|
|
|
|
|
|
לאן נעלם מר קוק?
אלי אשד
|
|
"אם מתחשק לך לפעמים, לפתוח לרגע את דלת הקסמים, בוא ואתן לך מפתח, תכנס ותהיה אורח. כי פה הקוסם הוא הכל יכול, אצלו תוכל ללמוד את הכל, אם תכנס ותשתלם, תוכל גם אתה להיות קוסם... תוכל גם אתה להיות קוסם" (שיר "דלת הקסמים", מילים: יורם טהר לב, מוזיקה: נורית הירש, ביצוע: חווה אלברשטיין)
|
סדרת הטלוויזיה " דלת הקסמים" יוצר : אברהם הפנר תסריטים: אברהם הפנר (סדרה ראשונה) יצחק בן נר (סדרה שניה) במאים: יצחק (צפל ) ישורון (סדרה ראשונה) פנחס אלעזרי (סדרה שניה) הפקה: שמואל אלטמן הופק בידי שירות הסרטים הישראלי עבור משרד התחבורה בהשתתפות המועצה הלאומית למניעת תאונות , 1974.
אלה הן מילות השיר המפורסם עליו גדלו דורות שלמים של ילדים בשנות השבעים והשמונים. הפתיח הקבוע לאחת הסדרות הזכורות ביותר של אותן השנים, סדרת "דלת הקסמים ". בימים אלה הוציאה חנות "האוזן השלישית" קלטת המכילה את כל פרקי סדרה זו. סדרה שלימדה את הילדים כיצד להיזהר בדרכים אגב סיפורי הרפתקאות שאורכם לא עלה על 10 דקות על ד"ר קוק בחנותו המשוכללת. עצם העובדה שסדרת "דלת הקסמים" כל כך זכורה קצת מפתיעה. הרי היו אלה "לא יותר" מתשדירי "זהירות בדרכים", אחת מכמה סדרות כאלה כ"דני דינה ", "בולבול הקבולבול" ואחרים. אבל "דלת הקסמים" התעלתה על כולם ובהרבה. היו בה עלילות מעניינות ומבדחות שלא התמקדו רק מסביב לנושא הזהירות בדרכים ודמויות נפלאות בעצם הגרוטסקיות שלהן. דמויות כבעל בית המרקחת הרגזן, גוטמן (מרדכי בן זאב) ועוזרו האימבציל, הרצל (גידי גוב בתפקידו החשוב הראשון בטלוויזיה) ושני הילדים יואבי (דוד בית און) והגרי (שלומית להב) ברגמן. מעל לכל הייתה דמותו של מר יהויקים קוק (גדעון זינגר), בעל חנות עתיקות במקצועו שהוא ככל הנראה סוג של קוסם שמתפקידו לשמור על האנושות מפני תאונות בדרכים. אותו קוק נמצא בשירות ארגון מסתורי שמנהיגו, נתנאל קוק, נראה בדיוק כמוהו. זו הייתה התוכנית הסוריאליסטית ביותר שהופקה עד עצם היום הזה בנושא זהירות בדרכים ולאמיתו של דבר סדרת המדע הבדיונית האמיתית הראשונה של הטלוויזיה הישראלית לצד סדרה אחרת שהופקה באותה השנה בשם "דני וגיל במסע בלתי רגיל" על צמד נוסעים בזמן. בפרקי הסדרה הייתה המשכיות חזקה מפרק לפרק. בין השאר הייתה התפתחות ביחסים בין גוטמן ועוזרו הרצל לילדים ולמר קוק. יחסים שהשתנו בתחילת הסדרה מעוינות עמוקה וחשדנות לסופה שם הם הציגו כמעט ידידות. הסדרה הוצגה כאילו מדובר כאן בסיפור אחד בהמשכים על מערכת היחסים בין האיש בעל כוחות הקסם ומכשירי הפלא, קוק, לידידיו הצעירים והמבוגרים כאחד.
