'ל מופיע בסרט, אולי, 10 דקות נטו אותו הדבר לגבי ג'אגרנאוט, ביסט וכו'.
ובכלל נראה כי הסצינות עוברות במהירות מדמות לדמות, משחקן לשחקן וניתן לדמיין את ראטנר יושב עם לוח ומסמן וי אחרי כל סצינה. או קי, קולוסס היה, נקסט, בואו נעשה סצינה עם קיטי פרייד וג'אגרנאוט, נגמר, בואו נעשה סצינה עם מיסטיק וכו'. הדמויות הראשיות והמעניינות של הסרטים הקודמים היו ונשארו שם ולחלק השלישי הגיעו שאריות קרטוניות הלקוחות מעולם הקומיקס.
ובסופו של דבר "אקס-מן המפלט האחרון" הוא מוצר צריכה כמו חוברת קומיקס. מטרתו היא אך ורק לגרום הנאה, לגרום לכם לרכוש כרטיס, פופקורן, קולה, לשבת שעתיים בקולנוע לצאת, ולחזור הביתה לחיים האמיתיים. למרות שבתסריט ישנן יומרות פילוסופיות ואולי אפילו חברתיות ופוליטיות, המוצר הסופי הוא פשוט FUN וזה הכל.
יושבים, נהנים, אומרים שלום לדמויות ולשחקנים שלא ראינו שלוש שנים יוצאים מהקולנוע ושוכחים.
האם "אקס-מן: המפלט האחרון" הוא סרט איכותי? בהחלט לא.
האם "אקס-מן: המפלט האחרון" הוא סרט שנזכור לאורך שנים ונלמד באוניברסיטה? בהחלט לא.
האם "אקס-מן: המפלט האחרון" הוא סרט ששווה לראות בכיף? בהחלט כן!
|
|
|
לידיעה זו התפרסמו 9 תגובות
|
תגובות
|
1 ההשוואה לקומיקס מאוד לא במקום
|
|
15:45:00 02/06/2006
|
זיו
|
|
אסטונישינג אקסמן טוב לא פחות מסרטי מופת קומיקס הוא מדיה וניתן באמצעותה לתת סיפורים עמוקים וטובים או סתם אקשן אם הסרט רע, אפשר להשוות אותו לסרט רע... לא צריך לזלזל בקומיקס
|
|
2 אני לא מסכים שביסט לא הופיע הרבה בסרט
|
|
4:28:00 03/06/2006
|
הניק שלי הוא ניק
|
|
הוא הופיע המון. לפחות כמו סטורם.
|
|
3 ראשית, ממש לא רציתי להעליב את..
|
|
13:11:00 04/06/2006
|
אלון רוזנבלום
|
|
אסטונישינג, אכן מדובר בקומיקס איכותי וברמה גבוהה (בניגוד לחלק גדול אחר של הכותרים בעולם האקס). אני לא יודע אם הייתי משווה אותו לסרט מופת אבל ניחא.
ההשוואה הייתה מטאפורית ולא אחד לאחד. כשמדברים על חוברות קומיקס הדיעה הרווחת וכך זה בחלק גדול מהמקרים, שמדובר בציורים יפים והרבה אקשן ובלי עומק.
ואכן, לפחות לטעמי, מכל מאות הכותרים שיוצאים יש אולי 20 או 30 ששווים קריאה ומתוכם רק כ- 15 ממש טובים ואחרי הקריאה בהם אתה לא מרגיש שבזבזת זמנך.
המפלט האחרון לטעמי הוא כזה. סרט שבזמן הצפייה אתה מאוד נהנה, הופך דקה אחרי דקה (על משקל הופך דף) ומצפה לראות את העמוד הבא (או הסיקוונס הבא). אתה מסיים את הסרט עם חיוך של הנאה וכמו שבחיים אנחנו עוברים לחוברת הבאה, כך גם בסרט, את עובר לסרט הבא.
ריגוש מיידי של שעתיים ותו לא.