יהויקים קוק נראה כבעל יכולות אין סופיות. הודות למכשיר "עין" הרואה הכל, הן בעבר הן בהווה והן במציאויות חלופיות שונות (בהן יואבי הגרי וגוטמן נדרסו פעם אחר פעם מכיון שלא שמרו על כלל הזהירות בדרכים). המזוודה, שלתוכה ניתן היה להכניס את כל החנות, חנות העתיקות המלאה במפות ובמכשירים מוזרים שתוכה היה גדול בהרבה מחיצוניותה. נוסף על כך השתמש מר קוק במכשירים טכנולוגיים שונים באמצעותם אפשר היה להעביר אנשים כהרף עין ממקום למקום ולהצילם מתאונה. הוא היה מסביר בכל פרק להגרי ויואבי מה היה קורה אילולי היו נשמעים לכללי הזהירות בדרכים. הוא גם היה מסייע ליואבי ולהגרי בסיכסוכיהם כנגד גוטמן והרצל. אולם עם התפתחות הפרקים למדו גוטמן ועוזרו על יכולותיו המיוחדות של קוק, השלימו עם הילדים ונהגו להיעזר בכישוריו המיוחדים.
למרות הכל היו לקוק גם מגבלות. הוא לא היה מסוגל לטפל בכאבי השיניים של גוטמן למרות תחנוניו של זה ונאלץ לחפש עבורו רופא שיניים מקצועי בחוף הים. כפי שהסביר בסבלנות, פרק אחר פרק: "קוסם? אני לא קוסם. קוסמים יש רק בספרים. אני אחראי על הזהירות בדרכים ". קוק היה לאמיתו של דבר חלק מיחידה מיוחדת של "מפקחי בטיחות" והממונה על קוק היה נתנאל קוק שנראה בדיוק כמוהו (שיבוטים?).
כמו כל דבר אחר בסדרה, גם מערכת היחסים בין גוטמן והרצל הייתה מוזרה ביותר. לכאורה היא הייתה של עובד-מעביד בלבד אבל אחד הפרקים רמז שאולי היה כאן הרבה יותר מכך. בפרק זה גוטמן נמצא לבוש בבגדי פיג'מה ב - 2 וחצי לפנות בוקר בחדר השינה של הרצל...
בסיום העונה הראשונה של הסדרה שלחו ה"ממונים" את קוק ברכבת מסתורית לבצע תפקידים שונים בברזיל. משם חזר לעונה נוספת לישראל ומשם, בפרק הסיום, לאיי הדרום (אם כי לא ברור מה יש לממונה על זהירות בדרכים לחפש באיי הדרום). לצערם של הילדים (והצופים) קוק לא חזר משם יותר אבל הספיק לבצע מעשה טוב אחרון ודי ולמנוע את פיטוריו הסופיים של הרצל בידי גוטמן .
הסדרה הופקה ב - 1974 בידי שירות הסרטים הישראלי. נוצרה בידי הבמאי, התסריטאי והסופר הידוע אברהם הפנר (שהתפרסם כמה שנים קודם לכן הודות לסרטו "לאן נעלם דניאל ווקס" שנחשב היום ליצירה קלאסית של קולנוע ישראלי) שייצר אותה על סמך סיפורים שסיפר לביתו על דמות הקוסם מר קוק. הפנר ביים את הפרק הראשון וכתב את ששת התסריטים הראשונים. הוא עזב את הסדרה כדי ליצור ולכתוב סדרת זהירות בדרכים אחרת בשם "בולבול הקבולבול". , יצחק בן נר, סופר מוכשר לא פחות, היה אחראי על כתיבת התסריט השישי ואילך. הבימאים יצחק "צפל" ישורון) שהתפרסם הודות לסרטו הקלאסי על הקיבוץ בשנות החמישים "נועה בת 17") ופנחס אלעזרי היו אחראים על מלאכת הבימוי של כל הפרקים.
אברהם הפנר מספר: "מר קוק נוצר בסיפורים שהייתי מספר לביתי כשהייתה בת שנתיים. על פיהם כתבתי ששה פרקים ואחר כך עשיתי אותו הדבר עם "בולבלול הקבולבול" שעבורו כתבתי את כל 12 הפרקים." א.א.: "היו תגובות לסדרה ?" הפנר: "לפני ארבע או חמש שנים שאלו אותי אם עשיתי את דלת הקסמים" ואמרתי שכן. אז שאל אותי מישהו: "אז למה כולם אומרים שעשית את דניאל ואקס?" זה לא מצחיק, כי עבורו "דלת הקסמים" הייתה יותר משמעותית בחייו. היו כמה דורות שגדלו על זה."
יצחק בן נר: "אני כתבתי את ששת הפרקים של הסדרה השניה מאחר שהפנר הרגיש שמיצה את עצמו. לא יצרתי דברים חדשים ולא מהפכות, פשוט המשכתי את הרוח והרעיונות של הפנר. אני חושב שדי הצלחתי. כשראיתי את זה חשבתי שזה חרג מרעיון סרטי ההסברה בגלל כל הדמויות שהפכו את זה למשהו אחר והרבה יותר מעניין. היום זה היה נבלע בין אלפי פרוייקטים אחרים אבל אז זה מילא את הפונקציה של סדרה שאנשים נשאבים אליה במהירות הבזק. הסדרה הזאת כראשונה הפכה לסדרה מיתולוגית. מאז קיבלתי תגובות בלי סוף מאנשים גדלו על זה. הייתי בכמה מקומות ששם לא הכירו את הספרים שלי אבל כשאמרתי את מילות הקסם "דלת הקסמים" אנשים מיד זקפו גבה. אבל היום יש לזה רק ערך נוסטלגי. היום סדרה כזאת צריכה להיות הרבה יותר מתוחכמת. אני לא יודע אם המסר עבר כל כך אבל הסיפור והדמויות הצליחו מאוד."
אסא אופק, האיש האחראי להוצאת הקלטת של "דלת הקסמים" מטעם "האוזן השלישית" אומר: "דלת הקסמים" הייתה סדרה שגדלתי עליה כילד בקיבוץ. אם כי לא התעניינתי בנושא הזהירות בדרכים שלא היה רלבנטי בקיבוץ אהבתי מאוד את הדמויות ואת הקסם שבעלילות. לדעתי זאת אחת היצירות הטובות ביותר שהיו לנו כאן ויצירתו הטובה ביותר של יצחק "צפל" ישורון. אלו הם סיפורים שאתה יכול ליהנות מהם גם היום. עם סיפור מעניין, דמויות גרוטסקיות שונות והרבה תמימות שאיפה אתה מוצא כמוה כיום. אבל חבל שזה דווקא בפורמט שכבר הולך ונעלם בעצמו, של קלטת הוידיאו ולא בפורמט די.וי.די. שהוא יקר יותר אבל משתלם יותר לטווח הארוך. אני מקווה שגם זה יגיע בעתי. משהוא עם תוספות של ראיונות עם השחקנים והתסריטאים והבמאים, כדי שאפשר יהיה לשמר טוב יותר את הסדרה הנפלאה הזאת שדורות שלמים גדלו עליה וזוכרים אותה." אכן, צפייה חוזרת בפרקי "דלת הקסמים " מראה שגם היום הפרקים בשחור לבן לא איבדו לחלוטין מקסמם. הטכנולוגיה המתוארת נראית היום כמעט פרימיטיבית, אבל הסיפורים ההומוריסטיים והדמויות הגרוטסקיות ומעל לכול דמותו המסתורית של קוק עצמו, עדיין מעוררים עניין וקסם שהוא מעבר לנוסטלגיה פשוטה.
פרקי "דלת הקסמים"
הערה : זהו הסדר המדויק, פחות או יותר של הפרקים. סדר הפרקים בקלטת "האוזן השלישית" שגוי בחלקו ואינו מתאים להמשכיות שבתוך הפרקים עצמם.