ולגבי ניק - אני לא יודע בדיוק כמה זמן הופיע ביסט כי לא חישבתי (יכול להיות נחמד לחשב כמה זמן הופיעה כל דמות בסרט כשהוא ייצא לדי וי די) אבל גם אם הוא הופיע הרבה לא הייתה שום סצינה כמעט שהותירה בי רושם. ולכן חוץ מלהיות בסצינה הוא לא ממש עשה משהו.
|
|
4 אויי אלון... איה אבדנו?
|
|
19:04:00 04/06/2006
|
עופר ברנשטיין
|
ofer@giriofer.com
|
איה אבדנו בסבך המלל אלון רוזנבלום היקר? היכן ההקפדה ושיקול הדעת, בחירת המילים והסדר שנתברכת בהם? כברט רטנר בשעתו- כל המרכיבים נמצאים, אך החיבור - אין?!
ציטוט: ובסופו של דבר "אקס-מן המפלט האחרון" הוא מוצר צריכה כמו חוברת קומיקס. מטרתו היא אך ורק לגרום הנאה, לגרום לכם לרכוש כרטיס, פופקורן, קולה, לשבת שעתיים בקולנוע לצאת, ולחזור הביתה לחיים האמיתיים. למרות שבתסריט ישנן יומרות פילוסופיות ואולי אפילו חברתיות ופוליטיות, המוצר הסופי הוא פשוט FUN וזה הכל.
סוף ציטוט.
ראשית, אבקש ממך לקחת את דבריך חזרה ולעמוד על הדיוק. קומיקס אינו מוצר צריכה - זהו מדיום בעל יתרונות וחסרונות ככל האחרים. כשם שלא תכתוב ש'ספר הוא מוצר צריכה שכל מטרתו אך ורק לגרום הנאה', כך גם קומיקס אינו בהכרח כזה. יותר מכך - אפילו קומיקס סופר גיבורים מיינסטרים אמריקאי אינו בהכרח כזה. אתה כחובב וקורא בעל וותק אמור יותר מכולם להמנע משימוש כה בוטה, מכליל ומעליב כלפי המדיום!
שנית, סלח לי אם אני לוקח את הביקורת בערבון מוגבל (כי כך אני נוהג בד"כ עם ביקורות)אולם אני חש שהביקורת הזו מנסה לרקוד על כל החתונות ולא בצדק.
מצד אחד - אתה מונה את כל החסרונות של הסרט. כמה הוא בנאלי, כמה הוא תבניתי, כמה הוא לא מחדש, לא מלהיב או מדהים (למעט האפקטים). מצד שני - אתה מסכם ששוה לראות אותו בכיף. האם כך? הכיף שלי לא נבנה מאפקטים שהם עטיפה זולה (תרתי משמע ובלשון 'סגי נהור'). הכיף שלי נבנה מסרט שכאשר אני יוצא ממנו - אני חושב על משהו שנאמר בו - אפילו לא היה פילוסופי ועמוק. בסרט הזה אין כלום. מחר, אני לא אזכור לפחות חצי ממנו - ובעוד חצי שנה אני בוודאי אתהה מה בדיוק היה במהלכו. אה, וד"א, יש סצנה אחת בה אני כן זוכר את ביסט... הסצנה בה אנו רואים אותו לראשונה - קורא עיתון מדעי, רגליו משוכלות בעודו נתלה מהתקרה.
עופר.
|
|
5 צר לי שלא אהבת את הביקורת..
|
|
20:11:00 04/06/2006
|
אלון רוזנבלום
|
|
מבטיח להשתדל יותר בפעם הבאה :-)
נכון שהקומיקס הוא מדיום אבל הוא מוצר צריכה. הקהל דורש=צורך החברות מספקות. ישנן חוברות שהכתיבה שלהן היא על הפנים אבל ממשיכות להתפרסם כי יש דרישה. ישנן חוברות נפלאות שלא שורדות כי אין להן דרישה. ככה זה.
נכון שקומיקס הוא מדיום אחר ויש בו כותרים מבריקים כפי שכתבתי בהודעה הקודמת שלי. ישנן חוברות שגורמות לך אושר, גורמות לך לחשוב וכו' אבל בו נודה שהרוב הוא סתם גברים או נשים בטייטס נלחמים ביצורים אלו ואחרים (ואל תתפוס אותי במילה אני לא יורד על עולם הקומיקס, אני אוהב אותו ומעריך אותו).