סדרה ראשונה - תסריט: אברהם הפנר. בימוי: יצחק "צפל" ישורון העין המכושפת של יהויקים קוק - 10 דק'. תסריט ובימוי אברהם הפנר. הילד יואבי משחק בכדור ליד מכוניתו החדשה של מר גוטמן ומעורר את זעמו. גוטמן רודף אחריו לחנות העתיקות של מר יהויקים קוק. יואבי מגלה שם שלקוק יש מה שניראה כמו כוחות קסם. בין השאר יש לקוק "עין" מדהימה שדרכה קוק מראה ליואבי את שגיאותיו בעת שהגיע אליו ובהם כיצד לא הסתכל ימינה ושמאלה כשעבר במעבר החצייה. קוק גם מסוגל להעביר אנשים ממקום אחד לשני. בסוף הפרק עוזב קוק ברכבת שאת קולה יואבי שומע מחוץ לדלת הקסמים של החנות. הערה : קטע הפתיחה כאן שונה משל שאר הפרקים והוא כולל "סיור " בחנותו של קוק.
הילקוט המעופף של יואבי - 11 דק'. בלילה יואבי מספר לאחותו הגר על האירועים שעבר באותו היום (ותוארו בפרק הקודם) בחנותו של קוק הקוסם. הגר מסרבת להאמין לסיפור המוזר. למחרת כשהם הולכים ברחוב, גוטמן, הכועס עדיין על התקרית של הפרק הקודם, רואה אותם ומתחיל לרדוף אחריהם. שני הילדים נמלטים לחנותו של קוק. יואבי מראה להגר את החנות אך לא מוצא את הרכבת ששמע בפרק הקודם. כשהם יוצאים החוצה מהדלת, הם מוצאים עצמם ברחוב ושוב אינם מוצאים את הדלת שנעלמה. הילקוט של יואבי נשאר בחנות ולכן שניהם חוזרים לחנות למצאו ושם פוגשים את קוק. במבוך דלת הקסמים - 11 דק'. הגרי זורקת מהבית כדורגל לרחוב אל יואבי וזה רץ אחורה כדי לתופשו מבלי להסתכל וכמעט נדרס. יואבי, הגר והכדור נעלמים ומופיעים בחנות של קוק. אלא שהחנות נראית כעת גדולה מאי פעם. היא הפכה למבוך בו השניים אינם מוצאים את ידיהם ורגליהם. הכדור שלפתע קיבל קול אדם מציע לקרוא לעזרתו של קוק, זה אכן מופיע ונוזף בילדים על שגיאות הבטיחות שלהם. על מנת להראות עד כמה חמור העונש אותו הם עלולים לקבל יכול להיות הוא מראה להם את גוטמן שעבר בכביש עמוס מצרכים מבלי להסתכל לכל צד וכעת כלוא במבוך והוא זועק לשווא לעזרה.
מה קורה לביצים שלא נזהרות - 11 דק'. קוק צריך לטפל בבעיית בטיחות ברחוב ונאלץ להשאיר את החנות בידיו של מישהו אחר. הוא שוקל למנות לתפקיד הנכבד את יואבי אך זה עסוק במשחק ולכן הוא מזעיק את הגרי שמסכימה לתפקיד. הגרי עוקבת ב"עין" אחרי אחיה ורואה שגוטמן שוב רודף אחריו. יואבי מתחבא מאחורי מכונית נוסעת ונעלם משם כדי להופיע מיידית בחנות. קוק מציג בפניו את השתלשלות האירועים כפי שהיו אמורים לקרות לולא הונחה במקומו, מאחורי המכונית, תבנית ביצים. כמובן שהתבנית נדרסת ונמעכת לחלוטין.
מי גונב לגוטמן את העיתון? - 12:56 דק'. עיתון הבוקר של גוטמן נעלם באופן מסתורי בכל בוקר מחדש. גוטמן הכועס חושד כרגיל ביואבי ופותח אחריו במרדף. גוטמן יודע שהוא ימצא את יואבי אצל קוק ומחפש אחריו שם. קוק בודק ב"עין" ומוצא שהעיתון אינו נגנב כי אם מושלך בידי שליח העיתונים למרפסת בביתו של גוטמן שם מחכות לו ערמות על גבי ערמות של עיתונים.
יהויקים קוק טס לברזיל - 13:10 דק'. קוק מודיע לגוטמן, הרצל והילדים שהוא עוזב את הארץ ועובר לברזיל כדי להשגיח על הילדים שם. קוק והילדים צופים בתמונות חיות שונות המתארות כמעט תאונות שונות מהפרקים הקודמים ונזכרים בחוויות המשותפות שעברו יחדיו. קוק מסביר לילדים כמה פעמים שהם יוכלו לשמור עמו על קשר אם יכתבו מכתבים ל"אדון קוד ת"ד 17176 ת"א". לבסוף הוא מחמיץ את הרכבת המסתורית שנוסעת רק פעם ביום אך במקום זה נוסע לברזיל בקרונוע מיוחד.
סדרה שניה - תסריט: יצחק בן נר. בימוי: פנחס אלעזרי
המחברת של עינת - 9:04 דק'. הילדים מקבלים מכתב מקוק המספר על חוויותיו בברזיל ועל געגועיו לישראל. מסתבר שיש להם מפתח לחנותו של קוק וגישה למכשירים הטכנולוגיים המדהימים שלו. הם יוצאים במעקב אחרי חברה של הגרי שנוסעת באופניים בניגוד לחוקי התנועה. ניסיונותיהם להפעיל את המכשירים ולבצע "קסמים" בדומה לאלה של קוק נכשלים. למזלם, קוק עצמו חוזר ופותר את הבעיה . הוא נותן לחברתה של הגרי, עינת, משרוקית מיוחדת בה תוכל לשרוק שריקת הזהרה בכל פעם שתבצע עבירת תנועה.
הארון של גוטמן - 10:05 דק'. גוטמן מזמין לביתו ארון עץ, אולם מתברר שקשה מאוד להכניס אותו לדירתו. הרצל שנישאר לשמור על הארון מעדיף ללכת לישון והילדים משתוללים סביב הארון עד שמגיע גוטמן הנזעם ורודף אחריהם. קוק העסוק ביצירת כדורי אש, עוקב אחרי הנעשה ורואה שיואבי נתלה על עגלת הסוסים, דבר שהוא עבירה על החוק . הרצל שנעלם מתגלה לבסוף ישן בתוך הארון. התרופה המסוכנת - 10 דק'. גוטמן מגלה שתרופה שמכר לילד עבור אימו היא למעשה רעל מסוכן ויוצא במסע חיפוש נואש ברחבי העיר. הרצל וגוטמן באים לקוק בבקשת עזרה. קוק שולח את גוטמן, הרצל, יואבי והגרי לחיפוש אחר הילד ברחבי העיר. קוק מאתר אותו לבסוף, באמצעות ה"עין" בעת ביצוע עבירת תנועה – מעבר באור אדום. הילד ואימו מועברים לחנותו של קוק. הפלא ופלא, מסתבר שהרעל שהאם כמעט שתתה אינו רעל אלא מיץ פטל. הרעל האמיתי נמצא בביתו של גוטמן העומד לשתות ממנו בארוחה.
לגוטמן יש כאב שיניים - 9:30 דק'. תסריט: יצחק בן נר. במאי: פנחס אלעזרי. הרצל בא לקוק בבקשת עזרה. גוטמן סובל מכאב שיניים איום ונורא אך פחדו מרופאי שיניים הוא עוד יותר גדול והוא מסרב ללכת לרופא. קוק מפעיל מאמצי שכנוע על גוטמן הסובל ללכת לראות רופא שיניים וזה מסכים לבסוף. כאן, מסתבר, קסמיו של קוק אינם יכולים להועיל, אך ישנה בעיה - כל רופאי השיניים בעיר הלכו לנפוש על חוף הים. יואבי והגרי יוצאים לשם בחיפוש אחר רופא שיניים. לבסוף מחליט קוק שאין להפריע לרופא השיניים בחופשתו. במקום להביא את הרופא אל משרדו, גוטמן מביא את המשרד אל הרופא, אל חוף הים, שם נאלץ הרופא לבצע טיפול בגוטמן כשהוא בבגד ים.