חוברת שיש לה צריכה מצד הציבור תקבל עוד כותרים וכותרי משנה ומיני סדרות שחלקן הגדול לא שווה את המאמץ ובוודאי לא שווה את הכסף (SPIDERMAN BREAKOUT ANYONE?!!!).
אני לא חושב שמטרתם היחידה של חוברות הקומיקס היא לגרום הנאה (ראה אלן מור, ניל גיימן ועוד).
חלק גדול מהמדיומים האומנותיים החזותיים הקיימים הם מוצרי צריכה. טלוויזיה (הרוב זבל אבל יש כמה פנינים) במהלך היסטוריה אנחנו מכירים לא מעט סדרות נפלאות שירדו בגלל שלא היה להן רייטינג ומצד שני סדרות זבל שנמשכו תשע ועשר עונות.
תאטרון, יש הצגות נפלאות ויש המון המון זבל וכו'.
אני בהחלט יכול להגיד שספר הוא מוצר צריכה כי זה מה שהוא. וכן, יש ספרים נפלאים ונהדרים אבל יש הרבה מאוד זבל שנכתב כדי לגרום לאנשים מתח לדקה, לגרום להם לצחוק וכו'.
אתה לא יכול להגיד שלרם אורן יש איכויות כתיבה ורעיונות פילוסופיים, כמו גם לג'ון גרישם או דן בראון (לדעתי 'צופן דה וינצ'י' הוא ספר מכפיר שאפילו לא מהנה). גם חלק מהספרים של סטיבן קינג קשה לסיים כי הם פשוט קטסטרופלים.
סופרים רבים עשו קריירה לא בגלל שהוציאו דברים איכותיים שמישהו יזכור בעד חמש שנים אלא בגלל שהוציאו דברים שהיו כתובים ומסודרים באופן טכני כמו שצריך.
שזה בדיוק מה שהסרט 'אקס-מן המפלט האחרון'. הוא עשוי כמו שצריך ולכן הצפייה בו היא מהנה. אני לפחות אזכור את סצינת גשר הזהב גם בשנים הבאות עלי לטובה (למרות שלא ממש ברור כמה שנים כאלה נשארו לי :-)
|
|
6 ועדיין לא פתרת לי את השאלה
|
|
22:54:00 04/06/2006
|
עופר ברנשטיין
|
|
אתה מצד אחד של האולם או מצד שני שלו? בעד או נגד? שורה תחתונה בלי הרבה אם...ואם... ואם...?
כי אני בבירור בצד שכנגד. מסכים מילה במילה עם כל דבר שכתב קיטרו ידידנו בביקורת השניה באתר על הסרט.
|
|
7 בשורה התחתונה - נהניתי
|
|
1:26:00 05/06/2006
|
אלון רוזנבלום
|
|
לא חושב שזה סרט איכותי או גדול אבל סרט שבזמן הצפייה בו נהניתי מכל שנייה.
אם שואלים אותי אם ללכת או לא, כמו שכתבתי בסוף הביקורת, בהחלט כן!
|
|
8 גם סדרות וספרים
|
|
14:58:00 05/06/2006
|
זיו
|
|
הם מוצרי צריכה... אתה באמת חושב שלולא כל הקונים, הארי פוטר היה עדיין ממשיך להכתב?