הרצל המאמן - 8:38 דק'. הרצל מאמן חבורת ילדים במשחק כדורגל ומגלה שחומר שאותו היה צריך להעביר לגוטמן נעלם. הרצל פונה לעזרת קוק וזה עוקב ב"עין" אחר האירועים במשחק אותו אימן הרצל ומגלה ילד שגנב את הסחורה. מה שגרוע לא פחות הוא שהילד נוסע על אופניים בניגוד לכל חוקי התנועה. הרצל חוזר לגוטמן המשתולל על איחורו המוגזם של כמה שעות, אך גם לכך יש פיתרון - שעונו של גוטמן מוחזר בחמש שעות אחורה כדי שיחשוב שעדיין 9 בוקר (כאן נשאלת השאלה: האם קוק אכן החזיר את הזמן לאחור?)
מסעו החדש של קוק - 9 דק'. הפרק האחרון בסדרה. קוק שוב יוצא למסע והפעם באופן סופי לאיי הדרום. הוא מכניס את כל חפצי ביתו למזוודה המכושפת היכולה לכלול בתוכה אינספור חפצים. הוא מסביר שאם יאחר את הרכבת היום היא תגיע רק בעוד שנה (סדרי הזמנים השתנו מאז מסעו לברזיל שם דיווח שהרכבת יוצאת פעם ביום ומלבדה יש קרונוע) . הוא מבקש מהילדים שישמרו על עצמם ברחוב . בינתיים הרצל מאחר שוב לעבודה וגוטמן מחליט לפטרו סופית. הפעם מסתבר שהרצל איחר מסיבה טובה. הוא עזר למנוע עבירת תנועה של ילד. ממקומו המרוחק אי שם באיי הדרום מסייע קוק להרצל על ידי כך שהוא נועל בפני גוטמן את דלת ביתו ולזה אין ברירה אלא לפנות שוב לעזרת הרצל ולהחזירו לעבודה. בסיום הפרק הצופים שומעים את צחוקו הרחוק של מר קוק (אי שם באיי הדרום) ובכך הדמויות והצופים נפרדים סופית מיהויקים קוק ומעולמו המוזר.
|
|
|
לידיעה זו התפרסמו 7 תגובות
|
תגובות
|
1 ענק!!!
|
|
0:43:00 30/08/2005
|
1
|
|
תמשיכו ככה
|
|
2 שוב תודה, אלי !
|
|
23:49:00 01/09/2005
|
דורון כהן
|
|
אין כמוך כדי לטפח בלי בושה הררי נוסטלגיה... אפרופו תוכניות לזהירות בדרכים מאותה תקופה - זכורות לי גם "אפס אחד לאבי" ואיזו סדרה על חבורת ילדות על גלגיליות (יודע על מה מדובר?)
|
|
3 מעולה
|
|
20:13:00 06/10/2005
|
מיכל
|
|
רציתי להזכר איך קראו ל" הרצל", ופתאום גיליתי עולם ומלואו. זריקת נוסטלגיה אמיתית.. תודה
|
|
4 לאן נעלם גדעון זינגר
|
|
1:14:00 16/10/2005
|
שירה זינגר
|
|
שלום אלי נתקלתי במאמר שלך "לאן נעלם מר קוק" אז ככה, גדעון זינגר לא נעלם, אלא הוא גר בוינה ומשחק פה בתיאטרון מאוד חשוב. חוץ מזה שמגיע לו מזל טוב, כי לפני כחודש הוא התחתן. והנה לך סקופ שעוד לא פורסם בארץ... שנה טובה שירה
|
|
5 למה?
|
|
21:09:00 02/11/2005
|
TV_Eye
|
TVEye79@gmail.com
|
למה הוציאו קלטת?? הרי היום ברוב הבתים אין אפילו וידאו לא עדיף להוציא גם DVD לטובת רוב הציבור?
|
|
6 האתר הזה מת!
|
|
6:44:00 14/11/2005
|
חובב מושבע של ISF
|
|
מה קרה? אין כתבות, בקושי חדשות סדירות - מה נהייה?
|
|
7 תודה על הסקירה המפורטת
|
|
13:41:00 19/07/2008
|
סנפרמי
|
edo922@gmail.com
|
ומה עושים היום יואבי והגרי ?