אתה נוהג לקרוא את כל מאות הספרים שיוצאים כל הזמן? או אחד שניים? מה לגבי כל הסדרות טראש שיוצאות? אז ההשוואה דווקא לקומיקס היא אינה במקום כי היא לא נכונה ולו במקצת יותר מהדוגמאות שנתתי
בכל סוג של מדיה יש הרבה יותר זבל מאשר פנינים
לגבי זה ששווה לראות את הסרט? מסכים, סוג הסרטים שנחמד לשים עליהם X ולמצוא את כל מה שמנע מהם להפוך לטובים כי סצינת גשר בעלת אפקטים? לא בדיוק החומר ממנו עשויים סרטי איכות
|
|
9 אני לא יודע כולם אמרו לי שזה סרט רע ואני לא יודע
|
|
22:35:00 09/07/2006
|
תום ארנסט
|
tomnoa@bezeqint.net
|
קשה לי לחשוב על סרטים כסרטים גרועים אף פעם לא יכולתי למצוא סרטים כסרטים גרועים .הפעם זה היה שונה , זה היה מדהים בסרט יש שלוש עלילות ובכולם לא קורה כלום , קהאקשן טוב והכול אבל אין את הרעיון של אקס מן וקונספט איבדתי את זה . ולכן אני לא ממליץ על הסרט הזה בכלל
|
|
|
|
|
קישורים
|
|
|
חדשות אחרונות
|
קולנוע
|
19/11/2010
|
זה שיר פרידה – ISF סוגר את שעריו
|
11/09/2010
|
עיבודים לרוב - והפעם המגדל האפל מאת סטפן קינג
|
14/08/2010
|
חרב אור הכחולה תגיע לקרן הכחולה
|
08/08/2010
|
הצצה בלעדית לטיזר של האוונג'רס
|
30/07/2010
|
הנוסע השמיני : ההתחלה
|
|
טלויזיה
|
17/10/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 76 והאחרון
|
30/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 75
|
27/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 74
|
20/09/2010
|
פרק השבוע של האקס-מן פרק 73
|
10/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן- פרק 72
|
|
ספרים
|
06/09/2010
|
הוצאה מחודשת לצלל-אלף
|
30/07/2010
|
אן רייס משתגעת סופית
|
25/07/2010
|
ספר הנופלים של מאלאזן נסגר.
|
14/07/2010
|
הכבוד המיצרי
|
27/06/2010
|
והמנצח במדלית זהב... ניל גיימן
|
|
סיפורים
|
04/06/2010
|
נפתחה תחרות הסיפורים הקצרים על שם עינת פלג ז"ל לשנת 2010
|
02/05/2008
|
סקופ בלעדי ! פנטסיה 2000 ב-2008
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
09/08/2007
|
פרס גפן 2007 – הצבעה לשלב א'
|
06/08/2007
|
תחרות סיפורים שנתית – פרס עינת
|
|
קומיקס
|
22/07/2010
|
האם היו ערפדים בתורה?
|
13/07/2010
|
הארווי פארקר נפטר בגיל 70
|
15/07/2009
|
קומיקס וירקות לפרס אייזנר
|
05/07/2009
|
מייקל ג'קסון הקומיקס
|
03/06/2009
|
אלכס רוס ומייק קארי חוברים למען ה-Human Torch
|
|
מקומי
|
02/09/2010
|
להפחיד בעברית
|
26/07/2010
|
פסטביל אייקון מחפש כריש מכירות
|
24/05/2010
|
קול קורא להגשת אירועים לפסטיבל אייקון
|
28/11/2009
|
כנס מאורות בנושא אסטרונומיה ומדע בדיוני יוצא לדרך!
|
15/08/2009
|
מכרז לפעילות דוכן יד-שנייה באייקון
|
|
מסע בין כוכבים
|
15/05/2009
|
Q כאן
|
12/05/2009
|
צוות שחקני פרייזר עושים כבוד לסדרת וויאג'
|
11/05/2009
|
קפטן גים טי קרי דור ההמשך
|
05/05/2009
|
אבודים במסע בין כוכבים
|
17/04/2009
|
וכך זה התחיל
|
|
אנימה
|
02/09/2008
|
Voltron בדרך למסך הגדול
|
17/04/2008
|
Ghost in the Shell -3D
|
20/03/2008
|
פוניו לא סתם על הצוק
|
19/03/2008
|
'ננה' בין המועמדים לפרס טזוקה
|
16/03/2008
|
קיטארו למבוגרים
|
|
אימה
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
13/11/2006
|
הצצה ראשונה ל- The Hills Have Eyes 2
|
06/11/2006
|
מסורת לא שוברים - בהאלווין הבא - מסור 4
|
25/10/2006
|
זומבים זומבים ועוד זומבים ב''יום המתים''
|
24/10/2006
|
פינהד כפי שמעולם לא ראינו אותו
|
|
משחקי תפקידים
|
05/02/2010
|
כנס מבוכים ודרקונים, 28 בפברואר 2010
|
27/09/2007
|
טקטיקה - חנות משחקים חדשה בדיזינגוף סנטר
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
24/07/2007
|
כנס "קרא-קון" לשיטות משחקי תפקידים
|
26/02/2007
|
כנס ביגור
|
|
עתידנות
|
11/12/2008
|
הלו, שומעים אותי?