|
|
|
|
|
קישורים
|
|
|
חדשות אחרונות
|
קולנוע
|
19/11/2010
|
זה שיר פרידה – ISF סוגר את שעריו
|
11/09/2010
|
עיבודים לרוב - והפעם המגדל האפל מאת סטפן קינג
|
14/08/2010
|
חרב אור הכחולה תגיע לקרן הכחולה
|
08/08/2010
|
הצצה בלעדית לטיזר של האוונג'רס
|
30/07/2010
|
הנוסע השמיני : ההתחלה
|
|
טלויזיה
|
17/10/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 76 והאחרון
|
30/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 75
|
27/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן - פרק 74
|
20/09/2010
|
פרק השבוע של האקס-מן פרק 73
|
10/09/2010
|
פרק השבוע של האקס מן- פרק 72
|
|
ספרים
|
06/09/2010
|
הוצאה מחודשת לצלל-אלף
|
30/07/2010
|
אן רייס משתגעת סופית
|
25/07/2010
|
ספר הנופלים של מאלאזן נסגר.
|
14/07/2010
|
הכבוד המיצרי
|
27/06/2010
|
והמנצח במדלית זהב... ניל גיימן
|
|
סיפורים
|
04/06/2010
|
נפתחה תחרות הסיפורים הקצרים על שם עינת פלג ז"ל לשנת 2010
|
02/05/2008
|
סקופ בלעדי ! פנטסיה 2000 ב-2008
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
09/08/2007
|
פרס גפן 2007 – הצבעה לשלב א'
|
06/08/2007
|
תחרות סיפורים שנתית – פרס עינת
|
|
קומיקס
|
22/07/2010
|
האם היו ערפדים בתורה?
|
13/07/2010
|
הארווי פארקר נפטר בגיל 70
|
15/07/2009
|
קומיקס וירקות לפרס אייזנר
|
05/07/2009
|
מייקל ג'קסון הקומיקס
|
03/06/2009
|
אלכס רוס ומייק קארי חוברים למען ה-Human Torch
|
|
מקומי
|
02/09/2010
|
להפחיד בעברית
|
26/07/2010
|
פסטביל אייקון מחפש כריש מכירות
|
24/05/2010
|
קול קורא להגשת אירועים לפסטיבל אייקון
|
28/11/2009
|
כנס מאורות בנושא אסטרונומיה ומדע בדיוני יוצא לדרך!
|
15/08/2009
|
מכרז לפעילות דוכן יד-שנייה באייקון
|
|
מסע בין כוכבים
|
15/05/2009
|
Q כאן
|
12/05/2009
|
צוות שחקני פרייזר עושים כבוד לסדרת וויאג'
|
11/05/2009
|
קפטן גים טי קרי דור ההמשך
|
05/05/2009
|
אבודים במסע בין כוכבים
|
17/04/2009
|
וכך זה התחיל
|
|
אנימה
|
02/09/2008
|
Voltron בדרך למסך הגדול
|
17/04/2008
|
Ghost in the Shell -3D
|
20/03/2008
|
פוניו לא סתם על הצוק
|
19/03/2008
|
'ננה' בין המועמדים לפרס טזוקה
|
16/03/2008
|
קיטארו למבוגרים
|
|
אימה
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
13/11/2006
|
הצצה ראשונה ל- The Hills Have Eyes 2
|
06/11/2006
|
מסורת לא שוברים - בהאלווין הבא - מסור 4
|
25/10/2006
|
זומבים זומבים ועוד זומבים ב''יום המתים''
|
24/10/2006
|
פינהד כפי שמעולם לא ראינו אותו
|
|
משחקי תפקידים
|
05/02/2010
|
כנס מבוכים ודרקונים, 28 בפברואר 2010
|
27/09/2007
|
טקטיקה - חנות משחקים חדשה בדיזינגוף סנטר
|
12/09/2007
|
שנה טובה
|
24/07/2007
|
כנס "קרא-קון" לשיטות משחקי תפקידים
|
26/02/2007
|
כנס ביגור
|
|
עתידנות
|
11/12/2008
|
הלו, שומעים אותי?