|
23/11/2008
|
פריצת דרך בהשתלות
|
05/11/2008
|
אנרגיה סולארית
|
31/10/2008
|
מטוסים גרעיניים?
|
24/10/2008
|
שמש נצחית בראש צלול
|
|
משחקי מחשב
|
25/07/2010
|
הטריילר החדש של DC universe
|
26/06/2009
|
מלחמת הכוכבים לגו
|
19/02/2009
|
Counter-Strike המשחק האהוב ביותר בישראל של 2008
|
18/07/2008
|
DC משיקה את DC Universe Online, משחק רשת מרובה משתתפים
|
14/06/2008
|
Old Republic 3?
|
כתבות אחרונות
|
קולנוע
|
איך למדתי להפסיק לדאוג ולאהוב את אבודים זהו.
חגי אלקיים
27/06/2010
שש שנים עברו-חלפו להן. שש שנים של שאלות, של תיאוריות, ובעיקר – של דמויות.
|
|
טלויזיה
|
פרק ראשון מ''בן אלמוות מאת רוג'ר זילאזני''
רוג'ר זילאזני (1937-1995)
25/12/2008
במהלך "שלושת הימים" נחרב כדור הארץ. בני האדם עזבו כבר מזמן את הערבות הרדיואקטיביות השוממות והפכו לנוודים, בני בלי בית, המתגוררים ביקום לא להם. רק מתי מעט, אידיאליסטים, מוזחים, שארית הפליטה, עושים את דרכם בין הצללים בחיפוש אחר אתמול שלעולם לא יחזור.
|
|
ספרים
|
ג'ובניק: סיפור אישי -רקע לאומי
עופר ברנשטיין
06/10/2008
כתבה חדשה ומעניינת של לא אחר מעופר ברנשטיין.
|
|
סיפורים
|
פנטזי.קון 2009
יוליה שנרר
11/08/2009
מציאות או פנטזיה?
|
|
קומיקס
|
צריך סוף לסיפור אהבה? ביקורת סרט
רז גרינברג
18/04/2008
מאז יצירת המופת הראשונה שלו, "Voices of Distant Star", נשמע קולה של חבורה צעקנית ונרגשת שהכתירה את הבמאי מקוטו שינקאי בתואר "מיאזאקי הבא". אם לשפוט על פי סרטו האחרון, "5 סנטימטרים בשניה", בקרוב מאוד נצטרך להודות שהם צדקו.
|
|
מקומי
|
אז למה להם פוליטיקה עכשיו? ז'אנר האימה כמבטא הלך רוח פוליטי
איתן גפני
16/05/2007
מאמרו החדש של איתן גפני על הזוועתונים החדשים של הקולנוע
|
טינה לאמריקנים: ביקורת על הטינה 2
איתן גפני
16/05/2007
איתן גפני חוזר עם ביקורת על הטינה 2 וסרטי אימה המבוססים על סרטי אימה יפנים
|
|
מסע בין כוכבים
|
Fuzion- the generic rules
אבי סבג
01/12/2006
חברת hero games יחד עם R. Talsorian איחדו כוחות כדי ליצור שיטת משחק אוניברסלית שתנצל את היסודות העקרונות שבשיטות הגיבור וב- Interlock (שיטת המשחק של R. Talsorian) ותתיך אותם לכדי שיטה פשוטה, גמישה, פתוחה אוניברסלית וחופשית, כלומר שתופץ חינם ברשת. התוצאה, כפי שנראה, היתה טובה משקיוו.
|
|
אנימה
|
כוח המחץ- התמונות
עומרי בר-לב
30/01/2009
|
|
אימה
|
מטאל גיר סוליד 4
עומרי בר-לב
20/07/2010
מטאל גיר סוליד, היא אחת מסדרות המשחקים הנחשבות ביותר שיש היום. הסדרה התחילה לפני יותר מעשרים שנה ועדיין רצה בהצלחה גדולה.
|
|
משחקי תפקידים
|
|
עתידנות
|
|
משחקי מחשב
|
|
|