|
23/11/2008
|
פריצת דרך בהשתלות
|
05/11/2008
|
אנרגיה סולארית
|
31/10/2008
|
מטוסים גרעיניים?
|
24/10/2008
|
שמש נצחית בראש צלול
|
|
משחקי מחשב
|
25/07/2010
|
הטריילר החדש של DC universe
|
26/06/2009
|
מלחמת הכוכבים לגו
|
19/02/2009
|
Counter-Strike המשחק האהוב ביותר בישראל של 2008
|
18/07/2008
|
DC משיקה את DC Universe Online, משחק רשת מרובה משתתפים
|
14/06/2008
|
Old Republic 3?
|
כתבות אחרונות
|
קולנוע
|
איך למדתי להפסיק לדאוג ולאהוב את אבודים זהו.
חגי אלקיים
27/06/2010
שש שנים עברו-חלפו להן. שש שנים של שאלות, של תיאוריות, ובעיקר – של דמויות.
|
|
טלויזיה
|
פרק ראשון מ''בן אלמוות מאת רוג'ר זילאזני''
רוג'ר זילאזני (1937-1995)
25/12/2008
במהלך "שלושת הימים" נחרב כדור הארץ. בני האדם עזבו כבר מזמן את הערבות הרדיואקטיביות השוממות והפכו לנוודים, בני בלי בית, המתגוררים ביקום לא להם. רק מתי מעט, אידיאליסטים, מוזחים, שארית הפליטה, עושים את דרכם בין הצללים בחיפוש אחר אתמול שלעולם לא יחזור.
|
|
ספרים
|
ג'ובניק: סיפור אישי -רקע לאומי
עופר ברנשטיין
06/10/2008
כתבה חדשה ומעניינת של לא אחר מעופר ברנשטיין.
|
|
סיפורים
|
פנטזי.קון 2009
יוליה שנרר
11/08/2009
מציאות או פנטזיה?
|
|
קומיקס
|
צריך סוף לסיפור אהבה? ביקורת סרט
רז גרינברג
18/04/2008
מאז יצירת המופת הראשונה שלו, "Voices of Distant Star", נשמע קולה של חבורה צעקנית ונרגשת שהכתירה את הבמאי מקוטו שינקאי בתואר "מיאזאקי הבא". אם לשפוט על פי סרטו האחרון, "5 סנטימטרים בשניה", בקרוב מאוד נצטרך להודות שהם צדקו.
|
|
מקומי
|
אז למה להם פוליטיקה עכשיו? ז'אנר האימה כמבטא הלך רוח פוליטי
איתן גפני
16/05/2007
מאמרו החדש של איתן גפני על הזוועתונים החדשים של הקולנוע
|
טינה לאמריקנים: ביקורת על הטינה 2
איתן גפני
16/05/2007
איתן גפני חוזר עם ביקורת על הטינה 2 וסרטי אימה המבוססים על סרטי אימה יפנים
|
|
מסע בין כוכבים
|
Fuzion- the generic rules
אבי סבג
01/12/2006
חברת hero games יחד עם R. Talsorian איחדו כוחות כדי ליצור שיטת משחק אוניברסלית שתנצל את היסודות העקרונות שבשיטות הגיבור וב- Interlock (שיטת המשחק של R. Talsorian) ותתיך אותם לכדי שיטה פשוטה, גמישה, פתוחה אוניברסלית וחופשית, כלומר שתופץ חינם ברשת. התוצאה, כפי שנראה, היתה טובה משקיוו.
|
|
אנימה
|
כוח המחץ- התמונות
עומרי בר-לב
30/01/2009
|
|
אימה
|
מטאל גיר סוליד 4
עומרי בר-לב
20/07/2010
מטאל גיר סוליד, היא אחת מסדרות המשחקים הנחשבות ביותר שיש היום. הסדרה התחילה לפני יותר מעשרים שנה ועדיין רצה בהצלחה גדולה.
|
|
משחקי תפקידים
|
|
עתידנות
|
|
משחקי מחשב
|
|
|